Final Fantasy VII Remake

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Såg faktiskt nu att Webhallen "skickat" min order och gett mig kolli nr. Men antar de håller den gisslan till nästa vecka iaf...... eller?

Skrivet av loevet:

Jag beställde min kopia av samlarutgåvan av FFVII Remake från Square Enix, och Postnord-appen skickade nyss ett meddelade om att ett paket från SCP är på väg. Jag är ganska säker på att det är namnet på Square Enix leveransbolag, men paketet skickas från Frankrike så jag kanske får det den här veckan, alternativt i början av nästa vecka.

Square Enix har ju gått ut med att coronasituationen gjort att de tvingats skicka ut leveranser tidigare för att kompensera för störningar i leverantörsled, vilket leder till att vissa får sina leveranser tidigare. Vet åtminstone en i Sverige som redan fått sin samlarutgåva, men han hade också beställt från Square Enix-shoppen. Hur svenska återförsäljare gör vet jag däremot inte, vissa kan säkert välja att hålla på spelet till releasedagen trots att spelet redan finns ute.

Jag beställde från Elgiganten, jag har fått kollinummer och paketet förväntad levereras imorgon enligt appen. Mycket spännande om det visar sig stämma 😁

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

@1Z3C0LD: Fick nu mejl från Webhallen att min order har packats: "Din order har nu paketerats av vår logistikpersonal, men då den innehåller en eller flera produkter som inte släppts ännu kommer beställningen att skickas dagen innan släppdatum."

Om man tolkar det bokstavligen så skickar de den 9e vilket innebär att man inte får det den 10e. Ja, vi får väl se, kanske blir en *lång* fredag.

EDIT: Jahapp, nu kom det här fram i Postnord appen.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Inaktiv

Snark, Jag är som bekant för några en stor skeptiker av spelet men börjar fan känna att FOMO börjar kännas av.

Känns verkligen inte aktuellt med några PS4 spel för mig i dagsläget, spelet släpps inte till PC nu trots allt, och spelet tilltalar mig inte. Men insikten att jag kan ha helt fel om spelet, att gameplayets brister vägs upp av en i övrigt bra produktion. Att det faktum att spelet inte släpps komplett, färdigt och avslutad. Jag har ju spelat originalet så pass många gånger att jag minns vartenda del av spelet utantill, känslan att komma vidare finns inte på samma sätt.

Någon mer i samma sits?

Permalänk
Medlem

Nu när man börjar se alla utskick så ångrar jag verkligen att jag valde att hämta ut spelet på webbhallen istället för att få det hemskickat, menar i vanliga fall så vågar man ju inte riktigt lita på postnord ska leverera i tid men nu hade man kanske tjänat på det

Permalänk
Skrivet av twix112:

Nu när man börjar se alla utskick så ångrar jag verkligen att jag valde att hämta ut spelet på webbhallen istället för att få det hemskickat, menar i vanliga fall så vågar man ju inte riktigt lita på postnord ska leverera i tid men nu hade man kanske tjänat på det

Jag beställde ifrån Webhallen och fick ett Mail ifrån dem igår där de skrev att de har packat min order då order innehåller produkter som ännu inte släppts så kommer de inte skicka den förens dagen innan släppdatumet. Önskar att jag beställde direkt ifrån Square istället då flera har utskick redan ifrån dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silentstride:

Jag beställde ifrån Webhallen och fick ett Mail ifrån dem igår där de skrev att de har packat min order då order innehåller produkter som ännu inte släppts så kommer de inte skicka den förens dagen innan släppdatumet. Önskar att jag beställde direkt ifrån Square istället då flera har utskick redan ifrån dem

Kolla min post lite högre upp

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Kolla min post lite högre upp

Oh, grattis!

Tror du att de skickar ifrån samma lager? Jag ser att det gick mindre än 12 timmar för dig att få en uppdatering på din order, det har gått 24 på min och jag har bara den första notisen om elektronisk information.

Permalänk
Medlem

Hm, fick ett mail från Elgiganten där de skriver att leveransen blivit försenad till 14 april.
De har dock 100+ i lager enligt hemsidan.

Permalänk
Medlem

Ringde Gamestop i Malmö och de ville inte börja sälja det innan 10/4

Permalänk
Medlem

Jag beställde från Power fick först mail om att den packas och sedan att den var försenad till 9:e april.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av psp123:

Hm, fick ett mail från Elgiganten där de skriver att leveransen blivit försenad till 14 april.
De har dock 100+ i lager enligt hemsidan.

Elgiganten fejkar lagersaldo, de har alltid 100+ på saker som inte ens skickats till butik. Saker som är förbokningar sker det i regel alltid på.

Oseriöst.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrMasj:

Jag beställde från Power fick först mail om att den packas och sedan att den var försenad till 9:e april.

Boka om, mitt Animal Crossing från Power tog väldigt många dagar att levereras med. Glömmer bort det varje gång, de är extremt sega.

Permalänk

Inet kanske är bättre? Inte sett någon beställa därifrån men hört bra om dem tidigare. Square verkar ju skicka tidigt åtminstone

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det som släpps är inte hela spelet så kan vara lättare att vänta med den vetskapen

Vänta va? Remaken som släpps är inte på hela FF7?!! Jag har medvetet hållt mig borta från all info om spelet för jag vill uppleva allt first hand, men vad är detta du säger? Släpps bara en bit av spelet för fullpris??

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Hämtade nyss ut min SE som jag beställde på Elgiganten. Borde ju skickas ut till deras butiker inom någon dag också då.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Vänta va? Remaken som släpps är inte på hela FF7?!! Jag har medvetet hållt mig borta från all info om spelet för jag vill uppleva allt first hand, men vad är detta du säger? Släpps bara en bit av spelet för fullpris??

Det är lika många timmar som ett helt spel, men själva handlingen är från början av FF7 till dess att du lämnar Midgar. Så nej, det är inte hela spelet, men ska innehålla mycket nytt samt vara många speltimmar som sagt

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Marticus: Precis som @1Z3C0LD skriver tar FFVII Remake upp den första delen av originalet, staden Midgar där äventyret tar sin början. Square Enix uppskattar att del ett är som ett fullängdsspel, 20-30 timmar. Den som följt spelet noga känner till detta, men jag kan tycka att de borde informera om det när man startar spelet. För den som inte följt spelet slaviskt kan helt missa det om de bara köper en digital kopia.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZD:

Hämtade nyss ut min SE som jag beställde på Elgiganten. Borde ju skickas ut till deras butiker inom någon dag också då.

Menar du Deluxe Edition? Beställde du till butik? Trodde att elgiganten bara tog webbordrar med postnord som leverantör?

Permalänk
Medlem

@pallish: Ja, jag menar Deluxe Edition. Jag beställde via webbshopen, och det skickades med postnord.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZD:

@pallish: Ja, jag menar Deluxe Edition. Jag beställde via webbshopen, och det skickades med postnord.

Tack! Surt för min del, jag övervägde att beställa för några veckor sen när det kostade 799 men såg att de bara hade postnord och ville inte riskera att få det efter påskhelgen. Nu är det 999 på Webhallen fysiskt i butik som antagligen lär hålla det tills 10/4 också

Permalänk
Medlem

Beställde mitt 1st class edition från Square Enix Eu och mitt paket ligger just nu i Nederländerna så borde få det innan fredag nästa vecka

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marticus:

Vänta va? Remaken som släpps är inte på hela FF7?!! Jag har medvetet hållt mig borta från all info om spelet för jag vill uppleva allt first hand, men vad är detta du säger? Släpps bara en bit av spelet för fullpris??

Som de andra skriver så är spelet rejält kortat. Jag tycker personligen inte att Squenix gjort tillräckligt för att förtydliga detta. Bästa hade nog varit att lägga till Part 1 i titeln. Intressant att se bemötandet, speciellt när de som helt missat förändringen inser vad som hänt.

Sedan återstår det förstås att se om Squenix kommer avsluta denna Remake, Jag har inte sett några beräknade tider när spelet ska vara komplett. Midgar-delen är en liten del av FFVII.

Trosjakt i fem timmar i Wall Market?

Dold text

Hade förövrigt inte skadat med en spoiler knapp i mobilgränsnittet, lagomt kul att skriva ihop på telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silentstride:

Inet kanske är bättre? Inte sett någon beställa därifrån men hört bra om dem tidigare. Square verkar ju skicka tidigt åtminstone

@Silentstride
Jag fick sms om att de (Inet) packade min beställning innan idag, nu precis fick jag upp paketet i postnord-appen, och sedan ett mail från Inet att paketet väntade på att hämtas av speditör. Så får se om det dyker upp imorgon eller måndag.

Permalänk
Medlem

Elgiganten har spelet tillgängligt för "Boka & hämta i butik" i 20+ butiker.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Postnord-appen berättar att mitt Square Enix-paket skeppats från Nederländerna, så gissningsvis dyker Soldier 1st Class Edition upp någon gång i början av nästa vecka ❤️

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

jag tycker inte om att jag inte kan börja på hard mode, måste ju klara av hela spelet innan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag fick min Deluxe edition på posten idag! Det kommer med två blu-ray diskar. Ena heter Data Disc och installerar 45GB och tar en stund att installera! Den andra heter Play Disc och är den som sitter i konsolen när man spelar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Mitt spel är i handen. Hämtade ut från Elgiganten för en halvtimma sen. Väntar på uppdateringen på konsolen nu, sen e det dags...

Permalänk
Medlem

Åkte också till Elgiganten och köpte ett ex.

Försöker kontakta deras support för att avboka min beställning men får bara prata med en bot som aldrig kommer med ett svar och deras telefonsupport har stängt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Det är lika många timmar som ett helt spel, men själva handlingen är från början av FF7 till dess att du lämnar Midgar. Så nej, det är inte hela spelet, men ska innehålla mycket nytt samt vara många speltimmar som sagt

Skrivet av loevet:

@Marticus: Precis som @1Z3C0LD skriver tar FFVII Remake upp den första delen av originalet, staden Midgar där äventyret tar sin början. Square Enix uppskattar att del ett är som ett fullängdsspel, 20-30 timmar. Den som följt spelet noga känner till detta, men jag kan tycka att de borde informera om det när man startar spelet. För den som inte följt spelet slaviskt kan helt missa det om de bara köper en digital kopia.

Skrivet av anon5930:

Som de andra skriver så är spelet rejält kortat. Jag tycker personligen inte att Squenix gjort tillräckligt för att förtydliga detta. Bästa hade nog varit att lägga till Part 1 i titeln. Intressant att se bemötandet, speciellt när de som helt missat förändringen inser vad som hänt.

Sedan återstår det förstås att se om Squenix kommer avsluta denna Remake, Jag har inte sett några beräknade tider när spelet ska vara komplett. Midgar-delen är en liten del av FFVII.

Trosjakt i fem timmar i Wall Market?

Dold text

Hade förövrigt inte skadat med en spoiler knapp i mobilgränsnittet, lagomt kul att skriva ihop på telefonen.

wow, då förstår jag, tack för informationen. Nog för att jag kanske får "skylla mig själv" som inte läst på, men jag gjorde det medvetna valet för att spoila så lite som möjligt. Jag såg ju fram att utforska världen med allt dess innehåll, och om nu detta spel utspelar sig i midgar så känner jag mig ju lite lurad faktiskt. Det hade varit mycket bättre om SE var tydligare med detta, som ett "Part 1" eller något. För denna remake är ju inte FF7 för mig längre. Får ta en funderare på om jag faktiskt ska köpa en konsol för detta eller ej, jag var ju redo att löpa hela linan ut tills jag såg detta. Fett besviken. Har orginalspelet med alla dess skivor och fodral ståendes på hyllan bakom mig och inväntade en remake brevid sig

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻