Sony avtäcker Playstation 5-kontrollern Dualsense

Permalänk
Konsolgrävare

*håller tummarna*

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen den har en vanlig 3.5 utgång för ljud. Sjukt smidigt att koppla in ett par hörlurar när man inte vill störa sambon!

Permalänk
Medlem

Ser ut som de närmar sig Xbox form och det är knappast någon nackdel, tvärtom är det helt rätt tycker jag

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd

Kontrollen har länge varit playstations svaghet, för jävla obekväm och för liten.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Fortfarande gamecube som har bäst kontroll XD

Permalänk
Medlem

Blir mer och mer lik de nyare xbox-dosorna...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Wow! Jag trodde först att det var en konceptbild. Väldigt, väldigt häftig är den. Hoppas konsolen också är vit och i matchande sci-fi-tema! Efter att ha läst om dess finesser vart jag ännu mer imponerad särskilt över att den har USB-C.

Och att utvecklarna ska alltså kunna programmera trögheten på L2 och R2 och haptisk återkoppling blir spännande tillägg. Mikrofonen är nog ett klokt val för att göra PSN-spelarna mer sociala och skapa en bättre gemenskap hoppas de inte snålar in på kvaliteten där bara.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LupX:

Håller med om att de gått mer efter formspråket hos Xbone-kontrollen. Vilket är klart positivt med tanke på hur ergonomisk den är jämfört med Dualshock 4.
Jag har en vit Xbone-kontroll till PC och måste säga att den efter +200 timmars användande med go handsvett emellanåt håller sig väldigt fräsch. Visserligen så torkar jag av den med fuktad trasa och lite diskmedel emellanåt. Det som snabbt blir skabbigt är de blanksvarta detaljerna.

Känns betryggande, blir priset rätt så kanske man slår till på nån rea framöver.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Pung-knapparna blev inte standard alltså?
Hade även hoppats på trådlös laddning så man slipper kabeln.
Och hoppas som nån annan sa att 3,5mm uttaget finns kvar för familjefriden

Jag tycker den ser bra ut! Kul dom vågar förnya och sticka ut!

Permalänk
Medlem

jävlar va ful den var, men den ser mer bekväm ut än DS4.
Det som gör att jag är sugen på en PS5 är inte Sonys e-penis (löjligt snabb ssd) utan hatpisk återkoppling på knapparna, tror det kan göra jävligt mycket för känslan och inlevelse att känna ett motstånd om man bromsar i en bil, eller spänner en pilbåge!

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

RIP den klassiska designen hos Dualschock!

Vet inte riktigt hur jag känner för den nya designen. Men den kanske grows on you?

Permalänk
Medlem

Xbox one ripoff! Hoppas den är lika skön också. För dem jävla dual shock var ju ren dynga helt värdelösa. Fula och osköna. Har apple verkligen dragit nytta av sitt haptiska beteende. NEJ.... Kommer Sony göra det? NEJ... Waste of time/money and we're paying for it!

Använde vi styrplattan på dualshocken = Nej aldrig använt! Kommer vi använda den nu? Nej förmodligen inte.. Göra den större? hån mot slutanvändaren : JA!
Dålig fokus på vad som är av relevans?

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

@lillaankan_i_dammen: Jäklar vilka dasslock! Jag har strl 10 och föredrar X-one controllern mycket bättre än PS4. Mina barn 8 och 6 år är tu delade, den yngste föredrar ps4 och den äldre xbox.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Jag gillar designen starkt! Men det blir för mycket svart på den tycker jag. Det svarta ser nästan påklistrat ut eller som två olika delar som lappats ihop.
Vitt med lite blått tycker jag iaf ser riktigt stilrent och futuristiskt ut så det gillar jag Precis som den vita PS4an, den var riktigt snygg!

Jag håller med fullständigt. Den svarta delen runt de analoga spakarna ser påklistrat ut från föregående generation och har ett annat formspråk. Hade varit mycket snyggare om den delen också var uppbyggd av "rustningsplåtar", gärna lite kantigt, som man får känslan av att de vita partierna är. Nån mer än mig som tänker Gundam?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk

Jag förstår inte varför man måste ändra på ett vinnande koncept. DS4 är ju fulländad.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Fortfarande gamecube som har bäst kontroll XD

Ja sjukt att ingen kunnat slagit wavebird ännu!

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@BrottOchStraff: nej hörlursingången syns fortfarande på den nedre delen av Dualsense.
https://i.pinimg.com/564x/fe/1b/ee/fe1bee68ad205d51894c2c0c667b59ee.jpg

Ah ok, det blir någon form av USB-C adapter då. Hoppas de istället lagt in stöd för bluetoothlurar

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrottOchStraff:

Ah ok, det blir någon form av USB-C adapter då. Hoppas de istället lagt in stöd för bluetoothlurar

Vore väl ett fiasko om de inte gjort det då allt skulle vara så mycke enklare med trådlöst. Vi pratar iallafall 2020.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

synd att de inte flyttade upp vänster spak som på Xbox kontrollerna, mycket skönare känsla än att ha tummarna nära varandra, men om det blir en ny konsol så blir det PS5 enbart för de exklusiva titlarna då jag redan kör Xbox Game Pass Ultimate till slutet av 2022 och har PC kopplad till TV, så Xbox One X blir nog kvar tills man orkat spela ut Gears of War 2 o 3, tråkigt att de inte släpptes i 60fps version.

edit: och att de inte kommer med vanliga batterier likt Xbox så man enkelt kan byta och inte behöver oroa sig för att batteriet slits ut.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Finns det någon som helst logik i att ha urgröpta styrspakar som på kanterna skär in i tummarna?
För min del hade gärna "utvecklingen" av handkontroller kunnat stanna av efter DS-kontrollen som kom med PS2.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Tycker den är både snygg och ful på samma gång.

Gillar konceptet men behöver finliras lite till. Efter att ha köpt en switch nyligen så säger jag att jag dock helst av allt skulle vilja se en kontroller man kan ta isär. Så. jävla skönt att spela i vilken ställning som helst som ett däckat miffo. ^^

Påminner mig på helheten ganska mycket om tidigare xbox kontroller som jag alltid gillade. Nu har jag vant mig vid PS4 och har inga problem men jag har alltid gillat stora bekväma kontroller. (Säger jag precis efter att hyllat nunchucks)

Permalänk
Medlem

Ja vad skall man säga? Den ser bekväm ut och är riktigt stilig, tycker jag

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

-"Holy batarang batman!"

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Hoppas verkligen den har en vanlig 3.5 utgång för ljud. Sjukt smidigt att koppla in ett par hörlurar när man inte vill störa sambon!

...hellre enkel bluetooth koppling med valfria lurar. Fysiska uttag och sladdar är så 2000.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Den ser bekvämare ut än PS4:an... Men inte särskilt snygg.

Den är ju skitsnygg! Du har ju helt klart dålig smak 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

...hellre enkel bluetooth koppling med valfria lurar. Fysiska uttag och sladdar är så 2000.

Varför inte både 3.5mm och blåtand? Personligen vill jag helst ha 3.5 för det är vad mitt headset använder men båda vore väl bäst.

Sen är jag besviken på att det inte verkar finnas några extra "back buttons" som standard på den, jag antar att man får köpa till dom som ett tillbehör likt det som kom till DS4. (så det blir typ 1000kr för en komplett kontroll då? som förmodligen är jätteplastig jämfört med Xbox Elite kontrollen jag köpte för 1000-1100kr)

Även besviken över att spakarna ser likadana ut som på DS4, dels för att dom nöts ut på ytan ganska lätt och själva ringen som spaken vilar mot vid fullt utslag och spaken i sig är båda av för mjuk plast så det blir ojämnt motstånd när man drar runt spaken efter lite slitage. På Switch Pro och Xbox Elite är det hårt material så det glider perfekt hela tiden.. jag hoppas dom åtgärdat detta iaf!

Tycker inte den är så snygg heller men men.. funktioner är ju viktigare, i helsvart ser den ju bra ut dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Kontrollen har länge varit playstations svaghet, för jävla obekväm och för liten.

Tycker själv att det är bra att det finns alternativ för oss utan dasslockshänder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aToria:

Ja sjukt att ingen kunnat slagit wavebird ännu!

Amen! har fyra som jag är väldigt rädd om <3

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Mattias10:

Fattar inte varför så många klagar på utseendet, den ser ju galet cool ut!

Det är nog en generationsfråga.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Finns det någon som helst logik i att ha urgröpta styrspakar som på kanterna skär in i tummarna?
För min del hade gärna "utvecklingen" av handkontroller kunnat stanna av efter DS-kontrollen som kom med PS2.

Usch och fy. Den kontrollen är ju horribel . Vi hade både PS2 och Gamecube hemma när dessa var aktuella och man var mindre och den DS kontrollen hade absolut inget att hämta jämte Gamecube-kontrollen.

Sen nästa generation kom Xbox 360 med sin suberba kontroll medan PS3 körde vidare med typ samma eller om det t.om är samma och då var det ju inte ens roligt längre hur urusel DS är jämte den.

Visst, smaken är som baken antar jag men har ändå objektivt svår att se hur äldre DS kan ses som någon slags kulm i design av handkontroll när tex 360-dosan finns tex.

Kan tillägga att jag är rätt liten, eller normal kanske...1.75m och har inga björnlabbar till händer. Annars kan man ju tänka sig att DS kanske är bra för mindre händer eller ngt men i mitt fall absolut inte.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |