Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

@Chrisism8:

Jag hittar den för 879 riksdaler samt finns på outlet för en hundring billigare. Lite dyrare såklart men fortfarande bra deal!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Om en vara finns i butik så ligger den ju kvar på Elgigantens hemsida men det står typ "Vara slut, finns collect at store". Nu eftersom den är helt borttagen så är det 95% chans att den inte heller finns i några butiker. Elgiganten har ju generellt ett väldigt litet utbud av PC komponenter i butik oftast.

Men, med det sagt kan det ju vara värt att åka förbi

Skrivet av Iceglow:

@Chrisism8:

Jag hittar den för 879 riksdaler samt finns på outlet för en hundring billigare. Lite dyrare såklart men fortfarande bra deal!

Ja, annars finns alltid vanliga NH-15 för 869 kr:

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=2604157

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ja, annars finns alltid vanliga NH-15 för 869 kr:

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=2604157

Men brun

Permalänk
Medlem

Fan, jag var också lite sent med att beställa. Kollade på den när den precis kom upp men tänkte, "äh, jag fixar det imorgon"... tji fick jag. Nåväl, om någon ångrar sitt köp så kan ni alltid sälja den till mig istället för att returnera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smyyy:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-headset/SSARC...

SteelSeries Arctis Pro trådlöst gaming headset, 1690

(billigast på prisjakt 2490, som redan där är ett bra pris, de stora jättarna ligger på ~3300)

Någon som vet om detta är det "bästa" headset för det priset inkl trådlöst + chatmixer osv?

Permalänk
Medlem

Elgiganten har ett
2060 Super Asus dual för 4000kr
och
2070 Gainward TwinX för 4500kr

Vad utav detta är bättre och varför?

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Elgiganten har ett
2060 Super Asus dual för 4000kr
och
2070 Gainward TwinX för 4500kr

Vad utav detta är bättre och varför?

2070 är liiite snabbare, hade kört på 2060 super.

Visa signatur

PC: CPU: 5600x | Kylare: Corsair H115i Platinum | GPU: RTX 3070 | MOBO: B550 Carbon Wifi |

Permalänk
Medlem

@Grabfate:
Jovars, jag vet att 2070 är lite snabbare. Marginellt.
I just detta fallet har vi en nästan toppmodell av Gainward och en basmodell av Asus.
Jag är mer nyfiken på ljudnivåer och temperaturer av dessa.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Hjälp gaaah!!!

Gud nu blir det svårt att bestämma sig.

HyperX Orbit S eller Steelseries Arctic Pro Wireless

Bägge nedsatta med riktigt bra priser.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

@Grabfate:
Jovars, jag vet att 2070 är lite snabbare. Marginellt.
I just detta fallet har vi en nästan toppmodell av Gainward och en basmodell av Asus.
Jag är mer nyfiken på ljudnivåer och temperaturer av dessa.

2060 super är inget varmt kort direkt. En dual kylare borde inte ha några problem att hålla temps och ljudnivå nere. Vet inte mycket om gainward men kortet verkar mer budget än asus dual. Spana in Dual tråden här på forumet så kanske du kan bilda dig en egen uppfattning?

Visa signatur

PC: CPU: 5600x | Kylare: Corsair H115i Platinum | GPU: RTX 3070 | MOBO: B550 Carbon Wifi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

@Grabfate:
Jovars, jag vet att 2070 är lite snabbare. Marginellt.
I just detta fallet har vi en nästan toppmodell av Gainward och en basmodell av Asus.
Jag är mer nyfiken på ljudnivåer och temperaturer av dessa.

Nja, Gainward dök upp för 3990 på en invigning i november på elgiganten.
Det är inget fel på 2070, men det är ingen toppmodell, två heatpipes och ganska lätt kylare som kommer in under 2 slots.
Toppmodeller har väl 4 heatpipes och tre fläktar, men man kan ju göra ganska biffiga 3-slotskort med två fläktar också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

HyperX Orbit S eller Steelseries Arctic Pro Wireless

Bägge nedsatta med riktigt bra priser.

Grundläggande fråga: Hur viktigt är trådlöst för dig? Om det inte är speciellt hög prio skulle jag kolla på Orbit S. (Planar lurar från Audeze lockar )

Men om trådlöst är viktigt för dig så är det ju inte mycket att välja på, då blir det ju Arctic Pro Wireless...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smyyy:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-headset/SSARC...

SteelSeries Arctis Pro trådlöst gaming headset, 1690

(billigast på prisjakt 2490, som redan där är ett bra pris, de stora jättarna ligger på ~3300)

Tänkte skriva tipset tidigare. Satte en chansning på prisjakt att den skulle sjunka under 1900kr. Så gjorde den äntligen det Perfekt nu när mina G933 håller på att krackelera.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Är den nåt att ha? Lite sugen på fler leksaker i arsenalen, men inte haft radiostyrd bild sen jag var 7 år gammal för 20 år sen.

Skrivet av p.lindblom:

https://www.youtube.com/watch?v=1n05q0GiJ_8 - Av den här videon att döma verkar det vara en mycket imponerande RC-bil för pengarna. Jag tipsade kollegan som genast beställde två stycken åt sina ungar. Det kliar även i mina fingrar, men jag kan inte se när jag skulle få för mig att köra radiostyrd bil.

Beställde en sådan här, blir min första bil sedan man var barn
Läste lite recensioner och den verkar vara bra, ångrar kanske att jag inte köpte ett extra batteri till.

Är det något man bör göra direkt när man får den? Läste något om olja i axlarna t.ex?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av defiant1:

Stort tack för det här tipset!
Jag hade just börjat titta efter en sådan här för att ge mina gamla föräldrar tillsammans med en surfplatta.
Med det priset var det bara att slå till!

Permalänk

Bra påskrea på Elgiganten, vissa GPUer nedsatta 1000:- och mer. (obs tid för inlägg)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Bra påskrea på Elgiganten, vissa GPUer nedsatta 1000:- och mer. (obs tid för inlägg)

Är det värt att slå till på en nedsatt GPU eller vänta tills nästa generation? Är inte jätte behov av ny GPU atm men behöver uppgradera inom 3 månader.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

El-fynd verkar ha ett Oculus Quest 128 GB på lager!
Pris: 5499 kr
https://www.elfynd.se/oculus-quest-vr-portabelt-headset-128-g...

Prisjakt
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5125462

Hoppas någon som längtat efter att spela Alyx får tag på det
(Inte helt insatt, men tror det är en bra deal)

Det här är väl en riktigt bra deal på Quest eller? Verkar ligga på runt 7k när det finns i lager, eller har jag missat något? Kantstötta kartonger spelar inte mig så stor roll men är det något annat man bör tänka på när man beställer från Elfynd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Är det värt att slå till på en nedsatt GPU eller vänta tills nästa generation? Är inte jätte behov av ny GPU atm men behöver uppgradera inom 3 månader.

Ingen dunderrea direkt på nån av korten

Visa signatur

PC: CPU: 5600x | Kylare: Corsair H115i Platinum | GPU: RTX 3070 | MOBO: B550 Carbon Wifi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av roast:

Det här är väl en riktigt bra deal på Quest eller? Verkar ligga på runt 7k när det finns i lager, eller har jag missat något? Kantstötta kartonger spelar inte mig så stor roll men är det något annat man bör tänka på när man beställer från Elfynd?

Ja, jag tror det! Verkar dessutom vara slut på de flesta andra ställena.
Har inte beställt därifrån själv, men har sett att många andra här på Sweclockers gjort det och varit nöjda

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av roast:

Det här är väl en riktigt bra deal på Quest eller? Verkar ligga på runt 7k när det finns i lager, eller har jag missat något? Kantstötta kartonger spelar inte mig så stor roll men är det något annat man bör tänka på när man beställer från Elfynd?

Nja, har för mig att den ligger på runt 5.500kr ny direkt från Oculus. Tyvärr är det slut i lager, så kan inte bekräfta att det stämmer. Vill man köpa från svensk butik är det ett bra pris dock!

Verkar dessutom vara svårt att få tag på nu, så har man bråttom är det nog också ett bra köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av dole_95:

Nja, har för mig att den ligger på runt 5.500kr ny direkt från Oculus. Tyvärr är det slut i lager, så kan inte bekräfta att det stämmer. Vill man köpa från svensk butik är det ett bra pris dock!

Verkar dessutom vara svårt att få tag på nu, så har man bråttom är det nog också ett bra köp

För 128GB modellen?

Permalänk
Medlem

Oculus säljer 64gb för 449 euro (ca 4900 kr), köpte direkt från deras sida själv med fri frakt vilket är mycket mer värt än att köpa i butik i Sverige.

Permalänk

Dom sagts tidigare i tråden, kolla oculus sida ofta, dom verkar fylla på då och då utan förvarning, när jag köpte min blev det ”tomt” 5 min efter

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Oculus säljer 64gb för 449 euro (ca 4900 kr), köpte direkt från deras sida själv med fri frakt vilket är mycket mer värt än att köpa i butik i Sverige.

Skrivet av adfactory:

Dom sagts tidigare i tråden, kolla oculus sida ofta, dom verkar fylla på då och då utan förvarning, när jag köpte min blev det ”tomt” 5 min efter

Men då är väl Elfynds pris på 5499kr för 128GB-modellen fortfarande ett bra pris? Det verkar ju vara samma garantivillkor osv.

Permalänk
Skrivet av roast:

Men då är väl Elfynds pris på 5499kr för 128GB-modellen fortfarande ett bra pris? Det verkar ju vara samma garantivillkor osv.

Ja om 128 är enda alternativet, tror inte du någonsin kommer behöva det.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Jag har problem med min Chromecast Gen. 2 att den inte klarar av att spela upp privatkopierade blu-ray filmer från Plex utan att man sänker bitraten till 8Mbit. Någon som vet om en Gen 3 kommer fungera bättre? Jag gissar att det inte är nätverket som är problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Jag har problem med min Chromecast Gen. 2 att den inte klarar av att spela upp privatkopierade blu-ray filmer från Plex utan att man sänker bitraten till 8Mbit. Någon som vet om en Gen 3 kommer fungera bättre? Jag gissar att det inte är nätverket som är problemet.

Du får nog redovisa för vilket codec den ursprungliga filen har.
CC stödjer t.ex inte hevc.

Permalänk
Avstängd

Jag har följt huvudtråden länge men jag tror inte jag sett ett enda inlägg om USB-minnen. Skulle gärna sätta något stort och relativt billigt sådant i min router så om någon har något tips tar jag tacksamt emot det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lgr:

Jag har följt huvudtråden länge men jag tror inte jag sett ett enda inlägg om USB-minnen. Skulle gärna sätta något stort och relativt billigt sådant i min router så om någon har något tips tar jag tacksamt emot det!

Så pass billiga nu för tiden att man kan köpa när man behöver utan att jaga rea-priser. Sortera efter dina behov på prisjakt och ta billigaste återförsäljaren. https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1554

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator