Deriveh's iPredator Powder - Custom-Loop-All-In-One-Gaming-PC

Permalänk
Medlem

Deriveh's iPredator Powder - Custom-Loop-All-In-One-Gaming-PC

Hela bygget har en komplett bygglogg här
Skärmmålningen har ett eget galleri här

Vintern 2018 efter Dreamhack sa min fru att hon helst nog hade velat ha en iMac. Det var triggern som kopplade ihop alla häftiga byggen jag sett på DHW18 och här i galleriet till en idé om att försöka bygga en Custom-Loop på baksidan av en skärm. Där fanns bara några små "hinder" på vägen.

1: Jag hade ingen tillräckligt stor skärm, satt med en 24" skärm då.
2: Jag hade aldrig byggt en custom-loop
3: Jag hittade ingen information någonstans om hur andra hade gjort, "referensmaterial" var minst sagt begränsat.
4: Jag hade ingen budget till detta.

Vad hade jag då?

1: En idé
2: Gott om roliga människor jag lärt känna här på Sweclockers som både gjort scratchbyggen pysslat med vattenkylning och alla medlemmar som säljer bra grejor på marknaden till bra priser!
3: En otroligt förstående sambo/hustru (hann gifta mig medan projektet färdigställdes)
4: Turen att inte ha tummen mitt handen

De första 2 månaderna gick åt till att bestämma mig för vilket skärm jag skulle ha som bas att bygga från, det slutade med en Acer X34P som jag köpte här på marknaden. En 34" 1440p 100Hz IPS skärm med G-sync.
Samtidigt började jag försöka rita i Fusion 360, jag hade inte suttit med CAD sedan gymnasiet ~98... Efter 5 månader med Fusion 360 gav jag upp och monterade ner alla komponenter jag skulle använda, tog fram en penna och papper och ritade allt förhand.

Under den här perioden hade jag en enorm hjälp av @laine kring materialval, hur jag borde tänka om vikten och viktfördelning etc. Dock lyssnade jag inte tillräckligt bra och beställde en på tok för överdimensionerad plåt. @laine rekommenderade 3mm tjock plåt, jag beställde en 5mm. TUNGT!

Det största problemet som både jag och @laine såg i projektet var själva upphängningen av skärmen. Under någon månads tid diskuterade vi flera olika varianter på lösningar och @laine var vänlig nog att rita upp modellar av det i CAD till mig. Det hela slutade med att jag använde @laine idéer men grundplattan som ingick i skärmfotens eget VESA-fäste för att skapa en "upphängning" för skärmen. Plötsligt blev hela bygget som en "wall-mount" på en skärmfot där det gick att enkelt hänga på en skärm.

Sommaren gick åt till att såga, placera ut komponenter, såga om, borra och fixa för att försöka förutse var jag behövde ha alla genomföringar. Samtidigt hade jag insett att foten inte skulle orka med att vara justerbar och jakten på en extra skärmfot satte igång. Jag behövde en extra att experimentera med.

Här blev återigen ni medlemmar på Sweclockers ovärderliga, @Seraj5 hade en Acer X34 fot till övers som jag kunde hämta upp i Växjö. Underbart!

Här började jag oroa mig för möjligheten att bocka plåten. Skärmen jag köpt är välvd och då passar en rak plåt inte in väl. 5mm tjock aluminium är inte något du böjer själv hemma jag vände mig till en bekant som är plåtslagare, han skrattade åt mig och konstaterade att deras plåtfirma knappast hade verktyg för att bocka tjock plåt, däremot skickade han vidare mig till en maskinverkstad med större verktyg. Hade det inte varit för att min plåt endast behövde bockas med 6 grader hade inte ens maskinverkstaden rett ut bockningen.

Med plåten väl bockad, alla hål utsågade och utborrade påbörjades filande på alla hörn, kanter och utsågningar. Även slipningen för att få till en trevlig borstad yta satte igång. Mängder med sandpapper gick åt med start på gritt 60 och avslut med gritt 400, därefter borstades hela plåten med en grov stålulls tuss för att få till en bra finish. Sist polerades allt med polermedel för att få till glansen.

Här fick jag även för mig att alla genomföringar skulle ramas in med 3d-printade genomföringskydd, färdigheterna jag plockat upp i Fusion 360 räckte delvis med lite hjälp av @hetpågröten (osäker på ditt nick här dock, nickar på Discord) fick jag till färdiga filer som @Wasp var schysst nog att printa ut till mig. Efter en del slipande och filande konstaterade jag dock att det nog ändå blev bättre att låta den råa metallen synas, men det får alla som tittar bedöma själva.

Här började mina samtal med @EGXI om hur jag skulle tänka kring vattenkylningen. Jag hade redan en bild av kromade kopparrör, få fittings och många bockar. @EGXI tipsade mig om vattenkylningskomponenter samt dimensionering. Det blev många samtal och när väl en inköpslista var ihopsatt fick @EGXI gå igenom den innan jag vågade trycka på beställ. (Det var iofs bara fittings kvar då, rads, pump, res och block var redan inköpta från olika medlemmar här på forumet via marknaden. Varenda del är begagnad)

Under tiden fick jag även för mig att skärmen och foten hade helt fel färg för mina planer och jag fick med kort varsel för mig att måla om hela skärmen, slipa bort all färgen från skärmfoten och slipa ner den till en borsta finish. Under tiden hittade jag en lösning för den justerbara foten som bara åkte i botten p.g.a. den stora tyngden som hela systemet innebar. Två skruvar rätt in i innanmätet satte stop för detta och fick skärmen till en lagom höjd.

Under hela den här perioden pratade jag med hur många människor som helst på forumet, discord, Dreamhack, Sweclockers Live etc om mitt projekt. Allt för att få idéer, tips och tankar. Under de här perioden kom jag i kontakt med en kille som arbetar som distributör för Cablemods och Thermal Grizzly i Norden, Trigono AB. Han tyckte mitt projekt var spännande och ordnade fram lite trevliga kablar från just Cablemods samt lite thermalpads och kylpasta, kanske inte låter som något stort för de flesta av er men med en begränsad budget är allt som skänkes guld värt! Stort tack för det! Det är trots allt drömmen att kunna modda utan att konstant oroa sig för hur illa åtgången ens ekonomi ska bli.

Nu var det dags för att testa montera med luftkylning! Sagt och gjort, allt monterades upp och bra blev det! Det visade sig vara en bra idé att testmontera allt med luftkylning först då jag upptäckte flera ställen där nya genomföringar hade varit bra att ha, samt att vissa jag satt ut inte längre behövdes.

När det väl var dags för att få på loopen blev det en resa ner till södra Skåne och ett besök hos @EGXI som ställde upp som lärare i rörbockningens ädla konst! @EGXI har pysslat med vattenkylning i ~15 år om jag inte har fel för mig och är även utbildad VVSare, bättre lärare i rörbockning går nog inte att få!
Allt höll dock på att gå åt skogen då jag missat att inhandla vätska! Här hoppade @Papabear (Rätt nick? Nickar så på Discord) in som räddaren i nöden och jag kunde hämta upp 1L EK Clear Cryofuel i Helsingborg på vägen! Stort tack!
En blöt kväll senare var en hel del kunskap inhämtad och systemet ihopmonterat med all vattenkylning!

Här har ni resultatet!
Stort tack till @EGXI, @laine, @Wasp, @Papabear, Cablemods, Thermal Grizly och alla andra som hjälpt mig, inspirerat mig och stöttat mig!

Nå, nu kom intels gen 10 och med det så kom även en hel uppsjö nya snygga moderkort! Här hade jag det stora nöjet att få tag i ett MSI MEG Z490-i Unify! Lätt det snyggast moderkortet som jag ägt och på pappret en riktigt bra mITX mobo för överklockning, framförallt av minnen!
Snabbt som attan så blev det en förbokning av en ny intel i9 10900k och därmed var spiken i kistan spikad för min oundvikliga övergång till blå laget från det röda. (Jag spenderar trots allt 99% av tiden med att spela på min dator...)

Brädan fick direkt efter installation gör själ för sig och överklockning drog igång. Nog fasen gick minnena fint att klocka! Lägger till en Timespy bild på totala resultaten:
CPU: 10900k @5,1Ghz 1,38V
Minnen: G.Skill Trident Z B-die @4000Mhz CL 15 med 1,53V

Specifikationer:
CPU: UPGRADERING - Intel i9 10900K @ 5,1Ghz 1,37VAMD Ryzen 7 3800X rulandes i 4,4Ghz på 1,291V
GPU: NVIDIA Palit RTX 2080ti ProGaming OC @2130Mhz kärnklocka och 7500Mhz minnesklocka
RAM: UPPGRADERING - G.Skill Trident Z 3600Mhz CL 16 @4000Mhz CL 16 G.Skill FlareX 3200Mhz CL14 – Samsung B-die
Moderkort: MSI MEG Z490-i Unify Asus B-450-I Strix Gaming
PSU: Corsair SF750 Platinum Corsair SF600
M2: 2xSamsung 960 EVO 500Gb
SSD: Samsung 850 EVO 256Gb
Kablar: Cablemods Sleeved PRO Black/White
Fläktar: Corsair ML140 Pro White LED
CPU-block: Thermaltake Pacific W5
GPU-block: EK Vector Copper RTX 2080ti FE
Radiatorer: EK Coolstream PE 240mm x2
Pump: EK D5 Revo RGB, sleeved
Reservoar: Phobya 150mm nickel
LED: Asus Terminal med 4x30cm och 2x60cm strips
Skärm: Acer Predator X34P

Hela bygget har en komplett bygglogg här
Skärmmålningen har ett eget galleri här

Besök galleriet här

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Helvete vad häftigt detta blev. Sitter själv på en Predator 34" x34a och kan säga man blev sjuukt sugen.
10/10!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lysmask:

Helvete vad häftigt detta blev. Sitter själv på en Predator 34" x34a och kan säga man blev sjuukt sugen.
10/10!!

Tack! Blev jäkligt nöjd, grymt stolt över att jag fick ihop det!

Skärmen går att byta enkelt med, bara hängs på VESA fästet. 😊

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Hatten av alltså! (Y)
+ För bra/roligt skriven text!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

Hatten av alltså! (Y)
+ För bra/roligt skriven text!

Tack! Kul att det uppskattas! 🙏

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Otroligt coolt bygge!

Permalänk
Inaktiv

Kan va snyggaste datorn någonsin! 😍

Permalänk
Medlem

Scnyggt!

"4,4Ghz på 2,91V" ?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk

Wow! Grymt Snyggt!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

Hela bygget har en komplett bygglogg här
Skärmmålningen har ett eget galleri här

Vintern 2018 efter Dreamhack sa min fru att hon helst nog hade velat ha en iMac. Det var triggern som kopplade ihop alla häftiga byggen jag sett på DHW18 och här i galleriet till en idé om att försöka bygga en Custom-Loop på baksidan av en skärm. Där fanns bara några små "hinder" på vägen.

1: Jag hade ingen tillräckligt stor skärm, satt med en 24" skärm då.
2: Jag hade aldrig byggt en custom-loop
3: Jag hittade ingen information någonstans om hur andra hade gjort, "referensmaterial" var minst sagt begränsat.
4: Jag hade ingen budget till detta.

Vad hade jag då?

1: En idé
2: Gott om roliga människor jag lärt känna här på Sweclockers som både gjort scratchbyggen pysslat med vattenkylning och alla medlemmar som säljer bra grejor på marknaden till bra priser!
3: En otroligt förstående sambo/hustru (hann gifta mig medan projektet färdigställdes)
4: Turen att inte ha tummen mitt handen

De första 2 månaderna gick åt till att bestämma mig för vilket skärm jag skulle ha som bas att bygga från, det slutade med en Acer X34P som jag köpte här på marknaden. En 34" 1440p 100Hz IPS skärm med G-sync.
Samtidigt började jag försöka rita i Fusion 360, jag hade inte suttit med CAD sedan gymnasiet ~98... Efter 5 månader med Fusion 360 gav jag upp och monterade ner alla komponenter jag skulle använda, tog fram en penna och papper och ritade allt förhand.

Under den här perioden hade jag en enorm hjälp av @laine kring materialval, hur jag borde tänka om vikten och viktfördelning etc. Dock lyssnade jag inte tillräckligt bra och beställde en på tok för överdimensionerad plåt. @laine rekommenderade 3mm tjock plåt, jag beställde en 5mm. TUNGT!

Det största problemet som både jag och @laine såg i projektet var själva upphängningen av skärmen. Under någon månads tid diskuterade vi flera olika varianter på lösningar och @laine var vänlig nog att rita upp modellar av det i CAD till mig. Det hela slutade med att jag använde @laine idéer men grundplattan som ingick i skärmfotens eget VESA-fäste för att skapa en "upphängning" för skärmen. Plötsligt blev hela bygget som en "wall-mount" på en skärmfot där det gick att enkelt hänga på en skärm.

Sommaren gick åt till att såga, placera ut komponenter, såga om, borra och fixa för att försöka förutse var jag behövde ha alla genomföringar. Samtidigt hade jag insett att foten inte skulle orka med att vara justerbar och jakten på en extra skärmfot satte igång. Jag behövde en extra att experimentera med.

Här blev återigen ni medlemmar på Sweclockers ovärderliga, @Seraj5 hade en Acer X34 fot till övers som jag kunde hämta upp i Växjö. Underbart!

Här började jag oroa mig för möjligheten att bocka plåten. Skärmen jag köpt är välvd och då passar en rak plåt inte in väl. 5mm tjock aluminium är inte något du böjer själv hemma jag vände mig till en bekant som är plåtslagare, han skrattade åt mig och konstaterade att deras plåtfirma knappast hade verktyg för att bocka tjock plåt, däremot skickade han vidare mig till en maskinverkstad med större verktyg. Hade det inte varit för att min plåt endast behövde bockas med 6 grader hade inte ens maskinverkstaden rett ut bockningen.

Med plåten väl bockad, alla hål utsågade och utborrade påbörjades filande på alla hörn, kanter och utsågningar. Även slipningen för att få till en trevlig borstad yta satte igång. Mängder med sandpapper gick åt med start på gritt 60 och avslut med gritt 400, därefter borstades hela plåten med en grov stålulls tuss för att få till en bra finish. Sist polerades allt med polermedel för att få till glansen.

Här fick jag även för mig att alla genomföringar skulle ramas in med 3d-printade genomföringskydd, färdigheterna jag plockat upp i Fusion 360 räckte delvis med lite hjälp av @hetpågröten (osäker på ditt nick här dock, nickar på Discord) fick jag till färdiga filer som @waspcustoms var schysst nog att printa ut till mig. Efter en del slipande och filande konstaterade jag dock att det nog ändå blev bättre att låta den råa metallen synas, men det får alla som tittar bedöma själva.

Här började mina samtal med @EGXI om hur jag skulle tänka kring vattenkylningen. Jag hade redan en bild av kromade kopparrör, få fittings och många bockar. @EGXI tipsade mig om vattenkylningskomponenter samt dimensionering. Det blev många samtal och när väl en inköpslista var ihopsatt fick @EGXI gå igenom den innan jag vågade trycka på beställ. (Det var iofs bara fittings kvar då, rads, pump, res och block var redan inköpta från olika medlemmar här på forumet via marknaden. Varenda del är begagnad)

Under tiden fick jag även för mig att skärmen och foten hade helt fel färg för mina planer och jag fick med kort varsel för mig att måla om hela skärmen, slipa bort all färgen från skärmfoten och slipa ner den till en borsta finish. Under tiden hittade jag en lösning för den justerbara foten som bara åkte i botten p.g.a. den stora tyngden som hela systemet innebar. Två skruvar rätt in i innanmätet satte stop för detta och fick skärmen till en lagom höjd.

Under hela den här perioden pratade jag med hur många människor som helst på forumet, discord, Dreamhack, Sweclockers Live etc om mitt projekt. Allt för att få idéer, tips och tankar. Under de här perioden kom jag i kontakt med en kille som arbetar som distributör för Cablemods och Thermal Grizzly i Norden, Trigono AB. Han tyckte mitt projekt var spännande och ordnade fram lite trevliga kablar från just Cablemods samt lite thermalpads och kylpasta, kanske inte låter som något stort för de flesta av er men med en begränsad budget är allt som skänkes guld värt! Stort tack för det! Det är trots allt drömmen att kunna modda utan att konstant oroa sig för hur illa åtgången ens ekonomi ska bli.

Nu var det dags för att testa montera med luftkylning! Sagt och gjort, allt monterades upp och bra blev det! Det visade sig vara en bra idé att testmontera allt med luftkylning först då jag upptäckte flera ställen där nya genomföringar hade varit bra att ha, samt att vissa jag satt ut inte längre behövdes.

När det väl var dags för att få på loopen blev det en resa ner till södra Skåne och ett besök hos @EGXI som ställde upp som lärare i rörbockningens ädla konst! @EGXI har pysslat med vattenkylning i ~15 år om jag inte har fel för mig och är även utbildad VVSare, bättre lärare i rörbockning går nog inte att få!
Allt höll dock på att gå åt skogen då jag missat att inhandla vätska! Här hoppade @Papabear (Rätt nick? Nickar så på Discord) in som räddaren i nöden och jag kunde hämta upp 1L EK Clear Cryofuel i Helsingborg på vägen! Stort tack!
En blöt kväll senare var en hel del kunskap inhämtad och systemet ihopmonterat med all vattenkylning!

Här har ni resultatet!
Stort tack till @EGXI, @laine, @Waspcustoms, @Papabear, Cablemods, Thermal Grizly och alla andra som hjälpt mig, inspirerat mig och stöttat mig!

Specifikationer:
CPU: AMD Ryzen 7 3800X rulandes i 4,4Ghz på 2,91V
GPU: NVIDIA Palit RTX 2080ti ProGaming OC @2130Mhz kärnklocka och 7500Mhz minnesklocka
RAM: G.Skill FlareX 3200Mhz CL14 – Samsung B-die
Moderkort: Asus B-450-I Strix Gaming
PSU: Corsair SF600
M2: 2xSamsung 960 EVO 500Gb
SSD: Samsung 850 EVO 256Gb
Kablar: Cablemods Sleeved PRO Black/White
Fläktar: Corsair ML140 Pro White LED
CPU-block: Thermaltake Pacific W5
GPU-block: EK Vector Copper RTX 2080ti FE
Radiatorer: EK Coolstream PE 240mm x2
Pump: EK D5 Revo RGB, sleeved
Reservoar: Phobya 150mm nickel
LED: Asus Terminal med 4x30cm och 2x60cm strips
Skärm: Acer Predator X34P

Hela bygget har en komplett bygglogg här
Skärmmålningen har ett eget galleri här

Besök galleriet här

Finns ingen anledning till att det här inte ska ha 5,0 i betyg!
Snyggaste och mest praktiska bygget jag sett. Vem vill inte slippa se en dator ta upp plats på ett skrivbord?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Scnyggt!

"4,4Ghz på 2,91V" ?

Hahahaha, blev lite fel! Skulle vara 1,291V Fattades lite där. Tack för att du är uppmärksam!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Otroligt coolt bygge!

Skrivet av anon236072:

Kan va snyggaste daron någonsin! 😍

Skrivet av orginallinus:

Scnyggt!

"4,4Ghz på 2,91V" ?

Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Wow! Grymt Snyggt!

Skrivet av griid:

Finns ingen anledning till att det här inte ska ha 5,0 i betyg!
Snyggaste och mest praktiska bygget jag sett. Vem vill inte slippa se en dator ta upp plats på ett skrivbord?

Tack så mycket för de positiva tillropen! Kul att mitt arbete uppskattas!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Lika snyggt som opraktiskt Men säkert ett sjuhelvetes roligt projekt. Bara att du har läder med i ekvationer är imponerande!
Andas entreprenörskap! Job well done. Tips på nästa projekt:
En periskopspegel med zoom som är vinklad åt samma håll som man tittar, så det set ut som att datorn sitter på väggen ovanför skärmen.. Annars tror väl folk att det är en Aio om dem inte ser hårddisken på golvet

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Så sjukt snyggt bygge!
Grymt jobbat

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

ok, you win, grymmaste bygget jag sett på läääänge! Och jag kan tydligt se Laines influens i läderremmarna, 5/5 toasters!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Riktigt bra jobbat!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Lika snyggt som opraktiskt Men säkert ett sjuhelvetes roligt projekt. Bara att du har läder med i ekvationer är imponerande!
Andas entreprenörskap! Job well done. Tips på nästa projekt:
En periskopspegel med zoom som är vinklad åt samma håll som man tittar, så det set ut som att datorn sitter på väggen ovanför skärmen.. Annars tror väl folk att det är en Aio om dem inte ser hårddisken på golvet

Hahahaha! Kul tips! Blev tipsad på Facebook om att filma baksidan, göra en gif och sen lägga den som bakgrund på skrivbordet.

Skrivet av Flutters:

Så sjukt snyggt bygge!
Grymt jobbat

Tack!

Skrivet av Marticus:

ok, you win, grymmaste bygget jag sett på läääänge! Och jag kan tydligt se Laines influens i läderremmarna, 5/5 toasters!

Tack! Jodå, jag har helt klart fått inspiration av @laine och hans otroligt vackra byggen!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Fantastiskt bygge! Imponerande och kraftfullt
Hur är ljudbilden givet att fläktarna är placerade i öronhöjd? Ursäkta om det är skrivet i beskrivningen då jag bara njöt av de fantastiska bilderna

Permalänk
Medlem

Redigt imponerande bygge!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindstroem:

Fantastiskt bygge! Imponerande och kraftfullt
Hur är ljudbilden givet att fläktarna är placerade i öronhöjd? Ursäkta om det är skrivet i beskrivningen då jag bara njöt av de fantastiska bilderna

Tack! Ljudnivån är verkligen bra tycker jag. Klockade ner den till 4,4Ghz och 1,291V för att få ner ljudnivån. Behövde ha lite mer aggressiv fläktkurva när jag körde på 4,5Ghz och 1,325V. Nu kör jag iofs nästan alltid med brusreducerande hörlurar så märker ändå inget, men de få gånger jag använder mina högtalare så är det gött med lägre ljud.

Skrivet av xpanterx:

Redigt imponerande bygge!

Tack!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Extra + for lader rammen pa Psu. Mycket smart!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Tack för att du delar med dig av hantverket! Fantastiskt resultat
Jag funderade på ett custombygge, men tog den enkla vägen och ställde datorn på andra sidan väggen för att slippa se och höra den... Så starkt jobbat att ta dig hela vägen till mål!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grymt jobbat! Står det stabilt på bordet med tanke på tyngden? Hur mycket väger det totalt?😎😁

Permalänk
Medlem

Häftig ide och genomförande. Bra slut produkt!!

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

Hahahaha! Kul tips! Blev tipsad på Facebook om att filma baksidan, göra en gif och sen lägga den som bakgrund på skrivbordet.

Ja! Du gör inte allt det där awesomeness för att dölja bakom en skärmjävel för 10 lök (även om du förvisso målade om den också då det som är på baksidan är priceless. Om du har moduleringen kvar så kan du ju försöka göra en 3d utskrift i miniformat.
Nyckelring att ge till avundsjuka polare

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk

De här var grymt, RIKTIGT grymt måste jag säga. Stilrent, fräsht och bockningarna ska vi inte ens tala om

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Jag gråter lite innan jobbet nu då. FY F** vad snyggt och imponerande bygge.
jag är av personen som vill ha det cleant omkring mig (sjukligt pedantisk) det där var det sjukaste.

Visa signatur

"better a dead hero, then a living failure"

Permalänk

Dom hade rätt! Porrindustrin cachar in via Corona. Jag lapar i mig teknikporr som aldrig förr och det här är bland det porrigaste jag sett på länge.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

Så när bygger du en till frun? Delar ni? Eller fick hon en iMac?

Riktigt läckert! 5/5

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av omnia:

Fantastiskt! Extra + for lader rammen pa Psu. Mycket smart!

Tack så mycket! Blev jäkligt nöjd!

Skrivet av Tangentbord:

Tack för att du delar med dig av hantverket! Fantastiskt resultat
Jag funderade på ett custombygge, men tog den enkla vägen och ställde datorn på andra sidan väggen för att slippa se och höra den... Så starkt jobbat att ta dig hela vägen till mål!

Tack för feedbacken! Hahaha, det är också en bra lösning!

Skrivet av de1uxe:

Grymt jobbat! Står det stabilt på bordet med tanke på tyngden? Hur mycket väger det totalt?😎😁

Tack! Jodå, det gör den. Men visst, petar du till ute i kanterna så gungar den till lite.

Skrivet av NightFred:

Häftig ide och genomförande. Bra slut produkt!!

Tack så mycket!

Skrivet av sdaniel1:

Ja! Du gör inte allt det där awesomeness för att dölja bakom en skärmjävel för 10 lök (även om du förvisso målade om den också då det som är på baksidan är priceless. Om du har moduleringen kvar så kan du ju försöka göra en 3d utskrift i miniformat.
Nyckelring att ge till avundsjuka polare

Hahaha, bra idé!

Skrivet av coolerfreak:

De här var grymt, RIKTIGT grymt måste jag säga. Stilrent, fräsht och bockningarna ska vi inte ens tala om

Tack!

Skrivet av xiqtR:

Jag gråter lite innan jobbet nu då. FY F** vad snyggt och imponerande bygge.
jag är av personen som vill ha det cleant omkring mig (sjukligt pedantisk) det där var det sjukaste.

Tack så jättemycket för de fina orden!

Skrivet av Nyarlathotep:

Dom hade rätt! Porrindustrin cachar in via Corona. Jag lapar i mig teknikporr som aldrig förr och det här är bland det porrigaste jag sett på länge.

Tack! Hahahahaha, jag med! Dreglar över så många byggen.

Skrivet av tuomi:

Så när bygger du en till frun? Delar ni? Eller fick hon en iMac?

Hon fick ingen iMac. Håller på just nu, det är nästa projekt. Men det blir inte en AIO...

Riktigt läckert! 5/5

Tack!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow