Permalänk
Medlem

Fästa skärm ovanför huvudskärm?

Hej!

Jag vill väldigt gärna ha en till skärm, men jag har inte utrymme att ha den brevid min huvudskärm.
Har ni några rekommendationer på hur man fäster en skärm ovanför sin huvudskärm istället, vilket märke/modell är bäst?

Jag vill inte fästa den i väggen då mitt bord är höj och sänkbart och jag använder funktionen ofta.

Detta är skärmen jag har nu, tänker att jag köper en till 27" och sätter ovanför.
https://www.inet.se/produkt/2205480/acer-27-predator-xb271hu-...

Tack på förhand!

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Den såg ju riktigt bra ut, men saftigt med 2000 spänn, men det är väl det kvalitet kostar!

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyligen en sådan här och bara haft den i ett par dagar.
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07QNXXYQ9

Har 2 st 27" skärmar, varav den ena är ovanför den andra. Fungerar godkänt änsålänge

Det är väldigt viktigt vart man fäster den i bordet, för det bestämmer lite vart man kan ha den undra skärmen. då armen sticker över, så är gasarman väldigt begränsade på hur långt bak dom kan gå. Vill också ha skärmarna så långt in som möjlig mot mitten så det inte är onödig stress.

Också svårare att få det att bli jämt om gasarmarna har olika vinklar, då det i princip ändrar längden för båda skärmarna.

Frågan är bara, med tanke på priset, hur länge det kommer hålla. Också viktigt med en bra bänkskiva tror jag, jag är nog lite på håret med min Idåsen skiva från Ikea. Är ju inte rent trä.

Edit: Vill bara tillägga att själva staven som går uppåt ser ut att vara mycket längre på bilden än i verkligheten. Den är nog ca 45 cm från bordet.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Chromatic:

Den såg ju riktigt bra ut, men saftigt med 2000 spänn, men det är väl det kvalitet kostar!

Du kan nog hitta liknade billigare om du importerar och det går ju också att bygga nått eget.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5900X | Gigabyte 4090 Gaming OC | 2x16GB 3800 MHz | Asus Crosshair VIII Dark Hero
Define R5 | SN850 1TB / KC3000 2TB | EVGA G2 850W | NH-D15
LG 38GN950 | Logitech G502X Plus + G910

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag köpte nyligen en sådan här och bara haft den i ett par dagar.
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07QNXXYQ9

Har 2 st 27" skärmar, varav den ena är ovanför den andra. Fungerar godkänt änsålänge

Det är väldigt viktigt vart man fäster den i bordet, för det bestämmer lite vart man kan ha den undra skärmen. då armen sticker över, så är gasarman väldigt begränsade på hur långt bak dom kan gå. Vill också ha skärmarna så långt in som möjlig mot mitten så det inte är onödig stress.

Också svårare att få det att bli jämt om gasarmarna har olika vinklar, då det i princip ändrar längden för båda skärmarna.

Frågan är bara, med tanke på priset, hur länge det kommer hålla. Också viktigt med en bra bänkskiva tror jag, jag är nog lite på håret med min Idåsen skiva från Ikea. Är ju inte rent trä.

Edit: Vill bara tillägga att själva staven som går uppåt ser ut att vara mycket längre på bilden än i verkligheten. Den är nog ca 45 cm från bordet.

Oj, jag har ett rejält bord så jag tror det kommer hålla, och jag insåg nu att den jag länkade och den du länkade nog är exakt samma modell?

Permalänk
Rekordmedlem

Ja har du bara ett skrivbord med en stark skiva så funkar de med klämfästen också men tänk bara på att de bänder rejält i skivan och det kan både bli gugigt och gå sönder.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Chromatic:

Jag kör med ett iiglo ms410. Det är anpassat för 4 skärmar men om jag inte missminner mig kan man skippa sidoarmarna och bara köra uppe och nere.

Kvallen är ”ok” och likaså priset. Jag har dock inte höj/sänkbart skrivbord så vet inte hur stabilt det är i rörelse men tror man kan bulta stället genom bordet med (om man vill)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag köpte nyligen en sådan här och bara haft den i ett par dagar.
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07QNXXYQ9

Har 2 st 27" skärmar, varav den ena är ovanför den andra. Fungerar godkänt änsålänge

Det är väldigt viktigt vart man fäster den i bordet, för det bestämmer lite vart man kan ha den undra skärmen. då armen sticker över, så är gasarman väldigt begränsade på hur långt bak dom kan gå. Vill också ha skärmarna så långt in som möjlig mot mitten så det inte är onödig stress.

Också svårare att få det att bli jämt om gasarmarna har olika vinklar, då det i princip ändrar längden för båda skärmarna.

Frågan är bara, med tanke på priset, hur länge det kommer hålla. Också viktigt med en bra bänkskiva tror jag, jag är nog lite på håret med min Idåsen skiva från Ikea. Är ju inte rent trä.

Edit: Vill bara tillägga att själva staven som går uppåt ser ut att vara mycket längre på bilden än i verkligheten. Den är nog ca 45 cm från bordet.

Jag la en beställning på den nu, hur funkar det med att få varor från tyskland?
Ringer dom innan dom levererar? vilket företag kör ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jag la en beställning på den nu, hur funkar det med att få varor från tyskland?
Ringer dom innan dom levererar? vilket företag kör ut?

Du kommer se i din beställning vilket företag det är som kör ut.
Antagligen blir det DHL (eller en underleverantör som kör åt DHL).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Chromatic:

Jag la en beställning på den nu, hur funkar det med att få varor från tyskland?
Ringer dom innan dom levererar? vilket företag kör ut?

Valde du hemkörning ? Normalt kommer paketen till DHLs utlämningsställe.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Valde du hemkörning ? Normalt kommer paketen till DHLs utlämningsställe.

Jag läste precis på deras sida hur det fungerade.
https://www.amazon.de/-/en/b?node=21320075031&pd_rd_w=mJwjw&p...

Man kunde inte välja hemkörning utan man kunde välja Express eller Vanlig (gratis oavsett)

Det står så här på den sidan:
"If your order is being delivered with PostNord, you can choose to have your parcel delivered to a Distribution point (Ombud) instead of your home address before the actual delivery date. PostNord will send you an update of your delivery via text message including a link, where you have to option to re-route the parcel to a Distribution point. If no choice is made, the parcel will arrive at your selected address."

Men sen om det faktiskt blir Postnord eller inte vet jag ju inte, får väl se vad som dyker upp i telefonen.

Skrivet av BergEr:

Du kommer se i din beställning vilket företag det är som kör ut.
Antagligen blir det DHL (eller en underleverantör som kör åt DHL).

Okej, får se, det stod lite om hur det fungerade på den länken jag postade ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jag la en beställning på den nu, hur funkar det med att få varor från tyskland?
Ringer dom innan dom levererar? vilket företag kör ut?

Postnord körde för mig, efterett tag fick jag sms från Postnord där jag kunde göra val för hemkörning eller utlämningsställe. Tog ett tag att få hem den, men jag fick den 1 dag tidigare än estimated.

Jag hoppas nu att jag inte gett en dålig rekommendation =D Som sagt, jag har bara haft ett fåtal dagar att testa den och änsålänge sitter mina skärmar fortfarande på plats

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Postnord körde för mig, efterett tag fick jag sms från Postnord där jag kunde göra val för hemkörning eller utlämningsställe. Tog ett tag att få hem den, men jag fick den 1 dag tidigare än estimated.

Jag hoppas nu att jag inte gett en dålig rekommendation =D Som sagt, jag har bara haft ett fåtal dagar att testa den och änsålänge sitter mina skärmar fortfarande på plats

Det blir nog bra ska du se! Tack så himla mycker för hjälpen
Du har ingen bild på hur det ser ut för dig?