Permalänk
Medlem

Koppla ihop två laptops

Hej.

Är det möjligt att koppla ihop två laptops via t.ex HDMI och bara använda den ena som skärm? Jag provade detta men det funkade inte så jag vet inte hur jag ska göra, eller om det ens går att göra? Det är två olika fabrikat på laptopsen också. Någon som vet mer om detta?

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Zidious G:

Hej.

Är det möjligt att koppla ihop två laptops via t.ex HDMI och bara använda den ena som skärm? Jag provade detta men det funkade inte så jag vet inte hur jag ska göra, eller om det ens går att göra? Det är två olika fabrikat på laptopsen också. Någon som vet mer om detta?

Ska du använda hdmi behöver du ett video in kort på den ena men det kan kanske duga med nån mjukvarulösning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kort svar: Nej

För att det skulle funka behöver du bildingångar på datorn. Dina datorer har med all säkerhet bara utgångar. Däremot kan du använda remote desktop, teamviewer eller liknande lösning om du bara är ute efter att styra den andra datorn.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Kort svar: Nej

Dina datorer har med all säkerhet bara utgångar.

Ja, just det. Såklart.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Googla på typ "use laptop as second monitor" så får du upp en hel del lösningar. körde själv en Surfplatta som extra skärm för massa år sedan då var det bara att installera en app och ha enheterna på samma nätverk. Men den du använder som skärm behöver ju fortfarande fungera och vara igång så att den kan köra mjukvaran.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Hej.

Är det möjligt att koppla ihop två laptops via t.ex HDMI och bara använda den ena som skärm? Jag provade detta men det funkade inte så jag vet inte hur jag ska göra, eller om det ens går att göra? Det är två olika fabrikat på laptopsen också. Någon som vet mer om detta?

Vad vill du uppnå? Går ju att använda nån form av fjärranslutning typ teamviewer.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Vad vill du uppnå? Går ju att använda nån form av fjärranslutning typ teamviewer.

Jag vill bara kunna använda två skärmar. Jag har ingen extra skärm men en extra laptop. Vid en extra skärm är det bara koppla ihop och trycka Windowstangent + P och köra två skärmar. Jag vill göra samma med två laptops och bara använda den ena som skärm. Men som han säger är det ju bara två hdmi-utgångar.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Jag vill bara kunna använda två skärmar. Jag har ingen extra skärm men en extra laptop. Vid en extra skärm är det bara koppla ihop och trycka Windowstangent + P och köra två skärmar. Jag vill göra samma med två laptops och bara använda den ena som skärm. Men som han säger är det ju bara två hdmi-utgångar.

Det du vill är nog ganska svårt köp en extra monitor istället och koppla in den på din laptop.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

i windows 10 så kan du projicera din skärm till en annan windows 10 burk. (men tror båda måste ha wifi)

https://www.laptopmag.com/articles/turn-windows-10-pc-into-wi...

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.