Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Hur stor blir skillnaden i spel? Rent fps-mässigt? Eller är det annat som är "märkbart"?

Det varierar från spel till spel, baserat på hur beroende spelen är av minnesbandbredd. Oftast är skillnaden ganska liten eller nästan obefintlig men jag har sett enstaka specialfall där den var förvånansvärt stor.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det varierar från spel till spel, baserat på hur beroende spelen är av minnesbandbredd. Oftast är skillnaden ganska liten eller nästan obefintlig men jag har sett enstaka specialfall där den var förvånansvärt stor.

Okej, misstänkte det men hade ingen aning. Tack!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av scj:

@Miikks: Vart ligger denna fabriksbutik ?

En (inte så) vild gissning är att han besökt Kinnarp.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Subventioneringen blir lägre desto dyrare abonnemang man väljer, gissar du tog 4GB eller annat? 70 kr/mån var det totala prispåslaget med 12GB-abbet (110 kr/mån exklusive avdrag för inbyte)

Vart ser ni detta? Kan inte hitta det när jag söker upp erbjudandet på Halebop.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av xmmm:

1x AMD Ryzen 9 3900X Processor
1x AMD Wraith Prism, CPU Kylare
1x ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4
1x Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz 16GB (2x8GB)

https://www.komplett.se/product/1152726/datorutrustning/dator...

Tycker det är väldigt skumt att Komplett parar ihop en 3900X med 2666Mhz minne (?!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Tycker det är väldigt skumt att Komplett parar ihop en 3900X med 2666Mhz minne (?!)

Alla uppgraderingspaket är väl 2666Mhz?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Alla uppgraderingspaket är väl 2666Mhz?

Mjo så är det, men personligen tycker jag ett uppgraderingspaket ska vara noggrant utvalda komponenter som passar bra ihop, är i samma prestandaklass och som inte flaskhalsar varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Mjo så är det, men personligen tycker jag ett uppgraderingspaket ska vara noggrant utvalda komponenter som passar bra ihop, är i samma prestandaklass och som inte flaskhalsar varandra.

Ja, jag köpte den hastigheten för fyra år sedan.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Tycker det är väldigt skumt att Komplett parar ihop en 3900X med 2666Mhz minne (?!)

Ja, en av anledningarna till att jag skrev huruvida det är ett fynd eller ej låter jag respektive person bedöma.. Personligen skulle jag varken para ihop den processorn med b450 eller dom minnena, även om moderkortet är fullgott så kommer det nya SSD enheter och grafikkort som nytjar pci-e 4.0.
Men paketet erbjuder trots det mycket Bang för pengarna

Permalänk
Medlem

Är man sugen på Sonos-ekosystem så har de sänkt priset på många produkter, inte mycket men bra ifall man gått och väntat. (Sonos har typ aldrig någon rabatt annars)

550 kr rabatt på de flesta produkterna

Exempelvis:

Sonos One SL Nu 1 740:- (tidigare pris 2 290:- /st.)

Sonos egna hemsida

Lägger tipset här för vet inte om det passar i Dagens fynd-tråden.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Är man sugen på Sonos-ekosystem så har de sänkt priset på många produkter, inte mycket men bra ifall man gått och väntat. (Sonos har typ aldrig någon rabatt annars)

550 kr rabatt på de flesta produkterna

Exempelvis:

Sonos One SL Nu 1 740:- (tidigare pris 2 290:- /st.)

Sonos egna hemsida

Lägger tipset här för vet inte om det passar i Dagens fynd-tråden.

Finns en tråd för övriga fynd.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1465406-ovriga-fynd-ba...

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:
Skrivet av KingJ:

Finns även på Elgiganten för 405kr. Det tog några timmar tills jag fick mina 3 extra månader ifall man inte får dem direkt.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/xbox-one-spel/8...

Köp upp till 3x 12mån Live Gold kostar runt 400kr per år, t.ex. på livekort.nu (måste registreras innan ni köper Game Pass Ultimate(enl nedan) för att all tid ska konverteras när du uppgraderar)

Uppgradera till Game Pass Ultimate 1mån för 10kr, finns en tråd här om det https://www.sweclockers.com/forum/trad/1559776-tre-ar-game-pa...

Gjorde det igår, funkade fint. Glöm inte registrera betalmetod för automatisk dragning då får ni en månad extra gratis. Så blev 14månader Game Pass Ultimate för ca 410kr för mig.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raks0:

Köp upp till 3x 12mån Live Gold kostar runt 400kr per år, t.ex. på livekort.nu eller kinguin. (måste registreras innan ni köper Game Pass Ultimate(enl nedan) för att all tid ska konverteras när du uppgraderar)

Uppgradera till Game Pass Ultimate 1mån för 10kr, finns en tråd här om det https://www.sweclockers.com/forum/trad/1559776-tre-ar-game-pa...

Gjorde det igår, funkade fint. Glöm inte registrera betalmetod för automatisk dragning då får ni en månad extra gratis. Så blev 14månader Game Pass Ultimate för ca 410kr för mig.

Detta funkar i upp till 36 månader. Pröjsade ~1100kr för 3år Ultimate

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av raks0:

Köp upp till 3x 12mån Live Gold kostar runt 400kr per år, t.ex. på livekort.nu eller kinguin. (måste registreras innan ni köper Game Pass Ultimate(enl nedan) för att all tid ska konverteras när du uppgraderar)

Uppgradera till Game Pass Ultimate 1mån för 10kr, finns en tråd här om det https://www.sweclockers.com/forum/trad/1559776-tre-ar-game-pa...

Gjorde det igår, funkade fint. Glöm inte registrera betalmetod för automatisk dragning då får ni en månad extra gratis. Så blev 14månader Game Pass Ultimate för ca 410kr för mig.

Fast det kan du väl bara göra om du inte har Game Pass Ultimate redan? Mitt tips funkar för oss som redan kört Game Pass Ultimate ett tag och vill förlänga tiden.

Och för att hålla sig till sig till tråden.

Borderlands 3 på skiva till PS4 för 159 kr på Game Stop. På Prisjakt står det 199 kr vilket var deras reapris fram tills nyss.

Prisjakt

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Fast det kan du väl bara göra om du inte har Game Pass Ultimate redan? Mitt tips funkar för oss som redan kört Game Pass Ultimate ett tag och vill förlänga tiden.

Och för att hålla sig till sig till tråden.

Borderlands 3 på skiva till PS4 för 159 kr på Game Stop. På Prisjakt står det 199 kr vilket var deras reapris fram tills nyss.

Prisjakt

Yes det stämmer, sorry om det var otydligt.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Fast det kan du väl bara göra om du inte har Game Pass Ultimate redan? Mitt tips funkar för oss som redan kört Game Pass Ultimate ett tag och vill förlänga tiden.

Och för att hålla sig till sig till tråden.

Borderlands 3 på skiva till PS4 för 159 kr på Game Stop. På Prisjakt står det 199 kr vilket var deras reapris fram tills nyss.

Prisjakt

Slut nu!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk

angående tips med Gamepass 3+3 månader på Elgiganten.
Vart får man de 3 sista månader?
Köpte igår lunch o la till mitt konto, men bara fått 3 månader hittils

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av the-guvnor:

angående tips med Gamepass 3+3 månader på Elgiganten.
Vart får man de 3 sista månader?
Köpte igår lunch o la till mitt konto, men bara fått 3 månader hittils

Om man redan har gamepass ultimate, löser man bara in koden man får då? Kommer nästa debitering automatiskt hoppa fram eller hur funkar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Om man redan har gamepass ultimate, löser man bara in koden man får då? Kommer nästa debitering automatiskt hoppa fram eller hur funkar det?

Det bästa är att vänta tills ditt ultimate gått ut och lösa in dom då för att sedan köpa en månad ultimate och göra om allt till ultimate på nytt. Löser du in 6 månader gamepass omvandlas dom till typ 3 månader ultimate.

Permalänk

just tipset på elgiganten var ju Ultimate.
Jag läste som vanligt inte innan jag frågade.
Första 3 mån fick man ladda ner direkt.
Sen på kvittot kom en ny kod. Så 6 mån ultimate för 405.
jag har annars månadsbetalning och nästa är i september nu.
Tack för tips

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

AMD Ryzen 9 3900X 12-core 3,8 GHz med Wraith Prism RGB-kylare - Fyndvara
Pris 4790kr inkl frakt
https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Närmast på Prisjakt: 5175kr
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5139825

Skrivet av anon298854:

Intel Core i9-9960X - 16 kärnor / 32 trådar / 3.1 GHz (4,4 GHz Turbo) (Fyndvara - Klass 1)
Pris: 9765kr
https://www.webhallen.com/se/product/316781-Intel-Core-i9-996...

Närmast på Prisjakt: 10790kr
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4981113

Vad är ett fynd egentligen?
Är en rabatt på mindre än 10% på en "fyndvara" rimligt att klassa som fynd? Jag vill inte hoppa på dessa inlägg specifikt, utan alla inlägg som har väldigt låg rabatt.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av arowe17:

Vad är ett fynd egentligen?
Är en rabatt på mindre än 10% på en "fyndvara" rimligt att klassa som fynd? Jag vill inte hoppa på dessa inlägg specifikt, utan alla inlägg som har väldigt låg rabatt.

@arowe17

Va folk gnäller över allt, har du inget vettigare att göra?
Är väl bra när det är lite billigare och folk kan tjäna några kronor i dessa tider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Vad är ett fynd egentligen?
Är en rabatt på mindre än 10% på en "fyndvara" rimligt att klassa som fynd? Jag vill inte hoppa på dessa inlägg specifikt, utan alla inlägg som har väldigt låg rabatt.

Jag skulle definitivt säga att de 10% är intressant. jag har funderat på att köpa 3900x och de 10% kanske får mig att göra det...så ja det är rimligt.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av arowe17:

Vad är ett fynd egentligen?
Är en rabatt på mindre än 10% på en "fyndvara" rimligt att klassa som fynd?

Denna diskussion dyker upp med jämna mellanrum, oftast mellan olika reor.

Fynd är svårdefinierat då 10% på en tv kan vara en hel del pengar att spara medans samma procentsats på ett spel kanske är en spottstyver.

Ett annat problem är vad man jämför med. Det som klassas som ett fynd idag när det är relativt långt mellan reorna kanske inte hade klassats som ett fynd under bf/jul/mellandags/nyårsrean. Dock kan det gälla det lägsta priset på flera månader. Fynd eller inte? Det beror på olika personers olika behov.

Det är lite därför vi inte vill sätta någon gräns på vad som klassas som ett fynd då begreppet är ganska flytande

Känner man att något är alldeles åt skogen för dåligt för att klassas som ett fynd kan man välja att rapportera inlägget så tar vi gärna en titt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag hade nog köpt det om det fanns kvar nu när jag kom hem så definitivt ett fynd för den som var snabb...

Permalänk
Medlem

Lyckades knipa AMD Ryzen 9 3900X på Elfynd som tipsades om för 4499 Nöjd med det priset.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

2080 Super för 6799 hos Elgiganten.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5156592

Jag tror det är ett mycket lägre pris än vanligt.
Edit: Prisjakt har ingen statistik över Elgigantens normala pris, så de har antagligen precis börjat sälja den. Ganska troligt att priset är ett misstag.

Och där vart den slutsåld

Ni som lade en beställning, hojta gärna till om ni får hem ett Gigabyte RTX 2080 Super för detta super-pris eller inte!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Hur kan Luxor tv'n ICA säljer vara bra? Det är ju Luxor vi snackar om här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hur kan Luxor tv'n ICA säljer vara bra? Det är ju Luxor vi snackar om här!

Är väl ingen som påstått att den är bra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinkefing:

Hur kan Luxor tv'n ICA säljer vara bra? Det är ju Luxor vi snackar om här!

Ibland är skräpmärken bättre än de "normala". Har haft Netonet dvd-spelare för 500kr med bättre bild än Sony (som t o m var prisad av branschtidningar) för 4.500kr
Och förstärkare för någon tusing som låter bättre än en för 12.000kr

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR