Assassin's Creed: Valhalla bjuder äventyr i vikingatid

Permalänk
Melding Plague

Assassin's Creed: Valhalla bjuder äventyr i vikingatid

Plundringståg, mjöd och långskepp lär stå på menyn i nästa del av Assassin's Creed, som Ubisoft nu presenterar namn och tema för.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Var intresserad tills jag kom på att det fortfarande kommer vara Assassin's Creed.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Så skönt att få det bekräftat! Med tanke på vilken succé Odyssey är så är hypen enorm!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Mot Valhalla

Inget givet köp, UBI har mycket att bevisa efter debaklet med Breakpoint men jag tycker de gjorde mycket rätt med Oddyssey även om det stundvis kunde kändas grindigt. dock kände jag aldrig som att UBI tvingade mig att köpa genvägar även om de alltid fanns där i bakgrunden. Breakpoint var dock en katastrof från dag ett, och även än idag har de inte lyckats rädda det riktigt även med Ghost Experience. Därför kommer jag köra en lite mera "wait and see" approach på Valhalla

Permalänk
Medlem

Skall bli intressant att se.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Var inget fan av de tidigare Assassin's Creed spelen, men började gilla dem mer när Origins och Odyssey kom till världen. Ska bli väldigt intressant att se hur detta spel utvecklats från Odyssey.

Känner jag Obisoft rätt så lär det vara optimerat för konsol, men hoppas verkligen att det kan flyta på bra på PC med. Tycker att Odyssey var riktigt kasst optimerat jämfört med Origins. Sedan hade Origins även mer detaljerade objekt och texturer.

Edit: Cool detalj att det (enligt konstverket) är en korp istället för örn!

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Har aldrig gillat AC spel, men blir möjligtvis ett köp av denna. Dock inte för full pris.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Blir en till AC till samlingen!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Vikingatid, utan grind som i Odyssey...
Så betalar jag fullpris för detta.

Permalänk
Medlem

Gillade assassins creed tills de började med rpg-stilen, verkar som att detta kommer vara samma som de senaste två fast med ännu mindre assassin-tema. Besviken

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Gillade assassins creed tills de började med rpg-stilen, verkar som att detta kommer vara samma som de senaste två fast med ännu mindre assassin-tema. Besviken

Håller delvis med. Har inte spelat Origins men Odyssey känns inte särskilt AC helt enkelt. Riktigt bra spel, men ett annat spel, ett RPG som du säger, inte ett Assassin's Creed. Kanske är lite besviken ändå. Har på känn att det här kan bli samma igen och det minskar suget

Dessutom är jag nyfiken på vad för storstad de ska få med den här gången? Birka? Gamla Uppsala? Odense? Knappast metropoler som när man fått springa på taken i Rom, Jerusalem, London eller Aten direkt...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Bara de optimerar detta bättre till PC. Odyssey är snyggt men optimeringen ett skämt.

Skrivet av Starric:

Håller delvis med. Har inte spelat Origins men Odyssey känns inte särskilt AC helt enkelt. Riktigt bra spel, men ett annat spel, ett RPG som du säger, inte ett Assassin's Creed. Kanske är lite besviken ändå. Har på känn att det här kan bli samma igen och det minskar suget

Dessutom är jag nyfiken på vad för storstad de ska få med den här gången? Birka? Gamla Uppsala? Odense? Knappast metropoler som när man fått springa på taken i Rom, Jerusalem, London eller Aten direkt...

Har Odyssey men inte lirat det. Värt o skaffa Origins dvs lika bra som Odyssey? Antar de inte är kopplade på något sätt? Dock värt o skaffa Origins o lira det före Odyssey?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Oddyssey är det första spelet i serien jag verkligen gillar. Hoppas det fortsätter så.

Har en önskan om lite mer realism. nåja.. jag sade lite.
Tex en pil mitt i ögat då ska fanskapet DÖ.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Bara de optimerar detta bättre till PC. Odyssey är snyggt men optimeringen ett skämt.

Har Odyssey men inte lirat det. Värt o skaffa Origins dvs lika bra som Odyssey? Antar de inte är kopplade på något sätt? Dock värt o skaffa Origins o lira det före Odyssey?

Om du tänkt spela båda rekommenderar jag definitivt att spela Origins först. Annars skulle jag säga Odyssey är något bättre.

Hoppas detta fortsätter på samma spår som de senaste, dock oklart hur de ska få in assassin's i en någorlunda historiskt korrekt vikingamiljö.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Ja tack! Gillar både Origins och Odyssey väldigt mycket, ser fram emot detta!

Bättre bild:

https://i.imgur.com/YeQiOAL.jpg

Permalänk
Medlem

Blir väl ett köp som vanligt, dvs. ett år efter release när de kör sin obligatoriska 90% rea inkl. all DLC. Aldrig värt att köpa Ubisoft spel på release med tanke på hur ofta de kör reor imo.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Jag kör fortfarande Assassin's Creed Odyssey och jag önskade just vikingatid till nästa Assassin's Creed!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

nice! Någon som har en ej 8h lång video?

Visa signatur

Intel Core i9-13900K | Gainward GeForce RTX 4090 Phantom GS | Corsair 128GB (4x32GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | MSI PRO Z690-A DDR4 | Arctic Liquid Freezer II 280 | EVGA Supernova G6 1000W | Samsung 980 PRO NVMe M.2 SSD 1TB + 2x2TB | Fractal Design Define 7 Svart TG | LG 34'' UltraGear 34GN850 QHD | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Den titeln alltså...

- Eulalia, vi behöver ta ett par möten och köra fokustest för att kolla vilket ord från vikingatiden som flest människor känner till.

- Vill vi inte ha någon slagkraftig titel, Tom-Henrik?

- Nej då. Rent nonsens funkar för oss.

Permalänk
Avstängd

vad alla vill ha är historiskt Feodal japan, vad får vi.... fantasy vikingar.....

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

@BlommaNN: Är Odyssey så bra? Har inte spelat Assassins creed sen Black Flag, testat lite Origins men den var ingen höjdare..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Så skönt att få det bekräftat! Med tanke på vilken succé Odyssey är så är hypen enorm!

Upp till level 15? 20? Sen är det grind...

Skrivet av rewoX:

@BlommaNN: Är Odyssey så bra? Har inte spelat Assassins creed sen Black Flag, testat lite Origins men den var ingen höjdare..

Klart värt om du hittar för ett par hundra, efter level 15 är det en "grindfest"...

Permalänk
Medlem

Är temat för AC inte lönnmord? Har väldigt svårt att se hur en mjödförsupen berserk till viking skulle kunna passa i den rollen. Men kanske kan de överraska. Eller göra ett bra spel om en försupen viking som inte är särskilt sneaky alls.

Inväntar hur som helst recensioner den här gången. Vill hellre ha en lite tightare spelupplevelse än Oddeyes oändligt långa och repetitiva gameplay.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Är temat för AC inte lönnmord? Har väldigt svårt att se hur en mjödförsupen berserk till viking skulle kunna passa i den rollen. Men kanske kan de överraska. Eller göra ett bra spel om en försupen viking som inte är särskilt sneaky alls.

Inväntar hur som helst recensioner den här gången. Vill hellre ha en lite tightare spelupplevelse än Oddeyes oändligt långa och repetitiva gameplay.

Fanns nog "rogues" under vikingatiden också.
I spel brukar det oftast vara Loke som är deras gud. Då han är en backstabber.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

vad alla vill ha är historiskt Feodal japan, vad får vi.... fantasy vikingar.....

Du kanske föredrar japan, men jag föredrar vikingar även om jag hellre sett att det var under romarrikets storhetstid.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HappySatan:

Är temat för AC inte lönnmord? Har väldigt svårt att se hur en mjödförsupen berserk till viking skulle kunna passa i den rollen. Men kanske kan de överraska. Eller göra ett bra spel om en försupen viking som inte är särskilt sneaky alls.

Inväntar hur som helst recensioner den här gången. Vill hellre ha en lite tightare spelupplevelse än Oddeyes oändligt långa och repetitiva gameplay.

Permalänk
Medlem

Ojojoj, detta blir trevligt!

Stort fan av Odyssey så kan hoppas de bygger vidare på det konceptet

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Tänkte direkt på Vinland Saga.

https://www.youtube.com/watch?v=0A8hK-KBRjs

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du kanske föredrar japan, men jag föredrar vikingar även om jag hellre sett att det var under romarrikets storhetstid.

missade du origins?

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

missade du origins?

I Rom/Italien altså och inte fokuserat på Egypten.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb