Rockstar utvecklar Grand Theft Auto VI

Permalänk
Melding Plague

Rockstar utvecklar Grand Theft Auto VI

Uppföljaren till Rockstar Games storsäljare Grand Theft Auto V är på gång, men befinner sig i ett tidigt skede i utvecklingen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Shut up and take my money
Ge mig en bra singleplayer och en online del utan shark cards och alla fantasi flygande bilar och cyklar

Permalänk
Medlem

Har inga problem om det släpps ett "litet" spel, så länge det finns kvalite i grunden.
Och att iaf "större" DLC för en human peng för att bygga ut spelet mer på ett bra sätt, än att bara blir att mjölka ur.

Eller så får man sitta still i båten och vänta in ett helt komplett lir.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag vet inte, väntar nog hellre på fullstor skala...

Permalänk
Medlem

Känns som om det betyder att det kommer bli expansioner man får betala för... Gillar inte det alls. Om det däremot inte blir så så ser jag fram emot det. Och hoppas verkligen man slipper det som ExcZist skrev, bort med allt sånt.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

...spelet inte tillämpa en öppen spelvärld

Ett GTA spel utan öppen spelvärld?!

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

GTA för mig är Öppen Värld och det kommer det alltid vara för mig!
Får se vad de manar med det senare!:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Shut up and take my money
Ge mig en bra singleplayer och en online del utan shark cards och alla fantasi flygande bilar och cyklar

Flygande bilar och motorcyklar är väldigt trist. Folk sveper över hela kartan på några sekunder och kan förhindra heists osv.

Sedan vill jag att man slopar P2P nätverket för servrarna.. Tar ibland upp till 15 minuter att komma in i en session online om man har otur.

Permalänk
Medlem

Låter okej för mig

Permalänk
Medlem

..... 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Inte öppen spelvärld och att spelet ska utökas efterhand? Låter som en flopp.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Snusfri

Om detta stämmer så är GTA serien död för mig, GTA är Open World.
Får hoppas att CDPR gör ett Witcher/Cyberpunk i nutid eller i 40-50 talets gangstervärd, lika det underbara Mafia 2.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Flygande bilar och motorcyklar är väldigt trist. Folk sveper över hela kartan på några sekunder och kan förhindra heists osv.

Sedan vill jag att man slopar P2P nätverket för servrarna.. Tar ibland upp till 15 minuter att komma in i en session online om man har otur.

GTA Online var kul när det släpptes, åkte runt i bilarna och slänge c4 och sköt ihjäl varandra .
GTA 6 går skit bra men dom får fixa alla felen

Permalänk
Medlem

Haha, "live service"...

Fint magplask.

Visa signatur

---

Permalänk

Att hålla på och utveckla en produkt till den förbannelse och inte släppa den före precis allt är klart. Ja det tillhör det förslutna på kassettspelarens tid.
Framtiden är att uppdatera mjukvarorna lite då och då och ta betalt för detta. Ett typexempel på såna spel borde vara nhl och fifa. Där de enbart skulle kunna ha ett abonnemang.

Jag ser lite positivt att de dröjer med GTA 6 tills nästa konsol. GTA5 fick ju mycket kritik för att det var anpassat efter konsolerna begränsningar och kommande konsoler öppnar för en hel del roligheter.

Permalänk

Kan i princip acceptera det mesta förutom att man plockar bort Open world!
Hoppas det inte handlar om ett definitivt beslut.

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt om dom kunde fixat GTA/RD2 Online så dom kan bevisa dom kan utveckla spel för online där inte fuskare/modders får härja helt vilt utan några konsekvenser. Kanske sätta ett team på att fixa deras egna inkompetens och val men det är väl för mycket begärt av Rockstar....

Permalänk
Inaktiv

Det trista är väl att online-delen och hur folk konsumerat främst GTAV och RDR2 förmodligen till stor del kan vara orsaken. Rockstars kan ju själva se vad som lönar sig ekonomiskt.

Intressant att se vad som släpps men beskrivningen känns som en flopp och att gå ifrån vad tanken med serien alltid varit. Lite som med FF7 remastern och Squenix tveksamma val på en del punkter. Det spelet släpptes heller inte komplett, för den oinvigne.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

GTA för mig är Öppen Värld och det kommer det alltid vara för mig!
Får se vad de manar med det senare!:)

Antagligen att du inte kan åka till sydamerika hur som helst, utan bara är där när du har något mission där, men så har det ju varit i GTA5 och tidigare med.

Permalänk
Medlem

Att de utvecklar GTA VI är väl ingen högoddsare, de vill så klart göra en uppföljare till ett av de mest sålda spelen någonsin Frågan är mest, när var och hur? Helst förr snarare än senare om jag får välja. Men än så länge verkar det bara vara rykten fortfarande?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Hoppas man kan spela flera karaktärer som i GTA V.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem

Dom får en att vänta 10år på uppföljning, så slopar dom open world? Vilken jäkla magplask.

Permalänk
Skrivet av Starric:

Att de utvecklar GTA VI är väl ingen högoddsare, de vill så klart göra en uppföljare till ett av de mest sålda spelen någonsin Frågan är mest, när var och hur? Helst förr snarare än senare om jag får välja. Men än så länge verkar det bara vara rykten fortfarande?

Det får mig att tänka på det motsatta.
Titel: Rockstar har valt att lägga ner Grand Theft Auto serien och istället kommer satsa på ett riktigt grymt schackspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det får mig att tänka på det motsatta.
Titel: Rockstar har valt att lägga ner Grand Theft Auto serien och istället kommer satsa på ett riktigt grymt schackspel.

Inte shack, tack. Jag gillar spel där man måste använda hjärnan.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Låga odds på den ja! Såldes väl i en fantasimängd exemplar och har väl en hel del lukrativ mtx som jag förstått.

Jag måste vara en av de få som inte ens spelat V. Känner mig lite som den där skumme jäveln som inte tittade på Game of Thrones ;P

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det får mig att tänka på det motsatta.
Titel: Rockstar har valt att lägga ner Grand Theft Auto serien och istället kommer satsa på ett riktigt grymt schackspel.

Inte schack men.... uppföljare till Table Tennis borde det nog vara dags för:

Permalänk
Medlem

Efter hur mycket 5,an sålde så är det ju en rätt stor självklarhet att ett 6,e spel skulle komma.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Det ända positiva med det här är att det kanske blir next-gen exklusivt och då skulle kunna utvecklas från grunden till snabbt lagringsutrymme.

Men jag är såklart lite bitter och trodde helt klar att dom arbetat på GTA6 i bakgrunden sedan GTA5 började bli färdigt:/
GTA:Online kan i värsta fall förstört serien.

Jag tänker tillbaka på denna artikel när Rockstar säger att dom började utvecklingen av GTA5 när 4:an började bli klar och att dom hade 45år av idéer.

https://www.ign.com/articles/2013/10/03/gta-6-and-beyond-rock...

Surt, då GTA var en av dom titlar som jag såg mest fram imot till next-gen, nu är jag väldigt skeptisk istället.

Permalänk
Avstängd

En lysande möjlighet att sälja GTA VI i fler delar då de kan tjäna mer pengar. Fördel två är att de gör ett mindre spel utan stress och sen bara lägger till nya funktioner och tar ett par hundralappar för varje del.

I min värld kan de lägga ner online helt så länge de inte kan få bort allt fusk.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10