KFA2 släpper chockrosa Geforce RTX-kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har ingga fördomar...
MEN, det är väl inte bara P12 or som ska ha en datorleksak utan vi måste tänka på flickorna också, de har så få alternativ.
https://www.techpowerup.com/gallery/4507/3_550px.jpg
https://www.techpowerup.com/gallery/4507/12_550px.jpg

Stiligt! Skulle inte banga för att ha fröken Kitty på min låda, har henne redan på min lunchlåda :), vissa tycker det är lite konstigt men då brukar jag påpeka att vi är minsann i samma ålder så det passar sig alldeles utmärkt

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av [SmR]BMF:

Håller med trådskaparen att det är riktigt kul med alternativ, men vet däremot inte om jag skulle vilja påstå att dagens svart/grå röra är bättre än det som fanns på 90/00-talet, tvärtom faktiskt. Pcber brukade finnas i åtminståne grönt/brunt/blått och agp/pcie portar och dimm-slotar i flera roliga färger

Kortet som dyker upp direkt i huvudet är den här X48-historien från Gigabyte.

Permalänk
Medlem

Hade önskat vita fläktar, annars riktigt nice.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://www.gigabyte.com/FileUpload/Product/2/2763/898.jpg

Kortet som dyker upp direkt i huvudet är den här X48-historien från Gigabyte.

Inte bara är det färggrant, var inte det ett sjuhelsikes moderkort?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd rensad*

/Vzano - Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Kul med andra färger än typiska svarta eller vita. Nu när de flesta chassin har fönster borde det vara mer fokus på olika färger. Vet inte om jag vill ha rosa men kul ändå för de som vill ha det och det kanske betyder fler färger.

Är ju därför RGB är så bra då kan folk välja den nyansen de vill ha utan att grejerna ska tillverkas i en massa olika varianter. Och de som inte gillar det kan i stort sett alltid stänga av det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Även om jag föredrar ett no-nonsense-kort så är det här att föredra framför alla blinkande p12-kort 11 ggr av 10.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Även om jag föredrar ett no-nonsense-kort så är det här att föredra framför alla blinkande p12-kort 11 ggr av 10.

Som jag nämnde i kommentaren ovanför går det att välja färg/blink/stänga av, i alla fall på de RGB prylar jag har (Ramminne och moderkort)
Edit även på min laptop med RGB tangentbord kan jag styra färg och om det ska blinka eller om det inte ska lysa alls.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av jOnÄTÄn:

Som jag nämnde i kommentaren ovanför går det att välja färg/blink/stänga av, i alla fall på de RGB prylar jag har (Ramminne och moderkort)

Exakt varför jag köper RGB över icke många gånger så länge det går stänga av helt, därför jag köper mobo som går stänga av helt leds.
Hade ett asus innan som jag löda bort ena ledden för den lös rött i hela chassit, aldrig ett sånt igen.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Som jag nämnde i kommentaren ovanför går det att välja färg/blink/stänga av, i alla fall på de RGB prylar jag har (Ramminne och moderkort)
Edit även på min laptop med RGB tangentbord kan jag styra färg och om det ska blinka eller om det inte ska lysa alls.

Spelar absolut ingen roll med överdesignade kylare med text och skit.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd

Brutalt vidrig färg!

Permalänk
Medlem

Skulle möjligen passa med ett Muppet tema... Hmm... Miss Piggy...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Spelar absolut ingen roll med överdesignade kylare med text och skit.

Ville bara försvara RGB lite eftersom det inte måste blinka eller visa alla färger samtidigt som vissa får det att låta som.
Visst kan jag hålla med om att vissa kort är lite löjliga en vän köpte RTX 2070 super från KFA Där står det "wat´s your game" med RGB belysning på sidan. Men det finns ofta hyfsat diskreta modeller att välja.

Själv tänker jag inte på design när jag köper till stationära datorer så länge de fungerar bra. Jag kör med ett chassi utan fönster.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av [SmR]BMF:

Inte bara är det färggrant, var inte det ett sjuhelsikes moderkort?

Det var det verkligen, en riktig entusiastfavorit! 😊

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av [SmR]BMF:

Håller med trådskaparen att det är riktigt kul med alternativ, men vet däremot inte om jag skulle vilja påstå att dagens svart/grå röra är bättre än det som fanns på 90/00-talet, tvärtom faktiskt. Pcber brukade finnas i åtminståne grönt/brunt/blått och agp/pcie portar och dimm-slotar i flera roliga färger

Jag är beredd att hålla med. Det mesta nu är en blandning av olika svarta nyanser vilket blir väldigt tråkigt och anonymt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Spelar absolut ingen roll med överdesignade kylare med text och skit.

Fractal Design R6 Blackout

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Hahahahaha!!!! Wtf!!???

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Enkelfärgad backplate, snyggare än vad den svarta med vita fläckar är vanligtvis.

Har de fortfarande den fula "whats your game?" taggen på sidan?

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Endera länkar man till prisjakt.

Så här: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4871721

Eller så länkar man till tillverkaren.

Så här: https://www.fractal-design.com/products/cases/define/define-r...

Men man länkar fan inte till en butik, speciellt inte Inet.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Jäklar va häftigt, jag blir riktigt sugen på att slå till!

Undrar hur mycket fattigare jag skulle behöva bli om jag sålde mitt nuvarande 2080 super referens från Nvidia för att istället köpa detta 2080 super. (╥_╥)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tempel:

Endera länkar man till prisjakt.

Så här: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4871721

Eller så länkar man till tillverkaren.

Så här: https://www.fractal-design.com/products/cases/define/define-r...

Men man länkar fan inte till en butik, speciellt inte Inet.

Jäkligt tråkig inställning du har. Det är väl jättebra att någon kommer med ett produktförslag och på så sätt bidrar konstruktivt till diskussionen även om det inte är din egen favoritbutik.

Dessutom är dina länkar till fel produkt. Blackout-varianten som @sweisdapro länkade till har bl.a. svarta fläktblad och täckplåtar för PCIe-platser, till skillnad från den "normala" versionen som har dessa i vitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Jäkligt tråkig inställning du har. Det är väl jättebra att någon kommer med ett produktförslag och på så sätt bidrar konstruktivt till diskussionen även om det inte är din egen favoritbutik.

Dessutom är dina länkar till fel produkt. Blackout-varianten som @sweisdapro länkade till har bl.a. svarta fläktblad och täckplåtar för PCIe-platser, till skillnad från den "normala" versionen som har dessa i vitt.

Den tråkiga inställningen var att styra mig mot en specifik butik. Period.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Den tråkiga inställningen var att styra mig mot en specifik butik. Period.

Vem som har en tråkig inställning här går nog att diskutera

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Endera länkar man till prisjakt.

Så här: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4871721

Eller så länkar man till tillverkaren.

Så här: https://www.fractal-design.com/products/cases/define/define-r...

Men man länkar fan inte till en butik, speciellt inte Inet.

OT, men varför inte just Inet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

Brutalt vidrig färg!

Äntligen en som har samma smak som mig. Hade jag fått ett sånt där kort gratis så hade jag slängt kortet i väggen
Asful!!!

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Eftersom jag är född under tidig medeltid är jag av åsikten att datorkomponenter ska vara lika grå som dammet som förr eller senare lägger sig över dem. Med det sagt tilltalas jag ändock av den här rosa designen. Så pass att jag nästan skulle kunna köpa kortet. För att sedan gömma i mitt gamla gjutjärnschassi, förstås. Men så att det finns ett hjärta där bakom det hårda skalet.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Kawaii!!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anemic:

Ja, en rosa

Det är vad man får när man blandar dessa ikoner

Det kommer kanske en Limited Miami GTA edition på kortet

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt är Noctuas ursprungliga färgschema rent konservativ...

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk

Kul med någon som vågar ta ut svängarna i det estetiska! Det är absolut viktigt med utséendet imo.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.