Call of Duty: Modern Warfare 2019 – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Samma problem, körde VPN till Canada och det fungerar nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lighisse:

Fick samma problem, bytte till NA och nu patchas det... Så testa det.

Skrivet av klacko:

Jag fick att jag hade 82GB patch! Tog bort hela spelet och fick samma fel som du.
Testar nu att ladda ner vi Americas.. då laddas det ner iaf.

Hur gör man för att ladda ner från NA servrarna?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Hur gör man för att ladda ner från NA servrarna?

Ovanför PLAY trycker du på Region/ account och väljer Americas

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Ovanför PLAY trycker du på Region/ account och väljer Americas

Hur missade jag denna knapp... haha! Tack

Går bra att ladda ner nu från Americas

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

what? spelade i söndags sist. ny patch ute som är 158 gb? det är ju som att laddar ner spelet igen D:

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

what? spelade i söndags sist. ny patch ute som är 158 gb? det är ju som att laddar ner spelet igen D:

Bör vara bugg, min var på 20gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Bör vara bugg, min var på 20gb

efter 45 min var det 50gb kvar sen fuckade den som den gjorde hela dagen igår. Failed to download files from Blizzard. BLZBNTAGT000008A4

får inte ner patchen.. gjort alla stegen blizzard säger att man ska göra för att fixa det...

orkar inte

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

efter 45 min var det 50gb kvar sen fuckade den som den gjorde hela dagen igår. Failed to download files from Blizzard. BLZBNTAGT000008A4

får inte ner patchen.. gjort alla stegen blizzard säger att man ska göra för att fixa det...

orkar inte

Fyfan... Inte direkt det spelet man vill ska strula vid nedladdning heller med tanke på storlek.

Permalänk
Medlem

är det nån annan som har problem med warzone ? efter den senaste uppdateringen så efter 2 -3 min speltid så hamnar jag tillbax på skrivbordet utan några som helst meddelande. Spelet fungerade innan men nu så händer detta varje gång, resten av spelet fungerar som det ska , bara warzone som strular

Permalänk
Medlem

Nu har ju Modern Warfare funnits ute ett tag, och jag funderar på att kanske skaffa det, trots allt. Hur står det till med spelet? Har något förbättrats/försämrats sedan släppet? Kan man rekommendera ett köp till någon som tyckte betan var undermålig, eller inte?

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

Mycket sämre FPS och mer stutter efter uppdatering på 15gb... bra jobbat.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av SwedZi:

Mycket sämre FPS och mer stutter efter uppdatering på 15gb... bra jobbat.

Jag får inte ens någon fart i uppdateringen, stått på hela dagen och kommit 50%. Uppe på hela 35KB/s nu.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidrone:

Jag får inte ens någon fart i uppdateringen, stått på hela dagen och kommit 50%. Uppe på hela 35KB/s nu.

Jag har samma problem. 25KB/s för tillfället. har kommit upp som högst i 500KB/s. Vad har du för ISP?

EDIT: Efter många om och men så har nerladdningen tagit fart. Just nu 12 Mbit/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidrone:

Jag får inte ens någon fart i uppdateringen, stått på hela dagen och kommit 50%. Uppe på hela 35KB/s nu.

Skrivet av Polze:

Jag har samma problem. 25KB/s för tillfället. har kommit upp som högst i 500KB/s. Vad har du för ISP?

EDIT: Efter många om och men så har nerladdningen tagit fart. Just nu 12 Mbit/s

Satt också typ 1h och försökte massa saker för att få fart på nedladdningen, efter ca 1h så bara hoppade den igång på 30mbit/s, så låt det stå bara, ingen idé att försöka massa.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Satt också typ 1h och försökte massa saker för att få fart på nedladdningen, efter ca 1h så bara hoppade den igång på 30mbit/s, så låt det stå bara, ingen idé att försöka massa.

Jag låg på 300 Kb/s, bytte till USA och satte igång min VPN, ligger nu på 100 Mbit/s

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jag låg på 300 Kb/s, bytte till USA och satte igång min VPN, ligger nu på 100 Mbit/s

Tjena!

Då var det nog din VPN som gjorde susen, jag provade byta region utan framgång.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Deras servrar är i dagsläget under all kritik. Mkt lagg i spelet, många har problem med nerladdningar, kö för att ens starta spelet.
inte värt pengarna i dagsläget, kanske blir det efter korona krisen när en andel spelare kopplat ner och återgått till ett liv utanför spelvärlden. Men som det är just nu är det riktigt dåligt.

När spelet väl funkar är det dock riktigt kul både battle royal och original varianten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTskrevraket:

Deras servrar är i dagsläget under all kritik. Mkt lagg i spelet, många har problem med nerladdningar, kö för att ens starta spelet.
inte värt pengarna i dagsläget, kanske blir det efter korona krisen när en andel spelare kopplat ner och återgått till ett liv utanför spelvärlden. Men som det är just nu är det riktigt dåligt.

När spelet väl funkar är det dock riktigt kul både battle royal och original varianten.

deras 12tickrate servrar har alltid varit skit, bara lite värre just nu med det extra server lagget på köpet

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Mycket sämre FPS och mer stutter efter uppdatering på 15gb... bra jobbat.

Har du min typ av stutter? Går fan inte att spela skiten.

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Har du min typ av stutter? Går fan inte att spela skiten.

https://youtu.be/ZRXpFjYPdus

Hej!

Nej, inte alls så. Har mer fps stutter. Har egentligen inte stutter, får mer fps drops (dock bara från typ 160 till 115) Benämnde det fel, my bad.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Har du min typ av stutter? Går fan inte att spela skiten.

https://youtu.be/ZRXpFjYPdus

Jag hade exakt samma problem. Löste sig när jag satte allt på Low och sänkte Anti-Aliasing med datorn i sign.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Jag hade exakt samma problem. Löste sig när jag satte allt på Low och sänkte Anti-Aliasing med datorn i sign.

Det där fungerar tråkigt nog för mig också! Har även jag ett 5700 XT. Är det grafikkortet eller spelet som är dåligt optimerat i detta fall?

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Det där fungerar tråkigt nog för mig också! Har även jag ett 5700 XT. Är det grafikkortet eller spelet som är dåligt optimerat i detta fall?

Tror spelet är felet nu, testat min 920,4770k,1800x,5960x,fx9590 och alla får samma fps drops oavsett om det är med mitt 1080ti eller inte samt low/max samt upplösning.

Permalänk
Medlem

Därför man lirrar COD på ps4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Tror spelet är felet nu, testat min 920,4770k,1800x,5960x,fx9590 och alla får samma fps drops oavsett om det är med mitt 1080ti eller inte samt low/max samt upplösning.

Tror det är ostabilt och man har tur eller inte, jag har dator i signatur och ligger på bra FPS och stabilt i både MP och WZ på high+ settings och 1440p med 100% render.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Tror det är ostabilt och man har tur eller inte, jag har dator i signatur och ligger på bra FPS och stabilt i både MP och WZ på high+ settings och 1440p med 100% render.

Är ju fortfarande spelet det är fel på, googlat runt lite och tittat på youtube om problem som cod fick efter deras patch.
Kunde inte ens tanka ner patchen utan den fastnade, söka match tar sån jäkla lång tid, kartan buggar ur till och från och fpsn droppar.
Dom jag brukar spela med har samma problem så då har vi haft en jäkla otur men finns ju fler där ute.
Men det är ju kul att det fortfarande funkar för dig men fixar dom inte problemet så lär jag nog avinstallera och ge plats till något annat tills skiten är fixat.

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Jo som sagt, sa att det var tur eller otur som gällde. Referensen var mer att då min dator driver det bör din inte ha problem därav har du haft otur. Har du testat att laddar om shaders och köra en reset på grafikinställningarna, när det är stabilitetsproblem kan det ibland hjälpa att gå tillbaka till ett default/known state.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

@ExcZist: Jo som sagt, sa att det var tur eller otur som gällde. Referensen var mer att då min dator driver det bör din inte ha problem därav har du haft otur. Har du testat att laddar om shaders och köra en reset på grafikinställningarna, när det är stabilitetsproblem kan det ibland hjälpa att gå tillbaka till ett default/known state.

Yes har kollat på shaders och köra reset samt installerat om 2 av burkarna redan...

Permalänk
Medlem

Galet med fuskare nu. Det här är nackdelen med gratislir.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Har du min typ av stutter? Går fan inte att spela skiten.

https://youtu.be/ZRXpFjYPdus

Exakt sådär är det för mig med, vissa matcher.. kommer in och fryslaggar till sådär lite frekvent! Hur löste ni det?

Radeon 5700xt
Amd ryzen 5 3600