Philips webbsjhop har en mycket oseriös kundtjänst

Permalänk

Philips webbsjhop har en mycket oseriös kundtjänst

Köpte en luftrenare där fläkten gick sönder efter en månads användning.

Har varit i kontakt med kundtjänst 3 månader med någon som heter "Dimitrios" som är otroligt dålig på sitt jobb.

När det konstaterats att varan är trasig så framgår det att modellen utgått, jag får då välja någon liknande modell, sedan framkommer att det jag valt också är slut i lager, efter två omgångar konstateras att det jag valt den 3:e gången är för dyrt. Då börjar processen att få pengarna tillbaka, vilket jag fortfarande inte fått.

Problemet med dom är att Philips inte svarar på epost.
Kundtjänst "hotar" med att om man frågar om uppdateringar på sitt ärende "för ofta" (2 veckors mellanrum) så prioriteras ens ärende ner.
Man får höra att precis allt måste kontrolleras med högre ort, vilket tar tid.
Varje del i ärendet tar 3-4 veckor.
Philips svarar inte på epost utan man måste köa i onlinechatten där kundtjänsten verkar behandla många ärenden samtidigt då svaren dröjer ordentligt.

Nu hävdar dom att det "pga corona" kan vara hur långa ledtider som helst, vad kan man som kund göra åt detta?

Permalänk
Medlem

Köpte du den direkt av Philips, eller i en annan butik.
Vid reklamation ska du vända dig till den du köpte varan av, denna kan hänvisa dig direkt till tillverkaren och säga det går snabbare, men inte neka dig att lämna reklamationen direkt till återförsäljaren.

Permalänk

Jag har köpt varan direkt från Philips SE, nu säger de att de kommer skicka en ersättningsprodukt, men jag väntar fortfarande efter 11 dagars väntan...

Permalänk
Medlem

Runt fyra månader utan att de har avhjälpt felet? Det är under all kritik och inte förenligt med gällande lagstiftning (även om Corona kan spela in i produkters tillgänglighet så började ju detta ärende innan krisen slog till).

Jag skulle kräva att få prata med någon chef och diskutera täckningsköp alternativt en bättre ersättningsprodukt från Philips.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1