Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Luxor ja....märket har väl funnits med bra länge nu.
Kvalitetsmässigt så sätter jag dom i samma kategori som Diboss, Finlux och och andra halv obskyrda märken.
Klart man kan hitta kvalité här också, så tvn ska jag inte uttala mig om.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Dagens Fynd-portal!

Hej, då Dagens Fynd-tråden varit en extremt aktiv och uppskattad tråd på Sweclockers i många år samtidigt som de fyndportaler vi haft kring Black Friday eller liknande reor också varit väldigt uppskattade har vi tänkt att de kan få dra lärdom av varandra. Så nu lanserar vi Dagens Fynd-portal.

Det innebär egentligen inga stora förändringar alls. Det stora är att för att portalen ska fungera måste man hålla sitt tips till ett fördefinierat format. Ni som har varit med och tipsat kring Black Friday känner igen det.
Formatet innebär några begränsningar, framförallt att man måste ha en länk till prisjakt. Dvs utländska aktörer går inte att länka in på portalen t.ex.

Vi tar gärna emot tips på hur ni vill att vi utvecklar det här vidare i framtiden!

Och för er som bara tycker att det här är ett dumt påhitt: ni kan givetvis fortsätta posta era tips utan att hålla er till formatet. Det enda det resulterar i är att tipset inte kommer att snappas upp och hamna på portalen.

Se nedan för instruktioner:

Tips i tråden visas i listan

Följ nedanstående mall (skriv i tråden) för att skicka in ett tips till Dagens Fynd-portal. Priset behöver inte alltid anges, exempelvis om det gäller ett erbjudande med en viss procent rabatt på en produktkategori. Ni måste strikt inte ange kategori, utelämnar ni detta visas produkten kategoriserad under "Övrigt", men med det sagt så blir det ju lättare att hitta om man anger det.

Produktkategorierna som finns och listas är följande:

  • Chassin

  • Datorer

  • Grafikkort

  • Kylning

  • Lagring

  • Ljud

  • Läsk / Godis

  • Mobiltelefoner

  • Moderkort

  • Minnen

  • Möss

  • Nätaggregat

  • Nätverk

  • Processorer

  • Skärmar

  • Smarta hem

  • Spel

  • Tangentbord

  • TV

  • Övrigt – här placeras allt som saknar kategori eller felstavas

Resultatet – automagisk lista!

Tipset plockas upp av systemet och förvandlas automatiskt till en rad i fyndlistan. Observera att det kan ta några minuter innan listan uppdateras.

https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/66088?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvYXJ0aWtlbFwvYmlsZFwvNjYwODgiLCJmaWx0ZXJzIjpbImM9MjQxLDU2OSw5NDAsNDAwIiwidD1wYW5lQmFubmVyIl0sInBhcmFtcyI6W10sImtleSI6Ijk1OTY2YzZiNGM3N2M3ZjE5MGExMzQ5ZGM2NmQ2ZDkzIn0%3D

Till SweClockers Dagens Fynd-portal

OBS: i skrivande stund (2020-04-20) syns inget på portalen eftersom ingen ännu fyllt i tips enligt det nya formatet. När vi fått in tips under några dagar så är tanken att vi kör allt live.

Äntligen! Tack för detta!

Nu när denna portal lanseras, finns det något smidigt sätt att få ett RSS-flöde med fynd i real-tid?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Dagens Fynd-portal!

Hej, då Dagens Fynd-tråden varit en extremt aktiv och uppskattad tråd på Sweclockers i många år samtidigt som de fyndportaler vi haft kring Black Friday eller liknande reor [...]

Ett tips/tanke är att kanske lägga till ytterligare en kolumn där man kan skriva en kommentar till produkten? T.ex. att "pris gäller endast mecenat" eller "pris med följande rabattkod" etc (en utbyggnad som kan vara bra om man ska kunna länka till annat än prisjakt). Kanske t.o.m. att det går att skapa en temporär tråd till varje produkt för ev. diskussion? På så sätt slipper man även text som inte har med det man är intresserad av att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Äntligen! Tack för detta!

Nu när denna portal lanseras, finns det något smidigt sätt att få ett RSS-flöde med fynd i real-tid?

Samma fundering typ.
Kör IFTTT på fynd tråden så jag får mail vid nytt inlägg, går det göra likadant med denna "portalen" ?
Annars känns det rätt jobbigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Dagens Fynd-portal!

Hej, då Dagens Fynd-tråden varit en extremt aktiv och uppskattad tråd på Sweclockers i många år samtidigt som de fyndportaler vi haft kring Black Friday eller liknande reor också varit väldigt uppskattade har vi tänkt att de kan få dra lärdom av varandra. Så nu lanserar vi Dagens Fynd-portal.

Det innebär egentligen inga stora förändringar alls. Det stora är att för att portalen ska fungera måste man hålla sitt tips till ett fördefinierat format. Ni som har varit med och tipsat kring Black Friday känner igen det.
Formatet innebär några begränsningar, framförallt att man måste ha en länk till prisjakt. Dvs utländska aktörer går inte att länka in på portalen t.ex.

Vi tar gärna emot tips på hur ni vill att vi utvecklar det här vidare i framtiden!

Och för er som bara tycker att det här är ett dumt påhitt: ni kan givetvis fortsätta posta era tips utan att hålla er till formatet. Det enda det resulterar i är att tipset inte kommer att snappas upp och hamna på portalen.

Se nedan för instruktioner:

Tips i tråden visas i listan

Följ nedanstående mall (skriv i tråden) för att skicka in ett tips till Dagens Fynd-portal. Priset behöver inte alltid anges, exempelvis om det gäller ett erbjudande med en viss procent rabatt på en produktkategori. Ni måste strikt inte ange kategori, utelämnar ni detta visas produkten kategoriserad under "Övrigt", men med det sagt så blir det ju lättare att hitta om man anger det.

Produktkategorierna som finns och listas är följande:

  • Chassin

  • Datorer

  • Grafikkort

  • Kylning

  • Lagring

  • Ljud

  • Läsk / Godis

  • Mobiltelefoner

  • Moderkort

  • Minnen

  • Möss

  • Nätaggregat

  • Nätverk

  • Processorer

  • Skärmar

  • Smarta hem

  • Spel

  • Tangentbord

  • TV

  • Övrigt – här placeras allt som saknar kategori eller felstavas

Resultatet – automagisk lista!

Tipset plockas upp av systemet och förvandlas automatiskt till en rad i fyndlistan. Observera att det kan ta några minuter innan listan uppdateras.

https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/66088?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvYXJ0aWtlbFwvYmlsZFwvNjYwODgiLCJmaWx0ZXJzIjpbImM9MjQxLDU2OSw5NDAsNDAwIiwidD1wYW5lQmFubmVyIl0sInBhcmFtcyI6W10sImtleSI6Ijk1OTY2YzZiNGM3N2M3ZjE5MGExMzQ5ZGM2NmQ2ZDkzIn0%3D

Till SweClockers Dagens Fynd-portal

OBS: i skrivande stund (2020-04-20) syns inget på portalen eftersom ingen ännu fyllt i tips enligt det nya formatet. När vi fått in tips under några dagar så är tanken att vi kör allt live.

Finns det någon genväg till portalen så man slipper gå genom tråden varje gång? Exempelvis en "tagg" bredvid "Profil" som det brukar göra under exempelvis Black Friday

Istället för dagens fynd kanske det borde heta veckans fynd? Många erbjudanden gäller oftast längre än en dag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Icte:

Äntligen! Tack för detta!

Nu när denna portal lanseras, finns det något smidigt sätt att få ett RSS-flöde med fynd i real-tid?

Vi har inte tittat på RSS-feeden eller förbättringar på den fronten ännu. Det får bli fas 2

Skrivet av Levan:

Ett tips/tanke är att kanske lägga till ytterligare en kolumn där man kan skriva en kommentar till produkten? T.ex. att "pris gäller endast mecenat" eller "pris med följande rabattkod" etc (en utbyggnad som kan vara bra om man ska kunna länka till annat än prisjakt). Kanske t.o.m. att det går att skapa en temporär tråd till varje produkt för ev. diskussion? På så sätt slipper man även text som inte har med det man är intresserad av att göra.

Bra input, ska försöka sammanställa mer feedback de kommande dagarna för att se vilka fler förbätringar vi kan göra. Det kommer förstås vara lite utvecklingstid på det dock.

Skrivet av Nivity:

Samma fundering typ.
Kör IFTTT på fynd tråden så jag får mail vid nytt inlägg, går det göra likadant med denna "portalen" ?
Annars känns det rätt jobbigt.

Jag vet inte om det går på själva portalen men tråden är kvar så din nuvarande setup kommer inte att vara obrukbar på grund av detta.

Skrivet av Cenorida:

Finns det någon genväg till portalen så man slipper gå genom tråden varje gång? Exempelvis en "tagg" bredvid "Profil" som det brukar göra under exempelvis Black Friday

Istället för dagens fynd kanske det borde heta veckans fynd? Många erbjudanden gäller oftast längre än en dag.

Det kommer så fort vi lanserar den senare i veckan!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Jag lägger in uppdateringen här i diskussionstråden också för säkerhets skull:

Dagens Fynd-portal!

Hej, då Dagens Fynd-tråden varit en extremt aktiv och uppskattad tråd på Sweclockers i många år samtidigt som de fyndportaler vi haft kring Black Friday eller liknande reor också varit väldigt uppskattade har vi tänkt att de kan få dra lärdom av varandra. Så nu lanserar vi Dagens Fynd-portal.

Det innebär egentligen inga stora förändringar alls. Det stora är att för att portalen ska fungera måste man hålla sitt tips till ett fördefinierat format. Ni som har varit med och tipsat kring Black Friday känner igen det.

Vi tar gärna emot tips på hur ni vill att vi utvecklar det här vidare i framtiden!

Och för er som bara tycker att det här är ett dumt påhitt: ni kan givetvis fortsätta posta era tips utan att hålla er till formatet. Det enda det resulterar i är att tipset inte kommer att snappas upp och hamna på portalen.

Se nedan för instruktioner:

Citat:

Produkt: Den bästa filmen!
Länk: www.butik1337.se/sharknado
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2788545
Pris: 39kr

Tips i tråden visas i listan

Följ nedanstående mall (skriv i tråden) för att skicka in ett tips till Dagens Fynd-portal. Priset behöver inte alltid anges, exempelvis om det gäller ett erbjudande med en viss procent rabatt på en produktkategori. Ni måste strikt inte ange kategori, utelämnar ni detta visas produkten kategoriserad under "Övrigt", men med det sagt så blir det ju lättare att hitta om man anger det.

Produktkategorierna som finns och listas är följande:

  • Chassin

  • Datorer

  • Grafikkort

  • Kylning

  • Lagring

  • Ljud

  • Läsk / Godis

  • Mobiltelefoner

  • Moderkort

  • Minnen

  • Möss

  • Nätaggregat

  • Nätverk

  • Processorer

  • Skärmar

  • Smarta hem

  • Spel

  • Tangentbord

  • TV

  • Övrigt – här placeras allt som saknar kategori eller felstavas

Resultatet – automagisk lista!

Tipset plockas upp av systemet och förvandlas automatiskt till en rad i fyndlistan. Observera att det kan ta några minuter innan listan uppdateras.

Till SweClockers Dagens Fynd-portal

OBS: i skrivande stund (2020-04-20) syns inget på portalen eftersom ingen ännu fyllt i tips enligt det nya formatet.
Lanseringsdatum blir i mitten/slutet av vecka 18.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Prisa prisgudarna.

Enda nackdelen jag kan se är att om det inte blir obligatoriskt att följa mallen så måste man fortfarande gå in och läsa tråden för att vara säker på att man inte missat något. Men men, smällar man får ta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Bra input, ska försöka sammanställa mer feedback de kommande dagarna för att se vilka fler förbätringar vi kan göra. Det kommer förstås vara lite utvecklingstid på det dock.

Vet inte om det är input eller bara en dum fråga:
hur är det tänkt att funka med "livslängd" på fynden? Vissa fynd blir inaktuella på typ en dag och vissa kan leva uppemot en månad kanske, men sen är de ju generellt avslutade.
Finns det någon hantering för det alls i portalen?

Om jag ska vara krass: Om det enda portalen gör nu är att lägga alla dagens fynd som registreras i en enda stor klump utan datumhantering så blir den väl i praktiken oanvändbar inom bara några dagar?

(det här är ju ett mindre problem vid tex Black Friday-portalerna, då det redan är en tidsavgränsad händelse)

...

Bra vore om man kunde knappa i ett slutdatum för fyndet direkt i formuläret. (kanske med ett defaultvärde typ två veckor framåt?)
Bra vore också nån form av redigeringsfunktion så man kan avsluta ett inaktuellt fynd direkt. (tex genom att sätta slutdatum till dåtid? eller egen statuskolumn)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Helt underbar att se. Tusen tack till er. Fantastiskt bra jobbat

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Roger W:

Vet inte om det är input eller bara en dum fråga:
hur är det tänkt att funka med "livslängd" på fynden? Vissa fynd blir inaktuella på typ en dag och vissa kan leva uppemot en månad kanske, men sen är de ju generellt avslutade.
Finns det någon hantering för det alls i portalen?

Om jag ska vara krass: Om det enda portalen gör nu är att lägga alla dagens fynd som registreras i en enda stor klump utan datumhantering så blir den väl i praktiken oanvändbar inom bara några dagar?

(det här är ju ett mindre problem vid tex Black Friday-portalerna, då det redan är en tidsavgränsad händelse)

...

Bra vore om man kunde knappa i ett slutdatum för fyndet direkt i formuläret. (kanske med ett defaultvärde typ två veckor framåt?)
Bra vore också nån form av redigeringsfunktion så man kan avsluta ett inaktuellt fynd direkt. (tex genom att sätta slutdatum till dåtid? eller egen statuskolumn)

I skrivande stund ligger erbjudanden kvar i 72 timmar.

Det som den är tänkt att tillföra är ju prisjaktgrafen, enklare sortering de dagar det är många aktiva fynd etc.

Men jag hade samma tanke som dig där angående att kunna ange slutdatum. Det får bli nästa iteration

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

I skrivande stund ligger erbjudanden kvar i 72 timmar.

Aha ok, då är jag med
72 timmar räcker ju för de riktigt fina fynden som ändå tar slut fort, men kanske är lite för kort för vissa vettiga "månadens deal" grejer tex...
Men känns som en bra början!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Roger W:

Aha ok, då är jag med
72 timmar räcker ju för de riktigt fina fynden som ändå tar slut fort, men kanske är lite för kort för vissa vettiga "månadens deal" grejer tex...
Men känns som en bra början!

Ja vi börjar där och så ser vi var det tar oss
Just 72 timmar är ju en av de enklare sakerna att fixa om vi gemensamt kommer fram till att de ska vara längre eller kortare i väntan på att man manuellt ska kunna ange slutdatum. (Resonemanget här gick som så att väldigt ofta så vet man inte hur länge en rea varar, och även om en produkt ingår i en kampanj som varar i en vecka så är det ofta produkter i kampanjen som säljer slut innan veckan är över. Därför kändes tre dagar som en bra kompromiss)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Föredetting
Skrivet av rayfix:

Amazon.de Oneplus7T 128GB
499EUR OnePlus 7T Smartphone 8GB RAM + 128GB
amazon.de

Prisjakt 5990 Kr
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5203859

En aning klen besparing när totalkostnaden blir 5710:- med svensk moms och dagens eurokurs. Men 280:- är bättre än ingenting, antar jag.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meantek:

En aning klen besparing när totalkostnaden blir 5710:- med svensk moms och dagens eurokurs. Men 280:- är bättre än ingenting, antar jag.

5800 blir priset för mig t.o.m.

Permalänk
Skrivet av UndaC:

OBS: i skrivande stund (2020-04-20) syns inget på portalen eftersom ingen ännu fyllt i tips enligt det nya formatet. När vi fått in tips under några dagar så är tanken att vi kör allt live.

Är inte det ganska osmart?
Tanken med detta är väl att upplysa om tillfälliga och bra deals som ofta är dagsaktuella?

Jag menar det är ju sällan man kollar mer än dom två senaste sidorna med inlägg, så att invänta ett par dagars tips gör ju det hela sämre än denna tråd och förmodligen daterat redan vid släpp?

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklashog:

Är inte det ganska osmart?
Tanken med detta är väl att upplysa om tillfälliga och bra deals som ofta är dagsaktuella?

Jag menar det är ju sällan man kollar mer än dom två senaste sidorna med inlägg, så att invänta ett par dagars tips gör ju det hela sämre än denna tråd och förmodligen daterat redan vid släpp?

Du missuppfattar, det handlar inte om någon permanent fördröjning utan bara nu initialt innan det hela dras igång.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av twit:

Du missuppfattar, det handlar inte om någon permanent fördröjning utan bara nu initialt innan det hela dras igång.

Har inte missuppfattat något, men att vänta nu i början tycker jag känns dumt.
Spelar ingen roll ifall det ser lite tomt ut nu i början för att det bara tipsats om ett fåtal fynd, hellre fåtal färska än att vänta in 10 tal som är 2-3 dagar gamla.

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Niklashog:

Är inte det ganska osmart?
Tanken med detta är väl att upplysa om tillfälliga och bra deals som ofta är dagsaktuella?

Jag menar det är ju sällan man kollar mer än dom två senaste sidorna med inlägg, så att invänta ett par dagars tips gör ju det hela sämre än denna tråd och förmodligen daterat redan vid släpp?

Hej, om vi hade gått live samtidigt som vi uppdaterade tråden t.ex. så hade det bara varit en tom sida.

Eftersom den här Dagens Fynd-portalen kommer att synas direkt från förstasidan vill vi se till att där finns någonting när vi går live. För alla besökare som inte är bekanta med Dagens Fynd-tråden och hur den har funkat historiskt så blir det en väldigt märklig upplevelse. Därav låter vi portalen fyllas upp med erbjudanden i liten tid och sen går live, efter det kommer den att fyllas på som vanligt precis som tråden.

Hur det gör portalen sämre än tråden hänger jag inte riktigt med på, så fort vi lanserar portalen så kommer den ju att visa innehållet från tråden.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Prisa prisgudarna.

Enda nackdelen jag kan se är att om det inte blir obligatoriskt att följa mallen så måste man fortfarande gå in och läsa tråden för att vara säker på att man inte missat något. Men men, smällar man får ta.

Så tänkte jag också, men jag kanske missar något, bäst att kolla den andra ifall någon lämnat världens tips, men var dålig på att följa regler

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Blacksheep:

Så tänkte jag också, men jag kanske missar något, bäst att kolla den andra ifall någon lämnat världens tips, men var dålig på att följa regler

I dagsläget går vi in och gör lite ninja edits, dvs om folk postar saker som är nära nog att enkelt göra om till nya formatet så gör vi det åt dem.
Förhoppningsvis tar ingen illa upp för det och på sikt kanske alla gemensamt blir bättre på att följa formatet.

Så nu till en början bör det finnas paritet

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

@UndaC:
Då är jag med 👍👍

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

NH-D15 svart för 690kr från Elgiganten

Närmast på prisjakt 1149kr

Skrivet av Rolle2000:

Någon som redan fått leverans alternativt har annan status än "Orderstatus:Reserverad" på elgiganten.se -> orderhistorik på sin NH-D15 chromax.black?

Det är en vecka sedan order. (-11 timmar.)

:-/

Idag fick jag besked att produkten utgått och att min betalda order (sedan 2:a april) inte kommer levereras.
Snyft.

Blir väldigt nyfiken på vad det var som gick fel och orsakade detta.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

OBS: jag skrev ju tidigare att vi hoppas lansera Dagens Fynd-portalen "om några dagar".
Detta kommer att bli uppskjutet cirka en vecka eftersom vi idag kommer att ha en Green Friday-portal uppe över helgen.

Sorry för bristfällig information!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Måste formatet vara exakt så, eller räcker det om den texten finns rader efter varandra och sen bilder och någon egen reflektion? Enligt mig blir fyndtråden jäkla trist att titta på om det i fortsättningen blir exakt så varje post ser ut

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

I dagsläget går vi in och gör lite ninja edits, dvs om folk postar saker som är nära nog att enkelt göra om till nya formatet så gör vi det åt dem.
Förhoppningsvis tar ingen illa upp för det och på sikt kanske alla gemensamt blir bättre på att följa formatet.

Så nu till en början bör det finnas paritet

Hur fungerar det med fynd som tex "Vi bjuder kunder hos Com Hem, Tele2, Comviq och Boxer på Comhem Play+ i 12 mån. Ord pris 69 kr/mån." eller som tex 400kr rabatt vid köp över 2000kr hos komplett etc?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av rbt:

Måste formatet vara exakt så, eller räcker det om den texten finns rader efter varandra och sen bilder och någon egen reflektion? Enligt mig blir fyndtråden jäkla trist att titta på om det i fortsättningen blir exakt så varje post ser ut

För att vi på något enkelt maskinellt sätt ska kunna läsa av tråden så är det det formatet som gäller.

Det går säkert att tweaka den modellen något, vad är det du tycker saknas där? Eller är det mer bara att alla inlägg ser ungefär lika dana ut som du ogillar?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

Produkt: Adata XPG Gammix D10 Black DDR4 3000MHz 2x16GB (CL20
Länk: https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/ram-minne/ddr4/a...
Kategori: Minnen
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5229955
Pris: 1490kr

3000 mhz och cl20. Skulle ej rekommendera dessa ram.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UndaC:

För att vi på något enkelt maskinellt sätt ska kunna läsa av tråden så är det det formatet som gäller.

Det går säkert att tweaka den modellen något, vad är det du tycker saknas där? Eller är det mer bara att alla inlägg ser ungefär lika dana ut som du ogillar?

Ja, blir väldigt dålig översikt i tråden och jag kommer antagligen sluta följa den (vilket jag inte tror jag är ensam om, personligen kommer jag nog sällan besöka portalen också för den delen).

Permalänk
Medlem

Tycker det nya formatet kommer att kännas som en billboard för företag att annonsera om sina reavaror på?.

Föredrar tips i en forumtråd faktiskt.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz