Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Gjorde research innan och de enda skillnaderna som verkar komma upp mellan dem är något sämre ljusstyrka och vissa hävdar något sämre färger på QZ-modellen samt att den tycks vara något billigare prissatt. Många verkar även hävda att det mest är "panellotteri" med vilken av dem som är bäst bildmässigt.
Tyckte att det var ett bra pris trots detta (2000kr mindre än vad jag sett pg279q för som lägst) och kommer att lämna tillbaka på öppet köp om den inte uppfyller mina krav/har pixelfel etc.

Ja, de verkar väldigt snarlika och för det priset är det ju riktigt bra ändå, förutsatt att man får ett bra exemplar (vilket även gäller för den dyrare PG279Q).

https://www.rtings.com/monitor/tools/compare/asus-rog-pg279q-...

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Slog till på dealen! 5k är ett fint pris för den skärmen. Någon som vet den är identisk (framifrån) till utseendet med denna:
https://www.inet.se/produkt/2215689/lenovo-27-q27q-10-qhd-ips...

Tänkte om man skulle köra på en dual-screen setup, men ser ju bara snyggt ut om de ser identiska ut framifrån. Den andra skulle bara användas som stödskärm vid surf/programmering så då funkar 75 Hz.

Nej tyvärr har också letat efter någon som har liknande design som andra skärm, men har inte haft någon lycka!

Visa signatur

AMD Ryzen 09 3900X 3.79GHz| ASUS TUF Gaming X570-Plus | Gigabyte Radeon RX 5700 XT 8GB Gaming OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200 MHz | Kingston A2000 M.2 1TB | Corsair iCUE 220T |

https://www.twitch.tv/unixo

Permalänk
Medlem

Någon som sett några schysta stängda hörlurar på rean?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Avstängd

Riktigt dåligt med bra lådor. Hade direkt tagit en Be Quiet 601 om man kunde lägga in optiskt enhet (bränner t.ex. fortfarande cd-r till träningen) Sen så blir problemet typ direkt att många lådor har ont om plats (bör få plats med 2st Scythe quiet drives), har fönster (dvs låter mer), är vita (gulnar med tiden osv).

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Riktigt dåligt med bra lådor. Hade direkt tagit en Be Quiet 601 om man kunde lägga in optiskt enhet (bränner t.ex. fortfarande cd-r till träningen) Sen så blir problemet typ direkt att många lådor har ont om plats (bör få plats med 2st Scythe quiet drives), har fönster (dvs låter mer), är vita (gulnar med tiden osv).

Gular med tiden? Haha. Det är inte 1998. Jag har då inte sett någon plast tillverkad efter 2002 som har gulnat. Du kan ha en USB-brännare. De är nästan gratis.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreijer:

Gular med tiden? Haha. Det är inte 1998. Jag har då inte sett någon plast tillverkad efter 2002 som har gulnat. Du kan ha en USB-brännare. De är nästan gratis.

Vettigt att slänga ut när man har en bluray / brännare? Mängder med datorlådor med fönster, saknar diverse nya USB på fronten och rent generellt skramlig skräp idag. Det verkar som många företag inte ens vill anställa experter på akustik för kvalitén är rätt urusel vad gäller ljudnivåer.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...
Får väl antas vara en bra deal, 3999 kr för en bärbar med senaste Intel i3-10110U, 8GB RAM och 256GB M.2 SSD. Naturligtvis inget man spelar på men säkert en bra surfdator.
Köpte en, om någon har en så tar jag gärna emot mer info om t.ex. det går att uppgradera RAM, byta batteri etc.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Vettigt att slänga ut när man har en bluray / brännare? Mängder med datorlådor med fönster, saknar diverse nya USB på fronten och rent generellt skramlig skräp idag. Det verkar som många företag inte ens vill anställa experter på akustik för kvalitén är rätt urusel vad gäller ljudnivåer.

Okej.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

@meanh:

Verkar som ett sjukt bra pris.. Är ute efter en skärm och har spanat lite på LG 27GL850 eller en LG 27GL83A.

Men verkar som denna tar dom både med tanke på priset så länge man får en bra panel med lite bleed?

Visa signatur

Moderkort: Asus Z170-Deluxe / CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB / RAM: Corsair Vengeance 32GB
KYLNING: Phanteks PH-TC14PE / PSU: Corsair HX1000i 1000W
CHASSI: DefineS / SKÄRM: Asus ROG Swift PG279QZ

Permalänk
Medlem

Åhh tack för tipset. Jag borde kanske specat att det var den svarta jag var ute efter Super snällt av dig dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unnotized:

@meanh:

Verkar som ett sjukt bra pris.. Är ute efter en skärm och har spanat lite på LG 27GL850 eller en LG 27GL83A.

Men verkar som denna tar dom både med tanke på priset så länge man får en bra panel med lite bleed?

Det är en riktigt bra skärm, ja. Den är dock slutsåld nu ser det ut som.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det är en riktigt bra skärm, ja. Den är dock slutsåld nu ser det ut som.

Konstigt, för några timmar sen stod det 100+ i lager, samma igår. Kan de ha tagit bort den av någon annan anledning tro?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Konstigt, för några timmar sen stod det 100+ i lager, samma igår. Kan de ha tagit bort den av någon annan anledning tro?

Det behöver inte vara svårare än att deras lagersaldo inte uppdateras i realtid.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det behöver inte vara svårare än att deras lagersaldo inte uppdateras i realtid.

Nu går Asusskärmen att beställa igen: https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingskarm/40857/as...

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Konstigt, för några timmar sen stod det 100+ i lager, samma igår. Kan de ha tagit bort den av någon annan anledning tro?

Lagerstatus är på 100+ igen nu, och jag lade precis en beställning som verkar ha fungerat. Kul om det funkar, för jag trodde att jag hade missat chansen igår när det helt plötsligt gick från 100+ till 0. Har väl lärt mig att inte blint lita på lagerstatus iaf.

Edit: oops, 2 exakt likadana inlägg medan jag skrev det här på mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bostrolicious:

Lagerstatus är på 100+ igen nu, och jag lade precis en beställning som verkar ha fungerat. Kul om det funkar, för jag trodde att jag hade missat chansen igår när det helt plötsligt gick från 100+ till 0. Har väl lärt mig att inte blint lita på lagerstatus iaf.

Edit: oops, 2 exakt likadana inlägg medan jag skrev det här på mobilen.

Men fasen. Nu tänkte jag beställa. Det stod 100+ i lager för två minuter sedan. Helt plötsligt är den ej köpbar igen. Why!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LulleK:

Men fasen. Nu tänkte jag beställa. Det stod 100+ i lager för två minuter sedan. Helt plötsligt är den ej köpbar igen. Why!?

Dom rycker lite i draget för att trigga huggreflexen

Permalänk
Medlem
Skrivet av qquality:

Dom rycker lite i draget för att trigga huggreflexen

Well. Sist det stod ej köpbar så tog det till nästa dag innan den gick att köpa igen. Erbjudandet går ut idag, så imorgon är det för sent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qquality:

Dom rycker lite i draget för att trigga huggreflexen

Skrivet av LulleK:

Well. Sist det stod ej köpbar så tog det till nästa dag innan den gick att köpa igen. Erbjudandet går ut idag, så imorgon är det för sent.

Och nu står det Ej Köpbar igen!

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingskarm/40857/as...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Väldigt skumt ang. den asus skärmen. Ena stunden är den köpbar, uppdaterar man sidan så är den inte köpbar längre. Gått fram och tillbaka så nu i säkert 2 timmar på elgigantens sida...

Permalänk
Medlem

Nu är den köpbar. Synd att det är G-sync och inte Freesync. Känns onödigt att köpa en skärm med en sync som jag inte kan använda.

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av noxela:

Nu är den köpbar. Synd att det är G-sync och inte Freesync. Känns onödigt att köpa en skärm med en sync som jag inte kan använda.

Ej köpbar för mig fortfrande.

Permalänk
Skrivet av LulleK:

Ej köpbar för mig fortfrande.

Nu är den köpbar igen för mig.

Permalänk
Medlem

@Bostrolicious: Står att den är köpbar, men går inte att lägga in i varukorgen så den är troligen slut

Visa signatur

Fractal Design Meshify C, ASUS ROG Strix B450-E, AMD Ryzen 5800X3D
Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC, DDR4 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bostrolicious:

Nu är den köpbar igen för mig.

Det har dykt upp som köpbar några gånger. Men varje gång jag försöker lägga i kundvagnen så står det "Du har valt maximalt tillgängligt antal av denna produkt" som varningtext. Så det verkar inte gå.

Permalänk

Nu fick jag mail om att Asus skärmen är på väg.

Permalänk

Nu verkar den vara tillbaka till originalpriset. Lite tråkigt att jag totalt missade denna deal. Var denna verkligen i listan för medlemstips i fredags? Har för mig att jag kollade både fredag och lördag men då var den inte där. Mitt eget fel antar jag då jag mest gick efter prisjakt's lista över IPS-paneler; denna skärm hade de inte kategoriserat som IPS så den sorterades bort.

Skrivet av FireFlower:

Nu fick jag mail om att Asus skärmen är på väg.

Önskar dig lycka till i panel-lotteriet. Verkar vara stor varians i pixelfel och backlight bleed med dessa Asus-modeller.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

Jag får fram rabatten fortfarande, märkligt. Är det endast för mig eller fler det funkar för. Någon som har denna skärmen och kan lämna ett kort representativt omdöme?! Mvh

Visa signatur

Hey boiy