Sweclockers Green Friday-portal går live natten mot fredag!

Sweclockers Green Friday-portal går live natten mot fredag!

SweClockers specialsida för Green Friday är snart här! Som vanligt blir det stort fokus på medlemstips vilket flankeras av massa kampanjer.

Läs hela artikeln här

Undrar huruvida det kommer finnas så mycket bra erbjudanden? Tänker på hur det ser ut med tillgången just nu i kristider.

Skrivet av Chris_Kadaver:

Undrar huruvida det kommer finnas så mycket bra erbjudanden? Tänker på hur det ser ut med tillgången just nu i kristider.

Vad är slut i lager? Kan nog tvärtom finnas en hel del då det går tungt för många företag som måste få in pengar.

Giganten pressar ut extrema mängder spelskärmar (framförallt Asus TUF) och stationära till butikerna så gissar det kommer på rean / nästa kampanj.

Är Green Friday nåt nytt? Känner inte igen det sen förr.

Skrivet av hakd:

Giganten pressar ut extrema mängder spelskärmar (framförallt Asus TUF) och stationära till butikerna så gissar det kommer på rean / nästa kampanj.

Antagligen kör väl elgiganten med samma bedrägeri son de hade vid black Friday med artificiella köer och vänttider. Det var riktigt fult, men tror det var många som gick på det och köpte grejer bara för att de "investerat tiden". Borde varit kriminellt.

Skrivet av johanandersson:

Antagligen kör väl elgiganten med samma bedrägeri son de hade vid black Friday med artificiella köer och vänttider. Det var riktigt fult, men tror det var många som gick på det och köpte grejer bara för att de "investerat tiden". Borde varit kriminellt.

Jupp det var horribelt dåligt gjort, ändå slog dom säljrekord det året med.
Detta är en "liten" rea så räkna inte med köer alls, mera som en vanlig rea.

Förväntar mig inte så mycket av shopparna alls på GF, men det vore trevligt om dom fick ner Asus dyrare routrar lite i pris lagom till man flyttar till sommaren.

Skrivet av johanandersson:

Vi måste ju hålla avstånd i alla miljöer det kan bli trångt på webbplatsen och det kan vi inte ha så här i corona tider, du har väl hört om data virus?! /s

Green Friday ?
Har hört det innan men alltså... är det verkligen något att hänga i påskriset? (som ändå är på väg ut..)

Skrivet av cyklonen:

Är Green Friday nåt nytt? Känner inte igen det sen förr.

Skrivet av andreas_dock:

Green Friday ?
Har hört det innan men alltså... är det verkligen något att hänga i påskriset? (som ändå är på väg ut..)

Om jag minns rätt var Green Friday något som CDON introducerade för några år sedan som en rea mitt emellan två Black Fridays. Tror det skedde ca 6 månader efter att de hade en "jultomte" i en tråd här på forumet som sänkte priset på diverse efterfrågade produkter under en specifik Black Friday-natt.

Känns som att det tillkommer en ny rea tid varje år. Första gången jag hör om denna i alla fall.

Skrivet av andreas_dock:

Green Friday ?

Tja, om det finns bra deals så tackar jag inte nej. Lite chassifläktar kanske kan behövas

Har dock aldrig ens hört talas om Green Friday. Är det en ny grej?

Jag har så det räcker, och blir över;) Håller tätt nu, inväntar höstens lanseringar.

Härligt med earth day kopplas till green friday där vi ska köpa ännu mer saker vi mestadels inte egentligen behöver.

CDON börjar imorgon vid 10:00.

"När släpps erbjudandena?
Erbjudandena för Spring Friday släpps kl. 10.00 torsdagen den 23 april 2020."

https://cdon.se/green-friday/

Meh, just keep on Bannerlording.

Tror ni det blir sänkta priser på lite fotoprylar, som objektiv?

Tror det kan vara bra att stimulera marknaden nu när många riskerar att sitta och hålla på pengarna. Om vi slutar spendera blir det en ond cirkel, samtidigt är det många som riskerar att bli av med sina jobb. För marknaden i stort är det nog bra med en stor rea just nu.

CDON har ju bytt namn på Green Friday till Spring Friday. Detta kommer att bli väldigt förvirrande...
http://www.mynewsdesk.com/se/cdon-ab/pressreleases/vaarens-st...

Tycker dessa fridays och måndays har tappat sin charm. Köpte fotoprylar och annat för spottstyver under den första blackfriday. Senaste tiden tycker att det är vanliga priser.

Ganska meh... mehd andra ord.

Fick mejl här om dagen om att "Komplett räknar ner till vårens största rea, på fredag". Någon som vet ifall detta börjar 00:00 eller vad det har för starttid?

Oh ja, de blir CPU uppgradering. Slog mig igår. Är de inte Green friday snart? Googlade och fick fram att de är på fredag.

Skrivet av Djhg2000:

Tror det kan vara bra att stimulera marknaden nu när många riskerar att sitta och hålla på pengarna. Om vi slutar spendera blir det en ond cirkel, samtidigt är det många som riskerar att bli av med sina jobb. För marknaden i stort är det nog bra med en stor rea just nu.

Det är väl en ond cirkel i sig att konsumera bara för att?

Är lite förbluffad över mentaliteten att företagen ska räddas, visst vårt samhälle bygger på kapitalism som dock i sin tur är främsta formen av darwinism.. Jag tycker kort, låt de svaga dö av (företagen för tydlighets skull ) och låt tusen blommor blomma..

Skrivet av tuomi:

Är lite förbluffad över mentaliteten att företagen ska räddas, visst vårt samhälle bygger på kapitalism som dock i sin tur är främsta formen av darwinism.. Jag tycker kort, låt de svaga dö av (företagen för tydlighets skull ) och låt tusen blommor blomma..

Problemet är väl att de flesta företag är svaga, eftersom hård konkurrens och prispress leder till allt minskande marginaler och buffertar. Det kan ta mycket lång tid att få tillbaks en rik flora av företag inom många branscher, och vissa områden kommer förmodligen att permanent raderas ut av detta.

Fan jag som köpte komponenter för 12k idag. Men kommer inte kunna bygga ihop datorn förrän om 2 veckor så det kanske dyker upp något bra att byta till Har inte öppnat något än. Känns dock som att det sällan är rea på bra komponenter...

Hoppas på en 34” ultra widescreen. Dags för uppgradering på skärmfronten

Skrivet av tuomi:

Att likställa kapitalism med darwinism – den var ny för mig. Vet inte om jag håller med. Eller tänker du på begreppet socialdarwinism? 🤔
Väl off-topic kanske.

Är själv lite på jakt efter en NVMe-enhet av enklare modell med minst 1 TB lagring. Får se vad som kommer.

Vänta nu här, det här var då det sjukaste. Medan resten av landets företag stolt skyltar med sitt gröna hållbarhetsarbete gör alltså Komplett och gänget glatt reklam för sin stora Gröna dag - en konsumtionshögtid. Vad det heter kvittar så klart egentligen, men lite ignoranta om vad som förväntas av ett modernt företag i Sverige 2020 kan jag ändå tycka att de är.

Skrivet av cyklonen:

Problemet är väl att de flesta företag är svaga, eftersom hård konkurrens och prispress leder till allt minskande marginaler och buffertar. Det kan ta mycket lång tid att få tillbaks en rik flora av företag inom många branscher, och vissa områden kommer förmodligen att permanent raderas ut av detta.

Skrivet av star-affinity:

Eller tänker du på begreppet socialdarwinism? 🤔.

Korrekt, de jag hört vilka talar sig varma om kapitalism framhåller hur vackert det är att det är självreglerande. Därav mitt resonemang. Men definitivt OT.

Green Friday - Då ska man väl handla grönt till trädgården?

Är på jakt efter rabarberplantor så hit me!