SweClockers Dark - Ett modernt mörkt tema

Permalänk
99:e percentilen

Upptäckte nu vad jag tror är tänkt som en feature men vad jag anser är en bugg i SweClockers Dark: Flikarna (båda nivåerna) har en margin-right: 5px som inte finns där vanligtvis. Detta är framförallt irriterande när man växlar mellan ljust och mörkt tema med Better SweClockers knapp/flik för ändamålet. Det kan även ha andra oförutsedda följder, särskilt i kombination med andra tredjepartstillägg.

På en lite mer principiell nivå ligger det utanför scopet för SweClockers Dark: jag tycker inte att ett mörkt tema ska ändra några dimensioner, utan enbart färger.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Alling:

Upptäckte nu vad jag tror är tänkt som en feature men vad jag anser är en bugg i SweClockers Dark: Flikarna (båda nivåerna) har en margin-right: 5px som inte finns där vanligtvis. Detta är framförallt irriterande när man växlar mellan ljust och mörkt tema med Better SweClockers knapp/flik för ändamålet. Det kan även ha andra oförutsedda följder, särskilt i kombination med andra tredjepartstillägg.

På en lite mer principiell nivå ligger det utanför scopet för SweClockers Dark: jag tycker inte att ett mörkt tema ska ändra några dimensioner, utan enbart färger.

Känner att ett mörkt tema får vara mycket mer än att bara färglägga och invertera färgerna, har gjort en del små QoL saker med temat, i just v2 kan jag dock ändra tillbaka menyn och försöka ändra kontrasten med flikarna på andra sätt.

Visa signatur
Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Soitora:

Känner att ett mörkt tema får vara mycket mer än att bara färglägga och invertera färgerna, har gjort en del små QoL saker med temat, i just v2 kan jag dock ändra tillbaka menyn och försöka ändra kontrasten med flikarna på andra sätt.

Jag tycker verkligen du ska hålla SweClockers Dark till att bara justera färger och liknande. Det gör det mycket lättare att kombinera det med andra modifikationer. Andra fixar kan göras i ett annat tillägg/stylesheet.

Du gör såklart som du vill med ditt tema, men jag kommer göra allt jag kan för att åtminstone standardvalet för mörkt tema i Better SweClockers ska ha den egenskapen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Alling:

Jag tycker verkligen du ska hålla SweClockers Dark till att bara justera färger och liknande.

I version 3 har jag iallafall planer på att stödja alternativ för att sätta på och av ändringar som t.ex. nya menyn.
Ändrade tillbaka version 2 (2.4.1) till så det ska vara utan margin-right, tänkte inte alls på att ändra mellan teman på knappen skulle vara irriterande (men det var det).

Visa signatur
Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Soitora:

I version 3 har jag iallafall planer på att stödja alternativ för att sätta på och av ändringar som t.ex. nya menyn.

En mycket bra plan! Jag är helt för alla features så länge de är valfria. Min ledstjärna för hela Better SweClockers har varit att varje feature måste vara valbar.

Så jag står helt bakom ett sådant alternativ, förutsatt att standardvalet matchar SweClockers (dvs ingen margin-right), eftersom Better SweClockers bara kan ta in CSS utan möjlighet till vidare justeringar från användarens sida.

Citat:

Ändrade tillbaka version 2 (2.4.1) till så det ska vara utan margin-right, tänkte inte alls på att ändra mellan teman på knappen skulle vara irriterande (men det var det).

Tycker dessutom det är bra att det inte finns något mellanrum mellan sådana flikar där man kan råka klicka. Det känns mer tight typ.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Ljusskygg

3.0.0-beta.11

@alling & @lagers: Test av möjligheten att byta mellan olika stilerna.
Finns ute att testa på version 3 beta 11.

Navigation: Custom | Search: Custom
Visa mer
Navigation: Custom | Search: Default
Visa mer
Navigation: Default | Search: Default
Visa mer
Navigation: Default | Search: Custom
Visa mer
Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Soitora: Fungerar ju riktigt bra

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Undrar om du skulle kunna fixa en sak som jag önskar i temat.

Jag ändrade själv så att den sidan som är vald blir en liten gråare bakgrund på, har svårt att tänka att den orange är den sidan man är på. Vet inte varför jag har det. Har installerat om datorn så det försvann nu, men bättre om du vill ändra det

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Lagers:

Undrar om du skulle kunna fixa en sak som jag önskar i temat.

Jag ändrade själv så att den sidan som är vald blir en liten gråare bakgrund på, har svårt att tänka att den orange är den sidan man är på. Vet inte varför jag har det. Har installerat om datorn så det försvann nu, men bättre om du vill ändra det

Menar du på denna?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Japp. det stämmer Lite grå bara så den sticker ut lite mer med bakgrunden. det är på rad 2953 i userscriptet hos mig (.pages a.isCurrent) samma färg som inläggens bakgrund borde vara bra kanske. Är från början inställt på transparent.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Lagers:

Japp. det stämmer Lite grå bara så den sticker ut lite mer med bakgrunden. det är på rad 2953 i userscriptet hos mig (.pages a.isCurrent) samma färg som inläggens bakgrund borde vara bra kanske. Är från början inställt på transparent.

Yes, det där är gammal kod, jag kan titta på det!

EDIT: Med 3.0.0-beta.20 så ska det vara "åtgärdat". Du får gärna lämna feedback om det hela.
Sen även om det finns andra delar som det saknas saker på, så kanske jag kan släppa 3.0 officielt snart

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Yes, det där är gammal kod, jag kan titta på det!

EDIT: Med 3.0.0-beta.20 så ska det vara "åtgärdat". Du får gärna lämna feedback om det hela.
Sen även om det finns andra delar som det saknas saker på, så kanske jag kan släppa 3.0 officielt snart

Hej, hade missat din kommentar. Uppdaterade nu och det ser bra. Precis så jag tänkte

Har inte sett några andra delar som varit skumma, det ser bra ut

EDIT: En sak som jag skulle vilja annorlunda är när man går till en viss post. t.ex när man trycker in direkt på kommentarer från startsidan. Då är det i ditt tema en svart border som är tjockare än alla andra och i org. temat så är det en skugga mer. tänkte om det var lätt att göra en skugga eller något. Hoppas du hänger med.

Kom på en sak som kanske kunde ändras
Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg

@Lagers: Skulle du kunna skicka bild på vilken del du menar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

@Lagers: Skulle du kunna skicka bild på vilken del du menar?

Japp, tänker denna svarta randen runt som är rätt grov för mig. Kan vara så att den förstärks av att jag har 125% på windows.

Detta verkar bli när man direktlänkar till en viss post. t.ex genom nyhetssidan och trycker på kommentarsbubblan.

Tycker om temat så jag har det hela tiden, blev helt konstigt när jag testade att stänga av det och fick originaltemat.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

intallerade precis till Edge Chromium , fan va fint det blev tack!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

@Soitora: Grymt snyggt! Hade föredragit att Sweclockers hade detta tema som standard.

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Lagers:

Japp, tänker denna svarta randen runt som är rätt grov för mig.

Kan titta på att ändra detta, det är som du säger dock att det är när man direktlänkas till en kommentar. Har du någon ide typ om hur det skulle kunna se bättre ut?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Kan titta på att ändra detta, det är som du säger dock att det är när man direktlänkas till en kommentar. Har du någon ide typ om hur det skulle kunna se bättre ut?

Originaltemat har en skugga runt om istället. Det är om du kan få till en sådan men kanske kan vara svårt från svart till mörkgrått.

Kan fungera med en tunnare Theme color eller text color 2.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Lagers:

Kan fungera med en tunnare Theme color eller text color 2.

Tänker du något liknande?
https://i.imgur.com/IAe67q1.png

Eller med extra skugga runt (kanske lite mörkare en detta exemplet dock): https://i.imgur.com/egZtJwG.png

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Tänker du något liknande?
https://i.imgur.com/IAe67q1.png

Eller med extra skugga runt (kanske lite mörkare en detta exemplet dock): https://i.imgur.com/egZtJwG.png

Båda förslagen är bra tycker jag Skulle nog föredra den första raka.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg

3.0.0

@Lagers: Släppte ändringen som 3.0.0 release nu, ingen beta
Lättare att fixa saker om en större användarbas testar!

@alling: Går bra att ändra i BSC nu när du har tid för nästa release 👍

Visa signatur
Permalänk
Medlem

stött på lite problem.

Texten syns inte längre i testerna?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

stött på lite problem.

Texten syns inte längre i testerna?

http://www.bilddump.se/bilder/20200708084105-78.69.123.172.PNG

För mig ser det bra ut, Jag har version 3.0.0 Chome och kör den genom Stylus. Då kan man även konfigurera den lite som man vill.

Om du kör genom Stylus så kolla så du har den slutgiltiga 3.0.0. Tryck på runda pilarna i stylus.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg

@Oneone: Vad @Lagers ovan skrev!
Kolla så du sitter på senaste versionen (3.0.0), den får du inte längre via Userstyles men du kan skaffa den i huvud-inlägget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sweclockers loggan har ersatts med texten om man hämta senaste versionen. Men enligt Stylus tillägget har jag senaste?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Sweclockers loggan har ersatts med texten om man hämta senaste versionen. Men enligt Stylus tillägget har jag senaste?

Hos mig är loggan som vanligt i Edge. Testade att uppdatera till version 3.0.2 också och loggan fungerar. Testade även med Chrome och samma där. Testat med CTRL+F5 om det är någon cache som strular?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Baxtex:

Sweclockers loggan har ersatts med texten om man hämta senaste versionen. Men enligt Stylus tillägget har jag senaste?

Heter den "SweClockers Dark - XHS" är den gammal, den ska se ut så här:

Går du in på den ska koden börja så här:

Länk till senaste version

Då jag inte längre stödjer uppdateringar via UserStyles.org i förmån av ett mycket bättre system så kommer det ej att gå att uppdatera från den gamla genom att bara klicka "Sök efter uppdateringar" via Stylus.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Heter den "SweClockers Dark - XHS" är den gammal, den ska se ut så här: https://i.imgur.com/PQ2lneb.png

Går du in på den ska koden börja så här: https://i.imgur.com/a1PQC2o.png

Länk till senaste version

Då jag inte längre stödjer uppdateringar via UserStyles.org i förmån av ett mycket bättre system så kommer det ej att gå att uppdatera från den gamla genom att bara klicka "Sök efter uppdateringar" via Stylus.

Aha ja precis, då förstår jag!

För övrigt så undrar jag vad som har hänt med Userstyles egentligen? Jag har 500 lite här och där, sidan är extremt långsam osv.

Permalänk
Medlem

Fina fisken, fröjd för ögat nattetid bra jobbat!

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Baxtex:

För övrigt så undrar jag vad som har hänt med Userstyles egentligen? Jag har 500 lite här och där, sidan är extremt långsam osv.

Undrar jag också faktiskt, det är en pain att uppdatera temat genom det pga alla felkoder man får innan det går igenom. Förr funkade sidan jättebra

Visa signatur