Oneplus 8 får trådlös laddning med kapacitet på hela 30 W

Permalänk
Medlem

Med så bra snabbladdningsteknik som Oneplus har så har jag faktiskt inte saknat trådlös laddning, räcker med att slänga den på laddning 30 min innan avfärd så har man laddning så det räcker och blir över för dagen. Kan väl vara smidigt om man har en telefon med dålig batteritid.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Då min nuvarande oneplus 5 fått glapp i kontakten vore det nice med trådlös laddning. Sen så har kameran blivit väldigt mycket bättre sen min telefon släpptes, tjejens 7t pro är galet bra. Så är rätt taggad på ny lur ändå, även om det är lite surt att den bara hållit i två år.

Det är inte svårt att laga Oneplus telefoner. Jag själv bytt jack på min OP6 och det kostade en hundring för reservdelen.

https://www.ifixit.com/Guide/OnePlus+5+Charging+Port-Headphon...

Permalänk
Medlem

Jag har en liknande den på bilden till min lur och tycker det är skitbra.
Skönt att bara ställa telefonen på kvällen och inte hålla på med sladdar o skit.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Moderator
Testpilot

Äntligen. Detta ser jag fram emot men det får väl bli nästa modell. Splurgade nyss på en OnePlus 7t.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Bakgrund:

Med så bra snabbladdningsteknik som Oneplus har så har jag faktiskt inte saknat trådlös laddning, räcker med att slänga den på laddning 30 min innan avfärd så har man laddning så det räcker och blir över för dagen. Kan väl vara smidigt om man har en telefon med dålig batteritid.

Håller med om detta!

Quick charge är det bästa med OnePlus. Jag laddar alltid på morgonen när jag ändå gör mig i ordning sen är det oftast runt 90% laddning när jag tar den. Borde vara bra för batteriet också om jag förstått litium rätt. Att värme är den största boven för att tappa kapacitet men jag kan ha rört ihop det

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Såg det inte nämt varken i replies eller artikeln själv, men alla andra artiklar jag läst säger att det är ENDAST 8 Pro som har wireless charging. Inte vanliga 8 (liksom den saknar ip68 och har ingen 120hz).