Permalänk
Medlem

Bannad i BF5 hur? vad göra?

Hej jo jag tänkte spela bf5 idag, som jag inte spelat på månader kommer in i ett game och efter en liten stund max 3min så crashar spelet. Går in igen och samma sak händer följer då en guide som kan vara lösningen, guiden n sa att man skulle radera app data osv. nu när jag startar spelet så är jag bannad för att ha fuskat?? Hur kan det hända? Jag har aldrig fuskat någonsin i nått spel. Någon som varit med om detta och vad var lösningen?

Och till nån som tror att jag har fuskat så kan jag tillägga att jag har över 1000h i bf4 och jag har mitt förta steam konto kvar som jag skaffade när jag var 15-16 och jag är 34 nu.

hittade guiden https://help.ea.com/en-us/help/faq/clear-cache-to-fix-problem... som kommer från ea själva

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad EA har för policy när det kommer till att ge information om vad man har gjort, mer än att blivit bannad för fusk. Men har du kikat med dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag vet inte riktigt vad EA har för policy när det kommer till att ge information om vad man har gjort, mer än att blivit bannad för fusk. Men har du kikat med dem?

Nej supporten har tydligen bara öppet vissa tider pga corona, ska kolla med dem imorrn för nu är jag mest nyfiken på vad dem tror att jag har gjort. Deras skit spel kan dem behålla ända anledningen till att jag äns funderade på att spela bf5, var för att cod warzone är helt trasigt för mig.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

@bobzombie: Alright. Det är stor chans att de inte kommer säga vad du gjort faktiskt mer än "du har fuskat".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

@bobzombie: Alright. Det är stor chans att de inte kommer säga vad du gjort faktiskt mer än "du har fuskat".

Ja jag misstänker det, fast nu blir jag ju nyfiken på att som kan ha triggat igång deras anti cheat, är inte hackad, inte ändrat nån hårdvara och installerade om windows för 2 dagar sen. Så ska bli spännande att höravad dem säger.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Det kan vara allt från att ha haft igång suspekt programvara, till att du haft igång något virusskydd som varit och nosat på fel filer när Battlefield varit igång om du inte fuskar alltså.. Men det är inte ofta man blir bannad i Battlefield för fusk.. Med tanke på att de inte ens har ett fungerande anti-cheat system i det där tramset till spel.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bobzombie:

Så ska bli spännande att höravad dem säger.

Ingen seriös utvecklare/utgivare kommer berätta vad som triggade deras AC.

Är du permanent bannad eller temporärt? Kan vara något automatiskt som triggades när du kraschade så mycket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Machiavellian:

Ingen seriös utvecklare/utgivare kommer berätta vad som triggade deras AC.

Är du permanent bannad eller temporärt? Kan vara något automatiskt som triggades när du kraschade så mycket.

Permanent tolkar jag det som, kraschade bara 2 gånger till desktop utan medelande följde guiden och nu är jag bannad för att ha fuskat.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Det kan vara allt från att ha haft igång suspekt programvara, till att du haft igång något virusskydd som varit och nosat på fel filer när Battlefield varit igång om du inte fuskar alltså.. Men det är inte ofta man blir bannad i Battlefield för fusk.. Med tanke på att de inte ens har ett fungerande anti-cheat system i det där tramset till spel.

Tänkte oxå på programvara men har ingen programvara som jag inte haft förr till tex musen har en Logitech g403.
Det är därför jag är så jävla nyfiken nu på vad det kan vara. Och det vore ju bra för dem att veta vad som kan orsaka falska triggers i deras anti cheat, mest så att andra inte råkar ut för det. Vill inte äns ha tillbaka spelet jag är färdig med ea då dem ändå bara släpper skit.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Kontakta deras support, till skillnad från deras spel brukar den vara utmärkt.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Försökte du joina samma server, eller flera olika? Kanske är bara på en server du är bannad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Försökte du joina samma server, eller flera olika? Kanske är bara på en server du är bannad?

Det var min första tanke också.

Vidare så kommer EA med största sannolikhet inte säga mer än du redan vet. Möjligtvis kanske de specificerar det till att du har haft otillåten mjukvara på datorn, att du modifierat spel-filer som man inte får (det kan ha skett av misstag när du följde guiden) eller liknande. Jag kan inte minnas någon som fått en permanent ban för fusk borttagen från BF3 och framåt..

Står det uttryckligen att du är bannad för fusk, eller står det bara att du är bannad? Fungerar övriga BF-spel på samma Origin-konto fortfarande eller är det tack och godnatt där med?

Jag hoppas att du är ärlig och inte har fuskat, och jag håller tummarna för att allt går din väg! Ett tips är att vara hövlig, tydlig och saklig när du pratar med supporten. Att ge attityd och vara otrevlig kommer knappast att hjälpa.

//gammal huvudadministratör för Sveriges "bästa publiclir" när det gäller CS-servrar under en sisådär 10-12 år med stor erfarenhet utav bedömning utav bans

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Prova GDPR-approachen kanske? #18231736

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem

Ganska komiskt att man blir bannad om man får problem med datorn/spelet och försöker åtgärda medans det finns uppenbara fuskare som verkar få härja fritt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Har du testat installera om bf5? Vet att det kan dyka upp som standardmeddelande i BF...

Permalänk
Medlem

GPDR approachen verkar ha fungerat hos vissa.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

EA, vad ska man säga. Tänk om dom la krut på att få fast dom som verkligen fuskar ist. Började fastna för BF 5 sen efter typ 5 games på rad med fuskare så blev det att lägga ner...

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Försökte du joina samma server, eller flera olika? Kanske är bara på en server du är bannad?

Nej kan inte äns klicka på mp bara sp blus att jag fick ett email av ea som sa att jag är banbad för fusk.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Har du testat installera om bf5? Vet att det kan dyka upp som standardmeddelande i BF...

Nej eftersom jag fick ett mail från dem oxå men ska testa lite idag plus försöka få tag på supporten.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Det var min första tanke också.

Vidare så kommer EA med största sannolikhet inte säga mer än du redan vet. Möjligtvis kanske de specificerar det till att du har haft otillåten mjukvara på datorn, att du modifierat spel-filer som man inte får (det kan ha skett av misstag när du följde guiden) eller liknande. Jag kan inte minnas någon som fått en permanent ban för fusk borttagen från BF3 och framåt..

Står det uttryckligen att du är bannad för fusk, eller står det bara att du är bannad? Fungerar övriga BF-spel på samma Origin-konto fortfarande eller är det tack och godnatt där med?

Jag hoppas att du är ärlig och inte har fuskat, och jag håller tummarna för att allt går din väg! Ett tips är att vara hövlig, tydlig och saklig när du pratar med supporten. Att ge attityd och vara otrevlig kommer knappast att hjälpa.

//gammal huvudadministratör för Sveriges "bästa publiclir" när det gäller CS-servrar under en sisådär 10-12 år med stor erfarenhet utav bedömning utav bans

We noticed that your EA account broke EA’s gameplay rules.

Because your account was involved in cheating, we’ve permanently blocked your access to Battlefield V’s online features. This means that you can no longer access multiplayer maps or modes.

Där är delar av mailet, nej kommer givetvis att prata respektfullt med supporten är inte en människa som brusar upp enkelt. Och definitivt inte på grund av det här. Som jag sa innan dem får gärna upphålla min ban men det är ju bra om dem vet att något ger en falsk trigger.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bobzombie:

Ha det gött

Tråkigt att det händer spelare som inte fuskar. Har spelat med flera fuskare denna veckan som fått 3-4 och till och med 500 kills. Därför vill jag ha admins igen och inte något halvtaskigt program som "random" plockar folk till höger och vänster. Skriv gärna vad de säger till dig här. Lite nyfiken hur de hanterar en sådan här situation.

lycka till och ha de gött

Permalänk
Medlem

Tjena, tyvärr är EA inte direkt bra på att ge information om varför man är bannad, jag vart också bannad i BF5 och har varit i kontakt med EA 4 gånger om detta, har fortfarande inte fått ett riktigt svar om varför jag är bannad..
Det är en ny anledning var gång jag fått svar av de..

Lycka till.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Tråkigt att det händer spelare som inte fuskar. Har spelat med flera fuskare denna veckan som fått 3-4 och till och med 500 kills. Därför vill jag ha admins igen och inte något halvtaskigt program som "random" plockar folk till höger och vänster. Skriv gärna vad de säger till dig här. Lite nyfiken hur de hanterar en sådan här situation.

lycka till och ha de gött

Ja bf har ju alltid haft problem med folk som fuskar har som sagt över 1000h i bf4 och 500h i bf3 så en och en annan fuskare har man ju sprungit på. jag har nu mailat supporten så får se vad dem säger kommer uppdatera tråden med deras svar.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Samma sak hände mig i BF3. Fick bara tills svars att "du har fuskat finns inget vi kan göra" och så var det med det. Exakt samma situation som dig, inte spelat det på flera flera månader. Kom tillbaka och skulle spela men efter ett par krascher till desktop så var jag bannad!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Samma sak hände mig i BF3. Fick bara tills svars att "du har fuskat finns inget vi kan göra" och så var det med det. Exakt samma situation som dig, inte spelat det på flera flera månader. Kom tillbaka och skulle spela men efter ett par krascher till desktop så var jag bannad!

Trisst! Ja jag förväntar mig det till svar dock så vore det ju bra om dem kollar upp det.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Nu var det länge sen jag spelade ett BF spel men om de inte ändrat nått så får man inte sitt ban direkt utan det kommer efter ett tag så att fuskarna inte ska veta vad som triggade.

Antingen har du kört nått program som inte är tillåtet men inte var meningen som fusk.
Eller så fuskade du eller nån med tillgång till ditt konto för nån månad sen.

Det händer att det kommer en ban wave som sen ändras pga av false positives men det är sällan.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3700x|Gigabyte X570 Elite|64GB 3200CL14|Corsair P510 480GB|Samsung 840Pro 512GB x 4 Raid 0|Asus RTX 2080 Dual OC|

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Permanent tolkar jag det som, kraschade bara 2 gånger till desktop utan medelande följde guiden och nu är jag bannad för att ha fuskat.

Ha det gött

Har du en länk till guiden?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Hej jo jag tänkte spela bf5 idag, som jag inte spelat på månader kommer in i ett game och efter en liten stund max 3min så crashar spelet. Går in igen och samma sak händer följer då en guide som kan vara lösningen, guiden n sa att man skulle radera app data osv. nu när jag startar spelet så är jag bannad för att ha fuskat?? Hur kan det hända? Jag har aldrig fuskat någonsin i nått spel. Någon som varit med om detta och vad var lösningen?

Och till nån som tror att jag har fuskat så kan jag tillägga att jag har över 1000h i bf4 och jag har mitt förta steam konto kvar som jag skaffade när jag var 15-16 och jag är 34 nu.

hittade guiden https://help.ea.com/en-us/help/faq/clear-cache-to-fix-problem... som kommer från ea själva

Ha det gött

trodde inte DiCE bannade någon, då de har varit tonvis med fuskare.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Har du en länk till guiden?

Yes https://help.ea.com/en-us/help/faq/clear-cache-to-fix-problem...

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hissatsu:

Nu var det länge sen jag spelade ett BF spel men om de inte ändrat nått så får man inte sitt ban direkt utan det kommer efter ett tag så att fuskarna inte ska veta vad som triggade.

Antingen har du kört nått program som inte är tillåtet men inte var meningen som fusk.
Eller så fuskade du eller nån med tillgång till ditt konto för nån månad sen.

Det händer att det kommer en ban wave som sen ändras pga av false positives men det är sällan.

Kan ju vara nån som har varit inne på kontot har inte startat origin på månader innan igår.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro