Valve patenterar ny Steam Controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Så stor skillnad gör inte auto-aim. Om du nu dominerar 99.9% av alla spelare och är en av de absolut bästa spelarna i världen på fps så borde du klara dig ganska bra ändå?

Vad mumlar du ens om. Om nu inte autoaim gör så stor skillnad varför använder då exakt alla FPS spel autoaim på konsol? Väldigt konstigt.

Och vart i hela friden påstår jag att jag skulle vara en av de bästa spelarna i hela världen. Inte heller påstår jag att jag dominerar 99.9% av alla spelare. Jag påstår att jag hade vunnit mot 99.9% av de spelare som skulle sätta sig i enorma underläget av att koppla in en kontroll i ett PC-FPS utan autoaim. Vart får du ens allt ditt andra svammel ifrån?

Du verkar ha extremt svårt att acceptera det enkla budskapet i mitt inlägg att jag anser att precisionen i Steamkontrollern vida överstiger konsolkontrollerna och att jag därmed får ett enormt övertag i FPS spel.

Du verkar även fullständigt haka upp dig på att jag påstår att det precisionsövertaget räcker för att jag ska vinna mot mer eller mindre alla konsolspelare utan autoaim. Välkommen att motbevisa mig, tills dess får du ha en trevlig dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Välkommen att motbevisa mig, tills dess får du ha en trevlig dag.

Ska jag motbevisa att du är bättre än 99.9% av alla konsol-spelare om de stänger av aim-assist? 😄 Bevisbördan borde vara tvärt om?

Gå in på tex modern warfare subredditen och säg att du är bättre än 99.9% av alla dem oavsett om de spelat spelet innan eller ej om de stänger av aim-assist. Du kommer säkert få flera som nappar på att köra en match gunfight.

Aim-assist gör inte så stor skillnad. Att säga att alla consol-spelare bara är bra för att auto-assist finns är direkt förolämpande mot dem alla. Jag har spelat mot många spelare i modern warfare som har kört kontroll när jag kört mus/tangentbord och skillnaden är inte så stor som man tror. Jag skulle definitivt inte vinna över 99.9% av alla consol-spelarna om de stängde av aim-assist och jag körde mus. Det finns otroligt mycket tryhards där ute och duktiga spelare. Mycket handlar dessutom om positionering, reaktion, awareness och pre-aiming i snabba FPSer snarare är rå aim.

** Bort /mod **

§1
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Ska jag motbevisa att du är bättre än 99.9% av alla konsol-spelare om de stänger av aim-assist? 😄 Bevisbördan borde vara tvärt om?

Gå in på tex modern warfare subredditen och säg att du är bättre än 99.9% av alla dem oavsett om de spelat spelet innan eller ej om de stänger av aim-assist. Du kommer säkert få flera som nappar på att köra en match gunfight.

Aim-assist gör inte så stor skillnad. Att säga att alla consol-spelare bara är bra för att auto-assist finns är direkt förolämpande mot dem alla. Jag har spelat mot många spelare i modern warfare som har kört kontroll när jag kört mus/tangentbord och skillnaden är inte så stor som man tror.

Upp till bevis. Tills dess ser jag det bara som snack och skryt.

Har inget med skryt att göra, jag tror att det är ganska allmänt accepterat att kontroller utan auto-aim är mycket, mycket svårare att hantera än mus/tangentbord. Spelar ingen roll vem du frågar, samtliga som är insatta håller med, inklusive Blizzard Activision:

https://www.pcgamer.com/mouse-and-keyboard-players-are-destro...

Det är så stor skillnad mellan tangentbord/mus och kontroller att Activision/Blizzard jobbar hårt för att förbjuda det förstnämnda på konsoler. Det bör säga allt man behöver veta om skillnaderna. Att du sen inte lyckas så bra mot kontroller när du själv kör mus/tangentbord säger nog mer om dig som individ i spelandet snarare än den allmänna skillnaden mellan de två kontrollsätten.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Har inget med skryt att göra, jag tror att det är ganska allmänt accepterat att kontroller utan auto-aim är mycket, mycket svårare att hantera än mus/tangentbord. Spelar ingen roll vem du frågar, samtliga som är insatta håller med, inklusive Blizzard Activision:

https://www.pcgamer.com/mouse-and-keyboard-players-are-destro...

Det är så stor skillnad mellan tangentbord/mus och kontroller att Activision/Blizzard jobbar hårt för att förbjuda det förstnämnda på konsoler. Det bör säga allt man behöver veta om skillnaderna. Att du sen inte lyckas så bra mot kontroller när du själv kör mus/tangentbord säger nog mer om dig som individ i spelandet snarare än den allmänna skillnaden mellan de två kontrollsätten.

Absolut. Håller med om att det är skillnad. Definitivt.

Men att säga att man kan möta spelare i vilket spel som helst med en steam controller och vinna 999 av 1000 matcher om de stänger av aim-assist är rent skitsnack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Absolut. Håller med om att det är skillnad. Definitivt.

Men att säga att man kan möta spelare i vilket spel som helst med en steam controller och vinna 999 av 1000 matcher om de stänger av aim-assist är rent skitsnack.

Även om det är en hyperbol argument så kan man både förstå och hålla med om kärnbudskapet; Steam Controllers är mer precisa än traditionella controllers. Det skulle jag kunna ställa mig bakom utan att ha bevis för det.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Även om det är en hyperbol argument så kan man både förstå och hålla med om kärnbudskapet; Steam Controllers är mer precisa än traditionella controllers. Det skulle jag kunna ställa mig bakom utan att ha bevis för det.

Det skulle jag nog också hålla med om. I ren "flytta till den här pixeln" är förmodligen prestandan bättre. Det var inte vad han sa dock. Han sa att han är bättre än 99.9% av alla consol-spelare för att han använder en steam controller, om de stänger av autoaim. Jag som sagt att det är en väldigt liten del av spel. Jag kör mest hardcore i modern warfare. Där handlar det inte särskilt mycket om ren "aim". Där är det mest att hinna få iväg ett skott innan motståndaren, att spela smart och positionera sig. Du dör av ett eller två skott i kroppen på alla avstånd. Om det träffar perfekt eller ej spelar inte så stor roll, bara det träffar. Kommer någon upp i ryggen på dig kommer du att vara död, oavsett kontroll.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har rensat upp ett sidospår som spårat lite.
Tänk på att hålla god ton så blir forumet en bättre plats för alla

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!