Just Cause 4 är gratis på Epic Games Store

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Just Cause 4 är gratis på Epic Games Store

Som @johho tipsade om i den gigantiska tråden om digitala spelfynd bjuder just nu Epic Games Store på ett relativt färskt AAA-spel, nämligen svenska Avalanche hysteriska shooter Just Cause 4!

Återigen får man axla rollen som Rico Rodriguez i någon form av fiktionell sydamerikansk diktatur. Till sitt förfogande har man diverse fordon, den klassiska grappling hooken och självklart en wingsuit för att ta sig runt och spränga precis allt runt omkring en.

Spelet har fått lite blandad kritik och verkar generellt har mottagits sämre än föregångaren Just Cause 3. När Johan Olander testade spelet för FZ i slutet av 2018 gav han det 3 av 5 med motivationen att det fortfarande är en väldigt rolig "sandlåda" att leka runt i samtidigt som själva miljön börjar kännas lite trist nu ihop med väldigt många buggar.

Just Cause 4 är gratis att ladda ned via Epic Games Store tills den 23 april.

Permalänk
Medlem

Blir första Just Cause jag testar på PC, har spelat de andra på konsol, får se om datorn klarar av mer än de 5-10 fps PS4 Pro klarade när det började hända saker på skärmen ( typ hela tiden ).

Permalänk

Synd bara att jag inte kunnat starta spelet alls, försökt ett par dagar. Får ett felmeddelande om dll-fil som saknas. Spelar väl ingen roll när det var gratis men det får mig inte direkt att vilja köpa spel hos epic.

Permalänk
Medlem

Blir en passning från mig, inte värt när det är Epic Games.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Proffsmoddare

Nope.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Schysst, inte testat ett Just Cause sedan det första tror jag

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Lego Master

Spelat igenom JC3 ett par gånger, riktigt nice. Passade på JC4 pga de tvivelaktiga recensionerna det fick vid lansering, kändes mer som en DLC till JC3 än ett helt nytt spel.

Men gratis är gott.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Yes! Det tackar vi för, perfekt att det ligger på Epic så man slipper göda girigbukarna på Steam, försöker undvika dem så gott det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggrocult:

Njae, känns inte lönt att ladda ned för ett par dagar. Kanske blir av om ett par år under någon rea.

Vad menar du med "för ett par dagar"? Det är gratis och ditt att behålla om du bara "köper" det för gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggrocult:

Njae, känns inte lönt att ladda ned för ett par dagar. Kanske blir av om ett par år under någon rea.

Du behåller det permanent, inte bara ett par dagar.

Permalänk

En gameplaytrailer ... utan gameplay? Alltså inte för att jag är förvånad om det är så, för så är det väl ofta nu för tiden. Det var mer en ärlig fråga, det ser mer ut som filmsekvenser, men det kanske är något som också förekommer i gameplay utan HUD.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Avstängd

Knep det häromdagen. Fanns redan den 16:e har jag för mig. Samlat på mig en hel del via Epic nu.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk

@Sarynoth: Okej, trodde det var en testperiod.

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem

Ja jävlar vad de ger bort spel. Laddade ner det i helgen och körde litegrann. Va lite buggigt att få upp upplösningen. Och ganska tungrott. Annars samma sak som jc3 tycker jag.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Blir en passning från mig, inte värt när det är Epic Games.

Lite nyfiken, kan du/någon utveckla varför man vill bojkotta Epic? Ärlig fråga.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Fyran var buggigt och fult som få vid release, men är fullt spelbart med kul men hjärndöd action efter ett par patchar. Helt klart värt 0 kronor.

Permalänk
Lego Master

@Cloudstone:
Jag vill minnas att de får skit för att de uppfann hela "vi betalar er för att ni ska lansera ert spel exklusivt hos oss"-konceptet.
Sen lade Steam in klausuler i sina avtal som säger att OM ett spel ska finnas på Steam, så måste det lanseras där inom en månad från andra lanseringar.

Så jag vet inte längre. Alla vill tjäna pengar, ingen vill spela enligt reglerna. Jag fattar inte vad som är nytt under solen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Lite nyfiken, kan du/någon utveckla varför man vill bojkotta Epic? Ärlig fråga.

Jag har för mig de är lite skumma när det kommer till hanterandet av personlig information. En snabb sökning gav följande resultat: https://www.polygon.com/2019/4/5/18295833/epic-games-store-co... som radar upp fler anledningar.

Jag går efter två motton: det ena är att ingenting är gratis och det andra är att om någonting är för bra för att vara sant, då är det (oftast) för bra för att vara sant.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Måste helt klart testa det här. Senaste JC jag spelade ordentligt var 2an, och det gillade jag skarpt. Får se om 4an kan hålla samma kvalitet eller om det är lite samma sak, på gott och ont.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Måste helt klart testa det här. Senaste JC jag spelade ordentligt var 2an, och det gillade jag skarpt. Får se om 4an kan hålla samma kvalitet eller om det är lite samma sak, på gott och ont.

Det är nästan exakt samma sak. Trean också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Lite nyfiken, kan du/någon utveckla varför man vill bojkotta Epic? Ärlig fråga.

Inte sugen på att röra något som ägs 49% av Tensent med andra ord Kinesiska staten. Det är som att ladda ner en kinesisk trojan för ett några gratis spel.

Folk gör vad dom vill och har säkert andra anledningar.

Permalänk
Medlem

Attans att jag köpte det på Steam för bara några veckor sedan då
Tyvärr gjorde spelet en rätt förvirrad till en början då det är annorlunda gentemot föregångarna.
Men lät värt pengen och bra spel.

Permalänk
Medlem

@Kenneth: Ska du hänga med i storyn lär du vilja lira 3an först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Inte sugen på att röra något som ägs 49% av Tensent med andra ord Kinesiska staten. Det är som att ladda ner en kinesisk trojan för ett några gratis spel.

Folk gör vad dom vill och har säkert andra anledningar.

De är även 3e största ägare i spotify läste jag.

Jag gillar både epic games och just cause iaf

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Lego Master

Vad jag kan läsa mig till om Tencent på ca: 3 minuter verkar de mest vara pengagiriga copycats med dålig kodstandard. Inga konspirationer direkt, bara "corporate mindset" rakt igenom.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@Cloudstone:
Jag vill minnas att de får skit för att de uppfann hela "vi betalar er för att ni ska lansera ert spel exklusivt hos oss"-konceptet.
Sen lade Steam in klausuler i sina avtal som säger att OM ett spel ska finnas på Steam, så måste det lanseras där inom en månad från andra lanseringar.

Så jag vet inte längre. Alla vill tjäna pengar, ingen vill spela enligt reglerna. Jag fattar inte vad som är nytt under solen.

Förutom att detta varit standard i branschen hur länge som helst. Jag trodde först det mest var barn som stod för grinandet men har sedermera insett att det även förekommer bland vuxna vettiga människor. Jag tror det handlar om att man inte har bättre saker för sig än att klaga och så lite okunskap på det också...

Portal, Half-Life 2, GTA, Gears 5, State of Decay 2, Starcraft 2, Diablo 3, Overwatch, Halo 5, Ori & The Blind Forest - finns ju hundratals fler. Alla har varit eller är fortfarande exclusives.

Permalänk
Inaktiv

JC4 var en stor besvikelse för mig efter fenomenalt bra JC3. Väl värt att plocka hem oavsett, vilket jag själv också gjorde då jag redan hade spelet tidigare men på en annan klient.

Permalänk
Medlem

Från början när jag hörde nyheten om att Just Cause 4 skulle va gratis, så läste jag det som att det var tidsbegränsat ett antal dagar över helgen? Men kanske blandade ihop med Modern Warfare?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Svårighetsgraden i spelet är obefintlig. Bara springa runt var man vill. Om man bara gillar testa fysiken och köra lite snabba bilar så är det ok. Dock nice av Epic att köra dessa gratistitlar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rewoX:

Från början när jag hörde nyheten om att Just Cause 4 skulle va gratis, så läste jag det som att det var tidsbegränsat ett antal dagar över helgen? Men kanske blandade ihop med Modern Warfare?

Yes. Ihopblandat. De spel epic ger ut gratis får man behålla. Men det finns en tidsperiod på hur länge erbjudandet gäller som vanligt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled