Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Dags för swec att ta bort mellandagsrean? Bla Ryzen har utgått för länge sedan från Intes swec-sida.
https://www.sweclockers.com/mellandagsrea?fc=13

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av :

Bör tillägga att Cykelkraft gick i konkurs några dagar senare. Hemsidan säger att det kommer vara en konkursutförsäljning på hemsidan 26/12 00:01 för konkursboets räkning.

Lite onödigt inlägg kanske, men Cykelkraft's konkursbo har blivit uppköpt av Spobik (spobik.se) och de verkar ha lite rea på saker.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

12TB hårddisk för 2500kr direkt från Western Digital
https://www.amazon.com/12TB-Elements-Desktop-Drive-WDBWLG0120...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av MsSmith:

12TB hårddisk för 2500kr direkt från Western Digital
https://www.amazon.com/12TB-Elements-Desktop-Drive-WDBWLG0120...

Skickades från m.sweclockers.com

No. The seller is Amazon.com. When it says "By Western Digital", that is not the seller. If you click the seller link it shows 6 sellers at the moment and the cheapest is Amazon.com.

However this at USD 219.99 is USD 40 higher than in mid December, so it might be worth waiting for a more reasonable discount to around USD 180, which is likely to come again from time to time. When you look at similar campaign prices in Germany or the UK though, importing all the way from the US doesn't seem worth it to me considering freight, VAT and the effort required if you need warranty.

Edit: Assuming 12TB is preferred, the My Book version could also be considered. On discount that has got to around EUR 210 or GBP 166. It includes backup software and encryption that the Elements model does not have, but that might not apply if you remove the HDD from the USB enclosure.

If you are planning to take the 12TB Western Digital HDD's out of their USB enclosures, they have slightly non-standard mounting holes, unlike the 10TB and 8TB.

Permalänk
Medlem

@Super Älg: Aha thank you for the clarification. Thought it was a bit odd for WD to be there. Anyway, compared to the current prices here it could be a good deal.

Permalänk
Skrivet av MsSmith:
Skrivet av Super Älg:

I just found out and thought I had better share: Amazon.de customer ratings are very poor. 2.7 out of 5 stars and the average has been steadily getting worse. A broad spectrum of bad experiences to read on there. The ordeals of so many people are too much for me to disregard. Maybe Amazon.com is similar. Potential customers BEWARE!

Clearer wording.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Fello har en bra kampanj på abonnemang, det som gör den unik är att man får dubbel surf för alltid. Oanvänd surf sparas givetvis. Dessutom halva priset i tre månader.

24 GB för 195 kr per månad. Är man 55+ eller student som är 18+ får man 32 GB till samma pris. Är man student går det även att få 64 GB för 215 kr per månad.

Mer surf för pengarna just nu får man inte hos någon leverantör, och dessutom får man bästa nätet, inte ens Vimla, Comviq eller Hallon ger lika mycket surf, och då får man ett generellt sett sämre nät också.

Värt att notera är att du enbart kan spara 25GB surf på Fello, detta är extremt dåligt jämfört med ex Hallon och Vimla där du kan spara 100gb.

Permalänk
Medlem

Comhem Play är gratis för mig som inte ens har ett abonnemang hos tele2 utan bara betalar av en surfplatta på typ 79 kr i månaden

Permalänk
Medlem

Samma här. Vi betalade dock plattan direkt för typ 2 år sedan men kunde fortfarande ta del av detta. Kör Telenor på allt i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matte349:

Är kund hos comviq och undrar hur man får tillgång till com hem play som någon tipsade om.

Väljer att svara här eftersom detta är diskussionstråden för "Övriga fynd".

Detta Prova Comhem Play+ är direkt länken för det, och där verifierar du dig med BankID.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Väljer att svara här eftersom detta är diskussionstråden för "Övriga fynd".

Detta Prova Comhem Play+ är direkt länken för det, och där verifierar du dig med BankID.

Gjorde detta men det står bara at jag kan prova på det en månad.

Permalänk
Avstängd

Skulle man kunna starta en ny coronatråd? Tänkte mig tips på olika tjänster som blivit billigare, typ skomakare, snickare, frisörer etc som pga få kunder sänker priserna.

Vad säger ni?

Permalänk
Medlem

Såg att man genom Benify kunde få 45% rabatt på Ray-Ban, men när jaag klickar på länken är det "tomt"!?! Dvs inga brillor visas..

Är det samma för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Såg att man genom Benify kunde få 45% rabatt på Ray-Ban, men när jaag klickar på länken är det "tomt"!?! Dvs inga brillor visas..

Är det samma för er?

Vore också intresserad av detta 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Såg att man genom Benify kunde få 45% rabatt på Ray-Ban, men när jaag klickar på länken är det "tomt"!?! Dvs inga brillor visas..

Är det samma för er?

Skrivet av RVX:

Vore också intresserad av detta 👍

Igår fick jag inte upp några modeller, nu när jag kollar får jag upp dessa två:

Har kollat den här "kampanjen" förut och det är alltid överdrivna ord. priser för att det rabatterade priset ska se lägre ut. Dessutom oftast modeller ingen vill ha. Går ändå att hitta till samma pris hos andra återförsäljare, så ni har inte missat något av värde.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Igår fick jag inte upp några modeller, nu när jag kollar får jag upp dessa två:
https://i.imgur.com/crfyPMw.png

Har kollat den här "kampanjen" förut och det är alltid överdrivna ord. priser för att det rabatterade priset ska se lägre ut. Dessutom oftast modeller ingen vill ha. Går ändå att hitta till samma pris hos andra återförsäljare, så ni har inte missat något av värde.

Jag var faktiskt inne på pilotisar, så det kan bli ett köp ändå. Om dom är polariserande dvs. Följdfråga: Funkar polariserande glajjer med Heads up display i bilen? Inne på ny bil oxå =P

stavar som en kratta
Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Jag var faktiskt inne på pilotisar, så det kan bli ett köp ändå. Om dom är polariserande dvs. Följdfråga: Funkar polariserande glajjer med Heads up display i bilen? Inne på ny bil oxå =P

Nu finns de inte på sidan längre men kan lova dig att det inte är polariserade glas till det priset. Finns till samma pris hos en massa andra säljare: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=203648

Polariserade glas verkar inte fungera med "heads up display" enligt de sökresultat jag hittade.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Annars finns det hawkers som är billigare till samma om inte bättre kvalitet.
Just nu får man 2 par för priset av 1(brukar kosta 20-30 par) för polariserade. Har redan två par som jag haft i 2 år och funderar på att beställa igen.

Www.Hawkersco.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Annars finns det hawkers som är billigare till samma om inte bättre kvalitet.
Just nu får man 2 par för priset av 1(brukar kosta 20-30 par) för polariserade. Har redan två par som jag haft i 2 år och funderar på att beställa igen.

Www.Hawkersco.com

https://www.trustpilot.com/review/hawkersco.com

Ser dock inte så lovande ut på Trustpilot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

https://www.trustpilot.com/review/hawkersco.com

Ser dock inte så lovande ut på Trustpilot.

Ser ju bättre ut än Ray-ban i alla fall:
https://www.trustpilot.com/review/www.ray-ban.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Hemmahallen kör fantastisk rea på Ryobiprodukter. Runt 20% rea på det mesta de har inne, även One+ batterierna. Mycket billigare än övriga butiker - både nu och vid reor. Visste först inte vad Hemmahallen var för butik, inga recensioner på Prisjakt heller. Visade sig vara ett gammalt småländskt varuhus i stil med Gekås som nu öppnat webshop. De tar även Klarna så det verkade säkert nog

Tack för tipset! Det blev en lödkolv och en limpistol för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Mont Blanc, svenskt företag som tillverkar takräcken, takboxar och andra last-tillbehör till bilen har utförsäljning med bra priser i sitt lager utanför Borås. Bra produkter med lång garanti (5 år för det mesta). Sortiment och priser finner du här: https://www.facebook.com/events/573599556595613/

Jag frågade kundtjänst genom att kontakta deras Facebook Messenger om de kan skicka och det var ok om jag betalade självkostnadspris för frakten. Slog till på ett par takräcken

Vad landade frakten på för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Vad landade frakten på för dig?

300kr. I högsta laget men det blev ändå bra mycket biligare än motsvarande till ordinarie pris, och för att inte tala om Thules överprisade grejer

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Elgiganten kör halva priset på en röd Kitchenaid brödrost (749:-)

https://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/koksapparat...

Vad är det för skillnad mellan en brödrost för 199kr och en för 1500kr?
https://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/koksapparat...

Flyttad från "Övriga fynd (Övriga fynd (bara tips, ingen diskussion)" /Vzano - Mod
Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Vad är det för skillnad mellan en brödrost för 199kr och en för 1500kr?
https://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/koksapparat...

Designen och märket är nog största skillnaden. Sen brukar väl de dyrare i regel ha några fler funktioner som helt eller delvis är onödiga för de flesta personer.

Angående själva rostningen så är min begränsade erfarenhet att de billiga rostar lika bra som de dyrare, med vissa undantag åt båda hållen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Designen och märket är nog största skillnaden. Sen brukar väl de dyrare i regel ha några fler funktioner som helt eller delvis är onödiga för de flesta personer.

Angående själva rostningen så är min begränsade erfarenhet att de billiga rostar lika bra som de dyrare, med vissa undantag åt båda hållen.

Man pröjsar alltså 6 gånger pengarna för märket? Sjukt.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Man pröjsar alltså 6 gånger pengarna för märket? Sjukt.

Samt designen och de eventuella extra funktionerna, som jag skrev. Om man inte bryr sig om det så finns det ingen anledning till att betala premiumpriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Vad är det för skillnad mellan en brödrost för 199kr och en för 1500kr?
https://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/koksapparat...

Hej igen

Fick nyss ett inlogg på Råd och Rön och såg att de hade ett stort test med 40 brödrostar så jag blev förstås lite nyfiken och tittade. Jag blev faktiskt lite förvånad för man verkar få betydligt mer än bara design och märke när man öppnar plånboken.

I top-tio finns en brödrost för 400 kronor (som är på rea!) annars kostar de en hel del. Tyvärr testar de inte den brödrosten du länkar till men de har en annan som säljs för 199 kronor och den hamnar mycket långt ner på listan.

Här är de som ligger överst.

Utan att ha granskat det närmare så verkar de däremot ha testat några modeller vars enda skillnad är färgen. T.ex. de två för 399 kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discharged:

Produkt: t-shirts med tryck
Länk: www.qwertee.com
Kategori: övrigt
Prisjakt: -
Pris: €5

Qwertee kör sales ibland, perfekt om man vill ha lite roliga tshirts! Just nu är i alla nedsatta ganska mycket, så behöver du fylla på garderoben lite inför sommaren är det perfekt nu, frakten är helt OK också, riktigt billig för att vara internationell! 6 tshirts för €38 varav €4 var i frakt blev det för mig!

Kul grej!

Skickar de från EU lager eller kommer man åka på tull också?

/

Permalänk
Medlem
Skrivet av mbee47:

Kul grej!

Skickar de från EU lager eller kommer man åka på tull också?

/

Det skickas från EU så inga andra kostnader tillkommer!

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex