Corsair void pro headset vill inte anslutas

Permalänk
Medlem

Corsair void pro headset vill inte anslutas

tjenamors bästa sidan för lite teknik hjälp. jag har ett corsir void pro (wireless) headset som igår slutade fungera i ena luren. Datorn hade varit på i över 14h och jag kollade på en stream samtidigt som jag spelade. helt plötsligt så la ena luren av när jag skulle gå och hämta glass (max-range för headsetet). jag tänkte att det bara blev någon error och tänkte inte mer på det under kvällen och la mig. idag så kom jag upp till ett fungerande headset i ungefär 2 min. då började jag spekulera och testade om det var en updatering som behövde göras till headsetet. Det fanns det inte, men det fanns en "force update" så jag antog att det var som en beta test på en updatering och tröck där. de bad mig att koppla headsetet med datorn och tada till dagens problem. updateringen misslyckades och nu kan jag inte få headsetet att anslutas alls.

jag testade att tabort drivrutinerna till headsetet och starta om men det fungerade inte. jag updaterade ICUE programet (corsairs program för inställningar för deras prylar.) och det fungerade inte heller. lite hjälp skulle sitta fint :). fråga på bara om det är något som ni vill veta specefikt.

Permalänk

troligen gjort tegelsten av headsetet (inget firmware längre i lurarna) så är skicka till corsair för omprogrammering

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

troligen gjort tegelsten av headsetet (inget firmware längre i lurarna) så är skicka till corsair för omprogrammering

vad menar du med så är skicka?

Permalänk
Medlem

Har för mig jag lyckades med samma en gång. Tog ut donglen och satte i den igen och körde force update en gång till på firmware så fungerade det sedan.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Skrivet av St heffe:

vad menar du med så är skicka?

jag menar att om uppdateringen avbröts mitt i radering/skrivning av firmware på chipet i lurarna så kan det va så att den har en trasig programvara i chippet därför inte lurarna detekteras och behöver då skickas till tillverkaren på garantiärende för omprogrammering direkt till chippet via deras hårdvara för programmering av chippet i lurarna.

men som sagt testa att återanluta kabeln och se va som händer.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anti1oop:

Har för mig jag lyckades med samma en gång. Tog ut donglen och satte i den igen och körde force update en gång till på firmware så fungerade det sedan.

Skrivet av Rouge of Darkness:

jag menar att om uppdateringen avbröts mitt i radering/skrivning av firmware på chipet i lurarna så kan det va så att den har en trasig programvara i chippet därför inte lurarna detekteras och behöver då skickas till tillverkaren på garantiärende för omprogrammering direkt till chippet via deras hårdvara för programmering av chippet i lurarna.

men som sagt testa att återanluta kabeln och se va som händer.

tack för svaren. testade att force updatera igen och fick den att fungera. men nu är det bara ett problem kvar. ena luren aka samma sida som man laddar får jag inget ljud av. jag har haft dem i några år så är det ett problem som man kan fixa eller bara gammal teknik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av St heffe:

tack för svaren. testade att force updatera igen och fick den att fungera. men nu är det bara ett problem kvar. ena luren aka samma sida som man laddar får jag inget ljud av. jag har haft dem i några år så är det ett problem som man kan fixa eller bara gammal teknik?

Låter för mig som en trasig lur. Om det inte är så att du balanserat ljudet till ena luren bara men borde ju inte vara det då du lagt in firmware igen.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av St heffe:

tack för svaren. testade att force updatera igen och fick den att fungera. men nu är det bara ett problem kvar. ena luren aka samma sida som man laddar får jag inget ljud av. jag har haft dem i några år så är det ett problem som man kan fixa eller bara gammal teknik?

När köptes headsetet? Void har två års garanti så är du inom den perioden så byter vi såklart ut det.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan