Xiaomi Redmi Note 9-serien lanseras i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Xiaomi Redmi Note 9-serien lanseras i Sverige

Xiaomis mellanklasstelefoner i Redmi Note 9-serien släpps i slutet av april, med väl tilltagen batterikapacitet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så stora, finns det ingen mindre modell under 6 tum?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Det ser ut att vara mycket mobil för de pengarna. Men jag skulle inte frivilligt utsätta mig själv för EMUI. Jag har en stock android Xiaomi som är ännu mer budget men med väldigt bra byggkvalitet. För min del fick de gärna skrota hela EMUI och bara sälja ren android.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Det ser ut att vara mycket mobil för de pengarna. Men jag skulle inte frivilligt utsätta mig själv för EMUI. Jag har en stock android Xiaomi som är ännu mer budget men med väldigt bra byggkvalitet. För min del fick de gärna skrota hela EMUI och bara sälja ren android.

Vilken tur att den inte har EMUI då. Det är Huaweis launcher. Xiaomis launcher heter MIUI.

Tror dock den suger också, men är ju inte svårt att byta ut.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

Vilken tur att den inte har EMUI då. Det är Huaweis launcher. Xiaomis launcher heter MIUI.

Tror dock den suger också, men är ju inte svårt att byta ut.

Jag känner mig förrådd!
Jag tvekade mellan de två och sen gick jag tillbaka till artikeln och tog det som stod där:

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Det ser ut att vara mycket mobil för de pengarna. Men jag skulle inte frivilligt utsätta mig själv för EMUI. Jag har en stock android Xiaomi som är ännu mer budget men med väldigt bra byggkvalitet. För min del fick de gärna skrota hela EMUI och bara sälja ren android.

Har väldigt mixad erfarenhet av xiaomi, köpte en mi a2 till morsan, boot loop ur kartong kom aldrig igång. Inet (kudos till er) skickade en ny typ direkt och skickade in den gamla. Den fungerar bra nu förvisso. Köpte själv en mi a3, den gled ner från nattduksbordet, lågt bord mjukt plastgolv a l a 70tals hyresrött, och skärmen gick sönder. Nej, jag vet vad ni tänker, den är ej spräckt, ser ut som ny. Men skärmen ser ut att blöda!/läcka på insidan, touchen reagerar ej, och den är skrot. Hört flera andra med mi a3 där dom random startar om, och hela debaklet med deras månader försenade uppdateringar som bara har knasat och dragits tillbaka flera gånger.

Dom ser nice ut, bra prestanda och innehåll för priset, jag vill vilja köpa xiqomi igen, men jag känner att man drar sig för det nu och hellre letar alternativ.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk

Jag har redmi note 7 och den fungerar ypperligt fortfarande annars skulle jag köpa denna. Xiaomi är mest bang for the buck.

Permalänk

Väldigt mycket mobil för pengarna och dessa behövs verkligen för att prispressa de andra. Och även sätta ribban för vad en budgettelefon ska ha.
Jag själv kommer köpa en dyrare mobil och hade önskat att det jag fick för pengarna var linjärt, så en dubbel sådyr telefon skulle vara dubbelt så stor. Alltså runt 13" Skämt, men ni förstår vad jag menar.

Permalänk
Medlem

@sleepyoh: Det är just en a2 jag har. Jag har hört från många att de hade bootloop problem med den och jag kommer ihåg att det var några loopar första gången jag uppdaterade den, men sen har det fungerat fint för mig. Jag har dock bara hört det om just a2:an, och jag tror inte det finns någon orsak att vara orolig för samma bug i framtiden.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Jag väntar på Redmi K30 Pro. Den ser riktigt härlig ut.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Avstängd

Vad är skillnaden med att stödja Kina med en Xiaomi eller Huawei? Någon här som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Vad är skillnaden med att stödja Kina med en Xiaomi eller Huawei? Någon här som vet?

Xiaomi är mer internationell, precis som oneplus.

Huvudmarknaden är i Kina, tillverkningen är i Kina. Xiaomi är större i Indien.

Många svenska företag är också 'stödja Kina'.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Jag väntar på Redmi K30 Pro. Den ser riktigt härlig ut.

Japp den verkar riktigt bra, väntar på den internationella lanseringen av den jag med!

Visa signatur

k6-2 450

Permalänk
Medlem

Fina mobiler för det priset. Min fru har en Xiaomi A2 pch den har fungerat bra hittils.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Gillar Xiaomi för pris/prestanda, min Mi MiX 2S rullar på fint! Hittills bra med GCam moddare för just den. Svagheten är 64GB internminne och inget SD-slot... så får tömma över bilderna i full kvalitet då och då till datorn. Snapdragon 845 är lite törstigare än nyare kretsar vid samma prestanda men prestandan når ju upp till senaste Samsuck Exynos i det mesta. Allt för 2000kr begagnat nyskick. Så länge barnen fastnar på bild så är jag väldigt nöjd, blir den helt utan uppdateringar så blir det att flasha någon spännande ROM innan den behöver lämnas till el-skroten!

Kör Nova Launcher för att överleva MIUI men gör det på alla mina enheter oavsett sedan 6 år... bara bakgrunden som varierar

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Vad är skillnaden med att stödja Kina med en Xiaomi eller Huawei? Någon här som vet?

Menar du att du vill bojkotta kinesiska varor överhuvudtaget? Då finns det nog inte mycket att köpa...
Huawei har kinesiska staten inblandad xiaomi inte.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigmcgee:

Japp den verkar riktigt bra, väntar på den internationella lanseringen av den jag med!

Jag redan Redmi K20 Pro och den är rent formatmässigt allt som jag vill ha. Inga bezels och ingen flärp. Stör mig som fan på när kameran tar bort från skärmen. Det är helt fruktansvärt. Men så vill jag inte ha rundade kanter för då trycker jag bara där med handlovarna. K20 är helt perfekt.

Vet du när den kommer att lanseras ungefär?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Sitter på en Redmi Note 4 som fungerat perfekt sen köp, flashade in lineage os på. Tittar på 9:an som uppgradering nu och max versionen ser bra ut för det priset.
Dom brukar vara snabba med unofficial lineage versioner så länge det är snapdragon

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

200 gram är för tungt för mig. Max 150-160 gram. Annars känns det som att jag går bakåt i tekniken om jag byter till en tyngre telefon.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Priset i artikeln är väl knappast vad det kommer landa på i Sverige? Köpa mobiltelefon från AliExpress är fortfarande prisvärt. Inte minst då återförsäljarna brykar skriva $50 som värde på paketet, så momsen beräknas på det.

Permalänk
Medlem

Vad många telefoner det släpps årligen numera - Har verkligen noll koll vad som är vad längre. - Vet inte riktigt vad telefonen jag har själv heter, men den ser ut som alla andra iaf!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av The_Fatrix:

Vad många telefoner det släpps årligen numera - Har verkligen noll koll vad som är vad längre. - Vet inte riktigt vad telefonen jag har själv heter, men den ser ut som alla andra iaf!

Håller med, finns inget speciellt med dagens mobiler... Mer eller mindre samma sak med alla med minimala skillnader. Några få tillverkare som vågar stå ut men de är tyvärr små.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Sitter på en Redmi Note 4 som fungerat perfekt sen köp, flashade in lineage os på. Tittar på 9:an som uppgradering nu och max versionen ser bra ut för det priset.
Dom brukar vara snabba med unofficial lineage versioner så länge det är snapdragon

Kör mi9T pro med lineage och pixel exp

Inte att rek för 5 öre, det är alldeles för instabilt... sedan mi8 så har köra custom roms på dessa varit allt för buggit då kernel källorna å koden bara blivit sämre p sämre, speciellt med fingeravtryck under skärmen koden

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

En telefon för $200 som förmodligen visar hur extrema dagens priser är.

Hur mycket skulle det kosta i delar att sätta in samma 120hz samoled skärm som Oneplus har? Kanske $100 mer? $150? Och sen ersätta IMX686 sensorn (eftersom det är 64mpx gissar jag på det) med en 48mpx IMX689, typ $30 extra eller nåt och återanvänd den andra för ultrawide. Flagskeppstelefon med midrange prestanda för kanske $350-400. Och hörlursuttag tom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Sitter på en Redmi Note 4 som fungerat perfekt sen köp, flashade in lineage os på. Tittar på 9:an som uppgradering nu och max versionen ser bra ut för det priset.
Dom brukar vara snabba med unofficial lineage versioner så länge det är snapdragon

Jag älskade min Redmi Note 4! Lagom stor, bra batteri och kapacativa knappar. Gillar inte det nya med navigations knapparna i skärmen. Tyvärr började min lur spöka så jag köpte en Note 8T istället, typ den enda som har kvar fingeravtryck på baksidan.