Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Är ju ett kul spel det här...

Körde igenom tutorial och sen två rundor battle royale i träningsläget, tänkte att "äh nu kan jag det här" och testade på riktigt. Det gick sådär...

I försök 1 blev jag skjuten innan jag ens hade landat, förlorade sen i Gulag.

I försök två så landade jag för att typ två sekunder efteråt dö av all gas, förlorade sedan direkt i Gulag igen...

Gör ett försök till ikväll, går det inge bättre så skiter jag i det här och håller mig till Football manager istället 😊

Gasen tar död på en direkt, det fick man lära sig den hårda vägen.

Du måste några köra ett gäng rundor innan du kommer in i spelet.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Försökte spela detta men det är helt omöjligt, min CPU slår i taket bara jag startar spelet.
Väl inne i en match så kan min gubbe fortsätta gå efter att jag släppt tangentbordet, inte gå alls när jag trycker, skjuter 5 sekunder längre än jag höll inne musknappen.

Är det bara o ge upp eller är det ett problem man kan lösa? Provade o sänka allt till low men det gick inte heller.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ytterligare en "patch" på 171GB fyra dagar efter den förra, hur fan är det möjligt?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Ytterligare en "patch" på 171GB fyra dagar efter den förra, hur fan är det möjligt?

Jag hade bara en liten patch på typ 170mb.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Jag hade bara en liten patch på typ 170mb.

Ok, jag har hela spelet, jag antar att du bara har warzone installerat.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

@upf: Nä jag har hela spelet. Läste på reddit vissa fått en stor uppdatering och andra en mindre av nå konstig anledning

Många har även problem med långsamt nerladdning eller att den inte startar alls. Jag fick byte till America för den skulle ladda sen tillbaka till EU

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Försökte spela detta men det är helt omöjligt, min CPU slår i taket bara jag startar spelet.
Väl inne i en match så kan min gubbe fortsätta gå efter att jag släppt tangentbordet, inte gå alls när jag trycker, skjuter 5 sekunder längre än jag höll inne musknappen.

Är det bara o ge upp eller är det ett problem man kan lösa? Provade o sänka allt till low men det gick inte heller.

Svarar mig själv. Efter uppdatering av spelet & nya nvidia drivrutiner så är det faktiskt spelbart nu, riktigt knepigt.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Svarar mig själv. Efter uppdatering av spelet & nya nvidia drivrutiner så är det faktiskt spelbart nu, riktigt knepigt.

Första gången jag körde WZ så varnade den mig att jag hade för gamla drivrutiner för spelet, efter att ha installerat de senaste från nvidia så flöt allt fint, som du nu upptäckte. Du kanske missade varningen första gången?

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Första gången jag körde WZ så varnade den mig att jag hade för gamla drivrutiner för spelet, efter att ha installerat de senaste från nvidia så flöt allt fint, som du nu upptäckte. Du kanske missade varningen första gången?

Kanske?
Jag hade drivrutinerna från februari 2020 innan, de känns ju inte direkt gamla hehe.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Kanske?
Jag hade drivrutinerna från februari 2020 innan, de känns ju inte direkt gamla hehe.

10 mars släpptes Nvidias Game Ready drivers som är optimerade för Warzone:

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/call-of-duty-warzon...

I gamingvärlden kan ett par veckor vara gammalt. ;p

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

10 mars släpptes Nvidias Game Ready drivers som är optimerade för Warzone:

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/call-of-duty-warzon...

I gamingvärlden kan ett par veckor vara gammalt. ;p

haha ja där ser man!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Ytterligare en "patch" på 171GB fyra dagar efter den förra, hur fan är det möjligt?

Tog nästan ett dygn att ladda ner patchen med deras "stabila" klient, nu när man ska logga in står det "to help everyone log in, you've have been placed in a queue"

Stod 13 minuter från början, nu har det ökat till 30 minuter. Vilket jävla skräp

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Tog nästan ett dygn att ladda ner patchen med deras "stabila" klient, nu när man ska logga in står det "to help everyone log in, you've have been placed in a queue"

Stod 13 minuter från början, nu har det ökat till 30 minuter. Vilket jävla skräp

Dom hade problem med den patchen, vart också tvungen att ladda hem hela skräpet igen. hade dock inga problem med köer igår dock.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Avstängd

Har fortfarande riktigt kul med CoD och alla dess spellägen. Bästa spelköpet förra året helt klart.

Permalänk
Medlem

Någon med tips hur man levlar vapen så fort som möjligt? Köpte det "riktiga" spelet nu och kör lite multiplayer för att levla så fort som möjligt. Men kanske finns något speciellt game mode?

Vill ju åt bra attachments till Warzone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Har fortfarande riktigt kul med CoD och alla dess spellägen. Bästa spelköpet förra året helt klart.

Du vet att WZ är gratis? ;p

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Viking
Skrivet av Reefer:

Du vet att WZ är gratis? ;p

Han menar CoD MW, det är ju samma spel

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Han menar CoD MW, det är ju samma spel

Samma spel i så motto att man får WZ på köpet om man köpt CoD MW 2019 men för de som inte gjort det så är WZ gratis. Verkar inte vara många som förstår det.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Viking
Skrivet av Reefer:

Samma spel i så motto att man får WZ på köpet om man köpt CoD MW 2019 men för de som inte gjort det så är WZ gratis. Verkar inte vara många som förstår det.

Varför skulle det vara många som inte förstår det?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeneBent:

Någon med tips hur man levlar vapen så fort som möjligt? Köpte det "riktiga" spelet nu och kör lite multiplayer för att levla så fort som möjligt. Men kanske finns något speciellt game mode?

Vill ju åt bra attachments till Warzone

Jag kör multiplayer groundwar eller vad det nu heter så att man kan välja loadout innan matchen börjar.
Sen kör jag på tokens om jag har några sådana för dubbla vapen poäng.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Varför skulle det vara många som inte förstår det?

Därför.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Viking
Skrivet av Reefer:

Därför.

Aha, då vet ja

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Vilken knapp för att få fram diverse saker vid killstreaks? Verkar inte fungera för mig.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Vilken knapp för att få fram diverse saker vid killstreaks? Verkar inte fungera för mig.

Dom kommer väl på X som standard, du ser ju i "hudden" om du har något där.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Spelat lite på PC, och testat med ps4an med projektorn hemma, riktigt kul, fick en del kills,tack vare aimassisten

Men... när jag spelar på konsol, vi jag faen inte möta PC spelare, jag vill möta PC spelare på... PC!

Såvida jag inte ska spela med nån man känner... att inte det går att bocka bort, så man bara mäter konsolspelare, är för mig en gåta

Edit: hittade det under options/account, crossplay disable

Men mot xbox tycker jag man skulle kunna välja...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Spelat lite på PC, och testat med ps4an med projektorn hemma, riktigt kul, fick en del kills,tack vare aimassisten

Men... när jag spelar på konsol, vi jag faen inte möta PC spelare, jag vill möta PC spelare på... PC!

Såvida jag inte ska spela med nån man känner... att inte det går att bocka bort, så man bara mäter konsolspelare, är för mig en gåta

Edit: hittade det under options/account, crossplay disable

Men mot xbox tycker jag man skulle kunna välja...

Att bocka ur crossplay hjälper ej i Warzone, bara i modern warfare. I warzone möter du blandat oavsett vad.

Permalänk
Medlem

Efter senaste uppdateringen är jag nere på 35-40 FPS och det är ju oacceptabelt. Visst kan man ställa ner allt så det ser ut som skit men det vill man ju inte. Nån som upplever nåt liknande?

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Efter senaste uppdateringen är jag nere på 35-40 FPS och det är ju oacceptabelt. Visst kan man ställa ner allt så det ser ut som skit men det vill man ju inte. Nån som upplever nåt liknande?

Fick dåilg prestanda typ förra patchen, men nu flyter det på bra igen.

Har du senaste drivrutinerna för grafikkortet?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Fick dåilg prestanda typ förra patchen, men nu flyter det på bra igen.

Har du senaste drivrutinerna för grafikkortet?

Japp, 445.75 som ska vara de senaste, sjukt irriterande. Verkar vara väldigt upp och ner med AV:s uppdateringar.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Tjena alla COD nördar ,har ett problem som ger mig Pyskbryt 2.0 alltså jag brukar inte bli så men när inga fix jag känner till fungerar då försöker jag här.

Problemet förkommer att jag kan spela Warzone i 5-10min sedan crashar det till "Windows" utan error kod.

Det jag har provat är :

1. ta bort game Cache.
2. Sänkt grafiken
3. Installerat om spelet 4 gånger
4. skannat och reparerat spelet.
5. bytt Grafikdrivrutin från 445.75 till 442.74 = ingen skillnad.

Någon som har nått tips eller är det Infinity Ward som man ska ge finger till för det funkade prima på 1.16.2 Patchen efter det har det bara strulat...

//HardstyleLover12