Hyperx cloud II prisvärt?

Permalänk
Medlem

Hyperx cloud II prisvärt?

Var inne på elgiganten idag för att köpa ett par "gaming" hörlurar, tänkte först köpa ett par adx för 299 som dem inte hade hemma.
Blev istället ett par hyperx cloud II för 579:
https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-headset/HYPXC...
Har dock ingen koll på hörlurar utan undrar om det är ett bra köp eller om det finns bättre för samma pengar?

Permalänk
Medlem

Det är ett bra köp. Finns inte många bättre i den prisklassen (om ens några alls). Enligt min ringa mening såklart.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

@kokkojambo
Då blir det till att packa upp dem och börja använda.

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra headset för pengarna, har testat min storebrors, själv är jag hörlursfantast och testat en hel del hörlurar, normalt brukar man få bättre ljudkvalité i icke headsets för pengarna men Cloud-serien är ett undantag dock och presterar i top för prisklassen skulle jag säga, jag menar för det priset förväntar man sig inte mycket men definitivt får du bra ljud för pengarna, ungefär i klassen som t.ex. Audio Technica ATH-M40X skulle jag säga, M40X skulle jag välja om man uppgraderar padsen t.ex. för en liten extra slant men som standard är väl de ungefär likvärdiga.

Undvik att använda det medföljande ljudkortet, det är skräp, t.o.m. får du bättre ljudkvalité utav dagens inbyggda Realtek, det är riktigt dåligt kvalité tyckte både min bror och jag då vi jämförde med hans laptops egna ljudkort.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional