KÖPRÅD: Bästa midtower under tusenlappen?

Permalänk

KÖPRÅD: Bästa midtower under tusenlappen?

Så har det äntligen blivit dags att se över och bygga helt nytt för första gången igen på 30 år typ.

Mycket googlande här inne såklart, men även pappa google, och mamma youtube har fått bistå. Köpte en beggad kärra till grabben, och hans rigg sitter i en corsair carbide 270r som kändes jävligt genomtänkt när jag öppnade och tittade i den / på den, och monterade lite nya diskar.

Men så funderar jag såklart vad jag ska ha själv, och för varje chassi man kollar på, ser man en recension, ser en kommentar,
och så har man trillat långt ner i ett "rabbit hole" att man inte kommer ur igen.

Avsikten är att snickra ihop en mellan pc för runt 8k, men för att "framtissäkra" lite och få till ett schysst bygge från början
behöver jag eran hjälp.

Är corsair Carbide 275r fortfarande ett bra chassi, eller finns det mer prisvärda att se på , i så fall, vilka och varför ?

Permalänk
Medlem

Kolla in jonas recensioner här Fractal är populära.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd

Om du har 8k totalbudget skulle jag sänka målpriset till 500 spänn för att få utrymme att manövrera kring komponenterna.

https://www.inet.se/produkt/6902527/phanteks-eclipse-p300-tem...
https://www.inet.se/produkt/6902862/phanteks-eclipse-p300-tem...

Permalänk

@sweborn: kan väl glida nått hit eller dit, givet att det går att motivera
tack för phantec tipset, även fractal känns rimligt... deras meshify c, ser prisvärt ut och "genomtänkt"..

Permalänk
Medlem

Ska du ha ett bra chassie för något mindre än 1000 kr så föreslår jag fractal design define C.
Är totalbudgeten 8 k välj ett biĺigare chassie om inte utseende är väldigt viktigt för dig.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Avstängd

OK. Köper du ett chassi från välkänd tillverkare med goda betyg lär du vara hemma med tanke på att du inte kommer att ha de värsta värmegenererande komponenterna däri. Meshify är bland det bästa man kan ha i ett budgetbygge, nästan lite lyxigt bra då.

Jag hade funderat en sväng på om det inte är läge att köra mITX standarden för att få ned storleken på bygget.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless