Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Boklok förening med 10 hus och de är 6 lgh i varje hus, bor överst på gaveln i en 2a på 48kvm.
Arbetslös sedan mer en 2 år så jag har tillbringat extra mycket tid i hemmet men trivs otroligt bra i min lägenhet.

De enda jobbiga är på sommaren då de är bitvis ett jävla liv ute, är en cykelväg bredvid mitt hus och de brukar vara 3-4 ungar som i timmar åker med små plastbilar som man kan sitta på med plast hjul och de låter högt och man blir galen ibland och många gånger har jag haft lust att gå ut på natten och såga sönder deras jäkla bilar.

På vintern är de dock tyst och skönt, kunde jag ta med min lgh och flytta den nån stans så skulle jag nog göra de.

Låter som att du borde bo i en hydda i skogen om du inte kan glädja dig åt lekande barn under sommaren.

Att ens ha tankar på att förstöra andras egendom är helt befängt. Sjukt fega sådana tankar också...
🤬

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Bor själv i en 2:a på 67,5 kvm på Brynäs i Gävle med gångavstånd till centrum. Jag har lärt mig att trivas riktigt bra med mitt boende och har i dagsläget inga planer på att flytta förrän först om några år när sonen är äldre och kräver att få ett eget rum, då lär det bli något större i närområdet.

För mig var det inte allt för jobbigt att börja jobba hemma då jag tidigare gjort det i fem års tid. De praktiska delarna gör jag rentav snabbare när jag sitter fysiskt för mig själv om dagarna, men allt som kräver någon form av mänsklig interaktion upplevs oerhört mycket svårare än förr nu när jag är van vid att arbeta på kontoret. Möten och inte minst de där idéerna man får när man sitter i samma rum och tjötar om dagarna.

Har skrivbord och dator i köket och även den delen fungerar mycket bättre än väntat, men jag ska inte sticka under stolen med att jag saknar mitt gamla arbetsrum. Det är något speciellt med att kunna gå ifrån datorn och stänga igen dörren om "kontoret". Nu blir det lätt att jag sätter mig och småjobbar lite mellan varven när jag lagar mat exempelvis. Om jobba-hemma-situationen skulle hålla i sig till sensommaren eller längre kanske jag möblerar om och flyttar tillbaka datorn till sovrummet.

Jag har varit i stort sett helt utan vuxet sällskap sedan Folkhälsomyndigheten rekommenderade alla som jobbar i Stockholm och kan jobba hemma bör jobba hemma. Till en början gjorde det mig ingenting då jag trivs i mitt eget sällskap och att vara själv, men efter drygt två veckor började jag klättra på väggarna. Nu verkar dock folk i min omgivning börja tillfriskna, så snart får man förhoppningsvis umgänge lite mer frekvent. För två dagar sedan bröt jag isoleringen och skedade med @Xyborg, det var trevlig.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Vad gör du i Tokyo? Funderar på om man skulle kunna flytta dit någon dag Hur är Japanskan?

Bor, lever, jobbar (programmering) .. vad gör du i Sverige?

Prova absolut på att bo här om det intresserar dig. Till skillnad från när jag flyttade hit så kan man som svensk nu komma på ett working holiday visum, vilket gör det lite lättare för en att komma på plats, få smak på stället, och landa ett jobb för ett riktigt visum. (givet att man har någon typ av examen etc)

Japanskan är ganska kass. Skulle inte rekommendera att bo här en längre period utan att lägga en ordentlig insats på att lära sig språket.

Halvt on topic sa jag idag upp min box på 23 kvadrat! (22.89 står det i kontraktet..) Hoppas kunna fly landet innan allt skiter sig. Sydney nästa, toot toot.. Ska bli skönt med ett hem man kan sträcka på benen i, särskilt nu under Corona-tider.. Blir lite avis när man läser i tråden här!

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

3a på 55kvm strax utanför Göteborg. Två personer som studerar på distans för tillfället. Fungerar alldeles ypperligt bra!

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk

Gick isär med sambon efter rätt många år precis när det började kicka in med corona här i Sverige. Bor nu i en nyrenoverad lägenhet på 78kvm. Alla rum och ytor är helt nya och jag är första som bor här efter renoveringen. Superfin och underbart läge men för dyr och för stor. Ser lägenheten som något fint som håller mig ovanför ytan tills jag kanske hittar något mer lämpligt.

Bredbandet vart väldigt mycket bättre här så det är ju en liten ljuspunkt. Laddar ner alla spel jag aldrig kommer spela från Steam-biblioteket med dubbel hastighet mot vad jag hade tidigare.

Snygga till lite
Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Jacob:

Bor själv i en 2:a på 67,5 kvm på Brynäs i Gävle med gångavstånd till centrum. Jag har lärt mig att trivas riktigt bra med mitt boende och har i dagsläget inga planer på att flytta förrän först om några år när sonen är äldre och kräver att få ett eget rum, då lär det bli något större i närområdet.

För mig var det inte allt för jobbigt att börja jobba hemma då jag tidigare gjort det i fem års tid. De praktiska delarna gör jag rentav snabbare när jag sitter fysiskt för mig själv om dagarna, men allt som kräver någon form av mänsklig interaktion upplevs oerhört mycket svårare än förr nu när jag är van vid att arbeta på kontoret. Möten och inte minst de där idéerna man får när man sitter i samma rum och tjötar om dagarna.

Har skrivbord och dator i köket och även den delen fungerar mycket bättre än väntat, men jag ska inte sticka under stolen med att jag saknar mitt gamla arbetsrum. Det är något speciellt med att kunna gå ifrån datorn och stänga igen dörren om "kontoret". Nu blir det lätt att jag sätter mig och småjobbar lite mellan varven när jag lagar mat exempelvis. Om jobba-hemma-situationen skulle hålla i sig till sensommaren eller längre kanske jag möblerar om och flyttar tillbaka datorn till sovrummet.

Jag har varit i stort sett helt utan vuxet sällskap sedan Folkhälsomyndigheten rekommenderade alla som jobbar i Stockholm och kan jobba hemma bör jobba hemma. Till en början gjorde det mig ingenting då jag trivs i mitt eget sällskap och att vara själv, men efter drygt två veckor började jag klättra på väggarna. Nu verkar dock folk i min omgivning börja tillfriskna, så snart får man förhoppningsvis umgänge lite mer frekvent. För två dagar sedan bröt jag isoleringen och skedade med @Xyborg, det var trevlig.

Film, öl och pizza i gott samkväm. Det blir fan inte mycket bättre, oavsett Corona. Man blir ju fan bra less på att inte träffa någon efter ett tag.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Bor i en 1:a på 41kvm trivs väl ganska bra bortsett från att man fått ny granne ovanför som är lite baktung så dunkar när de går med hällarna i golvet.
I övrigt fin lägenhet med bra kök.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Floskel:

Shit vilken utsikt, en bra bok, skön sittplats och man hade kunnat sitta där i timtals.

Jo det är inga problem att inte få något vettigt gjort

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det här blev lite jobbigt. Skrev tidigare att allt var bra. Helt plötsligt pratades det om skilsmässa från fruns sida. Flyttar jag till Sverige igen får jag nästan aldrig träffa min fina son. Nu vill jag dö lite.

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide SPEC-06 • PSU: Corsair Vengeance 650M • GPU: Nvidia RTX 2080 Super Dual Evo OC • CPU: AMD Ryzen 5 3600 • CPU-kylare: CM Masterliquid ML120L • RAM: HyperX Fury DDR4 2666MHz 2x8GB • MoBo: Asus ROG Strix B450-F • M.2/2,5": Kingston SA2000M 500GB/Samsung 860 Evo SSD 1TB • OS: Windows 10 Home Edition

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Otori:

Låter som att du borde bo i en hydda i skogen om du inte kan glädja dig åt lekande barn under sommaren.

Att ens ha tankar på att förstöra andras egendom är helt befängt. Sjukt fega sådana tankar också...
🤬

Du är varmt välkommen att bo hos mig nån vecka under sommaren och uppleva oljudet som håller på 6-7 timmar i sträck varje dag.
Kan garantera att alla upplever samma sak som jag, alla mina grannar i mitt hus upplever exakt samma sak som jag så jag är inte ensam om att tycka så här, de är en sak om de är nån timme nån dag men inte när börjar vid 8 tiden på morgonen och håller på hela dagen och lång in på kvällen alla dagar i veckan, har inget emot barn som leker men de är ljudet av plasthjulen som låter extremt högt hela tiden som gör att man bli vansinnig till slut efter att man hört de konstant i flera timmar i sträck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Du är varmt välkommen att bo hos mig nån vecka under sommaren och uppleva oljudet som håller på 6-7 timmar i sträck varje dag.
Kan garantera att alla upplever samma sak som jag, alla mina grannar i mitt hus upplever exakt samma sak som jag så jag är inte ensam om att tycka så här, de är en sak om de är nån timme nån dag men inte när börjar vid 8 tiden på morgonen och håller på hela dagen och lång in på kvällen alla dagar i veckan, har inget emot barn som leker men de är ljudet av plasthjulen som låter extremt högt hela tiden som gör att man bli vansinnig till slut efter att man hört de konstant i flera timmar i sträck.

Med tanke på att jag själv har två barn och vi i området har väldigt många barn i olika åldrar så kan jag utan att skämmas påstå att Du överdriver din beskrivning så att det stinker.

Om både du och grannar lider så extremt av det så kanske ni skulle ta och prata med föräldrarna?
Föreslå andra typer av lekfordon?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon301768:

Du är varmt välkommen att bo hos mig nån vecka under sommaren och uppleva oljudet som håller på 6-7 timmar i sträck varje dag.
Kan garantera att alla upplever samma sak som jag, alla mina grannar i mitt hus upplever exakt samma sak som jag så jag är inte ensam om att tycka så här, de är en sak om de är nån timme nån dag men inte när börjar vid 8 tiden på morgonen och håller på hela dagen och lång in på kvällen alla dagar i veckan, har inget emot barn som leker men de är ljudet av plasthjulen som låter extremt högt hela tiden som gör att man bli vansinnig till slut efter att man hört de konstant i flera timmar i sträck.

Det verkar mer som du bor i ett fuskbygge som inte ljudisolerar särskilt bra om du upplever den typen av problem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jag bor i en liten 25kv etta tillsammans med min sambo, jag har bott här i tio år och räds dagen jag måste flytta ifrån. Trivs riktigt bra och nästan gratis.

Enda minus förutom att jag egentligen skulle vilja ha ett rum till är att karolinska byggt en helikopterplatta granne med mig vilket är lite störande på sommarnätterna.

Permalänk
Medlem

Nyligen flyttat till hus och kan ha arbetsplats i källaren. Känns riktigt bra. Lätt en av de bättre besluten jag tagit i närtid.

På fritiden kan man driva runt i den eftersatta trädgården och sysselsätta sig med lite fysisk aktivitet, gör gott för själen...

Hade nog klättrar på väggarna om vi varit kvar i lägenheten. Är en skön bonus att kunna stänga dörren om jobbet, då är det lättare att undvika "smygjobbande".

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Bor, lever, jobbar (programmering) .. vad gör du i Sverige?

Prova absolut på att bo här om det intresserar dig. Till skillnad från när jag flyttade hit så kan man som svensk nu komma på ett working holiday visum, vilket gör det lite lättare för en att komma på plats, få smak på stället, och landa ett jobb för ett riktigt visum. (givet att man har någon typ av examen etc)

Japanskan är ganska kass. Skulle inte rekommendera att bo här en längre period utan att lägga en ordentlig insats på att lära sig språket.

Halvt on topic sa jag idag upp min box på 23 kvadrat! (22.89 står det i kontraktet..) Hoppas kunna fly landet innan allt skiter sig. Sydney nästa, toot toot.. Ska bli skönt med ett hem man kan sträcka på benen i, särskilt nu under Corona-tider.. Blir lite avis när man läser i tråden här!

Hur är det med engelskan bland japanska businessmen? Tar du dig fram och gör dig förstådd, eller behöver man lära sig språket något sånär för att överleva?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Hur är det med engelskan bland japanska businessmen? Tar du dig fram och gör dig förstådd, eller behöver man lära sig språket något sånär för att överleva?

Japanska är snudd på krav skulle jag säga för att bo här en längre stund, (strax över 4 år har jag varit här) bara för att sätta upp ett boende man trivs med sen ordna med bank och internet och etc etc. Sen är det i min mening även viktigt för att inte känna sig mer som en outsider än man redan är, i det vardagliga livet. Vad gäller jobb och salarymans kräver såklart de flesta att man talar det lokala språket.

Väldigt off topic nu dock, svarar gärna på mer i PM men låter det vara det för stackarna som följer tråden.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Otori:

Med tanke på att jag själv har två barn och vi i området har väldigt många barn i olika åldrar så kan jag utan att skämmas påstå att Du överdriver din beskrivning så att det stinker.

Om både du och grannar lider så extremt av det så kanske ni skulle ta och prata med föräldrarna?
Föreslå andra typer av lekfordon?

Skillnaden är väl att dessa föräldrar skiter i sina barn, dom släpper ut dom på morgonen och sedan är dom ute hela dagen, skriker, grinar och allmänt förstör för alla som bor i området, man ser aldrig röken av föräldrarna och dom håller sig nog undan för att få lite lugn och ro, flera grannar som varit tvungna att säga till ungarna när de börjar spåra ut, dom ritar på husväggar, knäcker grenar på träd och allmänt förstör.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Det verkar mer som du bor i ett fuskbygge som inte ljudisolerar särskilt bra om du upplever den typen av problem.

Cykelvägen är ca 2 m från våran husvägg och tro mig vårat hus är byggt efter gällande regler, är trähus, de som gör att de låter är att vägen går mitt mellan husen och ljudet förstärks och studsar mellan väggarna, går man ut och ner på gräsmattan bredvid så låter de inte alls lika mycket, går jag däremot ut på min balkong som är i princip ovanför cykelvägen låter de betydligt mer så de har inget med huset att göra.

Permalänk
Medlem

Bor i hus på 150 kvadrat, garage, källare och trädgård tillsammans med sambo och tre katter. Tycker det mesta fungerar bra, fick även fiber för några år sedan så har bra internet också. Har några tomma rum så jag tog ett och gjorde till ett mer permanent kontor nu när jag är hemma lite mer. Rätt skönt att kunna jobba hemma nu, har passat på att måla fönster och lite annat med all extra tid.

Aldrig bott i lägenhet, skulle antagligen kännas som fängelse för min del. Jag måste ha en trädgård att jobba och njuta i. 😛

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Med tanke på att jag själv har två barn och vi i området har väldigt många barn i olika åldrar så kan jag utan att skämmas påstå att Du överdriver din beskrivning så att det stinker.

Människor fungerar olika och man reagerar på olika saker. Det har inte så stor betydelse att du inte upplever det som ett problem.

Permalänk
Medlem

Bor i en trea på 80m2 med sambo och barn Lite litet men inte läge att sälja lägenhet just nu. Letar hus för fulla muggar dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

Jag och frun bor i en fin hyresrätt på 76m2. Vi trivs bra här, men drömmer om hus.

Permalänk
Medlem

Flyttade i somras från lgh på 60 kvm i Kvillebäcken i Göteborg, till hus på samma ö - det tar mig ~20 minuter att cykla in till staden härifrån (och längre tid att åka buss)

Bor i radhus på två plan, tot 115 kvm. Jag jobbar vanligen hemifrån, så jag sitter i mitt kontor precis som vanligt. Min sambo jobbar numer hemma, i från sin sybänk en trappa ner (och har stulit en av mina skärmar...).

På det stora hela fungerar det bra. Det har hänt att det blivit mer avancerade fikor på em än vanligt - dvs att jag snor ihop en sockerkaka eller så

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Ensam i en 3:a på 67m2
Gött med ett extra rum där man har datorn + gästsäng där besökande eller familjen från norr kan sova när det hälsar på.

Permalänk
Medlem

Bor ensam på 60 kvadrat, jobbar hemifrån ~50% nu för tiden.

Har inget problem med att jobba hemifrån, bara till att flytta undan mitt tangentbord och slänga upp jobblaptoppen på skrivbordet, koppla in mus, skärm och el och köra på. T.ex. så är de möten vi har är ofta med folk utomlands, så är rätt van vid att köra det på distans också eftersom vi ändå gjorde det innan. Enda större problemet jag stött på är väl att det blir lite svårare att lära min lite nyare kollega saker när man inte är i samma rum.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Människor fungerar olika och man reagerar på olika saker. Det har inte så stor betydelse att du inte upplever det som ett problem.

Absolut, men att påstå följande
* a3-4 ungar för oljud utomhus 6-7 timmar om dagen, alla dagar i veckan, unde sommaren.
* ungarna ritar på husen, skriker, grinar, bryter grenar och allmänt förstör för samtliga i området.
* föräldrarna ser man aldrig, håller sig nog inomhus för att få lite lugn och ro.

Och samtidigt även skriva:
* många gånger har jag haft lust att gå ut på natten och såga sönder deras jäkla bilar.

Det är inte barnen det är fel på i detta läge...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Absolut, men att påstå följande
* a3-4 ungar för oljud utomhus 6-7 timmar om dagen, alla dagar i veckan, unde sommaren.
* ungarna ritar på husen, skriker, grinar, bryter grenar och allmänt förstör för samtliga i området.
* föräldrarna ser man aldrig, håller sig nog inomhus för att få lite lugn och ro.

Och samtidigt även skriva:
* många gånger har jag haft lust att gå ut på natten och såga sönder deras jäkla bilar.

Det är inte barnen det är fel på i detta läge...

Ingne sa väl att det är "fel" på barnen?

Jag bodde i en lägenhet på första plan och var tvungen att ha fönstret öppet om sommaren när det var för varmt. Där var barn som sprang 1-2 meter utanför och skrek från sju på morgonen (antar att deras föräldrar inte klarade av dem inomhus så de skickade ut kräken) och tro fan jag ville ut och strypa dom varje morgon (givetvis gjorde jag inget). Inte så trevligt att vakna efter 4-5 timmars sömn varje morgon av skrikande barn kan jag säga. Om du uppskattar detta så hatten av till dig men för mig var det rena helvetet och jag förstår precis var @anon301768 kommer ifrån.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Ingne sa väl att det är "fel" på barnen?

Jag bodde i en lägenhet på första plan och var tvungen att ha fönstret öppet om sommaren när det var för varmt. Där var barn som sprang 1-2 meter utanför och skrek från sju på morgonen (antar att deras föräldrar inte klarade av dem inomhus så de skickade ut kräken) och tro fan jag ville ut och strypa dom varje morgon (givetvis gjorde jag inget). Inte så trevligt att vakna efter 4-5 timmars sömn varje morgon av skrikande barn kan jag säga. Om du uppskattar detta så hatten av till dig men för mig var det rena helvetet och jag förstår precis var @Guggen64 kommer ifrån.

Bodde tidigare precis vid ett dagis. Det är otroligt vad högt barn kan låta. Oftast stördes jag inte så mycket eftersom jag var på jobbet under den tiden dagiset var öppet, men t.ex. på sommaren när man var ledig och ville ha fönstret öppet för att vädra var det inte så kul.
Så jag kan förstå att man kan bli väldigt störd av barn som skriker alldeles utanför. Skulle nog hellre bo vid en motorled isf. Det är åtminstone ett konstant brus istället för vrål som kommer plötsligt och oberäkneligt.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

Jag och tjejen bor i en etta/etta och en halva på 35m2 på botten våningen med uteplats på 18m2, nära till natur och Göteborgs centrum.
Kan vara lite jobbigt ibland då jag bröt foten för 3 veckor sedan och jobbar som hantverkare så är sjukskriven.
Tjejen jobbar hemmifrån och har otroligt mycket möten, så jag kan inte ha något ljud på tvn och kan inte heller sitta vid datorn tyvärr för där är hennes jobb just nu.
Men det går, ligger mycket I sängen och kollar på paddan och lånat hem en av familjens hundar som är 15år, blind, döv och trött.

Så kan inte säga att jag har mycket att klaga på en flickvän som tar hand om mig och en hund som bara vill mysa, skulle väl vara benet och att vi bara har tjocka gardiner in till sovalkoven. Men får bli sommaren projekt att bygga skjutdörrar in ditt.

Maten och likande köpes i butik då allt är nära, men annars håller vi oss hemma och jobbar med handsprit och att tvätta händerna mycket.

Permalänk
Medlem

både frugan och ungarna är hemma sedan ett par veckor nu,
det enda som förändrats är att jag får frukost på sängen varje dag i stället för bara under helgen.
vi bor i villa.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.