Amazon öppnar verksamhet i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det var slaveri som byggde upp USA.

Jag hoppas du driver nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otur:

Är det bara jag som tycker att amazons sida är jobbig att navigera på?

Känner inte direkt att jag skulle köpa mer där bara för att de kommer till sverige.

Extremt ful hemsida, otroligt patetiskt med tanke på att det är ett av världens rikaste företag..

Permalänk

I gave Amazon.de a try for the first time from about 6 months ago. There were a few smooth transactions. One wrong item sent. One item not as described. One item arrived damaged due to poor packing. Returns were no problem though.

Then I tried to make an order paid by direct debit. There was a technical problem and it didn't work. Instead of simply fixing it and taking a credit card payment instead, they cancelled all my orders (including those already paid by credit card), froze my account and charged multiple fees (one for each part they had split that one order into). I got put through a terrible ordeal trying to simply fix it and get the account unfrozen. There was no person I was able to contact there who was empowered to sort it out. The account was unfrozen two weeks later but I haven't bought anything from them since.

Permalänk
Medlem

Handlar hellre spel på en liten web butik som spel&sånt för att stödja dom sen mindre vanliga saker från amazon.

alternativ är bra; det vore varken bra eller roligt om det bara fanns ICA för mat.

Saknar svensk anime butik (finns bara sfbok & disclord i princip) och gemene affischer.

Amazon är bra men deras sida är svår navigerad & grafiskt sett inte uppdaterad på 25 år, kass, svårt att hitta, många dubletter i kategorier osv. inte första gången som designer yrket inte blivit anlitat, steam o origin är som att det är programmerare som skött designen, katastrof även nu när halva steam har ny look, halv trasigt.

Permalänk
Skrivet av Blobster:

Amazon är bra men deras sida är svår navigerad & grafiskt sett inte uppdaterad på 25 år, kass, svårt att hitta, många dubletter i kategorier osv. inte första gången som designer yrket inte blivit anlitat, steam o origin är som att det är programmerare som skött designen, katastrof även nu när halva steam har ny look, halv trasigt.

Det är sjukt att så stor företag inte har bättre och smidigare webdesign

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att Amazon kommer till Sverige. Har verkligen längtat efter det!

Det jag dock oroar mig lite för är att utbudet hos amazon.se inte alls kommer att kunna matcha i närheten av det på amazon.de eller amazon.co.uk (som ibland inte alls har samma varor som amazon.com eller amazon.co.jp) Tyvärr fungerar varje amazon-butik som egen verksamhet med eget utbud i varje land. Hade önskat lite mer modernt och globalt tänk, där man kan beställa varor över hela klotet till lokala amazon-landet.

Där är de tyvärr gammalmodiga (och även deras webbdesign), men kundservice är för det mesta bättre.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Finns det något datum på när Amazon Sverige öppnar? Känns som att jag läst om detta hur länge som helst nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erantk:

Finns det något datum på när Amazon Sverige öppnar? Känns som att jag läst om detta hur länge som helst nu.

Det har ryktats om att det kan ske under Prime Days som är 13-14 oktober

https://www.amazon.de/-/en/primeday/?_encoding=UTF8&ref_=nav_...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021