Huawei P30 Pro inkl. Telenorabonnemang-erbjudande, hur mycket blir totalkostnaden om man säger upp abonnemanget?

Permalänk

När något är för bra för att vara sant...

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

Såhär står det i deras villkor.
9.6 Om Avtalet sägs upp av Kund utan beaktande av uppsägningstid, har Telenor rätt att debitera samtliga upplupna avgifter och andra debiteringar för Tjänst och avslutningsavgift enligt för Avtalet gällande prislista, i förekommande fall de fasta avgifter för resterande del av bindningstiden samt en avgift för värdet på terminal, digital mottagare eller annan utrustning, vilken bestäms baserat på bl.a. kvarvarande betalningar för utrustningen

Resterande del av bindningstid innebär ju 0kr. Står även att de får ta en avgift för värdet på terminal. Vilket bestäms baserat på bland annat kvarvarande betalningar.

Frågan är vad de menar med "bland annat". Har väldigt svårt och tro att Telenor skulle kunna kräva fullt pris på telefonen om kunden säger upp abonnemanget. Telenor skulle kunna hävda felskrivning och annullera ordern. Men i så fall måste man annullera alla ordrar, även de som tänkt behålla abonnemanget.

Men då ingen ångerrätt ska göras (utan uppsägning av abonnemang) så kan det hända att vi kan behöva betala en månads uppsägningstid. Det vill säga 269kr extra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

När något är för bra för att vara sant...

Fast det är inte "för bra", Tele 2 körde liknande deal på P10 när den var ny.
100:-*24 för telefonen och 200 i månaden för abonnemanget men då var det inget problem att säga upp det och få en P10 för totalt 2400:-

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

När något är för bra för att vara sant...

Även om det är för bra för att vara sant finns det alla möjligheter att sedan ångra. Jag betalade dessutom via Paypal, så några returkostnader behöver jag inte heller betala

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Såhär står det i deras villkor.
9.6 Om Avtalet sägs upp av Kund utan beaktande av uppsägningstid, har Telenor rätt att debitera samtliga upplupna avgifter och andra debiteringar för Tjänst och avslutningsavgift enligt för Avtalet gällande prislista, i förekommande fall de fasta avgifter för resterande del av bindningstiden samt en avgift för värdet på terminal, digital mottagare eller annan utrustning, vilken bestäms baserat på bl.a. kvarvarande betalningar för utrustningen

Resterande del av bindningstid innebär ju 0kr. Står även att de får ta en avgift för värdet på terminal. Vilket bestäms baserat på bland annat kvarvarande betalningar.

Frågan är vad de menar med "bland annat". Har väldigt svårt och tro att Telenor skulle kunna kräva fullt pris på telefonen om kunden säger upp abonnemanget. Telenor skulle kunna hävda felskrivning och annullera ordern. Men i så fall måste man annullera alla ordrar, även de som tänkt behålla abonnemanget.

Men då ingen ångerrätt ska göras (utan uppsägning av abonnemang) så kan det hända att vi kan behöva betala en månads uppsägningstid. Det vill säga 269kr extra.

Vad har Telenor med saken att göra? Ställer du krav för att du fått fel information får du göra det till Elgiganten. Telenor kommer skicka en räkning på telefonens hela värde, rabatten är på abonnemanget. Telenor tar 6960 kr för telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Vad har Telenor med saken att göra? Ställer du krav för att du fått fel information får du göra det till Elgiganten. Telenor kommer skicka en räkning på telefonens hela värde, rabatten är på abonnemanget. Telenor tar 6960 kr för telefonen.

Och hur vet ni detta? Även på Telenors hemsida, om man köper en Apple iPhone Xs Max är det fortfarande telefonen och inte abonnemanget man får rabatt på

Inte alls lika bra erbjudande, men principen är den samma.

EDIT
Minsta totalkostnaden är dessutom beräknad med rabatten inkluderad. 410kr * 24 + 219kr = 10 059kr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Och hur vet ni detta? Även på Telenors hemsida, om man köper en Apple iPhone Xs Max är det fortfarande telefonen och inte abonnemanget man får rabatt på

https://i.imgur.com/vbNE7QQ.png

Inte alls lika bra erbjudande, men principen är den samma.

Du tittar på något helt annat – en prissänkt telefon. Här handlar det om en abonnemangsrabatt!

Prissänkt telefon får du även som befintlig kund och oavsett vilket abonnemang du väljer. De har helt enkelt sänkt priset från 12960 kr till 9840 kr. Den på Elgiganten gäller bara om du är ny kund, då det bara är en rabatt på abonnemanget. Minsta totalkostnad är 7270 kr. Telenor kör inte rabatter på telefoner när man tecknar upp sig, därför det bara är Telenor 8 GB som ger den stora 210 kr "besparingen" hos Elgiganten.

Så här ser det ut när ett abonnemang ger rabatt vid köp av telefon.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Vet ej, hittar faktiskt inget i köpvillkoren om att avbeställa. Det enda jag hittar är att man kan använda sig av ångerrätten när man tagit emot telefonen.

Du kan alltid avbeställa varor innan leverans. Finns reglerat i KKöpL och KöpL.

Så här skriver Elgiganten själva:

Citat:

Online

Så här gör du:

Kontakta vår kundtjänst om du vill ändra din order. Vi har möjlighet om att göra ändringar i beställningen fram till det att varan skickas från vårt lager.
Om varan redan är skickad kan du återlämna vara i butik.
Kan du inte återlämna i butik kan du istället skicka den i retur.

Varan returneras till vårt returcenter:

Elgiganten Returcenter Port C
Möbelvägen 54
556 52 Jönköping

Produkten ska skickas tillbaka till oss med företagspaket (ej REK.), om möjligt i originalemballaget, tillsammans med ångerrättsblanketten (som bifogades orderbekräftelsen du fick via e-post). Blanketten kan laddas ner [här] . Köparen står för portot. Ordern krediteras och du får tillbaka det belopp du eventuellt har betalt.

Edit: OBS! Du kan inte lämna tillbaka en produkt köpt med abonnemang i butik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Du tittar på något helt annat – en prissänkt telefon. Här handlar det om en abonnemangsrabatt!

Prissänkt telefon får du även som befintlig kund och oavsett vilket abonnemang du väljer. De har helt enkelt sänkt priset från 12960 kr till 9840 kr. Den på Elgiganten gäller bara om du är ny kund, då det bara är en rabatt på abonnemanget. Minsta totalkostnad är 7270 kr. Telenor kör inte rabatter på telefoner när man tecknar upp sig, därför det bara är Telenor 8 GB som ger den stora 210 kr "besparingen" hos Elgiganten.

Så här ser det ut när ett abonnemang ger rabatt vid köp av telefon.
https://i.imgur.com/SMGA0IC.png
https://i.imgur.com/wtPOrDR.png
https://i.imgur.com/64mda5c.png

Dold text

Du kan absolut ha rätt i att det faktiskt handlar om abonnemangsrabatt. Skulle du ha rätt så uppstår givetvis en problematik. Jag har fortfarande ett ingått avtal där det står att det är telefonen och inte abonnemanget som är rabatterad. Företaget kan hävda felaktig prissättning men måste i så fall mer eller mindre annullera alla köp som gjorts. Att bara annullera just min order bara för att jag vill säga upp abonnemanget tror jag inte är helt tillåtet.

Vi får helt enkelt se vad som händer

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Var ju också Telenor som hade Apple Tv för 39 kr i 24 månader som folk betalade direkt istället för varje månad utan problem.

se
https://www.telenor.se/handla/tillbehor/till-tv/apple-tv/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Du kan absolut ha rätt i att det faktiskt handlar om abonnemangsrabatt. Skulle du ha rätt så uppstår givetvis en problematik. Jag har fortfarande ett ingått avtal där det står att det är telefonen och inte abonnemanget som är rabatterad. Företaget kan hävda felaktig prissättning men måste i så fall mer eller mindre annullera alla köp som gjorts. Att bara annullera just min order bara för att jag vill säga upp abonnemanget tror jag inte är helt tillåtet.

Vi får helt enkelt se vad som händer

Telenor har inget med saken att göra, krav får du ställa mot ÅF.

Säger du upp abonnemanget får du en räkning på 6670 kr för telefonen plus en med startavgift 250 kr och månadskostnad om 349 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Telenor har inget med saken att göra, krav får du ställa mot ÅF.

Denna gång skrev jag "företaget" och inte "Telenor"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Denna gång skrev jag "företaget" och inte "Telenor"

Elgiganten kan inte avbryta avtalet på det sättet, de kan bara göra ändringar du går med på. Säger du upp ditt abonnemang är det inget Elgiganten får reda på för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Säger du upp abonnemanget får du en räkning på 6670 kr för telefonen plus en med startavgift 250 kr och månadskostnad om 349 kr.

Skrivet av Petterk:

Elgiganten kan inte avbryta avtalet på det sättet, de kan bara göra ändringar du går med på. Säger du upp ditt abonnemang är det inget Elgiganten får reda på för den delen.

Eftersom det i mitt avtal står att telefonen kostar 80*24kr tillsammans med abonnemang på 269kr så kan Telenor inte bara skicka en räkning på 6670kr om jag säger upp abonnemanget. Telenor skulle kanske kunna vägra gå med på det avtal som Elgiganten och dess kunder har ingått. Men i så fall påverkar det alla försäljningar som har gjorts och Elgiganten kan i sin tur hävda felaktig prissättning och möjligtvis kontakta alla berörda kunder för att annullera ordern, de skulle dock i samband med detta kunna fråga kunderna om de vill ingå nytt avtal där det istället är abonnemangsrabatt det är fråga om. Spännande och se vad som händer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Eftersom det i mitt avtal står att telefonen kostar 80*24kr tillsammans med abonnemang på 269kr så kan Telenor inte bara skicka en räkning på 6670kr om jag säger upp abonnemanget. Telenor skulle kanske kunna vägra gå med på det avtal som Elgiganten och dess kunder har ingått. Men i så fall påverkar det alla försäljningar som har gjorts och Elgiganten kan i sin tur hävda felaktig prissättning och möjligtvis kontakta alla berörda kunder för att annullera ordern, de skulle dock i samband med detta kunna fråga kunderna om de vill ingå nytt avtal där det istället är abonnemangsrabatt det är fråga om. Spännande och se vad som händer.

Telenor har inte med saken att göra. Elgiganten är ÅF och det är till ÅF du får reklamera. Har inte ÅF skickat avtalen till Telenor än så är det inget problem, det är hur som helst inget de kan göra i efterhand när väl Telenor registrerat avtalen. Informerar Elgiganten dig efter avtalen är registrerade och du inte använder ångerrätten så kan du vänta dig att få betala minst 7270 kr. Telenor har ingen skyldighet att stå för de där 5099 kr du har i anspråk på ÅF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Telenor har inte med saken att göra. Elgiganten är ÅF och det är till ÅF du får reklamera.

Tror du missuppfattade det jag skrev. Läs gärna igen

Det är ju så att
1. Elgiganten och Kund ingår avtal
2. Elgiganten och Telenor ingår avtal om kundens avtal.
3. Telenor kan förmodligen vägra gå med på kundens avtal som gjorts mellan kund och Elgiganten.
4. Om Telenor vägrar på med på kundens avtal så kan Elgiganten hävda felaktig prissättning. Kunden borde ha förstått att priset var för lågt.

Telenor har alltså två val. Antingen gå med på Elgigantens avtal eller inte göra det. Det är inte möjligt att bara hitta på ett eget avtal och kräva 6670kr för telefonen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Tror du missuppfattade det jag skrev. Läs gärna igen

Det är ju så att
1. Elgiganten och Kund ingår avtal
2. Elgiganten och Telenor ingår avtal om kundens avtal.
3. Telenor kan förmodligen vägra gå med på kundens avtal som gjorts mellan kund och Elgiganten.
4. Om Telenor vägrar på med på kundens avtal så kan Elgiganten hävda felaktig prissättning. Kunden borde ha förstått att priset var för lågt.

Telenor har alltså två val. Antingen gå med på Elgigantens avtal eller inte göra det. Det är inte möjligt att bara hitta på ett eget avtal och kräva 6670kr för telefonen.

Alltså går du inte med på avtalsvillkoren med Telenor så har du bara ett alternativ och det är att ångra köpet om det gjordes på distans. Att Elgiganten ljuger har ingen juridisk betydelse för Telenor. Telenor kommer inte ge dig 5099 kr i goodwill för att ÅF gör fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Alltså går du inte med på avtalsvillkoren med Telenor så har du bara ett alternativ och det är att ångra köpet om det gjordes på distans. Att Elgiganten ljuger har ingen juridisk betydelse för Telenor. Telenor kommer inte ge dig 5099 kr i goodwill för att ÅF gör fel.

Vilka avtalsvillkor med Telenor pratar du om?

Förövrigt stämmer det, har inget hävdat något annat. Telenor har ingen skyldighet att sälja telefonen till oss för 80x24kr.

Dock kan Telenor inte veta vilka som faktiskt tänker behålla abonnemanget eller inte. Så antingen får man tacka nej till alla, eller ta emot alla.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Stämmer, har inget hävdat något annat. Telenor har ingen skyldighet att sälja telefonen till oss för 80x24kr.

Dock kan Telenor inte veta vilka som faktiskt tänker behålla abonnemanget eller inte. Så antingen får man tacka nej till alla, eller ta emot alla.

De kommer registrera alla som Elgiganten skickar, och om det är de själva som skickar ut telefonerna att så göra på alla som inte avbeställer eller ångrar innan dessa hinner skickas. Vill du verkligen ha telefonen för 2171 kr får du ställa det kravet på Elgiganten, men då blir du väl ersatt och får fortfarande betala räkningarna till Telenor om de skulle gå med på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

De kommer registrera alla som Elgiganten skickar, och om det är de själva som skickar ut telefonerna att så göra på alla som inte avbeställer eller ångrar innan dessa hinner skickas. Vill du verkligen ha telefonen för 2171 kr får du ställa det kravet på Elgiganten, men då blir du väl ersatt och får fortfarande betala räkningarna till Telenor om de skulle gå med på det.

Om Telenor väljer att "registrera" (gå med på?) alla som försäljningar Elgiganten skickar så är det ju de villkor som ingått mellan Elgiganten och Kund som gäller. Telenor kan återigen inte bara själva bestämma vad som gäller. I så fall skulle man lika gärna kunna säga att telefonen kostar 20 000 kr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Om Telenor väljer att "registrera" (gå med på?) alla som försäljningar Elgiganten skickar så är det ju de villkor som ingått mellan Elgiganten och Kund som gäller. Telenor kan återigen inte bara själva bestämma vad som gäller. I så fall skulle man lika gärna kunna säga att telefonen kostar 20 000 kr.

Det är ju bara att ångra köpet när du handlar på distans! Gör du inte det så har du gått med på Telenors villkor. Det är ÅF som får ta smällen om du har något att komma med och bara mot de du kan reklamera.

Du får väl en bekräftelse från Telenor när de registrerat avtalet? Ni som köper via ÅF och har Telenor kan nog svara på den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Det är ju bara att ångra köpet när du handlar på distans! Gör du inte det så har du gått med på Telenors villkor. Det är ÅF som får ta smällen om du har något att komma med och bara mot de du kan reklamera.

Du får väl en bekräftelse från Telenor när de registrerat avtalet?

Har ännu inte fått någon bekräftelse från Telenor utan enbart från Elgiganten. Men en väldigt viktig sak, det är inte jag som går med på Telenors avtal, det är Telenor som går med på vårt (Mitt och Elgigantens) avtal om de vill och skickar sedan en bekräftelse på det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Har ännu inte fått någon bekräftelse från Telenor utan enbart från Elgiganten. Men en väldigt viktig sak, det är inte jag som går med på Telenors avtal, det är Telenor som går med på vårt (Mitt och Elgigantens) avtal om de vill.

Nej, du går med på både Elgigantens och Telenors villkor om du inte nyttjar ångerrätten. ÅFs marknadsföring förändrar inget för Telenor. Att du går med på bådas villkor framgår av Elgigantens köpvillkor.

Det är normalt att avtal från ÅF tar flera dagar att registrera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Nej, du går med på både Elgigantens och Telenors villkor om du inte nyttjar ångerrätten. ÅFs marknadsföring förändrar inget för Telenor. Att du går med på bådas villkor framgår av Elgigantens köpvillkor.

Du menar att Telenor har ett villkor där det står något i stil med "Vi får ändra kundens avtal utan kundens samtyckte och därmed höja priset hur vi vill". Jag har inte blivit marknadsförd av återförsäljare, jag har ingått ett avtal med återförsäljare. Telenor behöver förmodligen inte tacka ja till avtalet men de kan inte ändra mitt avtal.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Du menar att Telenor har ett villkor där det står något i stil med "Vi får ändra om i ert avtal utan kundens samtyckte och därmed höja priset hur vi vill". Jag har inte blivit marknadsförd av återförsäljare, jag har ingått ett avtal med återförsäljare. Telenor behöver förmodligen inte tacka ja till avtalet men de kan inte ändra mitt avtal.

Vad har Telenor med saken att göra? Har du blivit lurad får du ställa ditt krav på ÅF, avtalet du fått med Telenor kommer gälla och det är upp till ÅF att i dina vägnar begära ändringar och de som får stå för alla kostnader det innebär. Ser du att det finns villkor du inte accepterar så får du ångra köpet. Vill du reklamera p.g.a. felaktig marknadsföring är det till ÅF du gör detta, det är inget Telenor har någonting att göra med.

Permalänk

Hej, såg denna tråden när jag loggade in här, har haft abonnemang via telenor sen 2017, tog då en honor 8 och var skit nöjd verkligen, sen gick jag vidare med p10 pro p20 pro och nu p30 pro.

Man är obunden, vilket innebär att du kan säga upp abonnemanget när du vill egentligen utan någon slutfaktura, hur det funkar med själva mobilen vet jag inte, men i min abonnemangsform står det att jag är obunden och kan avsluta när jag vill.

Det borde fortfarande vara så, ligger och betalar drygt 700kr för min mobil plus mitt abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackowski:

Hej, såg denna tråden när jag loggade in här, har haft abonnemang via telenor sen 2017, tog då en honor 8 och var skit nöjd verkligen, sen gick jag vidare med p10 pro p20 pro och nu p30 pro.

Man är obunden, vilket innebär att du kan säga upp abonnemanget när du vill egentligen utan någon slutfaktura, hur det funkar med själva mobilen vet jag inte, men i min abonnemangsform står det att jag är obunden och kan avsluta när jag vill.

Det borde fortfarande vara så, ligger och betalar drygt 700kr för min mobil plus mitt abonnemang.

Du hade förmodligen ingen abonnemangsrabatt, se #18387693.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Vad har Telenor med saken att göra? Har du blivit lurad får du ställa ditt krav på ÅF, avtalet du fått med Telenor kommer gälla och det är upp till ÅF att i dina vägnar begära ändringar och de som får stå för alla kostnader det innebär. Ser du att det finns villkor du inte accepterar så får du ångra köpet. Vill du reklamera p.g.a. felaktig marknadsföring är det till ÅF du gör detta, det är inget Telenor har någonting att göra med.

Verkar som att vi snackar om samma sak med samma argument men bådas budskap verkar inte nå fram.

Blir jag lurad? Nej.
Varför? Det framgår i villkoret att Elgiganten har rätt att annullera avtal som är felaktigt prissatta med mer än 15%.
Kommer jag få en mobil för 2000kr om Elgiganten annullerar avtalet? Nej.
Kommer jag få någon kompensation om Elgiganten annullerar avtalet? Nej.

Min enda poäng är att Telenor inte får skapa egna avtal där priset skiljer sig från det som redan är avtalat mellan mig och Elgiganten och framgick på Elgigantens hemsida. (Det var på Elgigantens hemsida som avtalet ingicks). Antingen väljer man att förhålla sig till det avtal som är redan är genomfört eller så tackar man nej till det avtal som redan är genomfört.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

För information: jag hade redan igår em fått ett nytt nummer av Telenor. Jag laddade ner deras app och började registrera mig, efter att ha identifierat mig med bank-id så dök det upp ett nummer som jag aldrig sett på skärmen och appen ville att man skulle fylla i en kod från sms. Eftersom jag inte är kund hos Telenor sen tidigare så kom jag inte vidare med registreringen i appen.

Jag tror fortf att Elgiganten kommer skicka ut alla telefoner och låta sin och Telenors kundtjänster ta smällen istället för att annullera alla en massa ordrar. Hur skall de veta vilka som tänker säga upp abb och vilka som är vanliga kunder?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Om 20min ringer jag Telenor
Fan det är ju söndag idag, jobba hemma gör att man tappar tidsperspektivet.

Visa signatur

Blank