Färgmarkera trådar äldre än ett år

Permalänk
Avstängd

Färgmarkera trådar äldre än ett år

Då och då här på forumet så väcks trådar upp som kan vara både två och fem år gamla med ett svar som blir helt irrelevant då förhoppningsvis personen som startat tråden löst problemet.

Skulle det finnas möjlighet att färgmarkera trådar som är äldre än ett år eller liknande så man iallafall blir uppmärksam på att det är en äldre tråd. Finns givetvis vissa trådar som fortfarande lever men är mycket äldre än ett år också men inget fel med det.

Något som kan vara intressant att fixa?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Tycker detta låter som en bra Idé

dock så tror jag det motarbetar
§2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad.

dock verkar den regeln iofs ändå inte vara speciellt övervakad iom att det kan dyka upp i stort sett samma fråga 20ggr i veckan från olika personer.

Vet inte riktigt om denna regeln är en relik från forumets begynnelse där serverplats var en begränsning idag kanske inte problemet är lika stort men skulle gärna se en funktion när man skapar en tråd som föreslår liknande trådar baserade på din titel.

och sålänge man följer regeln om titel
§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

så tror jag det skulle dra ned mängden dubblettrådar avsevärt och folk skulle använda sig av gamla trådar om samma fråga istället för att göra en ny.

så i min mening är det lite både för och nackdel med färgkodade trådar beroende på ålder.

fördelen är väl dock att det ev drar ned mängden trådar när någon föreslår en lösning lång tid efter senaste inlägg

nackdelen är väl att färre kommer troligen läsa folks problem om de använder sig av redan befintliga trådar om ämnet som tänkt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows