Ubisoft påbörjar gratismånad med utmärkta Rayman Legends

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Ubisoft påbörjar gratismånad med utmärkta Rayman Legends

Så här i coronatider uppmanas vi alla att hålla oss hemma så gott det går, och Ubisoft gör sitt för att uppmana spelande hemmavid genom en månad av gratisspel. De börjar med den utmärkta plattformaren Rayman Legends, som alla ni som uppskattar genren verkligen borde spela. Urläcker grafisk stil, störtskön humor, bra balans mellan utmaning och underhållning och klockren musik. Gratis att claima fram till den 3 april!

Det återstår att se vad resten av månadens gratisspel blir, vilka Ubisoft-titlar hoppas ni på?

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

Underbart spel. Har kört Castle Rock-nivån ett X antal gånger 😁😁 Grym musik och avslappnande spelkänsla

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Detta rekommenderas varmt! Undrar om jag inte äger det på nästan alla plattformar det släppts till hittills.

Permalänk

Bara på PC eller finns det till PS4an också?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Newbranch:

Bara på PC eller finns det till PS4an också?

Gratiskampanjen gäller endast PC.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Newbranch: ja bara PC och Uplay för det här erbjudandet, men spelet finns till PS4 och Switch också. Precis som @JonasT tror jag att jag äger det till alla plattformar, sjukt bra

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Trevligt.

Tycker första spelet var snäppet bättre dock. Grafiken kändes mer "handtecknat" och mysigt. Har bara bra minnen av det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Trevligt.

Tycker första spelet var snäppet bättre dock. Grafiken kändes mer "handtecknat" och mysigt. Har bara bra minnen av det

Har inte spelat Rayman i sin moderna form, men gillar ju Trine-serien, så detta kanske vore något! Tycker dock det är synd att folk glömt bort spelserien i sin originalform, Rayman 2 tycker jag är svårslaget som äventyrsspel än idag.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Har inte spelat Rayman i sin moderna form, men gillar ju Trine-serien, så detta kanske vore något! Tycker dock det är synd att folk glömt bort spelserien i sin originalform, Rayman 2 tycker jag är svårslaget som äventyrsspel än idag.

Prova gärna, ganska olikt Trine dock. Handlar mer om galen platformande i galna miljöer (inte allt för svårt dock). Medans Trine är mer action-platformer-lite-rpg-adventure hehe

Dem gamla Rayman-spelen som du nämner har jag tyvärr inte haft förmånen att spela som barn :'(, utan jag syftade på Rayman:Origins

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timfinity:

Underbart spel. Har kört Castle Rock-nivån ett X antal gånger 😁😁 Grym musik och avslappnande spelkänsla

Önskar att de gjorde ett spel med bara musk-banor.

Permalänk
Medlem

Spännande;
Ska man gå efter spel som varit gratis på bland annat epic så kan man kanske hoppas på;
Watchdogs, Steep, Assassins creed Syndicate, Assassins creed Unity...

Nu ligger väl UPlay långt ner på listan av spel-launchers man vill befatta sig med,
men jag måste ändå skaffa ett konto till för att spela multiplayer i the division hemma.

Permalänk
Medlem

Kul, måste prova! Enda smolket i bägaren är ju dock att man måste använda det vidriga Uplay...

@pacc: Watchdogs och AC:Unity ligger redan i mitt Uplay-bibliotek, så de måste varit gratis tidigare. AC:Syndicate vet jag inte, för det har jag haft sen innan

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boredbynoobs:

Trevligt.

Tycker första spelet var snäppet bättre dock. Grafiken kändes mer "handtecknat" och mysigt. Har bara bra minnen av det

Merparten av banorna från Origins är ju med i detta spel också.

Hursomhelst så är det ett väldigt bra spel med mycket att göra. Couch co-op för upp till fyra pers i hela spelet är också grymt.

Permalänk
Medlem

Ja, ett väldigt bra spel. Klart rekommenderat.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Det där att ge bort gratis spel är ett stort eloge till Epic Store och Ubisoft, något Valve Steam eller EA Origin omöjligt skulle kunna erbjuda.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Det där att ge bort gratis spel är ett stort eloge till Epic Store och Ubisoft, något Valve Steam eller EA Origin omöjligt skulle kunna erbjuda.

Spel ges dagligen bort på Steam. I skrivande stund 9 st. EA har bl.a. gett ut Sims 4 och MoH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Det där att ge bort gratis spel är ett stort eloge till Epic Store och Ubisoft, något Valve Steam eller EA Origin omöjligt skulle kunna erbjuda.

Steam gav bort Tomb Raider för så sent som typ förra veckan

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Steam gav bort Tomb Raider för så sent som typ förra veckan

Ja, fast säg det igen samtidigt som du tänker på att epic gett bort 95 spel sedan förra januari.
Steam har väl aldrig satsat en krona av sina pengar på något liknande,
men Gabe har ju varit smart nog att fixa kontraktet så att vissa spel som varit gratis på andra ställen måste göra samma sak på steam.

Permalänk
Medlem

GOG.com ger även dem bort spel, och har gjort sedan urminnes tider, så jag förstår inte riktigt hypen kring att stores ger bort spel, har folk inte haft en aning om att det skett långt tillbaka i tiden också?
Eller är det bara "EGS vs Steam" fejden som försöker kamma billiga poäng?

Relativt färsk nyhet:
https://www.extremetech.com/gaming/307851-gog-offers-27-free-...

Nyhet från 8 år sedan:
https://www.gog.com/forum/general_archive/gogcom_landmark_12_...

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt fastnat för Rayman-spelen har testat både detta och Origins. Brukar gilla plattformsspel så jag vet inte riktigt vad det är, tror det kan ha lite med den grafiska stilen att göra. Men men gratis är gratis

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

GOG.com ger även dem bort spel, och har gjort sedan urminnes tider, så jag förstår inte riktigt hypen kring att stores ger bort spel, har folk inte haft en aning om att det skett långt tillbaka i tiden också?
Eller är det bara "EGS vs Steam" fejden som försöker kamma billiga poäng?

Relativt färsk nyhet:
https://www.extremetech.com/gaming/307851-gog-offers-27-free-...

Nyhet från 8 år sedan:
https://www.gog.com/forum/general_archive/gogcom_landmark_12_...

Hypen är nog kring att det är förvånansvärt många många moderna AA och AAA-spel som har givits bort. Där tror jag inte GOG/Steam har kunnat konkuerra. Har säkert o göra med ny plattform, Infinite Fortnite cashola, yadayadayada

Permalänk
Medlem

Fantastiskt spel! Köpt och kört igenom både på PC och switchen

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Trevligt. Tackar och bockar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Hypen är nog kring att det är förvånansvärt många många moderna AA och AAA-spel som har givits bort. Där tror jag inte GOG/Steam har kunnat konkuerra. Har säkert o göra med ny plattform, Infinite Fortnite cashola, yadayadayada

Sant! Du kan ha en poäng i det! Att det är främst AAA-titlar som de givit bort nu för tiden.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Det här spelet har dom väll gett ut gratis tidigare.
Har det på PC men ej köpt det, har däremot det till cbox360 sen länge tillbaka

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc