Postnord - en logistisk katastrof

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hubertus:

@Guggen64: Vad är problemet? Posten har aldrig åtagit sig att brevbäraren ska komma en viss tid på dagen.

Problemet är att posten dom senaste 30 åren alltid har kommit på ungefär samma tid, bodde 10 år mitt i stan och posten kom alltid samma tid plus minus nån halvtimme, samma sak där jag bor nu, posten har i mer en 15 år kommit vid 11 tiden varje dag plus minus nån halvtimme men nu senaste året har de helt och hållet slutat funka, man vet aldrig när posten ska komma och de är irriterande, förut om man väntade på en avi kunde man åka hem på lunchen och hämta den, nu kan man glömma de eftersom man inte vet när posten ska komma, kan som sagt diffa 6-7 timmar från dag till dag, de var helt klart bättre förr.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon301768:

Måste vara ett nytt världsrekord gällande sen postleverans, inte konstigt att posten hela tiden söker folk här i Umeå med såna konstiga arbetstider.
I dag kom posten 17.45 och de är lätt den senaste tiden i hela mitt mer en 50 årliga liv jag fått min post så sent.

Helt sjukt, ena dagen kommer posten 11 nästa dag 14 och nästa dag 13 och nästa 16, inge ordning alls längre.

Förr kom de alltid väldigt sent de dagar då de skötte pensionsutbetalningarna.
Å andra sidan så kom de även på lördagar och backar man ännu längre tillbaka i tiden så var det 2 postturer per dag på många ställen och söndagsutdelning.
Å andra sidan har vi numera e post.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Fick idag en faktura av Postnord på 173kr för ett paket från USA med nya hörlurskuddar för 200kr. Känns rimligt 🤬

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

@Guggen64: Vad är problemet? Posten har aldrig åtagit sig att brevbäraren ska komma en viss tid på dagen.

Det finns människor som får hela sin dag förstörd när saker som varit ganska regelbundna mitt i allt slutar vara det.

Stött på många såna genom mitt jobb. Folk står vid brevlådan i -40 och väntar för att man är 20min senare än man brukar vara.

När saker går som de ska och inget ändras så kommer man typ alltid samma tid till samma ställe (speciellt tidigt på rundan). Och då får folk för sig att det ska vara så fast det aldrig sagts något.

Men om någon går i pension, byter jobb, hoppas in som vikarie på annan rutt, tar semester, är sjuk, får sin rutt ändrad, strul med tryckeri, strul med bil osv så kan det helt rubba dagen för dem som sitter hemma och bara väntar på att rätt bil ska köra förbi.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BergEr:

Det finns människor som får hela sin dag förstörd när saker som varit ganska regelbundna mitt i allt slutar vara det.

Stött på många såna genom mitt jobb. Folk står vid brevlådan i -40 och väntar för att man är 20min senare än man brukar vara.

När saker går som de ska och inget ändras så kommer man typ alltid samma tid till samma ställe (speciellt tidigt på rundan). Och då får folk för sig att det ska vara så fast det aldrig sagts något.

Men om någon går i pension, byter jobb, hoppas in som vikarie på annan rutt, tar semester, är sjuk, får sin rutt ändrad, strul med tryckeri, strul med bil osv så kan det helt rubba dagen för dem som sitter hemma och bara väntar på att rätt bil ska köra förbi.

De kan jag förstå men de jag inte begriper är att de kan skilja 6-7 timmar från dag till dag, de kan ju omöjligt vara strul varje dag hela veckan månad ut och månad in för så har de varit här senaste året.

Permalänk
Medlem

@anon301768: Om man ser sig omkring lite - hur många kan åka hem på lunchen? Hur många har ännu inte börjar använda SMS-avisering?
Du representerar nog en väldigt liten kundgrupp och eftersom posten aldrig lovat att brevbäraren ska komma samma tid varje dag blir det lågprioriterat. Det är nog en hel del andra problem man löser först. Det räcker ju att posten kommer ut under dagen.

Permalänk
Bildexpert

Om det skiljer sig så mycket från dag till dag tänker jag att det görs tillfälliga kompromisser i samband med personalbrist. Exempelvis om någon blivit sjuk längre än väntat och andra brevbärare måste ta trakten, varpå vissa kanske måste köra flera trakter än vanligt och den berörda inte får särskilt högt prio.

Sedan är det fullt möjligt att vederbörande inte kan rutten lika bra som ordinarie brevbärare. Det behöver inte ställa till med problem för kunden men det kan givetvis bidra till att det tar ytterligare lite längre tid.

Permalänk
Inaktiv

Verkar dock otroligt märkligt att posten kommer helt olika tider varenda dag, förra veckan allt från 11 till 18 på kvällen och så har de sett ut senaste året.

Permalänk
Medlem

@anon301768: Ett möjligt svar kan vara att den som delar ut hos dig vill ha lite variation och då väljer att köra sin tur "baklänges" varannan dag. Så ena dagen så ligger du i början på turen och nästkommande dag så ligger du i slutet på rundan.

Permalänk
Medlem

Igår blev jag imponerad av Postnord och idag riktigt besviken. Fick ett "importpaket" från Tyskland. Ett SMS från Postnord som öppnar postnord-appen. Där jag får välja när jag vill ha paketet levererat och om jag vill ha det med hemleverans eller utlämningsställe. Samt att man kan välja leverans även om ingen är hemma. Valde en tid när det är folk hemma och kryssar även att de kan lämna det utanför dörren om ingen öppnar, då det inte var något dyrt.

Men idag när de inte dykt upp blir jag besviken. Står bara att de ska leverera det på en tidpunkt som redan är passerad och kan inte välja en ny tid. Borde inte vara så svårt att ge ett default-svar där de ursäktar sig över att de inte hann leverera det och jag direkt får välja en ny tid? Jag förstår att de kan ha mindre personal pga. sjukdom just nu. Men då borde det underlättat ännu mer för dem om jag fått välja ett nytt alternativ där jag är hemma. Samt att leverera utanför dörren inte gäller alla tidpunkter, några timmar kan det ligga ute men inte dagar. Nu vet jag inte alls när de tänker leverera.

Permalänk
Medlem

De senaste månaderna har PostNord tappat bort två brev för mig. Det har aldrig hänt förut.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd

Älskar PostNord
Jag väntar på paket från mitt jobb och de skulle ha lämnat ut de i fredags, tyvärr lyckades jag åka iväg precis när budet kom men hade skrivit en lapp på dörren att de kunde lägga paketet i carporten.
Det kunde inte kilen göra tydligen och idag när jag ringer upp växeln och frågar vart mitt paket är så säger de att det är på väg från Örebro. Jag bor i Västerås, PostNord har en nybyggd terminal i Västerås men ändå så skickas ett paket till Örebro 10 mil bort för att vila över helgen.

Här spar vi på miljö. Hoppas de hittar till Västerås idag så jag kan åka och hämta paketet själv under dagen. Då vet jag också att det kommer fram.

Edit: Fel av mig, de har skickat paketet till Östersund för att vila över helgen, det är ca 60 mil bort.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Älskar PostNord
Jag väntar på paket från mitt jobb och de skulle ha lämnat ut de i fredags, tyvärr lyckades jag åka iväg precis när budet kom men hade skrivit en lapp på dörren att de kunde lägga paketet i carporten.
Det kunde inte kilen göra tydligen och idag när jag ringer upp växeln och frågar vart mitt paket är så säger de att det är på väg från Örebro. Jag bor i Västerås, PostNord har en nybyggd terminal i Västerås men ändå så skickas ett paket till Örebro 10 mil bort för att vila över helgen.

Här spar vi på miljö. Hoppas de hittar till Västerås idag så jag kan åka och hämta paketet själv under dagen. Då vet jag också att det kommer fram.

Postnord skiljer på brev och paket gods.
Här nere i nordöstra Skåne kan ett brev (som är i formen av ett paket) försökas köras ut men går inte ner i brevlådan, då åker det tillbaka till Kristianstad terminal (där både brev och stor gods hanteras) MEN det är i Växjö man gör själva rensnings hantering av brev så då åker mitt brev upp till Växjö för att sedan åka ner till Kristianstad dagen efter och sedan till mitt ombud.

Dvs mitt brev får åka igenom samma terminaler 2 gånger extra bara för att man dragit in hanteringen i Kristianstad när det gäller "brev" försändelser, detta sker dock inte på paket gods utan dom åker direkt till ombuden eller större gods (pall) åker bara tillbaka till terminalen i Kristianstad.

Sen om chauffören hade lagt av dit paket hos dig och det hade försvunnit hade han/hennes jobb legat pyrt till.
Chaufförer som ställer av gods utan kvittens chansar med sitt jobb när man gör så.

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

@Stefflo: Tänk ett steg längre. Om chauffören lämnar ett paket utan att få kvittens och det stjäls innan du hinner hem. Vem har ansvaret då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skanepiraten:

Postnord skiljer på brev och paket gods.
Här nere i nordöstra Skåne kan ett brev (som är i formen av ett paket) försökas köras ut men går inte ner i brevlådan, då åker det tillbaka till Kristianstad terminal (där både brev och stor gods hanteras) MEN det är i Växjö man gör själva rensnings hantering av brev så då åker mitt brev upp till Växjö för att sedan åka ner till Kristianstad dagen efter och sedan till mitt ombud.

Dvs mitt brev får åka igenom samma terminaler 2 gånger extra bara för att man dragit in hanteringen i Kristianstad när det gäller "brev" försändelser, detta sker dock inte på paket gods utan dom åker direkt till ombuden eller större gods (pall) åker bara tillbaka till terminalen i Kristianstad.

Sen om chauffören hade lagt av dit paket hos dig och det hade försvunnit hade han/hennes jobb legat pyrt till.
Chaufförer som ställer av gods utan kvittens chansar med sitt jobb när man gör så.

Skrivet av Hubertus:

@Stefflo: Tänk ett steg längre. Om chauffören lämnar ett paket utan att få kvittens och det stjäls innan du hinner hem. Vem har ansvaret då?

Jag håller med om ert resonemang men att skicka paketet till Östersund över helgen kändes lite overkill då det faktiskt varit i Västerås där det skulle delas ut. Det betyder att paketet transporteras 106 mil extra för att förhoppningsvis komma tillbaka till Västerås idag igen så jag kan åka till terminalen och hämta ut det.
Orkar inte sitta och vänta på att något bud ska komma hit med prylarna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Hubertus:

@Guggen64: Vad är problemet? Posten har aldrig åtagit sig att brevbäraren ska komma en viss tid på dagen.

Dom får nog komma när dom vill, jag har dock märkt att dom inte delar ut post dagligen vilket dom ska enl uppdraget från Post & Telestyrelsen, eller så är det ett otroligt sammanträffande att jag och mina två närmsta grannar bara får post 3 dagar i veckan, och att jag bara ser lilla postbilen 3/5 dagar (hemma dagtid, hyfsad koll och hör när brevlådan smäller igen)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

De senaste månaderna har PostNord tappat bort två brev för mig. Det har aldrig hänt förut.

Trodde de hade tappat bort ett brev jag skickat också. Men det kom efter 3 månader. Skulle den långa sträckan från Göteborg till Halmstad.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Dom får nog komma när dom vill, jag har dock märkt att dom inte delar ut post dagligen vilket dom ska enl uppdraget från Post & Telestyrelsen, eller så är det ett otroligt sammanträffande att jag och mina två närmsta grannar bara får post 3 dagar i veckan, och att jag bara ser lilla postbilen 3/5 dagar (hemma dagtid, hyfsad koll och hör när brevlådan smäller igen)

Om det inte finns någon post till just din låda går det säkert mycket fort för brevbäraren att passera. Om du då har viktigare saker att tänka på är det lätt att missa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag håller med om ert resonemang men att skicka paketet till Östersund över helgen kändes lite overkill då det faktiskt varit i Västerås där det skulle delas ut. Det betyder att paketet transporteras 106 mil extra för att förhoppningsvis komma tillbaka till Västerås idag igen så jag kan åka till terminalen och hämta ut det.
Orkar inte sitta och vänta på att något bud ska komma hit med prylarna.

Nu är det troligen inte så att de kör en transport med enbart ditt paket så du behöver nog inte oroa dig att det blev speciellt stor påverkan på miljön med ett extra paket i lastbilen som ändå körde den resan. Sedan så förstår jag inte vad problemet är att du måste sitta och vänta på paketet? Det är väl ändå inte postens fel att den som skickade paketet valde det alternativet? Var förbannad på den som skickade paketet till dig istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Fick idag en faktura av Postnord på 173kr för ett paket från USA med nya hörlurskuddar för 200kr. Känns rimligt 🤬

Det är ju inte Postnords fel.... gnäll på tullen istället..

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av zogez:

Det är ju inte Postnords fel.... gnäll på tullen istället..

Tullen har inget med det att göra heller utan det är politikerna i riksdagen som tar beslut om såna saker.

Apropå välberesta paket så skickade DHL ett par paket som kom fram förra veckan och med en inte helt orimlig leveranstid men vägen de tagit var spännande, ett annat paket tog samma väg från Stockholm till Stockholm men fastnade i tullen i Göteborg.
Ibland kan man verkligen undra vad logistikföretagen håller på med och det är inte bara Postnord som har en del underliga rutiner.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Hubertus:

Om det inte finns någon post till just din låda går det säkert mycket fort för brevbäraren att passera. Om du då har viktigare saker att tänka på är det lätt att missa.

Känns skumt att jag och två grannar jag är polare med bara får post samma dagar

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Senaste resan med ett paket som mottogs av mig och som sen returnerades tillbaka som retur med hjälp av Schenker. Jag tror firman i sig skickade med GLS som inte finns i Sverige och sen när paketet kom till Sverige så tog Schenker över. Därefter så ballade appen Unifaum ur totalt.
Lägger in bilderna i en spoiler så tar dom inte upp hela tråden:

Dold text

Herregud säger jag bara, jag tror att appen Unifaum (mina paket) har gått helt bananas. Produkten i fråga beställdes den 28 mars, men utleveransen av paketet började redan den 20 mars. Söker man på kolli-nr i appen så får jag fram mitt korrekta paket, dvs ett paket som jag beställde ifrån Danmark och som sen gick i retur. Hur appen får det till att paketets resa började 8 dagar innan jag beställde fattar jag inte

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Tullen har inget med det att göra heller utan det är politikerna i riksdagen som tar beslut om såna saker.

Apropå välberesta paket så skickade DHL ett par paket som kom fram förra veckan och med en inte helt orimlig leveranstid men vägen de tagit var spännande, ett annat paket tog samma väg från Stockholm till Stockholm men fastnade i tullen i Göteborg.
Ibland kan man verkligen undra vad logistikföretagen håller på med och det är inte bara Postnord som har en del underliga rutiner.
https://i.imgur.com/LSOGU7i.png

Efter krav från tullverket.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Xinpei:

Efter krav från tullverket.

Njae, Tullverket stiftar inga lagar men de kan ju be om förtydliganden med vad politiken menat men de styr inte politiken i riksdagen.
Många skyller ofta (felaktigt) på myndigheter och tjänstemän men de bestämmer inte mycket utan tillämpar bara de regler politiken bestämt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Njae, Tullverket stiftar inga lagar men de kan ju be om förtydliganden med vad politiken menat men de styr inte politiken i riksdagen.
Många skyller ofta (felaktigt) på myndigheter och tjänstemän men de bestämmer inte mycket utan tillämpar bara de regler politiken bestämt.

Men de kan instifta lagar vid behov. Så även om det är riksdagen som tagit beslutet så kan de ändå vara ett krav från en annan instans som i detta fallet.. Tullverket. Dessutom vill jag minnas att lagen existerat sedan typ 1992 men att man ignorerat detta pga. "administrativa svårigheter".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Trodde de hade tappat bort ett brev jag skickat också. Men det kom efter 3 månader. Skulle den långa sträckan från Göteborg till Halmstad.

De kanske ville köra kustvägen, fast tog och körde norrut istället...

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Föredetting
Skrivet av mrqaffe:

Apropå välberesta paket så skickade DHL ett par paket som kom fram förra veckan och med en inte helt orimlig leveranstid men vägen de tagit var spännande, ett annat paket tog samma väg från Stockholm till Stockholm men fastnade i tullen i Göteborg.
Ibland kan man verkligen undra vad logistikföretagen håller på med och det är inte bara Postnord som har en del underliga rutiner.
https://i.imgur.com/LSOGU7i.png

Jag minns med glädje ett paket som skulle till mig i Taipei från Incheon, Sydkorea. Det gick Incheon -> Hangzhou -> Manila -> Taipei. Får dock med trådens huvudämne i åtanke erkänna att Postnord inte var inblandade.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Älskar PostNord
Jag väntar på paket från mitt jobb och de skulle ha lämnat ut de i fredags, tyvärr lyckades jag åka iväg precis när budet kom men hade skrivit en lapp på dörren att de kunde lägga paketet i carporten.
Det kunde inte kilen göra tydligen och idag när jag ringer upp växeln och frågar vart mitt paket är så säger de att det är på väg från Örebro. Jag bor i Västerås, PostNord har en nybyggd terminal i Västerås men ändå så skickas ett paket till Örebro 10 mil bort för att vila över helgen.

Här spar vi på miljö. Hoppas de hittar till Västerås idag så jag kan åka och hämta paketet själv under dagen. Då vet jag också att det kommer fram.

Edit: Fel av mig, de har skickat paketet till Östersund för att vila över helgen, det är ca 60 mil bort.

De kan ju fota leveransen idag istället för underskrift och med lappen på dörren om den var underskriven. Har förstått att den funktionen finns och att den används mer flitigt nu när man ska hålla avstånd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jocke92:

De kan ju fota leveransen idag istället för underskrift och med lappen på dörren om den var underskriven. Har förstått att den funktionen finns och att den används mer flitigt nu när man ska hålla avstånd

Jag hade skrivit min namnunderskrift och namnförtydligande på lappen men tydligen räckte inte det. Kanske skulle ha lagt till att jag hade corona så hade det kanske räckt även om jag nu inte har det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10