Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Kommer detta lir någonsin bli klart eller tjänar de mer på evig early access?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Så länge det finns ett intresse så kommer spelet att bli klart. Det kommer dock ta tid eftersom de vill lägga till så otroligt mycket saker, det kommer säkert ta 3-5 år till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Kommer detta lir någonsin bli klart eller tjänar de mer på evig early access?

Skrivet av Rosapantern:

Så länge det finns ett intresse så kommer spelet att bli klart. Det kommer dock ta tid eftersom de vill lägga till så otroligt mycket saker, det kommer säkert ta 3-5 år till.

Det är väl lite av en definitionsfråga. Spel som dessa blir aldrig klara egentligen, ett ”levande” spel utvecklas alltid. Och eftersom dom faktiskt tar betalt för spelet, in game items och låter folk spela det så tycker jag absolut man kan säga att spelet redan är släppt.

När spelet är klart ”nog” för att vara värt att spela kan nog ingen annan svara på än en själv. För det är redan nu för vissa, och för andra, ja då kan det säkert vara 3-5år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Det är väl lite av en definitionsfråga. Spel som dessa blir aldrig klara egentligen, ett ”levande” spel utvecklas alltid. Och eftersom dom faktiskt tar betalt för spelet, in game items och låter folk spela det så tycker jag absolut man kan säga att spelet redan är släppt.

När spelet är klart ”nog” för att vara värt att spela kan nog ingen annan svara på än en själv. För det är redan nu för vissa, och för andra, ja då kan det säkert vara 3-5år.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror många ser den definitionen då man börjar tjäna riktiga UEC och inte auec som har en förmåga att wipas efter större patcher.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Så länge det finns ett intresse så kommer spelet att bli klart. Det kommer dock ta tid eftersom de vill lägga till så otroligt mycket saker, det kommer säkert ta 3-5 år till.

Krävs mer än ett intresse, utveckling kostar pengar och man kan inte betala utveckling med intresse. Såvida då man inte skulle göra det open source...

Så, pengar krävs. Så det som krävs det att man hela tiden får fler som skaffar spelet och/eller att de som redan skaffat det hela tiden köper nya skepp och annat. Och jag gissar att det kommer ebba ut långt innan intresset.

Permalänk
Medlem

Söker aktiv organisation att gå med. Finns det några som söker medlemmar?

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Söker aktiv organisation att gå med. Finns det några som söker medlemmar?

Alla organisationerna söker nog medlemmar. Väldigt förvånande att ingen svarat.
Det kanske ger en indikation?

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

@Tickles: ASGARD söker folk vad jag vet, Svensk org uppenbarligen.

Har ingen personlig koppling till dem men massmördade dem förra veckan när jag jagade en bounty och lyckades ta mig ombord på deras Carrack.

Dom verkar vara rätt aktiva iallafall, ser dom lite då och då.

Permalänk
Medlem

Har börjat lira efter mycket tittande på twitch och youtube men jag har blivit strandsatt på Hurston. Får inte upp någon kommando på skeppet när jag letar med F så om någon har vägarna förbi så skulle jag uppskatta hjälp. Hurston är verkligen en konstig ställe hittar inte vart man köper vapen och man kommer inom kort att dö av törst xD

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

För er som inte visste det är 3.9 släppt som bland annat innebär törst och hunger ingame. Jag väntar spänt på när man blir tvungen att använda toaletterna så man inte blir dålig i magen ^_^

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Jag vill kunna lira som "trader" om jag nu kan kalla det för det. Alltså, jag gillar att börja smått och göra deals för att sen kunna köpa större skepp osv för ingamevaluta.

Vill inte köpa skepp för riktiga pengar, charmen med att lira försvinner för mig då. Inget illa ment mot de som köper skepp men inte min "grej".

När kan man börja "samla ingamevaluta på hög"? "Nollas" liret ofta?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

@Beginner:

Jag tror det har varit 2 eller 3 resets sedan November när jag började spela. Så jag räknar med att bli av med allt intjänat efter 2-3 månader.

Det går att tjäna ihop till större skepp utan att lägga några riktiga pengar men det tar tid. För mig som spelar några timmar per vecka är det inte aktuellt utan jag utforskar mest och testar olika saker.

I nuläget får man låna ett skepp som heter Freelancer (workaround för en komplex bugg) och det fungerar bra för lite trading i början. En runda för mig på kanske 20 minuter ger runt 5-6k aUEC i vinst. Jag spelar inte som trader så det går säkert att få högre vinster.

Claimjumper uppdrag med det skeppet ger mig runt 30k aUEC per timme så jag brukar köra några sådana varje gång jag loggar in. Sen kostar det lite att fylla på missiler, bränsle och reparation.

Med 30k per timme tar det runt 75 timmar att spara ihop till Freelancer MAX vilket borde vara nästa skepp för trading.

Visa signatur

Star Citizen referral: STAR-5K66-JDZB

CM NR200P, ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI, Fury Beast DDR5 4800MHz 2x16GB, i5-12600K + Scythe Fuma 2, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL OC, WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 2TB+1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av thirdace:

@Beginner:

Jag tror det har varit 2 eller 3 resets sedan November när jag började spela. Så jag räknar med att bli av med allt intjänat efter 2-3 månader.

Det går att tjäna ihop till större skepp utan att lägga några riktiga pengar men det tar tid. För mig som spelar några timmar per vecka är det inte aktuellt utan jag utforskar mest och testar olika saker.

I nuläget får man låna ett skepp som heter Freelancer (workaround för en komplex bugg) och det fungerar bra för lite trading i början. En runda för mig på kanske 20 minuter ger runt 5-6k aUEC i vinst. Jag spelar inte som trader så det går säkert att få högre vinster.

Claimjumper uppdrag med det skeppet ger mig runt 30k aUEC per timme så jag brukar köra några sådana varje gång jag loggar in. Sen kostar det lite att fylla på missiler, bränsle och reparation.

Med 30k per timme tar det runt 75 timmar att spara ihop till Freelancer MAX vilket borde vara nästa skepp för trading.

Tack. (Fick för mig att jag svarade igår men tydligen inte.) Patchade upp liret idag och är mer än lovligt sugen att testa men kommer ihåg förra testet jag gjorde förra året. Fattade ingenting!

Nu till det dummaste av det dumma. Har en Warthog står oupptagen sen fyra år tillbaks. Funderar ändå på att köpa en annan joystick. Kan inte förklara den tankevurpan ens. Någonting i stil med att Warthogen är så dyr att jag inte vill "nöta på den". Ja, dumt som sagt.

Hur svår är SC att "komma in i" då jag genuint inte fattar ett dugg men är rejält sugen att kolla in liret med min lilla gräshoppa till skepp jag har. Kommer inte ens ihåg vad den heter, stor som en cykel ungefär.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Innan du lägger pengar på Star Citizen

Hej!
Jag har läst en del om det här spelet på senaste då det är väldigt underhållande.
Det finns väldigt mycket att läsa eftersom projektet nu pågått i flera år. Det är dock några saker jag upptäckt som verkar saknas i tråden men man bör tala om för spelare som funderar på att spendera pengar på detta projekt.

1. Köper du ett skepp äger du inte något.
I deras TOS står att du backar spelet och bara får låna skeppet medan spelet är i alpha-stadium. Du köper inte spelet. (Detta troligtvis för de vill undgå konsumentköpslagar). De kan också säga upp ditt konto när de vill utan att du får pengar tillbaka.

2. Star Citizen kommer ALDRIG bli ett MMO spel.
Just nu spelar ca 50 spelare på olika servrar. CIG (företaget bakom) har sagt att dessa servar är ihopkopplade/kommer kopplas ihop, hundratusenstals är sagt skall spela med andra. Det kommer aldrig att hända!

Vad Chris Roberts (VD/Ägaren/Hjärnan bakom allt) tycker är viktigast är det visuella. Han valde att utveckla spelet med spelmotorn Cryengine. Detta för den låg bakom spelet Crysis som länge ansågs ha bäst grafik av alla spel. Det är en FPS spelmotor som inte är gjord för att göra MMO spel (Han har själv sagt detta). Företaget som byggde motorn jobbade tidigare med CIG för att bygga om den för Star Citizen. Det slutade i ett rättsligt efterspel.
Det kanske går att bygga om motorn men ju mer man lägger in i den nuvarande motorn (Skepp, npcs, uppdrag osv) desto mer jobb blir det att bygga om. (Likadant inom all mjukvaruutveckling). Så de lyckades inte fixa motorn i projektets början, sen dess har de lagt in en massa skit och mer skit är utlovat. MMOs har liksom sämre grafik av en anledning. Det här är den största anledningen till att jag kan lova att det aldrig blir något.
CIG har sen en annons ute för tjänsten att fixa detta, troligen för att tidigare anställda sa det jag nyligen nämnde till Chris. Han och CIG använder också en massa påhittade termer som "Server-meshing" m.m. som de säger ska lösa det. Termer inget annat gamingföretag använder. (Googla själva) Det är ren BS.

3. Ingenting av det Chris Roberts eller CIG säger går att lita på.
Han ljög vid den initiala kickstartern att spelet hade utvecklats i ett år redan. Sen dess har löften getts, ändrats och brutits.
Här är en sida där man kan överblicka vad som utlovats och vad som levererats, och där är inte ens de utlovade datumen eller löften som ändrats med. (Kolla på kurvan och räkna själv ut när spelet blir klart..)
De initiala löftena var iaf en scam rakt igenom. Chris Roberts verkar dock senare lärt sig en del för att undvika åtal.

4. Chris Roberts är helt bränd i huvudet.
Projektet styrs helt av honom. Det finns inga andra huvudintressenter. (Mer än backers som med avtalet inte har nån makt alls)
Han försökte skapa Star Citizen visionen redan när han jobbade med Freelancer. Microsoft fattade att det var fel på honom och avslutade det. Han har dock fortfarande inte förstått vad "scope creep" och "micromanagment" är eller hur man skall prioritera och bygga ett spel.

Han verkar inte ens förstå nederlaget han hittills åstakommit. Vad visade de vid senaste citizencon 2019 att de jobbar med? Alien-alfabet och en självbalanserande ekonomi. (Något de byggde ett helt eget program för). WTF?! Saker som borde ha väldigt låg prio!

Läs också när han som VD "helt normalt" svarar en journalist som ville ha kommentarer på en negativ artikel om Star Citizen.

Hans citat här är också rätt talande:
“... We actually don’t look like normal development, we look like a live game that is already monetised, that’s essentially kind of how we run it. It’d be no different than if you had a live MMO right now that was considered ‘done’; that’s what they do. That’s how we run the business. We run like a normal operating business.”
Han ger intrycket av att så som företaget opererar nu är helt normalt och det är businessen. Jag tror inte han har någon brådska att få spelet klart. För honom är allt redan klart.

Det finns säkert folk som gillar spelet som det är nu. Men förvänta dig ingenting är det jag vill påpeka.
Jag hade själv gärna testat spelet men aldrig att jag betalar fullpris (eller 20 lax) för det nuvarande "spelet".

Permalänk
Medlem

@Beginner: Det är en väldigt brant inlärningskurva precis i början. Jag minns att jag la många timmar på att försöka räkna ut saker själv. Tyvärr finns det ingen ingame tutorial utan man för pröva sig fram eller titta på youtube hur folk har gjort.

Det bästa är kanske att ha med någon mer erfaren spelare som kan visa det grundläggande i början. T.ex. hur man tar sig till en spaceport från där man vaknar, hur man spawnar sitt skepp eller får hangardörren att öppnas. Själv flög jag t.ex. runt med landningsställen nere ett bra tag innan jag förstod hur man fällde upp dem.

Jag har aldrig testat med joystick men vet att många gillar det. Folk brukar posta på sina konfigurationer på reddit så man slipper ställa in allt själv.

Spelet är svårt att komma in i, det kraschar och har massor med buggar. Trots det är detta ett av mina favoritspel (ett annat är factorio).

Visa signatur

Star Citizen referral: STAR-5K66-JDZB

CM NR200P, ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI, Fury Beast DDR5 4800MHz 2x16GB, i5-12600K + Scythe Fuma 2, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL OC, WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 2TB+1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av thirdace:

@Beginner: Det är en väldigt brant inlärningskurva precis i början. Jag minns att jag la många timmar på att försöka räkna ut saker själv. Tyvärr finns det ingen ingame tutorial utan man för pröva sig fram eller titta på youtube hur folk har gjort.

Det bästa är kanske att ha med någon mer erfaren spelare som kan visa det grundläggande i början. T.ex. hur man tar sig till en spaceport från där man vaknar, hur man spawnar sitt skepp eller får hangardörren att öppnas. Själv flög jag t.ex. runt med landningsställen nere ett bra tag innan jag förstod hur man fällde upp dem.

Jag har aldrig testat med joystick men vet att många gillar det. Folk brukar posta på sina konfigurationer på reddit så man slipper ställa in allt själv.

Spelet är svårt att komma in i, det kraschar och har massor med buggar. Trots det är detta ett av mina favoritspel (ett annat är factorio).

Går det att "ratta runt" utan joystick? Hade ingen aning om det. Kutade runt på stationen och kände mig totalt vilsen när jag testade ett par minuter i höstas. Lyckades trolla fram det enda skeppet jag har. Satte mig i det och blev än mer konfunderad. Lyckades lyfta och landa och det var det. Flög ingenting annat än några meter över plattformen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av TusenÅngmaskiner:

Hej!
Jag har läst en del om det här spelet på senaste då det är väldigt underhållande.
Det finns väldigt mycket att läsa eftersom projektet nu pågått i flera år. Det är dock några saker jag upptäckt som verkar saknas i tråden men man bör tala om för spelare som funderar på att spendera pengar på detta projekt.

1. Köper du ett skepp äger du inte något.
I deras TOS står att du backar spelet och bara får låna skeppet medan spelet är i alpha-stadium. Du köper inte spelet. (Detta troligtvis för de vill undgå konsumentköpslagar). De kan också säga upp ditt konto när de vill utan att du får pengar tillbaka.

2. Star Citizen kommer ALDRIG bli ett MMO spel.
Just nu spelar ca 50 spelare på olika servrar. CIG (företaget bakom) har sagt att dessa servar är ihopkopplade/kommer kopplas ihop, hundratusenstals är sagt skall spela med andra. Det kommer aldrig att hända!

Vad Chris Roberts (VD/Ägaren/Hjärnan bakom allt) tycker är viktigast är det visuella. Han valde att utveckla spelet med spelmotorn Cryengine. Detta för den låg bakom spelet Crysis som länge ansågs ha bäst grafik av alla spel. Det är en FPS spelmotor som inte är gjord för att göra MMO spel (Han har själv sagt detta). Företaget som byggde motorn jobbade tidigare med CIG för att bygga om den för Star Citizen. Det slutade i ett rättsligt efterspel.
Det kanske går att bygga om motorn men ju mer man lägger in i den nuvarande motorn (Skepp, npcs, uppdrag osv) desto mer jobb blir det att bygga om. (Likadant inom all mjukvaruutveckling). Så de lyckades inte fixa motorn i projektets början, sen dess har de lagt in en massa skit och mer skit är utlovat. MMOs har liksom sämre grafik av en anledning. Det här är den största anledningen till att jag kan lova att det aldrig blir något.
CIG har sen en annons ute för tjänsten att fixa detta, troligen för att tidigare anställda sa det jag nyligen nämnde till Chris. Han och CIG använder också en massa påhittade termer som "Server-meshing" m.m. som de säger ska lösa det. Termer inget annat gamingföretag använder. (Googla själva) Det är ren BS.

3. Ingenting av det Chris Roberts eller CIG säger går att lita på.
Han ljög vid den initiala kickstartern att spelet hade utvecklats i ett år redan. Sen dess har löften getts, ändrats och brutits.
Här är en sida där man kan överblicka vad som utlovats och vad som levererats, och där är inte ens de utlovade datumen eller löften som ändrats med. (Kolla på kurvan och räkna själv ut när spelet blir klart..)
De initiala löftena var iaf en scam rakt igenom. Chris Roberts verkar dock senare lärt sig en del för att undvika åtal.

4. Chris Roberts är helt bränd i huvudet.
Projektet styrs helt av honom. Det finns inga andra huvudintressenter. (Mer än backers som med avtalet inte har nån makt alls)
Han försökte skapa Star Citizen visionen redan när han jobbade med Freelancer. Microsoft fattade att det var fel på honom och avslutade det. Han har dock fortfarande inte förstått vad "scope creep" och "micromanagment" är eller hur man skall prioritera och bygga ett spel.

Han verkar inte ens förstå nederlaget han hittills åstakommit. Vad visade de vid senaste citizencon 2019 att de jobbar med? Alien-alfabet och en självbalanserande ekonomi. (Något de byggde ett helt eget program för). WTF?! Saker som borde ha väldigt låg prio!

Läs också när han som VD "helt normalt" svarar en journalist som ville ha kommentarer på en negativ artikel om Star Citizen.

Hans citat här är också rätt talande:
“... We actually don’t look like normal development, we look like a live game that is already monetised, that’s essentially kind of how we run it. It’d be no different than if you had a live MMO right now that was considered ‘done’; that’s what they do. That’s how we run the business. We run like a normal operating business.”
Han ger intrycket av att så som företaget opererar nu är helt normalt och det är businessen. Jag tror inte han har någon brådska att få spelet klart. För honom är allt redan klart.

Det finns säkert folk som gillar spelet som det är nu. Men förvänta dig ingenting är det jag vill påpeka.
Jag hade själv gärna testat spelet men aldrig att jag betalar fullpris (eller 20 lax) för det nuvarande "spelet".

Typisk trollkommentar "Chris Roberts är helt bränd i huvudet."
Jag skiljer på giltig kritik och "jag vill att det skall misslyckas"-kritik

1. Det är en "pledge". Är man bara införstådd att man backar ett projekt med pengar så ser jag inte problemet. Jag ser de pengar som jag backat projektet med som spenderat och är fullt medveten om att de kanske inte lyckas med vad de lovat. Det är trots allt något som aldrig försökts innan.
2. Man skall aldrig säga aldrig. Det är dock det överlägset största hindret i dagsläget. Klient-containerstreaming gjorde susen för spelaren men serverdelen verkar dröja en aning. Servermeshing är det klart viktigaste kugghjulet i maskineriet. Kommer de lyckas? Förhoppningsvis
Jag håller dock med om att motorn inte var det bästa valet och att de kanske började i fel ände. Dock imponerande med vad de hittills lyckats med även om vi alla vill att det går snabbare.
3. Om du bemödat dig att göra efterforskning istället för att bräka, så hade du vetat att CR och CIG frågade communityn om de ville att de skulle pusha gränserna och utveckla "drömmen" eller släppa ett spel med originalmålet. Communityn, mig själv inkluderad, ville se ett spel som vi tidigare bara kunnat drömma om.
4. Det var mycket toppstyrning i början men han verkar ha lugnat ner sig de senare åren. Men visst, mycket feature creep. qr-koder på baksidan av ketchupflaskorna är kanske lite overkill
Ekonomin var ju ändå en av de mer intressanta inslagen i förra årets citizencon, men över lag så var det inte lika bra som föregående år.
Pengar som jag lagt på star citizen är pengar som jag kunnat avvara. Ingen tvingar dig att lägga pengar på projektet

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Star Citizen är gratis att testa i en vecka för er som vill prova det. Det kommer att finnas olika skepp varannan dag, från olika tillverkare som ställer ut i en stor mässa i spelet som man får flyga.

Permalänk
Medlem

Ser det som intressant att någon faktiskt försöker tänja på gränserna för vad som är möjligt.
Sedan att det tar lång tid är ju en annan sak... Rom byggdes inte heller på en dag.
Hoppas det blir riktigt bra i slutändan

Nej har inte testat det eller lagt in några pengar, måste nog byta grafikkort först tror jag.

Permalänk

@EroHebi:
Är det?
När blev det det?
Det är väl tänkt att det ska vara det men inte än...
Sen går det bra med servrarna som vanligt: https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/goofze/anybody_...

DVS, förhoppningsvis blir det gratis inatt, alltså dagen efter, som det brukar vara.
edit 1.
The Website and Event dates...
https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/foru...

edit 2.
Ja nu verkar de ha kört igång någonting, som inte är helt hundra(nya buggar), men hur hittar man det, från startsidan.
Klicka på Invictus 2950 så kommer man hit:
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/175...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Det verkar som att servrarna ska startas upp vid 15.00 idag om jag räknat rätt ^_^

https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/foru...

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Har varit väldigt upp och ner nu idag, Har försökt att lira lite och det gick bra tills efter första 30K (känt felmeddelande när servern krashar).
Efter det så har min profil börjat betee sig underligt igen.

Permalänk
Medlem

V 3.10 är live sedan några dagar tillbaka. Ny flight modell i främst atmosfärisk flygning. Riktigt trevligt

Även stora förbättringar för turret-gameplay är gjorda. Nu kanske man faktiskt kan träffa nåt också när man sitter i en turret 😁

Men största förändringen måste väl vara att man kan ge bort pengar till varann nu utan att skapa escort-missions å bröte. Detta skulle varit gjort för länge sedan...

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk

Jag har en blast med det här spelet!
Har som många andra, sneglat lite på det ett tag, men starter-pack skeppen såg så sjukt tråkiga ut.
Men jag var så uttråkad en dag och slog till och... Holy Moly! Jag har spelat non stop!
Det är så levande, så sandbox, så storskaligt, och så sjukt roligt att bara logga in och se vart det tar en.

Har transporterat med catepillar, har stulit carracks, har blivit dumpad på en avlägsen måne, suttit i fängelse, rymt från fängelse, dealat knark, teamat upp och gjort attack missions mot baser...

För er som jag tvekar på dom skruttiga starter-skeppen, just nu får alla en trevlig "freelancer" att flyga runt med!
Med lite cargo job kan du tjäna ihop till ett bättre skepp ganska snabbt!

KÖP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Går det att "ratta runt" utan joystick? Hade ingen aning om det. Kutade runt på stationen och kände mig totalt vilsen när jag testade ett par minuter i höstas. Lyckades trolla fram det enda skeppet jag har. Satte mig i det och blev än mer konfunderad. Lyckades lyfta och landa och det var det. Flög ingenting annat än några meter över plattformen.

Jajjamen. Du förlorar mycket av känslan och inlevelsen men det är många som flyger med mus och tangentbord.

Edit:
Nu är det freefly i två veckor så det är gratis för alla som vill vara med.
https://robertsspaceindustries.com/promotions/ShipShowdown-Fr...

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Själv flyger jag och rör mig med Keyboard och Mus. Men gör det mest pga avsaknad av en bra joystick etc. Det funkar rätt bra och köra så. Det finns en del knappar och moment att lära sig men det går.

Skaffar man ett konto med referral under Freefly week (fram till 26te) får man dessutom en: P-52 Merlin med LTI

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/177...

Så har du inte skaffat det prova det!

STAR-6ZCN-KZZC <- Om man inte har någon kompis som referral

Permalänk
Medlem

Jag har kört med både joystick och med mus/tangentbord. Joystick är roligare men jag har inget riktigt bra ställe att ha den på så oftast blir det mus/tangentbord.

Som andra redan har sagt så är det är det gratis att testa de närmsta två veckorna.

Om ni köper spelet och använder en referral kod så får ni 5000 extra UEC (pengar) och den ni refererar får ett rymdskepp.
Min referral kod är STAR-PLMG-K3VS om någon känner för att sprida glädjen

Permalänk
Medlem
Skrivet av GTXOla:

Jajjamen. Du förlorar mycket av känslan och inlevelsen men det är många som flyger med mus och tangentbord.

Edit:
Nu är det freefly i två veckor så det är gratis för alla som vill vara med.
https://robertsspaceindustries.com/promotions/ShipShowdown-Fr...

Har joystick står oupptagen, Warthog, är för lat att packa upp den bara för att testa (måste dessutom köpa två mindre bord att ha joysticken och gasreglaget på då skrivbordet jag har till datorn har en skiva man drar ut och in för tangentbordet.). Skulle vilja prova flyga runt lite, kanske dra iväg till en annan "bas" men har oerhröda problem bara att fatta elementära saker att göra. Som chatt t.ex.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

3.11 gick live i torsdags. Nu är det typ full pvp då man får en reward om man skjuter ihjäl 50 unika spelare 😁

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

3.11 gick live i torsdags. Nu är det typ full pvp då man får en reward om man skjuter ihjäl 50 unika spelare 😁

Inte helt lätt har jag märkt. Speciellt när man måste ha Gladiusen :/

Visa signatur

Sleeve it and they will come