Ryktesmarkering på nyheter

Permalänk
Medlem

Ryktesmarkering på nyheter

Jag undrar om redaktionen skulle kunna tänka sig att ta tillbaka den gamla markeringen på nyheter som tydligt visade att det var rykten? Jag har begränsad möjlighet att sitta och läsa på det sättet och får välja varenda artikel med omsorg för att inte överbelasta hjärnan (neurologisk sjukdom). Det är nämligen väldigt tröttsamt att läsa alla spekulativa nyheter där det inte framgår förrän man läst hela nyheten i princip. Om Sweclockers inte tjänar pengar per sidvisning kan jag inte se hur det skulle vara ett problem med en sådan markering på nyheterna som leder till att eventuellt färre läser dem.

Har alltid vänt mig till det här forumet i första hand för att få hjälp av andra kunniga medlemmar och ser nyheterna som relevant information inför ett hårdvaruköp exempelvis. Men när mycket som skrivs bara är rykten och spekulationer kan det istället bli svårare att ta till sig det relevanta.

Är medveten om att man alltid måste göra sådana avvägningar själv, men det kan väl ändå inte skada att underlätta för läsarna?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Hej!

En regelrätt märkning har vi i dagsläget inga planer på att gå tillbaka till. Däremot har vi senast idag diskuterat tydligheten i rubriker och ingresser kring just detta.

Vi vill absolut inte föra någon bakom ljuset förstås men vi vill heller inte diskreditera nyheter där vi känner att vi har vårt på det torra.
Men tydlighet i rubrik, ingress och/eller inledande stycke ska vi absolut jobba på!

Visa signatur

240p är livet