COVID19 - Era egna och anhörigas symptom dessa tider?

Permalänk

Ni som tror att ni är eller har varit smittade , hur levde ni den tiden innan ni fick symptom?
Jag menar följde ni rekommendationerna eller hängde ni på krogen som vanligt och levde livet som att Covid-19 inte fanns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Ni som tror att ni är eller har varit smittade , hur levde ni den tiden innan ni fick symptom?
Jag menar följde ni rekommendationerna eller hängde ni på krogen som vanligt och levde livet som att Covid-19 inte fanns?

Var mest hemma, hälsade på familjen lite, handlade mat, typ så.

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Ni som tror att ni är eller har varit smittade , hur levde ni den tiden innan ni fick symptom?
Jag menar följde ni rekommendationerna eller hängde ni på krogen som vanligt och levde livet som att Covid-19 inte fanns?

Det fanns nästan inga rekomendationer då. Typ "tvätta händerna" var det som sas. De flesta på mitt jobb är inga nattlivsmänniskor. Många lever lite avsides, är iaf lite halvförsiktiga till sin natur.

Själv blev jag antagligen smittad av min närmsta kollega som gick till jobbet trots att han kände sig dålig. Vi tar nämligen på samma arbetsmaterial, utrustning och verktyg, samt andas i samma rum.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Ni som tror att ni är eller har varit smittade , hur levde ni den tiden innan ni fick symptom?
Jag menar följde ni rekommendationerna eller hängde ni på krogen som vanligt och levde livet som att Covid-19 inte fanns?

Både jag och sambon har jobbat hemifrån i 6-7 veckor nu. Barnen hållits hemma från förskolan.
Beställer all mat & annat vi behöver på nätet med hemkörning. 1-2h ute per dag på promenad/lek, undviker tiderna när flest folk är ute, i stora naturområden där vi inte klänger på några andra. Tar med egna leksaker och är inte i lekparker.

Därför det är helt sinnessjukt hur man lyckats bli smittad, ser egentligen bara 2 sätt:
* Någon man passerat förbi på promenad, många bryr sig inte så det är tyvärr svårt att hålla avstånd 100% av tiden
* Via beröring, typ dörrhandtag eller matvaror vi köpt med hemleverans (trots rikliga mängder handsprit)

Pratade med både husläkare och 1177 i veckan som efter symptombeskrivning bägge sa att det med största sannolikhet är Corona vi åkt på.

Edit: Skulle förvisso eventuellt kunna ha varit så att vi blev smittade innan vi "isolerade" oss om det var i kombo med en lång inkubationstid.

Permalänk
Medlem

För egen del kan jag inte säga med säkerhet att det är Corona/Covid-19, men jag har haft feber i över en vecka, vilket är ovanligt för mig. Dessutom har det känts annorlunda jämfört med vanlig förkylning.
Vad jag har märkt:
-feber
-trötthet
-till viss del frossa
-hosta, men mest igår och idag nu när jag börjar känna mig lite piggare
-absolut inte i form att köra bil pga yrsel/tyngd i huvudet
-molande (mild men ständig) värk i bröstet några dagar
-lätt, konstant huvudvärk i en veckas tid (har högt blodtryck, men tar medicin mot det)
-tar jag djupa andetag känns det typ kallt i framsidan av halsen, ungefär där tungan sitter fast, tror jag.
-inte haft så stor aptit heller (tappat flera kilo, yay!)
-snuvig, men inte så illa som vid en vanlig förkylning
-svettats ordentligt
-en eller två nätter hade jag problem med att sova pga att jag kände mig varm
-typ noll smaksinne

Det är nog vad jag kommer på nu, vilket är en del grejer.
Dock känner jag att jag är på bättringsvägen nu, om jag inte får ett bakslag då som en annan skrev om här i tråden.

Som sagt, jag är inte testad för C19, så kan inte säga att det är det.
Men det har inte känts som en vanlig förkylning heller.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron