Disney+ når 50 miljoner prenumeranter på mindre än ett halvår

Permalänk
Melding Plague

Disney+ når 50 miljoner prenumeranter på mindre än ett halvår

På knappt ett halvår har Disney+ fått 50 miljoner betalande prenumeranter, detta trots att tjänsten ännu inte släppts globalt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gissar på att Verizon som erbjuder tjänsten gratis i ett år har något med saken att göra också, lär ju vara något liknande i Indien.

Alla som inte är Trial = "betalande prenumeranter"?

Permalänk
Medlem

Väntar otåligt på att få testa detta. Bara ett enkelt få se åtkomst till filmerna som man uppskattade som liten, och lika mycket nu, är värt det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

De skulle behöva vifta med något EXTREMT intressant för att locka över mig till den mörka sidan. Mandalorian skiter jag i, och Star Wars i övrigt köper jag hursomhelst hellre på skiva (UHD BD), så man får någon kvalité att tala om.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Alla dessa strömningstjänster. Köp allihopa för 1000kr/mån och jonglera 10st olika klienter, och du kommer fortfarande inte ha ens en bråkdel av allt material tillgängligt. Du får ju inte ens allt material från Disney när du köper Disney+.

Ring mig när det finns en tjänst som samlar ALLT material i hög kvalitet, får kosta 600/mån om det så vill.

Permalänk

Känns som ett givet köp för de med barn. Självklart säkert roligt för oss andra. Så ur disney ägares plånböcker var denna satsning kanske rätt val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Alla dessa strömningstjänster. Köp allihopa för 1000kr/mån och jonglera 10st olika klienter, och du kommer fortfarande inte ha ens en bråkdel av allt material tillgängligt. Du får ju inte ens allt material från Disney när du köper Disney+.

Ring mig när det finns en tjänst som samlar ALLT material i hög kvalitet, får kosta 600/mån om det så vill.

Säg det till min fru.. hon ska prompt ha alla jäkla serieabbonnemang som finns! Tror vi är uppe i ca 650 spänn per månad än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Känns som ett givet köp för de med barn. Självklart säkert roligt för oss andra. Så ur disney ägares plånböcker var denna satsning kanske rätt val.

Barnfamiljer och så småningom Star wars/Marvel fans.

För min del så är det än så länge bara Mandalorian som lockar.

Permalänk
Medlem

Jag hade konto under de veckor Mandalorian kom ut, sen la jag ner kontot. Just nu är inte utbudet så lockande för mig. Men så fort det kommer ny säsong/ny serie så hoppar jag på det igen.
Snart kommer ju HBO Max också.. Stress stress i isoleringen.

Permalänk
Medlem

Corona hjälper säkert till en del också.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Alla dessa strömningstjänster. Köp allihopa för 1000kr/mån och jonglera 10st olika klienter, och du kommer fortfarande inte ha ens en bråkdel av allt material tillgängligt. Du får ju inte ens allt material från Disney när du köper Disney+.

Ring mig när det finns en tjänst som samlar ALLT material i hög kvalitet, får kosta 600/mån om det så vill.

Bekvämlighetsfaktorn är stor.
Det är ofta jag ser film på annat sätt för att sen inse att den faktiskt finns på någon av dom tjänster jag betalar för.
Eller för den delen, att det är lättare att se filmen på annat sätt än att leta upp den i dvd-hyllan, stoppa den i spelaren, klicka sig fram genom meny och trailers osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Väntar otåligt på att få testa detta. Bara ett enkelt få se åtkomst till filmerna som man uppskattade som liten, och lika mycket nu, är värt det.

Vet du om det kommer finnas svenskdubbat?

Permalänk

Disney är magi, Disney är kärlek.
Min kraft den flödar genom luft och genom mark, kraften spirar, väller upp och gör mig stark, tanken kristalliserar fantasi till frusna fraktaler överallt, jag lämnar allt som var, förkastar direktiiiiiv...

Visa signatur

Alfred E. Neuman

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Vet du om det kommer finnas svenskdubbat?

Nej det vet jag i och för sig inte, men det får man väl anta?
Vissa filmer finns ju på svenska i andra steamingtjänster, men vi får väl se. Det vore ett stort no no om dom inte skulle finnas på svenska kan jag tycka.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Säg det till min fru.. hon ska prompt ha alla jäkla serieabbonnemang som finns! Tror vi är uppe i ca 650 spänn per månad än så länge.

Du är inte ensam .... :/

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Netflix höjde avgiften med uttalande om "förbättrat innehåll". Innehållet verkar vara Gwyneth Paltrows Goop scam show, Tiger King (som jag tyckte var helt urbota tråkig och dålig), en rad dåliga c-filmer som knappt har 5/10 på imdb. Fortsätter Netflix på den vägen med "ameritrash" så tänker jag säga upp abonnemanget.

Inte för att Disney+ verkar superattraktivt heller, Marvel och Star Wars korvstoppning i PG13 format har jag fått nog av.

Permalänk
Avstängd

Funderar på att ta något gratisabonnemang av Disney+ till hösten om det finns då för att kolla genom alla Star Wars filmer. Sen kan jag nog hoppa över resten och avsluta det igen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Jackbob:

Alla dessa strömningstjänster. Köp allihopa för 1000kr/mån och jonglera 10st olika klienter, och du kommer fortfarande inte ha ens en bråkdel av allt material tillgängligt. Du får ju inte ens allt material från Disney när du köper Disney+.

Ring mig när det finns en tjänst som samlar ALLT material i hög kvalitet, får kosta 600/mån om det så vill.

Eller så streamar man allt gratis och har all utbud tillgänglig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raoul_duke:

Eller så streamar man allt gratis och har all utbud tillgänglig.

Sådant okristet beteende skulle minsann en laglydig medborgare som jag aldrig vika mig för. Icke faller jag offer för lusten av den syndiga enkelheten i att utnyttja illegalt innehåll i hög kvalité från torrent-trackers. Nej nej, herregud, vad för dyrkare av beelzebub tar du mig för egentligen!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Alla dessa strömningstjänster. Köp allihopa för 1000kr/mån och jonglera 10st olika klienter, och du kommer fortfarande inte ha ens en bråkdel av allt material tillgängligt. Du får ju inte ens allt material från Disney när du köper Disney+.

Ring mig när det finns en tjänst som samlar ALLT material i hög kvalitet, får kosta 600/mån om det så vill.

Ska det skapas en tjänst som samlar allt så borde man logiskt sett förvänta sig att den blir dyrare än de separata tjänsterna eftersom man i vissa fall då får ytterligare en mellanhand som ska ha betalt (samt att det ska licensieras allt material som just ni inte finns för streaming). Tyvärr blir det utopiskt att, i den överskådliga framtiden, få en perfekt tjänst som dessutom kostar mycket mindre.

Det närmaste jag kan se är att det skulle skapas någon klient som kan samla de tjänster man prenumererar på i ett gränssnitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Ska det skapas en tjänst som samlar allt så borde man logiskt sett förvänta sig att den blir dyrare än de separata tjänsterna eftersom man i vissa fall då får ytterligare en mellanhand som ska ha betalt (samt att det ska licensieras allt material som just ni inte finns för streaming). Tyvärr blir det utopiskt att, i den överskådliga framtiden, få en perfekt tjänst som dessutom kostar mycket mindre.

Det närmaste jag kan se är att det skulle skapas någon klient som kan samla de tjänster man prenumererar på i ett gränssnitt.

Den logiken utgår från att det skulle vara dyrare att betala en mellanhand jämfört med att parallellt utveckla 10+ individuella klienter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Den logiken utgår från att det skulle vara dyrare att betala en mellanhand jämfört med att parallellt utveckla 10+ individuella klienter

Nej, den utgår från faktumet att anledningen till att företag skapar sina egna tjänster är för att de inte vill dela förtjänsten med andra. Det finns inte en chans att något företag som går bra istället skulle licensiera bort sitt material och dessutom acceptera mindre betalt. Vad t ex Disneys kilent kostat att utveckla kommer också vara försvinnande lite jämfört med budgeten för allt material de producerat och kommer producera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Nej, den utgår från faktumet att anledningen till att företag skapar sina egna tjänster är för att de inte vill dela förtjänsten med andra. Det finns inte en chans att något företag som går bra istället skulle licensiera bort sitt material och dessutom acceptera mindre betalt. Vad t ex Disneys kilent kostat att utveckla kommer också vara försvinnande lite jämfört med budgeten för allt material de producerat och kommer producera.

Du ignorerar fortfarande massvis med variabler. Företagen kan lika gärna tjäna mer pengar av att kunna garantera exponering av sitt material till alla användare av tjänsten, dom når kunder dom annars inte nått. Flera individuella tjänster kan lika gärna leda till att folk inte köper dom alls eftersom det är tröttsamt med tiotals tjänster och därmed får företagen inte en spänn istället.

Att sitta här och påstå vad som hade gett företagen mest pengar är något du gör med noll underlag för dina påståenden. Och det är inget diskussion jag är intresserad av fortsätta med dig heller.

Men sure vi leker med tanken att att du har helt rätt och dom tjänar mer pengar på egna tjänster. Jag bryr mig inte och kommer fortfarande inte köpa deras streamingtjänster.

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning på en lösning som ens kan närma sig att ladda ner från en tracker. Streaming i all ära men i jämförelse är allt mätbart sämre på alla sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Du ignorerar fortfarande massvis med variabler. Företagen kan lika gärna tjäna mer pengar av att kunna garantera exponering av sitt material till alla användare av tjänsten, dom når kunder dom annars inte nått. Flera individuella tjänster kan lika gärna leda till att folk inte köper dom alls eftersom det är tröttsamt med tiotals tjänster och därmed får företagen inte en spänn istället.

Att sitta här och påstå vad som hade gett företagen mest pengar är något du gör med noll underlag för dina påståenden. Och det är inget diskussion jag är intresserad av fortsätta med dig heller.

Men sure vi leker med tanken att att du har helt rätt och dom tjänar mer pengar på egna tjänster. Jag bryr mig inte och kommer fortfarande inte köpa deras streamingtjänster.

Det är rätt ironiskt att du säger att jag inte har något underlag för mina påståenden när det jag säger stämmer överens med hur verkligheten ser ut, och du förväntar dig något som inte existerar och som är motsatsen till marknadstrenden. Det du säger nu utgår från att företagen inte vet vad som är gynnsamt för dem, så vem är det som egentligen saknar grund för sina påståenden?

Självklart kommer det inte finnas en marknad för hur många tjänster som helst, så vissa producenter kommer såklart att licensiera ut även i fortsättningen, men inget tyder på att det inte finns en marknad för flera. Disney, Apple, Amazon, med flera, har marknadsanalyser som säger att det finns rum för dem.

Permalänk
Medlem

Efter att Disney fullständigt mördat Star Wars, ska det mycket till för att jag hoppar på någon tjänst från dem.
Mandalorian är ok, synd att personerna bakom den inte fick göra långfilmerna också.

Om man bortser från min bitterhet över massakern på SW så tycker jag att det verkar som att Disney räknar med att deras storlek ska göra jobbet, de kommer nog mest konkurrera med att ta bort sitt material från konkurrenterna och räknar med att kunderna följer efter.
Vi får se om de kan komma med något nytt....Neflix skapar åtminstone många intressanta serier...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det du säger nu utgår från att företagen inte vet vad som är gynnsamt för dem, så vem är det som egentligen saknar grund för sina påståenden?

Jag har knappt inte påstått någonting i denna tråd? Jag har beskrivit vad jag är villig att lägga mina pengar på, samt uttryckt min tveksamhet till att det är så enkelt som att flera streamingtjänster=mer pengar. Vad som är helt sant eller inte vet varken jag, du eller ens dom.

Citat:

Självklart kommer det inte finnas en marknad för hur många tjänster som helst, så vissa producenter kommer såklart att licensiera ut även i fortsättningen, men inget tyder på att det inte finns en marknad för flera. Disney, Apple, Amazon, med flera, har marknadsanalyser som säger att det finns rum för dem.

Jag har inte sagt något som ligger i närheten av att säga att det "inte finns en marknad för flera". Det gör det uppenbarligen då vi har flera.

Permalänk
Hedersmedlem

Räknar med att hoppa på detta första dagen det blir tillgängligt här.

Är lite disney-nörd själv och bor ihop med en som kan i stort sett alla filmerna utantill

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Känns som ett givet köp för de med barn. Självklart säkert roligt för oss andra. Så ur disney ägares plånböcker var denna satsning kanske rätt val.

Har barn, men vill gärna se hur utbudet i Europa och Sverige blir först. Känns inte så intressant om det man vill se inte finns tillgängigt på grund av "regionala skillnader" eller om man ändå får sitta och vänta.

Permalänk
Skrivet av The-Architect:

Säg det till min fru.. hon ska prompt ha alla jäkla serieabbonnemang som finns! Tror vi är uppe i ca 650 spänn per månad än så länge.

Någon är en riktig toffel. Ryck upp dig!

Relationenen kan stå på spel.