Kolla in en fysisk SSD disk till en virituel server på vmware ESXI

Permalänk
Medlem

Kolla in en fysisk SSD disk till en virituel server på vmware ESXI

Är lite osäker och har sökt lite men hittar bara hur man sätter in en USB disk och det är inte det jag är ute efter.

Tanken är att på min virituel server som kör Linux med PLEX att jag vill sätta in en SSD disk och sätta omkodningen där för att den ska ha en snabb disk. Det enda jag hittar är att koppla in en virituel disk och det menas ju att den skapar en diskfil och sätta den på SSD disken. Det känns inte så optimalt.

Går det sätta en fysisk disk in i en virituel host?

Permalänk
Vila i frid

Du kan göra pass-through av SSD'ns diskkontroller till gästen. Det förutsätter att du har en annan diskkontroller för värdens diskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCazz:

Går det sätta en fysisk disk in i en virituel host?

Det går toppen. Bara att plugga in den och lägga till den under Storage -> New datastore.
Men behöver du verkligen en SSD för transcodingen? Jag har aldrig hört att det ska vara någon begränsande faktor.

*edit*
Eller menar du att du INTE vill göra så? Du får ju fortfarande SSD-prestanda av det, du behöver inte krångla med att ge gästen direktåtkomst till den.

Permalänk
Medlem

jag har märkt att det tunga videofilerna så buffrar det en del så jag vill göra det smidigt.
Men går det stoppa in SSD direkt i är ju bra.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Inte funderat på transkoda till/från RAM istället för att eventuellt slita ut en disk?