Någon som har testat Vimla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av professorsnö:

@bog11: haha för att?

HA HA HA förstår du inte ens det, kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

HA HA HA förstår du inte ens det, kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Har du något personligt emot Vimla? Känns som att du aktivt, med tanke på hur länge du skrivit i tråden försöker få Vimla i konkurs eller nåt. Vimla är ingen perfekt operatör, men funkar. Funkar det inte för dig är det bara låta bli att skaffa det?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Har du något personligt emot Vimla? Känns som att du aktivt, med tanke på hur länge du skrivit i tråden försöker få Vimla i konkurs eller nåt. Vimla är ingen perfekt operatör, men funkar. Funkar det inte för dig är det bara låta bli att skaffa det?

Konstig fråga! Vimla är en avdelning inom Telenor. Hur skulle någon kunna ha något personligt emot det?

Vimla har under lång tid lurat folk att bli betalande beta-testare av en delvis dysfunktionell produkt. Det tycker jag är oärligt.

Jag tycker alla ska motverkar bluff och lurendrejeri, oavsett var det dyker upp.

Permalänk
Medlem

Har haft Vimla länge ihop med många vänner. Funkar klockrent och har aldrig varit några problem 👍

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Konstig fråga! Vimla är en avdelning inom Telenor. Hur skulle någon kunna ha något personligt emot det?

Vimla har under lång tid lurat folk att bli betalande beta-testare av en delvis dysfunktionell produkt. Det tycker jag är oärligt.

Jag tycker alla ska motverkar bluff och lurendrejeri, oavsett var det dyker upp.

Du kanske ogillar även Telenor? Du kanske har arbetat där och fått sparken? Normalt brukar personer inte orka bry sig så här långvarigt om att ett företag har en dålig produkt.

Så länge min täckning är bra och det är billigt är jag i alla fall hyfsat nöjd. Att införandet av E-faktura dröjer så här länge är surt, men det är inget man avslutar sitt abonnemang för eller gör att man inleder en hatkampanj

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Du kanske ogillar även Telenor? Du kanske har arbetat där och fått sparken? Normalt brukar personer inte orka bry sig så här långvarigt om att ett företag har en dålig produkt.

Så länge min täckning är bra och det är billigt är jag i alla fall hyfsat nöjd. Att införandet av E-faktura dröjer så här länge är surt, men det är inget man avslutar sitt abonnemang för eller gör att man inleder en hatkampanj

Vilket barnsligt trams!
Jag tycker inte heller du ska inleda någon hatkampanj.

Vimla är en högst osäker och bedräglig produkt som Telenor absolut inte marknadsfört korrekt. Man har de senaste åren helt mörkat inför blivande kunder att de får betala för ett försöksprojekt.

Du skriver jag jag jag. Det kan komma som en chock för dig att det finns folk som bryr sig om fler än sig själv.

Permalänk

Vimla bjöd mig på 50gb idag pga Corona. Sjysst ändå 😁

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av professorsnö:

Vimla bjöd mig på 50gb idag pga Corona. Sjysst ändå 😁

Samma här.

Skrivet av bog11:

Vimla har under lång tid lurat folk att bli betalande beta-testare av en delvis dysfunktionell produkt. Det tycker jag är oärligt.

Om man vill vara sån, är det inte sant för alla produkter där företagen kontinuerligt uppdaterar och förbättrar deras produkter? Såg också att du nämnde att det var fyra år sen senaste uppdateringen, eller något i den stilen, så det är svårt att argumentera att man är betatestare om det inte sker någon utveckling. Så vilket är det, bortglömd plattform eller betatestare?

Jag har själv dålig erfarenhet från deras support, värsta gången var efter tre kvarts väntetid förklarade jag situationen och vad jag gjort, fick till svar att jag skulle göra det jag redan sagt att jag gjort (och så länkade han till en guide jag uttryckligen sa att jag hade följt två gånger utan resultat), och sen avslutade han chatten innan jag ens hann svara. Problemet är att jag inte hann läsa klart var han skrev, och när han avslutade samtalet vidarebefordrades jag bort från chatten! Ville läsa klart instruktionerna han gav mig så backade från "ge betyg"-sidan, men kom tillbaks till sidan man fyller i sin ticket och klickar på köa. Blev fly förbannad så gick fram i historiken till betyg-sidan igen och tänkte ge värsta omdömet jag någonsin skrivit. Men nej, jag fick inte ens komma tillbaks till den sidan. Så jag fick vackert sätta mig i kö igen medan blodet kokar. Sämsta erfarenhet jag haft med en support någonsin, och plattformen är inte genomtänkt för fem före.

Ser inte vad du har emot dom så mycket, att man får det man betalar för. Om jag har problem med situationer som ovanstående så låter jag bli lågprisgrejer och betalar för bättre support. Tbh tycker jag de ger mer än jag betalar för. Dålig support med dåligt utbildad personal, sugiga tider och begränsade kommunikationskanaler, usel design på hemsida, men tjänsten fungerar. Det räcker för mig. Vill jag ha mer betalar jag för mer. Ser inget bedrägligt med det. När jag får chansen rekommenderar jag dom till alla mina gör-det-självare och problemsökande vänner. Behöver man mer får man väl betala för mer, känns ju liksom rättvist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av professorsnö:

Vimla bjöd mig på 50gb idag pga Corona. Sjysst ändå 😁

Ja det är ju juste, men då måste du tömma månadspotten först och även göra av med all sparad surf och efter det kan du surfa upp de 50GB före 30 april.

Det kan bli svårt eller meningslöst för kunderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Ja det är ju juste, men då måste du tömma månadspotten först och även göra av med all sparad surf och efter det kan du surfa upp de 50GB före 30 april.

Det kan bli svårt eller meningslöst för kunderna.

Så himla dumt hur dom noställer surfen sådär, för att förhindra folk från att spara surf.

Permalänk

@bog11: sant, men det är bättre än inget

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av professorsnö:

@bog11: sant, men det är bättre än inget

Visst är det så, och kan det hjälpa någon är det ju bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Så himla dumt hur dom noställer surfen sådär, för att förhindra folk från att spara surf.

Men de nollställer inte surfen. Det är snarare så att man inte kan använda gåvan förrän surfen är helt slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Men de nollställer inte surfen. Det är snarare så att man inte kan använda gåvan förrän surfen är helt slut.

Oj, då kanske dom har ändrat, för några år sedan när jag skaffade vimla så togs all min surf bort en gång om året, vilket tvingade mig till att köpa dyrare abonemang igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Oj, då kanske dom har ändrat, för några år sedan när jag skaffade vimla så togs all min surf bort en gång om året, vilket tvingade mig till att köpa dyrare abonemang igen

Ja, du har rätt om de 12 mån giltighet, men det påverkar inte "gåvan" från Telenor/Vimla

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Ja, du har rätt om de 12 mån giltighet, men det påverkar inte "gåvan" från Telenor/Vimla

Ok, jävligt dumt att dom gör så X_X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Ok, jävligt dumt att dom gör så X_X

Det finns ju andra operatörer, som dessutom fungerar avsevärt mycket bättre. Det är ju enkelt att byta nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Det finns ju andra operatörer, som dessutom fungerar avsevärt mycket bättre. Det är ju enkelt att byta nu för tiden.

Meh, förutom just ser så är jag galet nöjd med villa, bra pris och täckning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Meh, förutom just ser så är jag galet nöjd med villa, bra pris och täckning!

Då antar jag att du inte tvingats byta till Vimla 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Då antar jag att du inte tvingats byta till Vimla 2.

För mig har Vimla (även version 2 som jag märkte noll skillnad med), Hallon, Fello fungerat precis likadant, täckning skiljer sig så klart då olika nät. Men då alla fungerar här så har det varit samma.

Ner/upp hastigheter har varit lika halvdana på alla.
Inga problem med något annat, vad nu det skulle vara. Ringa, ta emot samtal fungerar precis lika bra på alla.

Slutade dock med Hallon då 3s nät fungerar bra här, bra erbjudande med surfpott från start och 6gb surf i månaden för 99kr (halva priset 6 månader först).

Sen har de även stöd för wifi-samtal, inte så stor deal kanske men kul iaf.

I vilket fall verkar du vara på en crusade emot Vimla av någon anledning Men för mig har de fungerat precis lika bra som alla dessa lågpris operatörerna.
Har även bytat då och då mellan dessa ett par gånger under åren (förutom fello då jag bara testat 1 period).

Permalänk
Medlem

@Nivity:

Det gläder mig att det fungerar för dig!

Permalänk
Inaktiv

Älskar Vimla! Använt det i ca 2år nu.

Aldrig vart problem, superb kundtjänst, priser, täckning och hastighet på mobildata.

Extremt smidig att betala månadsvis och justera upp/nedgradering "on the go".

Använt Tele 2 i hela mitt liv innan dess men Vimla är överlägset bättre i min mening.

Permalänk
Medlem

Vimla eller Hallon för en 55+ are som ringer max 10 samtal / månad? Surf behöver vi inte ens prata om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Vimla eller Hallon för en 55+ are som ringer max 10 samtal / månad? Surf behöver vi inte ens prata om.

Då Hallon går i 3:s nät skulle jag undvika dom så länge deras täckningskarta ser ut som den gör 🙂

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Ok, jävligt dumt att dom gör så X_X

Surfen har aldrig blivit helt nollställd, dock kommer kommer surfen som är äldre än 12 månader att tas bort. Så om du får surf över i Januari 2020 och inte använder just den surfen förrns Januari 2021 så försvinner den surfen. Sparad surf från Februari 2020 och senare är fortfarande kvar.

Anledningen till varför man gör så här tror jag beror på att det finns personer som normalt har 3GB, men nån gång då och då uppgraderar man surfen till 50GB och direkt nedgraderar igen. Väldigt prisvärt sätt att få surf på och det verkar vara fullt tillåtet, men att kräva att surfen sparas i evigheter känns lite orimligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Surfen har aldrig blivit helt nollställd, dock kommer kommer surfen som är äldre än 12 månader att tas bort. Så om du får surf över i Januari 2020 och inte använder just den surfen förrns Januari 2021 så försvinner den surfen. Sparad surf från Februari 2020 och senare är fortfarande kvar.

Anledningen till varför man gör så här tror jag beror på att det finns personer som normalt har 3GB, men nån gång då och då uppgraderar man surfen till 50GB och direkt nedgraderar igen. Väldigt prisvärt sätt att få surf på och det verkar vara fullt tillåtet, men att kräva att surfen sparas i evigheter känns lite orimligt.

Varför känns det orimligt? :S Betalar man för det så tycker jag absolut att man ska få lov att behålla surfen.
I mitt fall så kunde jag bygga upp lite surf under kanske ett år, tillräckligt mycket för att kunna sänka ett tag och leva på reserven, men nej, då nollställdes allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Varför känns det orimligt? :S Betalar man för det så tycker jag absolut att man ska få lov att behålla surfen.
I mitt fall så kunde jag bygga upp lite surf under kanske ett år, tillräckligt mycket för att kunna sänka ett tag och leva på reserven, men nej, då nollställdes allt

Måste ha varit väldigt länge sen i så fall? Det har länge (åtminstone 3 år) varit möjligt att behålla surfen när man nedgraderar abonnemanget. Bästa sättet att bygga upp surf är dessutom att direkt skaffa 50GB i två månader och därefter nedgradera direkt till billigaste abonnemanget.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Varför känns det orimligt? :S Betalar man för det så tycker jag absolut att man ska få lov att behålla surfen.
I mitt fall så kunde jag bygga upp lite surf under kanske ett år, tillräckligt mycket för att kunna sänka ett tag och leva på reserven, men nej, då nollställdes allt

Hos Vimla har surfen aldrig nollställts, däremot hos Hallon nollställs den om sänker surfmängden i abonnemanget

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hos Vimla har surfen aldrig nollställts, däremot hos Hallon nollställs den om sänker surfmängden i abonnemanget

Wut? När jag skaffade vimla fick jag 50gb surf och månaden efter så nollställdes den... men det var väl några år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Wut? När jag skaffade vimla fick jag 50gb surf och månaden efter så nollställdes den... men det var väl några år sedan.

Nu tänkte jag på den surf som blev över efter månaden. Jag tror att den där 50GB som man fick när man skaffade Vimla bara gällde i typ någon månad

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig