Hur avinstallera Windows Launcher

Permalänk
Medlem

Hur avinstallera Windows Launcher

Hej och tack för hjälpen med att välja Laptops men när jag installerade dem och konfigurerade så blev jag lockad att koppla ihop dem med min mobiltelefon Samsung Galaxy A10 och sen i telefonen fick jag fortsätta med att installera Windows Launcher. Något jag ångrar så in i h-e för notifikationerna eller aviseringar om telefonsamtal och SMS försvann samt att upplysningen om hur mycket batteritid i % försvann från startskärmen.

Jag har försökt avinstallera men där är den funktionen "gråmärkt" så det inte gick att göra det. Jag kunde endast "Tvinga Till Stopp" vilket ju bara funkade temporärt. Jag har försökt att återställa och omstarta men det hjälpte heller inte. Alternativet "fabriksåterställning" är ju inte så attraktivt som lösning då ju samtliga installerade appar försvinner med allt vad det innebär.

Är det någon här som vet hur jag ska klara av att få väck Windows Launcher utan att fabriksåterställa så blir jag den personen evigt tacksam.

Permalänk
Medlem

Gå in på Google play store, tryck på "mina appar/my apps" beroende på språk, leta efter Microsoft launcher i listan, tryck på avinstallera.

Misstänker att du har "låst hemskärm" i Ms launcher, gissningsvis därför det är "utgråat" när du klickar på apparna i listan. Men.. Gå in på play store och avinstallera bara så är det klart.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Gå in på Google play store, tryck på "mina appar/my apps" beroende på språk, leta efter Microsoft launcher i listan, tryck på avinstallera.

Misstänker att du har "låst hemskärm" i Ms launcher, gissningsvis därför det är "utgråat" när du klickar på apparna i listan. Men.. Gå in på play store och avinstallera bara så är det klart.

Tack så mycket, härligt att bli av med skräpet. Jädrans vad de hade gömt appen för mig i Google store - var tvungen att söka efter den. Allt i sin ordning igen men jag har en del inställningar att göra (knappljud och så mm osv) En sak oroar mig dock - jag fick inte igen batteriindikatorn på startskärmen angiven i procent. Den var jag så glad över å ha. Är det månne något jag kan ställa in så den framträder igen eller är den väck forever nu tack vare våldtäkten av MS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbens:

jag fick inte igen batteriindikatorn på startskärmen angiven i procent. Den var jag så glad över å ha. Är det månne något jag kan ställa in så den framträder igen eller är den väck forever nu tack vare våldtäkten av MS?

Är det inte så enkelt som att gå in under "inställningar --> Batteri --> Visa batteri i %?

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Ingenting kan bli förstört eller försvinna, även om inställningar ändras. I Android 10 går man bara in på inställningar -> batteri -> visa batteri %. Kollade snabbt på en äldre Samsung med Android 6 samma där, inställningar -> batteri -> % i status bar. Bara klicka dig in på inställningar -> batteri och kika.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagelfar:

Är det inte så enkelt som att gå in under "inställningar --> Batteri --> Visa batteri i %?

Skrivet av sleepyoh:

Ingenting kan bli förstört eller försvinna, även om inställningar ändras. I Android 10 går man bara in på inställningar -> batteri -> visa batteri %. Kollade snabbt på en äldre Samsung med Android 6 samma där, inställningar -> batteri -> % i status bar. Bara klicka dig in på inställningar -> batteri och kika.

Nej, det fanns inget sådant och jag har försökt på alla sätt. Det fanns en hel del att göra men inget som gav procentindikeringen tillbaka på startskärmen. Behöver jag låsa upp hemskärmen? Tyckte du nämnde nåt om det. Hur gör jag det?

Nåja, jag fick iaf en pytteliten batteribild som visar nivån på laddning. Upptäckte det med hjälp av en lupp. Tråkigt att procentvisningen drog iväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbens:

Nej, det fanns inget sådant och jag har försökt på alla sätt. Det fanns en hel del att göra men inget som gav procentindikeringen tillbaka på startskärmen. Behöver jag låsa upp hemskärmen? Tyckte du nämnde nåt om det. Hur gör jag det?

Nåja, jag fick iaf en pytteliten batteribild som visar nivån på laddning. Upptäckte det med hjälp av en lupp. Tråkigt att procentvisningen drog iväg.

Jag kollade på min Samsung Galaxy A8 och där finns det under Inställningar - Aviseringar - Statusfält - Visa Batteriprocent.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Lösningen

Skrivet av Bopper:

Jag kollade på min Samsung Galaxy A8 och där finns det under Inställningar - Aviseringar - Statusfält - Visa Batteriprocent.

Vad härligt - du löste det. Vad glad jag blev tack ni andra också för försöken att hjälpa mig. Ett stort tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbens:

Vad härligt - du löste det. Vad glad jag blev tack ni andra också för försöken att hjälpa mig. Ett stort tack

Skönt att det löste sig. Skulle inte klara mig utan batteriprocenten

Visa signatur

Keep on boppin´