Permalänk
Medlem

Har faktiskt funderat på om man ska orka köpa någon riktigt häftig brödrost som på länken nedan, skall tydligen göra rätt stor skillnad.

https://www.amazon.com/Mitsubishi-Electric-ST1-T-Toaster-ulti...

Permalänk
Medlem

Den Mitsubishi´n är i alla fall välbyggd och kommer troligen hålla länge (i alla fall för en ny elektronisk apparat).
https://www.youtube.com/watch?v=IxAbz9mfaj0

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Nog för att Dualit rostarna är snygga, men fasiken vilka priser.
Gör sig nog dock snyggt i köket.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Jag använder sedan flera årtionden tillbaka en brödrost av märket WKM, Vad som är unikt med denna är att den faktiskt är tillverkad i gamla VästTyskland. Det står tom stansat i botten - Made in W-Germany. Dvs genuin tysk kvalitet!
Inte ofta man ser idag när det mesta kommer från COVID-19 landet i Asien.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rostar varje morgon med en Electrolux EAT7800. Mycket nöjd med denna

https://www.electrolux.se/kitchen/small-kitchen-appliances/to...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Har en enkel brödrost som jag inte ens vet var den kommer från. Om jag köpt den, eller om den blev kvarlämnad efter en flickvän, eller om jag fått den av mina föräldrar i "forntiden". Ingen aning.

Den rostar lite ojämnt, och liksom de flesta brödrostar är den för grund, så man får vända på skivorna för att få hela ytan rostad. Vredet är en slumpgenerator och har inget med rostningstid att göra. Det blixtrar från nån ljusbåge inne i den när man trycker på knappen för att släppa upp skivorna.

Men den duger. Just nu är jag i en rostbrödsperiod, sen några veckor, men innan det var det nog 2-3 år sen jag rostade bröd senast.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jag kör en sådanhär, mest för att den är snygg och lättskött! Hade en OBH-Nordica när jag var ungkarl med plats för 4 mackor åt gången, det var grejer det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nog för att Dualit rostarna är snygga, men fasiken vilka priser.
Gör sig nog dock snyggt i köket.

Vi har 2-skivors brödrost och matchande vattenkokare från Dualit eftersom min sambo alltid har velat ha dem. De är faktiskt väldigt snygga och det känns som att de höjer intrycket av hela köket. Om man ser prylarna som inredningsdetaljer och inte bara bruksföremål kan de kanske vara värda lite mer än bara "stålvajer och en kortslutning" som har nämnts i tråden. Förhoppningsvis håller de väldigt länge också.

Kort sagt var jag själv väldigt skeptisk till att köpa så dyra grejer men i efterhand tycker jag faktiskt att det var värt det. Min sambo beställde dem från Amazon UK, vilket var 1500 spänn billigare än att köpa dem från Sverige. Sedan bytte hon bara ut kontakterna mot ett par snygga från Byggfabriken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPasty:

Vi har 2-skivors brödrost och matchande vattenkokare från Dualit eftersom min sambo alltid har velat ha dem. De är faktiskt väldigt snygga och det känns som att de höjer intrycket av hela köket. Om man ser prylarna som inredningsdetaljer och inte bara bruksföremål kan de kanske vara värda lite mer än bara "stålvajer och en kortslutning" som har nämnts i tråden. Förhoppningsvis håller de väldigt länge också.

Kort sagt var jag själv väldigt skeptisk till att köpa så dyra grejer men i efterhand tycker jag faktiskt att det var värt det. Min sambo beställde dem från Amazon UK, vilket var 1500 spänn billigare än att köpa dem från Sverige. Sedan bytte hon bara ut kontakterna mot ett par snygga från Byggfabriken.

Jo, jag håller med om att dom är ruskigt snygga. Och när jag väl flyttar så har jag sparat ihop en buffert som ska gå till att införskaffa lite nya möbler och köksprylar, främst micro och brödrost. Är faktiskt inte helt omöjligt att det skulle kunna bli en om man hittar den lite nedsatt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Har faktiskt funderat på om man ska orka köpa någon riktigt häftig brödrost som på länken nedan, skall tydligen göra rätt stor skillnad.

https://www.amazon.com/Mitsubishi-Electric-ST1-T-Toaster-ulti...

Så den på unbox therapy, tror de sa att den är spotless perfekt men bara 1 macka åt gången.

Permalänk
Medlem

Känns ju overkill att lägga mer än 600-700 på en brödrost. Man kanske inte ska snåla för mycket men flera tusen verkar helt orimligt såvida du inte är en restaurang eller liknande.

Permalänk
Medlem

Har nån billig jävla skitrost som ger en industriell eftersmak. Rostar inte bröd så ofta, men har funderat på att köpa en ny så att man kan börja rosta bröd med gott samvete.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Här hemma körs det med nån ca 15-20 år gammal vit låda med plats för 4 skivor storfranska

Permalänk
Medlem

Dualit, 2-skivors i krom. The Rolls-Royce of toasters.

Edit: de där testen som refererades till i tidigare poster är ju helt befängda, har de låtit schimpanserna på Skansen testa? Det går ju inte att mäta tiden till "färdig" macka om man har olika preferenser samt att Dualit:en har ett vred för tiden som låter en välja själv. Att "brödet är svart på en sidan och inte rostat alls på den andra"?? Det finne en, fantastisk, bagel-knapp som just rostar ena sidan och stänger av den andra. Galenskaper.

Permalänk
Medlem

Får man svara "inte alls"?
Om man får det så svarar jag det, annars får ni ignorera det här inlägget.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Använder likt @Smack Jack en brödrost från Smeg. Fungerar bra, men köptes väl i ärlighetens namn för det estetiska för att matcha vattenkokaren från samma företag.

Permalänk
Medlem

Jag kör med en sådan SMEG som är i bilden som hör till nyheten. Mintgrön precis som på bilden. den gör jobbet och om jag ska vara ärlig, ser bra ut i köket.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Kör med dualit dlp2pa. Väldigt nöjd då vi köpte den för 795 kr. (fast i ljusblå färg)
https://bagarenochkocken.se/koksmaskiner/brodrostar/dualit-li...
Det som lockade var bagel läget, dvs den rostar bara ena sidan av brödet. Perfekt för hamburgerbröd, korvbröd och... bagels.
Sen använder jag funktionen att kunna lyfta upp brödet utan att "ploppa" upp brödet för att se om det är klart eller ej.

Och det faktum att den är stor nog att få ned hamburgerbröd är ju ett måste för en brödrost.

Permalänk
Medlem

Smörad stekpanna, blir inte riktigt samma men tycker personligen bara att det blir bättre...

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

har den billigasate tänkbara brödrosten från ica. Såhär ser rostat bröd med perfektion ut.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Kul tråd!
Jag använder en brödrost från Electrolux med diverse finesser. Tycker deras köksutrustning känns premium, så brukar försöka hålla mig till Electrolux utom i undantagsfall!

Men man kanske skulle slå till på denna ändå?
https://www.youtube.com/watch?v=wlIdXjlnwbs

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Kör en Philips HD2582. Tuffar på bra, men äter (nästan) aldrig rostat bröd och skulle inte bry mig om en sida var lite svartare än den andra

Rostbröd går inte ihop med kaffet och säger man något annat så har man fel!

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Fascinerande hur något så enkelt kan göras så komplicerat!

Permalänk
Medlem

Det är bröd... man klarar sig lätt med en brödrost av billigare variant. Tror jag köpte min på Rusta för någon hundralapp kanske fem år sedan, och den fungerar fortfarande.

Permalänk
Medlem

3.5 defrost, alltid pågens roast n toast i frysen imorse blev det köttbullemacka med rödbetssallad.

https://www.cervera.se/produkt/stenfors-brodrost-2-skivor-sva...

köptes av nått presentkort jag fått på cervera efter jag tagit studenten och varit i trogen tjänst ett bra tag nu

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Kul tråd!
Jag använder en brödrost från Electrolux med diverse finesser. Tycker deras köksutrustning känns premium, så brukar försöka hålla mig till Electrolux utom i undantagsfall!

https://i.postimg.cc/m26YZQmb/electrolux-eat7800-broedrister-910002396-5640-2-1.jpg

Men man kanske skulle slå till på denna ändå?
https://www.youtube.com/watch?v=wlIdXjlnwbs

Kör med likadan Electrolux och är riktigt nöjd. Jämt rostade skivor och bra med inställningsmöjligheter gällande rostning.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

En sån här:

Tror det var päronen som köpte den på Ica eller Coop vid något besök då jag själv i princip aldrig rostar bröd så har väldigt lite behov av en.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

För er som säger att "rostbröd är rostbröd". Det är skillnad på brödrost och brödrost.

https://www.youtube.com/watch?v=wlIdXjlnwbs

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Kör med likadan Electrolux och är riktigt nöjd. Jämt rostade skivor och bra med inställningsmöjligheter gällande rostning.

Kul! Vet att den brödrosten har fått konstiga recensioner, vissa har varit supernöjda och andra har varit rejält missnöjda. Det verkar i samtliga fall ha handlat om ojämn rostning, något som jag absolut inte varit med om Tacksamt med timern också!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

För mig är en brödrost en brödrost, har aldrig märkt någon skillnad mellan dem. Men jag skulle tänka mig att ha en sån dem har på hotell där men lägger in en skiva och sen ramlar den ut på undersidan. Bara för att det ser coolt ut.