Permalänk
Avstängd

Regeringen får fan ta sitt ansvar och avgå efter det här är över, det är en RIKTIG skandal det här med bristen av skyddsutrustning, både till Vården samt Omsorgen.

De borde ha sett över tillgången/säkrat tillgången så fort detta började sprida sig utanför Kina. De har ju förih*lv*te heltidsanställda som jobbar med dessa frågor dagligen.

För Lite För Sent!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Regeringen får fan ta sitt ansvar och avgå efter det här är över, det är en RIKTIG skandal det här med bristen av skyddsutrustning, både till Vården samt Omsorgen.

De borde ha sett över tillgången/säkrat tillgången så fort detta började sprida sig utanför Kina. De har ju förih*lv*te heltidsanställda som jobbar med dessa frågor dagligen.

För Lite För Sent!

Det är ju regionerna som styr över materiell till sjukvården, inte regeringen. Problemet är ju att alla länder vill ha samma utrustning/materiell samtidigt.

Om man pratar om nationellt beredskapslager så är det ju inte sittande regerings fel att det ser ut som det gör, utan det är ett flertal regeringar under 30-års tid som har bidragit till detta.

Det är lätt att skylla på sittande regering så fort vi upplever en kris.

Visa signatur

🗄️ : NZXT H510 TG White . . . . . . . . . . . 🔌: Corsair RM750X White Series
🏬: MSI z370i Gaming Pro Carbon AC . 🎞️: Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15
🔲: Intel Core i7 8700K @4.1Ghz . . . . . ❄️: Corsair Hydro H115i
💾: M.2 Samsung 960 EVO 500 GB .. . . 💾: Samsung 860 EVO 1 TB
🏴: MSI GF GTX 1080 Ti GamingX . . . . 🖥️: AOC AG241QG 1440p 165Hz GS

Permalänk
Medlem

@Dredd: Inte så lätt att som anställd begära ett par hundra miljoner för inköp inom ramen för beredskap när den politiska kulturen sedan tidigt 90-tal fram till 2016-2017 bara handlat om vem som kan montera ner och avveckla mest och snabbast. Det kommer aldrig hända Sverige något för vi är neutrala och kompisar med NATO-länder. Och vips så var ladugårdarna tömda, mobförråden skickade till Baltikum och Afrika.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimetikon:

Va väl för f*n ingen källhänvisning? Intressant och höra en annan vinkling än den media rapporterar om, han säger ju klart och tydligt att han enbart filosoferar över vad som kan komma att ske

Det var en källhänvisning och det var "media" det också.

I en annan källhänvisning, också i media, filosoferar Danny Saucedo att han "länge burit på en önskan", men att denna "barndomsdröm" inte kommer att "gå i uppfyllelse" pga covid19.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimetikon:

Hittade en podd där Alexander Bard förklarar att hysterin orsakar mer problem än själva pandemin:
https://play.acast.com/s/borssnack/1f7db96b-167c-445a-b228-eb...

intervjun börjar 31 minuter in

Sen är ju just Alexander Bard ingen expert att tala om i dessa sammanhang. Började lyssna och visst har han en del poänger men då han totalt saknar överblick i ämnet och dessutom har direkt fel i basala sakfrågor tröttnade jag snabbt.

Bland annat påstår han att vaccination mot virus "är mer eller mindre omöjligt" vilket ett helt befängt påstående. På rak arm kan jag komma på bland annat röda hund, mässling, påssjuka, polio, influensa, rotavirus och HPV som alla kan förhindras med extremt viktiga vaccin. Visst kan det vara så att vissa vaccin inte håller obegränsat länge eller ej ger totalt skydd som i fallet influensa, men sammantaget är virusvaccin otroligt viktiga.

Sen fortsätter han med att vi har saknar botemedel för virusinfektioner (han menar rent generellt). Det är sant i många fall men även här finns virala sjukdomar vi kan bota, tex hepatit C.

Efter det slutade jag lyssna. Han är inte påläst och saknar medicinsk bakgrund. Han "förklarar" något han inte kan och proklamerar sig samtidigt som insatt i ämnet. Dumt och oansvarigt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ToddTheOdd:

EU kan bara reglera sådant som medlemsländerna tillåter EU att reglera. Och eftersom EU inte fått det här uppdraget av medlemsländerna så kan de inget göra. Så i just det här fallet går det inte skylla på EU. Ibland klagar folk på att EU inte gör något och ibland att de gör för mycket.

EU skapades utifrån extrema kriser som 1 o 2 världskriget. Givetvist så borde man i Bryssel direkt tagit tag i frågan om hur man bäst fördelar resurserna men det har varit knäpp tyst från Bryssel!! Uselt-Bedrövligt!

Sen kommer de säkert efter den här krisen att begära ännu mer pengar från medlemsländerna, urrrk!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Vi har mycket mark i träda. Den kan man fräsa upp. Man bör det till och med. I nödfall får vi väl odla potäter på golfbanorna, räkna med mig som frivilligarbetare i sådana fall

Ja jäklar vilken känsla det skulle vara att få köra jordfräs på golfgreenen, det skulle jag lätt anmäla mig som frivillig till! Skadeglädjen är den enda sanna glädjen brukar det ju sägas

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Ja jäklar vilken känsla det skulle vara att få köra jordfräs på golfgreenen, det skulle jag lätt anmäla mig som frivillig till! Skadeglädjen är den enda sanna glädjen brukar det ju sägas

Har golfarna gjort dig illa?

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

@Pirum:
Absolut finns det som kan göras, men det behövs en strategi och besked från regeringen att de kommer emot ifall det uppstår problem... T.ex. brist på arbetskraft vid skördande.
Men det är oerhört svårt för dem att slå om och expandera/prioritera om på kort varsel. Endel kan göras men inte hur mycket som helst.
Nästa problematik kommer med utsäde vid sådd, gödselmedel (kan kompenseras från städernas reningsverk från kommunal avlopp, men ger då följden att det kommer mycket tungmetaller och skit i marken) och skördande. Bekämpningsmedel, finns det en stor risk att blir en bristvara i år.

Just bekämpningsmedel är i stort sett omöjligt att frångå, speciellt i ett sådant fall att trädor, naturvårdsåkrar m.m odlas upp och någon tänkte så grönsaker. Det slutar med att du har en morotsland med enbart olika blommor och gräsväxter.

Självförsörjningen borde ha åtgärdats tidigare inte nu. Det är en anledning till varför Jordbrukarna får Stöd från Eu och Nationella stöd i det här fallet Svenska staten.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Regeringen får fan ta sitt ansvar och avgå efter det här är över, det är en RIKTIG skandal det här med bristen av skyddsutrustning, både till Vården samt Omsorgen.

De borde ha sett över tillgången/säkrat tillgången så fort detta började sprida sig utanför Kina. De har ju förih*lv*te heltidsanställda som jobbar med dessa frågor dagligen.

För Lite För Sent!

Ett otroligt naivt uttalande från din sida. Den nuvarande regeringen har säkerligen ett visst ansvar för bristen, men samtliga regeringar och partier har under lång tid nedmonterat vår beredskap, eller låtit nedmonteringen av fortgå, så det finns gott om ansvar att utkräva från samtliga partier och politiker.

Sen har vissa regioner underlåtit att ha den beredskap som faktiskt åligger dom att ha, så du kan ju börja med att utkräva ett ansvar av dom som i modern tid i regionerna avskaffat just skyddsutrustningen från krislagren i strid med råden från FHM och socialstyrelsen. I Stockholm torde det främst vara moderaterna.

Att försöka få tag i utrustning när detta väl börjat sprida sig måste du ju själv inse är toksvårt, Kina hade ju redan dammsugit marknaden på allt som fanns. Ock varje privat vårdbolag har ju också ett ansvar och har, eller borde ha, heltidsanställda som ser till att bolaget har tillgång till den materiel som krävs. Har inte dom något ansvar?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

EU skapades utifrån extrema kriser som 1 o 2 världskriget. Givetvist så borde man i Bryssel direkt tagit tag i frågan om hur man bäst fördelar resurserna men det har varit knäpp tyst från Bryssel!! Uselt-Bedrövligt!

Sen kommer de säkert efter den här krisen att begära ännu mer pengar från medlemsländerna, urrrk!

EU är summan av de som medlemsländerna vill att det ska vara. Rent generellt så brukar jag uppfatta det som att folk tycker att EU har för mycket makt, men du tycker alltså att de ska ha mer så det finns bättre möjligheter att hantera kriser? Annars uppfattar jag denna typ av inlägg mer som att man inte tycker om EU och läggar alla problem framför deras dörr, oavsett om det är motiverat eller inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frispel:

EU är summan av de som medlemsländerna vill att det ska vara. Rent generellt så brukar jag uppfatta det som att folk tycker att EU har för mycket makt, men du tycker alltså att de ska ha mer så det finns bättre möjligheter att hantera kriser? Annars uppfattar jag denna typ av inlägg mer som att man inte tycker om EU och läggar alla problem framför deras dörr, oavsett om det är motiverat eller inte.

Vad jag vänder mig emot är att man verkar inte ens ha försökt? En enda viktig fråga, kan EU hjälpa till med resursfördelning samt se till att gränser är öppna för viktiga transporter. Hoppas de välbetalda EU-kommisionärerna skäms!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Det var en källhänvisning och det var "media" det också.

I en annan källhänvisning, också i media, filosoferar Danny Saucedo att han "länge burit på en önskan", men att denna "barndomsdröm" inte kommer att "gå i uppfyllelse" pga covid19.

Fattar inte riktigt vad du svamlar om men....

Ta det mer som ett tips på en podd som kan slå ihjäl en timme än något som har med fakta att göra, på samma sätt som man kan rekommendera tex game of thrones till nån, menade absolut inte att profeten mohammed var här för att predika😂
Trodde det var tydligt men men...

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Vad jag vänder mig emot är att man verkar inte ens ha försökt? En enda viktig fråga, kan EU hjälpa till med resursfördelning samt se till att gränser är öppna för viktiga transporter. Hoppas de välbetalda EU-kommisionärerna skäms!

Var det inte just EU som vi tog hjälp av för att få loss vår materiel?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

Var det inte just EU som vi tog hjälp av för att få loss vår materiel?

Jo det var ett enstaka ärende, man skulle ju ha tagit tag i helheten på högsta nivå.

EOD för min del angående EU som totalt har brännt sina skepp som jag ser det, uselt!!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Har golfarna gjort dig illa?

Bara för att undvika ev missförstånd så var det alltså menat som ett skämt.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

EOD för min del angående EU som totalt har brännt sina skepp som jag ser det, uselt!!

Jag tror inte du riktigt begriper hur EU fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo men det här visar ju skämtet med EU-Bryssel.... Det sitter eller satt tusentals högavlönade politiker samt byråkrater i Bryssel och allt rasade som ett korthus.

Givetvist så skulle man inom EU ha fördelat alla resurser på bästa sätt.

Så en viktig erfarenhet måste bli att lägga ner EU!

Det här är något man inte ser ofta. Eller alls.

EU är inte överstatligt nog och borde därför läggas ner.

Jag förstår att det mera handlar om ett allmänt hat mot EU och viftandes med armarna. Men kul var det.

Permalänk
Medlem

Mm det är ju det här jag sagt hela tiden.
Dom insåg väl tillslut att det inte gick att hålla tyst om det längre.

Känns så jävla tragiskt att man inte kan göra nått annat än att invänta det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Mm det är ju det här jag sagt hela tiden.
Dom insåg väl tillslut att det inte gick att hålla tyst om det längre.

Känns så jävla tragiskt att man inte kan göra nått annat än att invänta det.

Jag tycker väl det är ett mycket bra upplägg för annars skulle det ju ha blivit panik från dag 1!

Nu har man hunnit informera de flesta och de flesta har då redan insett att det kommer att bli så här.

Stefan Löfven bekräftar att det blir så här. Eftersom det inte finns något vaccin så dör så här många.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

Att försöka få tag i utrustning när detta väl börjat sprida sig måste du ju själv inse är toksvårt, Kina hade ju redan dammsugit marknaden på allt som fanns. Ock varje privat vårdbolag har ju också ett ansvar och har, eller borde ha, heltidsanställda som ser till att bolaget har tillgång till den materiel som krävs. Har inte dom något ansvar?

Precis ja, det hade varit lättare att få tag i utrustningen som behövs för 2-3 månader sedan än nu. Man får ju trots allt tag i utrustning i dagsläget också men i mindre mängder. Man kunde bett Svenska aktörer börja producera det som saknas ett par månader sedan.

Vi har personer som är heltidsanställda för att jobba med detta, istället valde man att stoppa huvudet i sanden och "hoppas" på det bästa, ja jag vet, det fanns inga STUDIER på att smittan skulle spridas så som det gjorde, men man måste ju någonstans öppna ögonen och helt enkelt inse vad som är på väg.

Vi har en hel myndighet som var väldigt sen på bollen så att säga. En myndighet som uttalat att de blev "Chockerade" av Italiens utbrott, hur är det ens möjligt? De har själva erkänt att de varit sent ute.

Källa : https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/50g3rb/tegnell-...

Självklart har även ansvariga på/för Sjukhus och Omsorgsvården också ansvar, även de borde ta sitt ansvar samt ersättas om de har agerat på ett (eller inte agerat) sätt som nu kostar människor liv samt lidande både fysiskt och psysiskt.

Det enda Naiva i det jag skrev är att tro att någonting alls kommer göras dock, regeringen kommer att peka på sina "Expert Myndigheter" och mena på att de följde deras råd, Expert Myndigheten kommer att peka på Sjukhusledning samt ledning i Omsorgen och de i sin tur kommer peka tillbaka på Regering/Expert Myndighet. Det är allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Vad jag vänder mig emot är att man verkar inte ens ha försökt? En enda viktig fråga, kan EU hjälpa till med resursfördelning samt se till att gränser är öppna för viktiga transporter. Hoppas de välbetalda EU-kommisionärerna skäms!

Så i princip så bygger hela ditt inlägg på att du uppfattar det som att man inte försökt? Har du själv lagt någon som helst energi och tid på att ta reda på vad EU försökt göra?

Min erfarenhet är att många som har starka åsikter i stil med detta påtagligt ofta inte orkat kolla upp något själv, men eftersom man inte hört om det så finns det inte.

Men som sagt, klagomålet på EU är ofta att de koncentreras för mycket makt där. Detta är nog en av få gånger som någon vill att medlemsländerna ska lämna över kontrollen av sina gränser till EU. Du vill alltså på fullt allvar att EU ska få mer makt att bestämma om var/när/hur vi gör saker här i Sverige?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dredd:

Läs den här artikeln noga, SLUTA med ditt meningslösa klagande! Enbart pinsamt.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/okanda-tragedin-som-forma...

Jag litar numera 100% på Tegnell samt hans myndighet.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Avstängd
Skrivet av plunn:

Läs den här artikeln noga, SLUTA med ditt meningslösa klagande! Enbart pinsamt.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/okanda-tragedin-som-forma...

Jag litar numera 100% på Tegnell samt hans myndighet.

Du är bara så bra som du var i din senaste match, speciellt i den ligan han spelar i. Det går ju inte att säga typ "Ja han tappade bollen i Covid krisen, men han gjorde bra insatser med Ebola i Afrika"

Det jag skrivit är dock inte enbart kritik mot Anders, självklart har Myndigheten som helhet ansvaret, men om han är tongivande ja... Anders har redan nu flaggat för att han inte har något ansvar, det är hans chef som har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Precis ja, det hade varit lättare att få tag i utrustningen som behövs för 2-3 månader sedan än nu. Man får ju trots allt tag i utrustning i dagsläget också men i mindre mängder. Man kunde bett Svenska aktörer börja producera det som saknas ett par månader sedan.

Vi har personer som är heltidsanställda för att jobba med detta, istället valde man att stoppa huvudet i sanden och "hoppas" på det bästa, ja jag vet, det fanns inga STUDIER på att smittan skulle spridas så som det gjorde, men man måste ju någonstans öppna ögonen och helt enkelt inse vad som är på väg.

Vi har en hel myndighet som var väldigt sen på bollen så att säga. En myndighet som uttalat att de blev "Chockerade" av Italiens utbrott, hur är det ens möjligt? De har själva erkänt att de varit sent ute.

Självklart har även ansvariga på/för Sjukhus och Omsorgsvården också ansvar, även de borde ta sitt ansvar samt ersättas om de har agerat på ett (eller inte agerat) sätt som nu kostar människor liv samt lidande både fysiskt och psysiskt.

Det ter sig som att du mest vill peka ut syndabockar och gärna då med eftertankens kranka blekhet.

Ansvaret att hålla krislager ligger idag, såvitt jag förstått, till stor del ute hos regionerna. Socialstyrelsen och FHM har i omgångar (2009, 2012, 2015 och 2019) påpekat vikten av lagerhållning i regionerna och även krävt det. Under denna tidsperiod har alltså region Stockholm, region Västra Götaland och region Skåne beslutat att avskaffa krislager av t.ex skyddsutrustning.
Källa: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artik...

Regionerna skulle mao redan haft saker i lager sen flera år tillbaka. Hur många gånger, och hur långt innan, ska socialstyrelsen och FHM behöva säga till regionerna om detta för att du ska anse att ansvaret faller just hos regionerna?

Sen anser nog vissa (däribland jag själv) att dagens system, ansvarsfördelning och övervakning inte fungerar, men om man ska fördela skuld för detta så lär man få sprida ut den på princip samtliga partier och många politiker.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Regeringen får fan ta sitt ansvar och avgå efter det här är över, det är en RIKTIG skandal det här med bristen av skyddsutrustning, både till Vården samt Omsorgen.

De borde ha sett över tillgången/säkrat tillgången så fort detta började sprida sig utanför Kina. De har ju förih*lv*te heltidsanställda som jobbar med dessa frågor dagligen.

För Lite För Sent!

Jag förstår inte hur du resonerar, endast om detta mörkats och gått emot väljarnas vilja hade det varit relevant. Detta är vad jag vet inte fallet. Har detta varit något som krävts av väljare? Vi har avmonterat sen murens fall utan större uppror från allmänheten (du vet vi som bestämmer i en demokrati). Vår vårdkapacitet är offentligt och experter har varnat för detta sedan länge. Har vi gjort en detta till en valfråga för det? Nej, så vad ska dom stå till svars för?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

Det ter sig som att du mest vill peka ut syndabockar och gärna då med eftertankens kranka blekhet.

Ansvaret att hålla krislager ligger idag, såvitt jag förstått, till stor del ute hos regionerna. Socialstyrelsen och FHM har i omgångar (2009, 2012, 2015 och 2019) påpekat vikten av lagerhållning i regionerna och även krävt det. Under denna tidsperiod har alltså region Stockholm, region Västra Götaland och region Skåne beslutat att avskaffa krislager av t.ex skyddsutrustning.
Källa: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artik...

Regionerna skulle mao redan haft saker i lager sen flera år tillbaka. Hur många gånger, och hur långt innan, ska socialstyrelsen och FHM behöva säga till regionerna om detta för att du ska anse att ansvaret faller just hos regionerna?

Sen anser nog vissa (däribland jag själv) att dagens system, ansvarsfördelning och övervakning inte fungerar, men om man ska fördela skuld för detta så lär man få sprida ut den på princip samtliga partier och många politiker.

Självklart är avsaknaden av ett beredskapslager i ett modärnt land som Sverige under all kritik, alla som varit med och avveckla sagda lager bör även dom ställas under ansvar för detta.

Dock är inte detta något som förhindrat tex Regering, FMH eller vår Krismyndighet att varna samt försöka få folk i kritiska positioner att börja förbereda för det som var på väg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dredd:

Du är bara så bra som du var i din senaste match, speciellt i den ligan han spelar i. Det går ju inte att säga typ "Ja han tappade bollen i Covid krisen, men han gjorde bra insatser med Ebola i Afrika"

Det jag skrivit är dock inte enbart kritik mot Anders, självklart har Myndigheten som helhet ansvaret, men om han är tongivande ja... Anders har redan nu flaggat för att han inte har något ansvar, det är hans chef som har.

Men lägg ner någon gång! FHM har gjort ett utmärkt jobb utifrån förutsättningarna.

Det enda som gäller just nu är att bromsa virusspridandet samt samtidigt försöka hålla igång ekonomin.

(sluta även besöka Internets slasktrattar där det skrivs en massa skit)

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Hemskt om min värsta läget beräkning kommer att bli sann.