Permalänk
Medlem

F5 F5 F5 F5

Ibland ser jag en intressant reklam, klickar in på en annan sida av ren reflex. Uppdaterar om sidan till reklamen kommer tillbaka vilket kan ta ett bra antal omladdningar av sidan ibland. Med omladdning av sidan för ofta slutar saker att ladda in nuförtiden.

Är det här beteendet en del av något nytt DoS / DDoS skydd? Aldrig stött på det på Sweclockers förut.

Saker och ting slutar ladda in

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Vad kul att du finner reklamen intressant! Vi har tyvärr ingen gemensam sida med all reklam på, det har efterfrågats förut, utan man måste som du säger besöka sidan om och om igen, då de slumpas fram.

Det finns lite olika spärrar inbyggda på servern och du ser ut att träffa en/flera utav dem. Du ska verkligen kunna hamra F5 mycket fortare än vad du gör i dagsläget innan du ska stöta på problem. Vad jag kan se så vill din webbläsare ladda ner logotypen och ikonerna (vid Mina citat) vid varje sidladdning. Det är inte något som skall ske, utan de ska sparas i din webbläsare.

Vilken webbläsare är det du använder?
Är det inkognito?
Eller ett mörkt tema?
Får du samma problem inloggad som utloggad?
Har du provat en annan webbläsare?

/ Johan

Permalänk
Medlem

@jreklund:
Firefox 75.0
Sker även utloggad
Allt standard, inga teman eller inkognito mode
uBlock origin installerat men inaktiverat för Sweclockers, inga custom filter.

Sker även med nyaste Edge och Chrome (ej inloggat, inga tillägg eller annonsblockerare)
Har publik IP adress med, så ej bakom någon delad NAT444.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Jag har nu undersökt problematiken med nämnda webbläsaren. Jag kan replikera problemet i FireFox och Microsoft Edge (version 44, ej Chromium). När man trycker på F5 eller Uppdatera-knappen i webbläsaren skickar dem en signal att de vill ha alla filer på nytt, lite som CTRL+F5 (en hård uppdatera) ska fungera.

Innan vi löst problematiken kan du alltid trycka på "Framsida" eller någon annan länk i menyn tills du får rätt annons, då behåller den alla filer och bara begär en ny sidladdning.

/ Johan