Permalänk

Samsung QE55Q70R

Planerat ett köp av denna tv under dagen. Min fråga är nu om jag kan få något bättre för 9000 eller om det är så bra pris att jag bör köpa den nu.

Tänkte om den fanns någon annan icke oled som är bättre.

Detta är för spel, film och serie tittade. I ett rum som är 9m²

Permalänk
Medlem

Den har nån sorts spelläge med extra låg fördröjning så den är säkert bra. Det kan dock vara värt att fundera en extra gång om du verkligen ska ha en 55-tummare i ett så litet rum, du sparar runt 3000 på att gå ned ett hack till 49".

Permalänk

@Krippa75:

Detta sänker dock kvalitén på fald och låst till 60hz. Tänkte att jag äntligen skulle få gå över till 120hz 1080p. Vet att den är låst till 60hz@4k

Permalänk
Medlem

Du hittar inget bättre för det priset. Sonys 9-serier kan vara ett alternativ, beroende på preferens, men då får du lägga på någon tusenlapp.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

@Downloader: Ok, missade att VRR och Freesync var endast 55" och uppåt.

Permalänk
Medlem

Jag har den och är supernöjd! Har ändrat inställningarna delvis enligt rtings.com men också efter egen preferens. Svärtan är klockren och bilden "naturlig" Bonus är förvånansvärt bra högtalare som kan kalibreras efter rummet, med (relativt) bra tryck i basen.

Permalänk
Medlem

8000:- på Benify.

Permalänk

@altair4:

Tack, kände ej till denna sida.

Men tar nog ändå elgiganten då jag ändå ska beställa uppsättning via dem och den fysiska närheten vid evtuella service ärenden väger högt.

Permalänk

Bestälning gjord på qe55q70r

Någon som har tips på vägg fäste?

Har både fåtölj och kontorsstol i olika höjder. Kanske bara satsa på en höjd, kontorsstol. Eller finns det en lösning då jag kan använda båda. Det är fåtölj strandmon från Ikea.