Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Körde precis igång. Har tidigare av och till kört Seti@home, men eftersom datorn står i sovrummet så blir det sådär att köra kontinuerligt.

Core i7-2600 med ett GTX 1080 Ti för min del.

Aktiverade också Rosetta@Home som också kör Corona och Cosmology@Home som kanske kan ge några framtidslösningar av storslagen karaktär.

Är det någon som vet varför Folding@home inte är ett BOINC-projekt?

BOINC fanns inte när Folding@Home startade, sen tror jag att de vill ha bättre kontroll på sina egna projekt.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel.
Har precis startat igång lite lätt igen, ser stor aktivitet i teamet vilket är kul!

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Om man inte får WU, testa ändra "any disesae" till något annat. Jag kör på "Cancer" men får ändå corona projekt ibland.

Efter att ha haft maskinerna hemma ståendes i ett par dagar verkade de få jobba lite sporadiskt. Sen startade jag om dom efter en runda Windows uppdate. Efter uppstart fick jag rätt omgående jobb för både CPU och GPU på båda maskinerna. Det har inte hänt på länge. Har noterat att det under "Next attempt" ofta står över en timme efter ett negativt svar från F@H:s servrar ang tillgängliga WU:s. Förstår att det behövs för att avlasta servrarna men man vill ju bidra.

Nu är mina observationer väldigt få så det finns ingen statistisk signifikans i dom - men när en dator stått utan jobb har jag startat om den varpå den omgående fått jobb. Oftast både för CPU och GPU.

Någon annan som upplever samma sak?

Permalänk
Medlem

@DerpMcDerp: Min stod utan jobb hela dagen igår, så jag stängde av den. Nu ikväll när F@H startade fick jag jobb på CPU direkt, dock lyser GPU-jobben med sin frånvaro.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Kör sen 10 dagar tillbaka i SweClockers namn.
Har hänt en del sedan sist, 2010 typ. Då ca 35k ppd på i7 920 och AMDs värsting med.dubbla gpuer till en rutten i5a 4570k och ett 980ti och 900k ppd.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av DerpMcDerp:

Efter att ha haft maskinerna hemma ståendes i ett par dagar verkade de få jobba lite sporadiskt. Sen startade jag om dom efter en runda Windows uppdate. Efter uppstart fick jag rätt omgående jobb för både CPU och GPU på båda maskinerna. Det har inte hänt på länge. Har noterat att det under "Next attempt" ofta står över en timme efter ett negativt svar från F@H:s servrar ang tillgängliga WU:s. Förstår att det behövs för att avlasta servrarna men man vill ju bidra.

Nu är mina observationer väldigt få så det finns ingen statistisk signifikans i dom - men när en dator stått utan jobb har jag startat om den varpå den omgående fått jobb. Oftast både för CPU och GPU.

Någon annan som upplever samma sak?

Jag har märkt samma sak bara genom att pausa och sen starta genom Folding@Home-kontrollpanelen. Så man behöver inte starta om hela datorn.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med min rigg, ryzen 3600x och RX5700 har lyckats dragit ihop en miljonpoäng på en vecka

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem

@SilenceLotto: det låter som en summa som du bör få per dag. Kör du utan passkey eller kanske inte hela tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

https://www.publikt.se/sites/default/files/styles/media_full/public/artikel/corona.jpg?itok=KYJZVkiq

Om du har nyss börjat folda eller foldar du redan? Om du får Corona projekt meddela oss i tråden. Exempelvis om poäng, PPD, TPF,

Jag har nyss börjat folda lite smått men inget corona-projekt ännu.

Nope, fläktarna på servern/workstation får frispel även när jag väljer minsta last i programmet. Sakknas 64-bitarsklient också.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

@Kalasis jag får inte jobb hela tiden av klienten och jag har kört ca 22 timmar per dag. Jag kör med passkey.

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem

@SilenceLotto: sweet. Märkte precis att det gått nedför för mig också med jobben.
Misstänker att det kommer bli bättre framöver.

Permalänk
Medlem

Ja!
Har foldat sedan 2007. Bytte nyligen ut 2st 1060 mot ett 2060S i min Folding dator. Fick 40% mer PPD & 15% lägre förbrukning. I den sitter även ett 1660Ti sen tidigare. Får nu drygt 2M PPD på den. På CPU:n kör jag Boinc sedan 1999 med div. rymd baserade beräkningar samt climateprediction.
På huvud datorn foldar jag på ett 2060S bara dagtid tills det blir för varmt inne/ute. Här får även Boinc & Rosetta@home leka med 18 kärnor på CPU:n på dagtid när jag jobbar.

Visa signatur

1. Asus ROG STRIX TRX40-E Gaming|AMD Ryzen Threadripper 3960X|4x8Gb Kingston ECC|ASUS ROG Strix RTX 3080Ti|SSD1: Samsung 980 Pro NVMe M.2 500GB; SSD2: Intel 660p 2TB NVMe M.2; SSD3: Crucial P3P 4TB NVMe M.2|PSU: Seasonic Prime Titanium 1000W|Fractal Define7 XL
2. Asus TUF Gaming X570|AMD Ryzen 5 5600X|2x8Gb Kingston 3466Mhz|Asus TUF Gaming RTX 3060TI GDDR6X|SSD1: Samsung 970 Pro 500GB; SSD2: Samsung 870EVO 1TB|PSU: Seasonic Prime Titanium 750W

Permalänk
Medlem

Hur ser tillströmningen ut för er med WU?

Har blandat resultat de senaste 48h. Från att bara få WU till GPU har det övergått till CPU nu. GPU har stått stilla i ett dygn nu.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem

Foldar sedan några veckor men med SweClockers endast sedan igår (bytte till Folding@SweClockers.com från 0). Visste inte att SweClockers hade ett team. Kör på tre CPU-kärnor nu men GPU står stilla. Går c:a 22 tim per dygn

Permalänk
Medlem

Verkar som antalet WUs minskar markant under helgerna. Har enbart haft cpu WUs igår och idag, och den senaste gpu WU jag hade var i fredags. Folding@home teamet tycks inte hinna ordna fram WUs så det inte blir brist, men det måste vara ett ganska angenämt "problem" för dem.
Har personligen lyckats skrapa ihop ca 1,5 miljoner poäng senaste veckan, vilket innebär att mitt system jobbat totalt strax under 24h med full kapacitet i veckan, men det har varit tillgänglig för att folda ca 14 timmar per dygn.

Permalänk
Medlem

Foldar just nu projekt 14604 (covid-19).
Base Credit 955
Estimated Credit 5436
Estimated PPD 42699
Estimated TPF 1 min 49 sec
ETA 2 hours 39 min
Team 37451

Permalänk
Medlem

Sen jag ställde in att F@H klienten ska köra beta-läge så har den foldat coronavirus protein dygnet runt.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Fick ännu ett covid.19 projekt: 13860, Credit 2557, PPD 38761, TPF 57.00 sek

Permalänk
Medlem

Jepp, jobbar hemma idag så då låter jag datorn köra lite folding i bakgrunden. Värmer samtidigt upp mitt arbetsrum så det blir varmt och skönt.
Har fått mestadels Covid-19 WU.

Fått flera av projekten här:
https://stats.foldingathome.org/project?p=11747

Kör AMD 3700X och ett MSI RTX 2070 Super vilka tuffar på bra!

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Det tuggar på bra nu.

Permalänk
Medlem

Nya klienten (7.6.9) har numera möjligheten att sätta covid-19 som preferens.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Tycker uppdragen kommer tätare denna vecka än förra. Hoppas att lite fler personer kan bli aktiva igen 🙂

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem

Körde Folding@home senast 2007 på mitt PS3, nu har jag satt upp nuvarande AMD rigg (3600X, 1660 Super) för att bistå med resurser där det går.

Visa signatur

Main: AMD Ryzen 3600X || ASUS ROG STRIX X470-F || HyperX Fury Black 32GB || Noctua NH-U12A || Corsair RM750X V2 || Fractal Design Define C

Server: Intel Core i7 2600K 3.4GHz || Asus P8Z68-V PRO/GEN3 || Corsair Vengeance DDR3 16GB || Corsair Cooling Hydro H80 || Corsair AX 850W Professional Series Gold || Fractal Design R3

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur ni lyckas få så mycket i score min burk har stått på nu i två-tre veckor man bara fått ihop 72 000 knappt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Fattar inte hur ni lyckas få så mycket i score min burk har stått på nu i två-tre veckor man bara fått ihop 72 000 knappt.

Jag har foldat (för sweclockers) i tre veckor och har score 1793467 på 137 work units och då går jag ner på Light load när jag spelar eller strömmar video (vilket blir en hel del nu i corona-tider).

Jag kör på 3 CPU-kärnor och ett GFX-960-kort och när jag går ner på Light pausar GPU-körningen och minskar CPU-körningen till att gå på en kärna.

Totalt har jag inklusive det för sweclockers score 17928245 och WUs 8622 efter c:a 15 veckor

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av mattemaz:

Fattar inte hur ni lyckas få så mycket i score min burk har stått på nu i två-tre veckor man bara fått ihop 72 000 knappt.

Har du skaffat en Pass key? Utan den får man brutalt mycket mindre poäng:
https://foldingathome.org/support/faq/points/passkey/

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreyWilk:

Eftersom det inte går att välja specifikt Corona så har jag inte följt speciellt mycket men det kommer i alla fall projekt lite nu och då.
Senaste jag fick var 14531 och 14328.

EDIT: dvs har inte kollat några stats

EDIT2: Foldrar med en Ryzen 2600 på min server där den fått 4 trådar att leka med och på min primära maskin med Ryzen 2700x som får köra med 8 trådar dygnet runt och grafikkortet på natten.
Ligger runt 350k PPD

allt man foldar sedan Feb. är för Corona, bara att de att valen som finns är "gamla" namn på.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Tja! Lite random fråga, men har du kvar ditt GTX 970 fortfarande? 😊
Mvh Peter