Första stationära, 20k budget (spel + stream)

Permalänk
Medlem

Första stationära, 20k budget (spel + stream)

Hej!

Dags för mig att skaffa min allra första stationära dator.

Har genom åren spelat mycket CS men det har skett på allt ifrån skoldator, jobbdator (macbook), samt på diverse onlinecafén.

Nu har jag flyttat hemifrån och är riktigt sugen på att skaffa en speldator!

Det jag är ute efter är en dator som egentligen bara ska klara av CS samt streama i 1080p samtidigt som jag behåller hög fps.

Hade dock varit kul ifall den även klarar av andra lite krävande spel ifall jag skulle få feeling och bli sugen att testa något annat.

Är helt enkelt ute efter något kraftfullt som ska hålla flera år (med möjlighet till att uppgradera något), där främsta fokus är CS + stream!

Budget 20k. (Exkl tillbehör)

Gärna inet då jag tänkt att betala för bygge. Skulle det dock diffa flera tusen ifall man beställer ifrån olika håll kanske jag överväger att offra en dag för att istället bygga själv.

Är verkligen inte kunnig och hade uppskattat ifall någon som är hade velat hjälpa till så slipper jag köpa fel eller betala för mycket!

Tack på förhand och fråga gärna ifall ni undrar över något!

Permalänk
Medlem

Gick in på komponentkoll, detta är vad jag tog fram.

Är det något som känns dumt eller som är overkill? I datobygget då dvs. Vill gärna hålla totalen under 30k, behöver fixa stol också.

Som sagt, cs + stream är huvudfokus.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Skrivet av iWerty:

ASUS ROG STRIX X570-F GAMING

Varför X570???

Skrivet av iWerty:

Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2666MHz

Behöver du verkligen 32GB?
2666MHz är långsamt. Köp åtminstone 3000MHz. Kolla första videon så ser du att det skiljer en del i CS:GO, 70FPS skillnad AVG och upp till 100 FPS som mest!!!

3200MHz är sweetspot.
Här kan man se hur klockfrekvens och latens påverkar prestanda.
Speciellt Linus video är intressant där han talar om att överklocka Infinity Fabric och hur det kan ge riktigt bra prestanda.

RAM Speed

Skrivet av iWerty:

Corsair RM750X V2 750W

Seasonic FOCUS GX (tidigare FOCUS PLUS Gold fast nu utan kondensatorer på kablarna) är en serie modulära, kompakta, tysta, semi-passiva nätaggregat med hög verkningsgrad.

SweClockers Seasonic Focus Plus Gold 750 W
Fördelar

  • Extremt stabil spänningsreglering

  • Rippelvärden i världsklass

  • Väldigt hög verkningsgrad

  • Mycket bra anslutningsmöjligheter

  • Semipassivt och tyst

  • Tio års garanti

  • Kompakta yttermått

Nackdelar

  • Inga nämnvärda

LTT Tier A
ANAND TECH The Seasonic Focus Plus Gold 750FX 750W PSU Review: SeaSonic Quality at Mainstream Prices
Tom's Hardware Seasonic Focus Plus 750 Gold PSU Review
JonnyGURU Seasonic FOCUS Plus 750 Gold 750W Power Supply
KIT GURU Seasonic FOCUS PLUS Gold (FX) 850W PSU Review
PC Perspective SEASONIC FOCUS PLUS GOLD (FX) 650W PSU REVIEW

Seasonic FOCUS GX

Skrivet av iWerty:

Microsoft Windows 10 Home

Microsoft Windows 10 Home kan köpas från Ebay eller en CD Keys hemsida för en femtiolapp.

Skrivet av iWerty:

BenQ ZOWIE 25" DyAc LED XL2546

BenQ ZOWIE 25" DyAc LED XL2546 är bäst, men är den inte lite dyr?

Acer 24" Nitro XF252Q HDR 240Hz FreeSync är också 240Hz 1ms.

ASUS 25" TUF Gaming VG259QM 280Hz 1ms lägger till 1" & Gsync för allt som inte är CS.

ASUS 27" TUF Gaming VG279QM IPS 280Hz 1ms lägger till ytterligare 2" ifall du är intresserad av en större skärm.

Skrivet av iWerty:

Be quiet! Pure Wings 2

Be quiet! Pure Wings 2 PWM är PWM styrda så att man kan styra varvtalet istället för bara spänningen.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för hjälpen!

Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Varför X570???


AMD Ryzen 7 3700Xsync_problemMSI B450M MORTAR MAX

"Moderkortet kan behöva en BIOS-uppdatering för att vara kompatibelt med din CPU. Kontrollera detaljer hos butiken. (Endast X570-kort har garanterat stöd)"

Vet inte riktigt vad det innebär men behövs inget X570?

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

@iWerty: MSI B450M MORTAR MAX är från MSI:s MAX serie och behöver därför inte uppdatera BIOS för att funka med Ryzen 3000. X570 behövs inte.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

@iWerty: MSI B450M MORTAR MAX är från MSI:s MAX serie och behöver därför inte uppdatera BIOS för att funka med Ryzen 3000. X570 behövs inte.

Okej fast ifall jag väljer ett interminne med hastigehet 3200+ nu så står det på inet "hastigheten på interminnet överstiger moderkortets standardhastighet" och jag kan inte ens välja ett MSI max eller något annat MSI moderkort.

Hur ska jag gå tillväga? Har du möjlighet att skapa en kundvagn på inet istället? Har bestämt för att betala för bygge där.

Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Vad tror du annars om denna?

https://www.komplett.se/product/1139892/datorer/komplett-pc/k...

Hade gärna betalat lite extra för att få den så snart som möjligt istället för att vänta extra 2+ veckor.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av iWerty:

Okej fast ifall jag väljer ett interminne med hastigehet 3200+ nu så står det på inet "hastigheten på interminnet överstiger moderkortets standardhastighet" och jag kan inte ens välja ett MSI max eller något annat MSI moderkort.

Hur ska jag gå tillväga?

Ändra "Tillåtna RAM-hastigheter:" från "Standardhastigheter" till "Alla hastigheter".

Eller så skiter du i Inets kassa datorbyggare och bara lägger allt i varukorgen.

Skrivet av iWerty:

Har du möjlighet att skapa en kundvagn på inet istället? Har bestämt för att betala för bygge där.

Kan du inte du montera ihop datorn själv skrev du väl? Det är enkelt och det finns ett par tusenlappar att spara på det.

SweClockers datorbyggarguide

Känner du dig osäker kan någon på forumet hjälpa dig! Jag står personligen uppskriven ifall du bor i Västra Götaland eller om du vill ha hjälp på telefon eller videosamtal. Men det finns andra över nästan hela landet!
SweClockers Gratis hjälp vid montering av datorer

Skrivet av iWerty:

Vad tror du annars om denna?
Komplett Xtreme a240 Gaming Dator

Väldigt dyr. Över budget.

Skrivet av iWerty:

Vad tror du annars om denna?
Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz 16GB

2666MHz är långsamt. Köp åtminstone 3000MHz.

3200MHz är sweetspot.
Här kan man se hur klockfrekvens och latens påverkar prestanda.
Speciellt Linus video är intressant där han talar om att överklocka Infinity Fabric och hur det kan ge riktigt bra prestanda.

RAM Speed
Skrivet av iWerty:

Vad tror du annars om denna?
Corsair TX650M, 650W PSU

Inte semi-passiv. Kolla på Seasonic FOCUS GX.

Seasonic FOCUS GX (tidigare FOCUS PLUS Gold fast nu utan kondensatorer på kablarna) är en serie modulära, kompakta, tysta, semi-passiva nätaggregat med hög verkningsgrad.

SweClockers Seasonic Focus Plus Gold 750 W
Fördelar

  • Extremt stabil spänningsreglering

  • Rippelvärden i världsklass

  • Väldigt hög verkningsgrad

  • Mycket bra anslutningsmöjligheter

  • Semipassivt och tyst

  • Tio års garanti

  • Kompakta yttermått

Nackdelar

  • Inga nämnvärda

LTT Tier A
ANAND TECH The Seasonic Focus Plus Gold 750FX 750W PSU Review: SeaSonic Quality at Mainstream Prices
Tom's Hardware Seasonic Focus Plus 750 Gold PSU Review
JonnyGURU Seasonic FOCUS Plus 750 Gold 750W Power Supply
KIT GURU Seasonic FOCUS PLUS Gold (FX) 850W PSU Review
PC Perspective SEASONIC FOCUS PLUS GOLD (FX) 650W PSU REVIEW

Seasonic FOCUS GX

Skrivet av iWerty:

Hade gärna betalat lite extra för att få den så snart som möjligt istället för att vänta extra 2+ veckor.

2+ veckor är det inte. Byter man RAM minnet är allt i lager och då så har du det innan nästa helg.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Väldigt dyr.

Körde på den ändå, men finns fortfarande möjlighet att avbryta order.

Är den verkligen så jättedyr då? Jag menar vad man får för pengarna. Den är cirkus 5k dyrare än den du satte ihop och då får jag en bättre processor och ett bättre grafikkort, eller?

Förstår att det kanske diffar 1-2k än om jag skulle byggt den själv, men inte mer än så eller?

Sen hhar den ju ett ram på 2666hz som du beskrev var dåligt. Kunde i optimeringen där inte heller välja ett över 2666hz. Kommer det att bli problem tror du? Så länge jag har full fps på cs och hyfsad när jag streamar.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av iWerty:

Är den verkligen så jättedyr då? Jag menar vad man får för pengarna. Den är cirkus 5k dyrare än den du satte ihop och då får jag en bättre processor och ett bättre grafikkort, eller?

Den är prisvärd för vad man får, men den är dyr. En R9 3900X gör ju ingen större skillnad i spel.

Skrivet av iWerty:

Förstår att det kanske diffar 1-2k än om jag skulle byggt den själv, men inte mer än så eller?

En dator för 20K kan man få för ungefär 2000-2500 kronor billigare om man kollar på flera butiker och har fler delar att välja på.

Skrivet av iWerty:

Sen hhar den ju ett ram på 2666hz som du beskrev var dåligt. Kunde i optimeringen där inte heller välja ett över 2666hz. Kommer det att bli problem tror du? Så länge jag har full fps på cs och hyfsad när jag streamar.

Skiljer 70FPS AVG och 100 FPS som mest i CS:GO mellan 2666MHz och 3600MHz.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Den är prisvärd för vad man får, men den är dyr. En R9 3900X gör ju ingen större skillnad i spel.

Skiljer 70FPS AVG och 100 FPS som mest i CS:GO mellan 2666MHz och 3600MHz.
https://youtu.be/kP9F0h7qP_g

Okej det gick tydligen att ändra till en 3200hz så gjorde det och kör på den.

Permalänk
Medlem

Okej jag ångra mig. Kör på denna, blir det bra?

https://komponentkoll.se/bygg/QMRZF

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

@iWerty: Svänger snabbt, haha! Ser bra ut, hade dock funderat på att byta grafikkortet.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Seasonic FOCUS GX (tidigare FOCUS PLUS Gold fast nu utan kondensatorer på kablarna) är en serie modulära, kompakta, tysta, semi-passiva nätaggregat med hög verkningsgrad.

SweClockers Seasonic Focus Plus Gold 750 W
Fördelar

  • Extremt stabil spänningsreglering

  • Rippelvärden i världsklass

  • Väldigt hög verkningsgrad

  • Mycket bra anslutningsmöjligheter

  • Semipassivt och tyst

  • Tio års garanti

  • Kompakta yttermått

Nackdelar

  • Inga nämnvärda

https://i.imgur.com/Kk7APza.png
https://youtu.be/V_AsgmofY8Q

https://youtu.be/JZJv4E3gCFI

LTT Tier A
ANAND TECH The Seasonic Focus Plus Gold 750FX 750W PSU Review: SeaSonic Quality at Mainstream Prices
Tom's Hardware Seasonic Focus Plus 750 Gold PSU Review
JonnyGURU Seasonic FOCUS Plus 750 Gold 750W Power Supply
KIT GURU Seasonic FOCUS PLUS Gold (FX) 850W PSU Review
PC Perspective SEASONIC FOCUS PLUS GOLD (FX) 650W PSU REVIEW

Seasonic FOCUS GX

Absolut inga fel på RM750x bara för att du tycker annat.

https://www.sweclockers.com/test/26332-corsair-rm750x-v2-fort...

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av SUMITOMO:

Absolut inga fel på RM750x bara för att du tycker annat.

Har inte skrivit att det är fel på det. Men Seasonic FOCUS GX är också bra och mycket billigare.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Eftersom det känns som jag ändrar mig väldigt nycket ska jag avvakta en dag och beställa på måndag. Tror inte det kommer snabbare för att jag beställer idag iom röda dagar. Prio känns nu att jag vill ha allt klart innan nästa helg.

Tack för hjälpen Eric!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Varför X570???

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

@SUMITOMO: I syntetiska tester och vid fil överföring ja.
Men i allmän användning...

Dessutom hade TS en SATA SSD i listan.

Men visst, kommer man kunna dra nytta av en PCIe 4.0 SSD i framtiden så är X570 ett bra alternativ eftersom PCIe 4.0 är svårt att få till på B450. Därför jag skrev "varför X570" och inte "köp inte X570". Många väljer ju X570 bara för att det funkar med Ryzen 3000...

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Nu har jag funderat ett par dagar och tänker lägga ordern idag så jag förhoppningsvis har datorn klar innan helgen.

Jag kommer köra på Kompletts Extreme a240:

https://www.komplett.se/product/1139892/datorer/komplett-pc/k...

Såhär ser konfigurationen ut:

NZXT H510 Svart
ASUS GeForce RTX 2080 SUPER DUAL EVO OC V2
AMD Ryzen 9 3900X
CM Masterliquid ML240L ARGB Komplett Edition
Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 16GB
Samsung 970 EVO Plus 500GB SSD
Seagate Barracuda 4TB 3.5'' HDD
ASUS ROG Strix X570-F GAMING, S-AM4
Corsair TX650M, 650W PSU

Totalkostnad: 24.371,63

Sätter jag ihop detta bygget på komponentkoll.se så hamnar jag på ungefär samma prislapp.

Förstår att jag kan komma undan lite billigare ifall jag bygger själv och köper ifrån olika ställen, men vill inte riskera att någon vara inte finns eller att någon leverans drar ut på tiden, börjar bli lite desperat haha! Vill också gärna slippa att bygga ihop själv.

Det jag undrar över:

Är det mer värt att köra på ASUS GeForce RTX 2070 DUAL EVO OC V2 för 4000:- mindre och istället vänta ett år eller två och uppgradera grafikkortet då? Kommer detta grafikkortet klara det jag är ute efter? Dvs cs + stream med hög fps, samt andra eventuell krävande spel. Multitask osv.

Permalänk
Medlem

Hade varit toppen ifall någon kunnig bara kunde bekräfta eller kommentera mitt planerade köp innan jag lägger ordern. Så känner jag mig lite lugnare Vill inte göra en dålig affär och sen få reda på att jag blivit blåst. Är det ett bra köp med bra grejer? Bortsätt ifrån att jag förlorar lite på att inte bygga den själv.

@Eric Hjalmarsson: Du känns kunnig

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

@iWerty: Med 3200MHz minnena är det en prisvärd dator ifall man behöver 3900X.

ASUS GeForce RTX 2070 DUAL EVO OC V2 räcker defenitivt till CS:GO.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

@iWerty: Tjena,

Jag hade inte köpt den på Komplett, bättre att du väljer delar på Inet och väljer till byggnation, eller hittar någon på Sweclockers som kan hjälpa dig att sätta ihop den.

Vart bor du?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

@iWerty: Med 3200MHz minnena är det en prisvärd dator ifall man behöver 3900X.

ASUS GeForce RTX 2070 DUAL EVO OC V2 räcker defenitivt till CS:GO.

Okej, den är beställd nu i alla fall. Förstår att det är overkill för bara CS. Men tänker ha den ett tag framöver och vill gärna ha möjlighet ifall jag som sagt vill streama eller får feeling och vill köra andra krävande spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@iWerty: Tjena,

Jag hade inte köpt den på Komplett, bättre att du väljer delar på Inet och väljer till byggnation, eller hittar någon på Sweclockers som kan hjälpa dig att sätta ihop den.

Vart bor du?

Mvh

Varför inte via Komplett? Är dom inte bra? Väljer jag dessa komponenter på inet blir det ju dyrare.

Permalänk
Medlem

@iWerty: Jag ber om ursäkt för min otydlighet, jag anser inte att den datorn du får på Komplett för det priset är prisvärd, det är ett mediokert nätagg, en medioker kylare, mm.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@iWerty: Jag ber om ursäkt för min otydlighet, jag anser inte att den datorn du får på Komplett för det priset är prisvärd, det är ett mediokert nätagg, en medioker kylare, mm.

Mvh

Dålig koll på dom delarna, hur kommer det att påverkas? Sämre prestanda?

Permalänk
Medlem

@iWerty: Potentiellt större problem med nätdelen över tid (vilket kan ge alla möjliga symptom), högre ljudnivå på kylningen. Generellt så anser jag att du får mindre för pengarna, kvalitén är sämre rakt igenom.

Ska du lägga dessa summor och endast en gång på flera år så hade jag verkligen tänkt till en och två ggr.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@iWerty: Potentiellt större problem med nätdelen över tid (vilket kan ge alla möjliga symptom), högre ljudnivå på kylningen. Generellt så anser jag att du får mindre för pengarna, kvalitén är sämre rakt igenom.

Ska du lägga dessa summor och endast en gång på flera år så hade jag verkligen tänkt till en och två ggr.

Mvh

Det låter ju inte alls bra. Synd att jag inte fick höra detta tidigare. Jag får väl avbryta ordern helt enkelt. Trodde jag var rätt ute bara att den skulle överprestera för det mesta.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Aeig:

Jag anser inte att den datorn du får på Komplett för det priset är prisvärd, det är ett mediokert nätagg, en medioker kylare, mm.

Den är prisvärd för vad den är.

Hade jag konfigurerat en streamingdator så? Nej. Mer såhär.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

@Eric Hjalmarsson: Finns bättre nätdelar för samma pengar, bla. Generellt är det OK, men jag skulle knappast kalla den prisvärd.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED