Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

För att vi på något enkelt maskinellt sätt ska kunna läsa av tråden så är det det formatet som gäller.

Det går säkert att tweaka den modellen något, vad är det du tycker saknas där? Eller är det mer bara att alla inlägg ser ungefär lika dana ut som du ogillar?

Håller med om att man ibland helt enkelt vill ha mer information än bara pris, produkt och länk. Exempelvis när någon efterforskat vilken typ av hårddisk som sitter i en superbillig extern HDD, när någon ger sin personliga input på en produkt/länkar vettiga recensioner eller när någon berättar hur man går tillväga för att faktiskt kunna erhålla rabatten (mecenat, benify mm).

Men om man nu får lägga till sådan info precis under "mallen" utan att detta påverkar er maskinella avläsning kan det finnas ett värde i att fortsätta följa tipstråden - även om den kommer bli fruktansvärt tråkig och monoton att läsa

Permalänk
Medlem

Fast det går väl fortfarande att lägga till egna kommentarer till det man tipsar om huvudsaken är att själva tipset är korrekt formaterat enligt mallen så fångar boten upp den delen av inlägget och ignorerar resten av inlägget. Eller har jag missförstått nått? Har för mig det funkade så i BF tråden...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Känns vettigt med dedikerad sida vid storreor eftersom det är stort tryck då.

Men för dagens fynd generellt känns det onödigt då det rör sig om 1-5 tips per dag och det är hanterbart i en enkel tråd, som det alltid har varit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Men om man nu får lägga till sådan info precis under "mallen" utan att detta påverkar er maskinella avläsning kan det finnas ett värde i att fortsätta följa tipstråden - även om den kommer bli fruktansvärt tråkig och monoton att läsa

Om jag inte missminner mig har dessa typer av listor alltid inkluderat en länk till inlägget i tråden, och därmed borde det vara fritt fram att lägga till precis hur mycket extra info man har lust med, så kan eftertänksamma köpare fortfarande smidigt komma åt den medan de som är heta på gröten kan skynda fynda.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Joakim Ågren:

Fast det går väl fortfarande att lägga till egna kommentarer till det man tipsar om huvudsaken är att själva tipset är korrekt formaterat enligt mallen så fångar boten upp den delen av inlägget och ignorerar resten av inlägget. Eller har jag missförstått nått? Har för mig det funkade så i BF tråden...

Ja det går fint!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Fast det går väl fortfarande att lägga till egna kommentarer till det man tipsar om huvudsaken är att själva tipset är korrekt formaterat enligt mallen så fångar boten upp den delen av inlägget och ignorerar resten av inlägget. Eller har jag missförstått nått? Har för mig det funkade så i BF tråden...

Skrivet av UndaC:

Ja det går fint!

Om det här stämmer så är det utmärkt för mig. Om det ska se ut som de senaste för mig trista inlägg utan "själ" inläggen, kommer jag sluta följa, med lite sorg för det har varit många år av nöje och fantastiska fynd.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

Jag som har varit medlem här på Sweclockers i snart 13 år känner mycket väl till dessa BF-format men jag håller tyvärr inte med om att det skulle passa in här på fyndtråden.

Det kanske ser snyggare ut på den där externa listan men ska man börja läsa i den här tråden, då blir det overload med text, text och text på varje inlägg.

Folk brukar ju inte skriva så mycket utan det blir endast några ord och en länk och jag tycker det är kort och koncist. Mer behövs det inte. Luftigt blir det också.

Om någon har verkligen försökt läsa i en BF-tråd så förstår de exakt vad jag menar. Man ger upp att läsa i själva tråden ganska snart pga hur mycket text det är på varje sida, blir trött för ögonen och istället tittar man mest bara på den där externa listan - vilket är iofs bra men man kan missa några viktiga inlägg också.

Stora reor skulle passa, inga problem men just fyndtråden? Nej, vårt klassiska system funkade ypperligt redan! Var ju också bra när mods försökte få de som diskuterar i flera sidor om ett visst abonnemang att skapa en ny separat tråd, det där håller jag däremot med om.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Asterion:

Jag som har varit medlem här på Sweclockers i snart 13 år känner mycket väl till dessa BF-format men jag håller tyvärr inte med om att det skulle passa in här på fyndtråden.

Det kanske ser snyggare ut på den där externa listan men ska man börja läsa i den här tråden, då blir det overload med text, text och text på varje inlägg.

Folk brukar ju inte skriva så mycket utan det blir endast några ord och en länk och jag tycker det är kort och koncist. Mer behövs det inte. Luftigt blir det också.

Om någon har verkligen försökt läsa i en BF-tråd så förstår de exakt vad jag menar. Man ger upp att läsa i själva tråden ganska snart pga hur mycket text det är på varje sida, blir trött för ögonen och istället tittar man mest bara på den där externa listan - vilket är iofs bra men man kan missa några viktiga inlägg också.

Stora reor skulle passa, inga problem men just fyndtråden? Nej, vårt klassiska system funkade ypperligt redan! Var ju också bra när mods försökte få de som diskuterar i flera sidor om ett visst abonnemang att skapa en ny separat tråd, det där håller jag däremot med om.

Varför ska man sitta och läsa tråden istället för listan som genereras utifrån tråden? Vad är det för viktiga inlägg man kan missa? I tipstråden ska det inte ligga något annat än tips - allt annat ska ju läggas här i diskussionstråden vilket inte bör påverkas av listan alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Varför ska man sitta och läsa tråden istället för listan som genereras utifrån tråden? Vad är det för viktiga inlägg man kan missa? I tipstråden ska det inte ligga något annat än tips - allt annat ska ju läggas här i diskussionstråden vilket inte bör påverkas av listan alls.

Iom alla erbjudanden som inte fångas upp. Tex utan prisjaktslänk eller med kod osv så måste man ju ändå läsa tråden för att inte missa något?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Varför ska man sitta och läsa tråden istället för listan som genereras utifrån tråden? Vad är det för viktiga inlägg man kan missa? I tipstråden ska det inte ligga något annat än tips - allt annat ska ju läggas här i diskussionstråden vilket inte bör påverkas av listan alls.

Kan vara viktig info tex: deadline-datum för erbjudandet, hur många man får max köpa per kund, hur många det finns kvar, etc etc. Vissa erbjudande kräver att man går med i någon slags abonnemang och sedan säga upp sig själv och det finns vissa "kryphål" man måste göra för att få erbjudandet. Eller så finns vissa erbjudande i endast någon enstaka ort / stad / gäller inte för hela Sverige.

Finns hur mycket viktig info som helst. Jag litar inte på den där listan fullt ut. Och då har jag varit med här rätt länge och varit med om en hel del.

Dessutom finns det en annan mycket viktig aspekt som någon här nämnde några inlägg ovanför mig:

Forumet blir betydligt mer monotont när alla inlägg har samma upplägg och det som skapar charm för forumet är att olika inlägg ser olika ut. Risken finns att folk antingen postar mindre eller läser mindre i det här forumet / tråden. Det hela kommer att se ut som ett billboard av reklam. Det är ju forumet vi söker oss till.

Vi vill ju inte att fyndtråden ska dö ut. Viktigt att hålla upp aktivitet i det här forumet så vi får in så många tips som möjligt. Det gynnar oss alla.

Hoppas ni mods och admins funderar extra på detta innan ni inför detta.

Permalänk
Medlem

Green weekened på Komplett börjar vid 00:00 natten till fredag enligt deras banner.

Not: Det står "Rean slutar om 13h40min men deras kundtjänst har bekräftat att detta är felskrift, ska stå rean börjar om 13h 40 min

Permalänk
Medlem
Skrivet av Black_Pete:

OBS Står ingenstans att det är ett TI kort, ser ut att vara ett vanligt 2080.

På bilden står det TI, och denna modell finns inte utan TI med 11 GB minne. Vanliga har 8 GB vad jag kan hitta. Troligtvis TI, bara att de har missat att skriva TI i rubriken. Ordinariepriset antyder också att det är TI.

Edit: Deras vanliga 2080 av denna modell kostar 7500 kr, så man kan vara rätt säker på att det är ett TI man får. Kan ju dubbelkollas med dem såklart innan köp också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

På bilden står det TI, och denna modell finns inte utan TI med 11 GB minne. Vanliga har 8 GB vad jag kan hitta. Troligtvis TI, bara att de har missat att skriva TI i rubriken. Ordinariepriset antyder också att det är TI.

Edit: Deras vanliga 2080 av denna modell kostar 7500 kr, så man kan vara rätt säker på att det är ett TI man får. Kan ju dubbelkollas med dem såklart innan köp också.

Modellnumret indikerar TI också.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noxela:

Produkt: Corsair Vengeance RGB Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/291981-Corsair-Vengeance...
Kategori: Minnen
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4367358
Pris: 799kr

Tack så mycket för tipset! Någon som vet om jag bör förvänta mig några problem om jag parar ihop två stycken av dessa kit med ett MSI B450 Tomahawk Max och en Ryzen 5 3600?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDS:

Slog till på dealen! 5k är ett fint pris för den skärmen. Någon som vet den är identisk (framifrån) till utseendet med denna:
https://www.inet.se/produkt/2215689/lenovo-27-q27q-10-qhd-ips...

Tänkte om man skulle köra på en dual-screen setup, men ser ju bara snyggt ut om de ser identiska ut framifrån. Den andra skulle bara användas som stödskärm vid surf/programmering så då funkar 75 Hz.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Produkt: Xiaomi Redmi Note 8 Pro (6GB RAM) - VIT
Länk: https://www.amazon.de/gp/product/B07Y8XK9GC
Kategori: Mobil
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5190643
Pris: 220 Euro

Bra mobil för en rimlig peng. Har 3,5mm jack, hyfsad kamera, plats för minneskort osv.

https://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_8_pro-9812.php

Med tanke på att den kostat det ganska länge så ser jag inte att det är någon tillfällig sänkning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noxela:

Produkt: Corsair Vengeance RGB Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/291981-Corsair-Vengeance...
Kategori: Minnen
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4367358
Pris: 799kr

Hur funkar det med RGB-minnen, kräves det något speciellt av moderkortet för att kunna styra färgerna på dessa eller liknande?

Permalänk
Medlem

@breakman: RGB styrs av Corsairs iCUE-programvara

Permalänk
Medlem

Om Ni är som jag och jagar "den perfekta bilden" och "det perfekta ljudet" så kör CDON just nu en kampanj där man kan köpa 10st 4K Blu-ray filmer för tusen spänn.

Dessutom är det inget uselt utbud utan massor av bra filmer.

Passa på! Jag la precis in min beställning....

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Om Ni är som jag och jagar "den perfekta bilden" och "det perfekta ljudet" så kör CDON just nu en kampanj där man kan köpa 10st 4K Blu-ray filmer för tusen spänn.

Dessutom är det inget uselt utbud utan massor av bra filmer.

Passa på! Jag la precis in min beställning....

Tack för tipset! Blev 20 st MCU filmer

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av LemurenSwe:

https://i.imgur.com/5VCdH1M.png

Med tanke på att den kostat det ganska länge så ser jag inte att det är någon tillfällig sänkning.

Bara jag som får 250 euro som pris istället för 220?

Visa signatur

Hail & Kill

Permalänk
Moderator
Moderator

Har haft svarta Supra Headphones Nitro tidigare och småfilurade lite på om jag skulle slå till nu när de vita är nedsatta hos Teknikmagasinet.

Ser detta som ett tecken på att jag inte ska det. Gissa var jag bor...

I övrigt var jag nöjd med mina gamla svarta i alla fall om någon funderar på att slå till.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mongroovy:

Bara jag som får 250 euro som pris istället för 220?

Den gröna kostar 221,20 euro hos mig. Den blåa 224,10. Den vita kostar 249,99.

Permalänk
Medlem

Alla butiker kör rea på Fractal S2 och här sitter jag och vill ha en R6:a =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av snapoutofit:

Såg att många kör Green Weekend men hittade även ett par fynd på Elgigantens datorhelg https://bit.ly/2Y1dGR5

Slog till på denna för 3990, galet pris: https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingskarm/40857/as...

Asus ROG Swift PG279QZ 1440p IPS-panel, 165 Hz, Nvidia G-Sync.

Slog även jag till på skärmen för 3990, tror det är det bästa priset jag sett på dessa någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Slog även jag till på skärmen för 3990, tror det är det bästa priset jag sett på dessa någon gång.

Notera att modellen som säljs är PG279QZ, inte PG279Q som du antagligen blandar ihop den med.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Notera att modellen som säljs är PG279QZ, inte PG279Q som du antagligen blandar ihop den med.

Gjorde research innan och de enda skillnaderna som verkar komma upp mellan dem är något sämre ljusstyrka och vissa hävdar något sämre färger på QZ-modellen samt att den tycks vara något billigare prissatt. Många verkar även hävda att det mest är "panellotteri" med vilken av dem som är bäst bildmässigt.
Tyckte att det var ett bra pris trots detta (2000kr mindre än vad jag sett pg279q för som lägst) och kommer att lämna tillbaka på öppet köp om den inte uppfyller mina krav/har pixelfel etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mongroovy:

Bara jag som får 250 euro som pris istället för 220?

Klicka på "new and used from €220".

Edit: Länk
https://www.amazon.de/-/en/gp/offer-listing/B07Y8XK9GC/ref=dp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensa86:

Produkt: HTC Vive Trådlös Adapter
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/vr-gaming/10250/htc-...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4912418
Pris: 1490kr

Jag vet att det här bryter mot trådens regler men det känns viktigt ändå.

VARNING wireless adapter är i stort sett inte kompatibel med Ryzen processorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Alla butiker kör rea på Fractal S2 och här sitter jag och vill ha en R6:a =(

https://www.inet.se/produkt/6902898/fractal-design-define-r6-...