Min enda kritik mot IKEA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fextreme_fa:

...16 dagar totalt från lagd beställning)
Tog 11 dagar för mig innan jag fick min stol...

Ja, isåfall håller jag med om att det är dåligt, om man i princip har 5 dagar på sig istället för utlovade 14.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fextreme_fa:

14 kalenderdagar är förfallotiden på fakturan, som skickas från Klarna ca 2-3 dagar efter lagd beställning (så ca 16 dagar totalt från lagd beställning)
Tog 11 dagar för mig innan jag fick min stol (innan Corona-krisen).
Problemet jag ser är mest att de marknadsför faktura som att man skall ha 14 dagar på sig att betala efter att man fått hem varan. Men det händer ju inte.

Om avtalet säger 14 dagar har du 14 dagar.
Om fakturan inte stämmer överens med det som avtalats kan man ju antingen be om en ny faktura som stämmer, eller bara meddela att man har för avsikt att betala 14dagar efter leveransen faktiskt skett, dvs enligt avtal.

...eller om det inte spelade det inte så stor roll egentligen och du betalar direkt.... vilket troligen sker i nästan alla fall.

Om man inte vill prata med någon samtidigt som man är principfast så kan det förståss upplevas som ett problem.
Det går ju då tillexempel att handla på ställen som inte använder Klarna.

Permalänk
Medlem

@AplAy: Tror du kan ha vaknat på fel sida =D

Permalänk
Avstängd

Jag måste uppdatera med att säga att jag har ytterligare kritik mot IKEA: värdelös sida för att spåra ens försändelse eftersom det inte anges något spårningsnummer. Nu har ena produkten anlänt hos mig medan andra som typ skickades innan denna har jag ingen aning om vart den är.

Har således skickat fråga om spårningsnummer, i skrivande stund som detta inlägg skrivs, och jag är i kö 84 med ca 10 minuters väntetid. Nåja, det är snabbare än att skicka e-post och vänta på svar där. Hursomhelst så är det underligt att en fattig ekonomisk förening inte har vedertagna spårbara försändelser under 2020...

EDIT: Jag fick svar nu av en snubbe i chatten. Helt skandalöst svar: den är på väg och du får meddelande om när du kan hämta den. Inte ens ett kolliid kunde jag få. Helt 1990-talets e-handelslösning...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |