PC äger spelkonsoler i Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

Permalänk
Melding Plague

PC äger spelkonsoler i Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

Genom ett knep lyckas PC-spelare möta konsolspelare i Jedi Academy, med förkrossande resultat för konsolpubliken.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Wow vilken fail. Crossplay i all ära, men det måste ju vara frivilligt, med val att spela utan crossplay tillgängligt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Det lustiga är nog att han säkert var en loser på pc som var trött på att förlora.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig förstått pc-spelarna som kör crossplay? För dåliga för att tävla på lika villkor?
Hur kul kan det vara att vinna när man vet att man gör det med en fördel?

Samma sak med konsolspelare som köper massa exotiska tillbehör för att koppla in mus/tbg....
Dom är inte många, men stöter på ett par i månaden.

Permalänk
Medlem

PC master race!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem

Crossplay är trevligt, om det är en valbar feature, så det går att hitta båda typer av servrar.

Kör en del Rocket League, där handkontroll absolut är att föredra. Men även där är det stor skillnad på att spela på PC i 1440p, 200fps och utan vsync, mot att köra switch i 720p, inputlag från vsync och 40-60fps.

Hur som helst, jag tycker fortfarande crossplay är väldigt trevligt, så man får chansen att bygga team med vänner som har annan hårdvara än en själv. Och i längden kommer det hålla servrarna mer välfyllda, när spelarbasen minskar.

Men det behöver implementeras med eftertanke, så det inte förstör upplevelsen.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag har aldrig förstått pc-spelarna som kör crossplay? För dåliga för att tävla på lika villkor?
Hur kul kan det vara att vinna när man vet att man gör det med en fördel?

Samma sak med konsolspelare som köper massa exotiska tillbehör för att koppla in mus/tbg....
Dom är inte många, men stöter på ett par i månaden.

Det är väl samma sorts idioter som fuskar i onlinespel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag har aldrig förstått pc-spelarna som kör crossplay? För dåliga för att tävla på lika villkor?
Hur kul kan det vara att vinna när man vet att man gör det med en fördel?

Samma sak med konsolspelare som köper massa exotiska tillbehör för att koppla in mus/tbg....
Dom är inte många, men stöter på ett par i månaden.

Fuskare har ju funnits i alla tider. Wall hack, auto aim etc. Kommer aldrig förstå mig på de som fuskar och tycker "jag är så bra!".

Permalänk
Medlem

Jedi academy på nya konsoler? Ens någon som spelar det online idag? känns som ett april skämt, fast swecs fulnyhet verkar iof ligga längre ner på första sidan.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag har aldrig förstått pc-spelarna som kör crossplay? För dåliga för att tävla på lika villkor?
Hur kul kan det vara att vinna när man vet att man gör det med en fördel?

Samma sak med konsolspelare som köper massa exotiska tillbehör för att koppla in mus/tbg....
Dom är inte många, men stöter på ett par i månaden.

Fast konsol-eliten påstår ju ofta att de är lika bra med handkontroll som PC-spelarna är med mus och tangentbord

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Visar ju tydligt vilka spel som hör hemma på konsol respektive PC

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det är väl samma sorts idioter som fuskar i onlinespel.

Eller så vill man bara spela ett spel ihop med en vän som inte har spelet på samma plattform som en själv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

Visar ju tydligt vilka spel som hör hemma på konsol respektive PC

PC spelarna som spelar Jedi Academy har spelat spelet i flera år även om Switch spelarna kunde spela spelet med mus och tangentbord så skulle dom bli ägda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ragin Pig:

Jedi academy på nya konsoler? Ens någon som spelar det online idag? känns som ett april skämt, fast swecs fulnyhet verkar iof ligga längre ner på första sidan.

Jedi academy har en av dem mest dedikerade online communitys du kan hitta, med aktiva turneringar etc. med tanke på att inget annat star wars spel har så bra lightsaber combat med så sjukt många olika spelstilar att välja mellan gör academy har ett stort game mechanic djup vilket gör att gameplay är helt underbart.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Å andra sidan så är det ju en helt annan sak än kontrollerna. Gemene konsolspelare har ju områdesuppfattning som en gråsten. Vet inte om det är folk som inte vet hur minimap fungerar, eller enbart kör med tv-ljudet och på extremt låg volym.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Vi ska inte leka gud, jag säger låt naturen ha sin gång.
PC-master race har funnit ett nytt ekosystem som tidigare varit utan rovdjur, och den lokala faunan decimeras nu. Det går inte att ge konstgjord andning till en utdöende art.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Jedi academy har en av dem mest dedikerade online communitys du kan hitta, med aktiva turneringar etc. med tanke på att inget annat star wars spel har så bra lightsaber combat med så sjukt många olika spelstilar att välja mellan gör academy har ett stort game mechanic djup vilket gör att gameplay är helt underbart.

Blir helt klart lite sugen på att köra igenom det igen - var något av en lan klassiker. Men trodde verkligen inte att ett så gammalt spel fortfarande var aktivt online, där ser man.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem

Var med i =[BlackSun]= när jag körde Moviebattles 2 för 10 (?)år sedan. Kollade hur det var för några år sedan, och visst körde en hel del fortfarande som kört det i över 10 år.

Om någon kört ett spel i över 10 år så är man nog rätt så bra. Är nog mer än bara kontrollerna som spelar in, även om det har en stor påverkan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radolov:

Var med i =[BlackSun]= när jag körde Moviebattles 2 för 10 (?)år sedan. Kollade hur det var för några år sedan, och visst körde en hel del fortfarande som kört det i över 10 år.

Om någon kört ett spel i över 10 år så är man nog rätt så bra. Är nog mer än bara kontrollerna som spelar in, även om det har en stor påverkan.

Ja men man pajar ju upplevelsen för andra genom att ansluta så man spelar emot konsolspelare om man nu har ett sånt jävla övertag + mängder med år bakom sig i spelet. Vari ligger det roliga med att gå in och förstöra spelet för massa andra? Har man ett sådant övertag så går man ju knappast in för något annat än att just förstöra vilket känns fruktansvärt tråkigt och trasigt. Nu har ju inte du försvarat beteendet men tyckte ditt inlägg passade att citera ändå

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kanske kan en och annan handkontrollspelande stackare få ett uppvaknande!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Å andra sidan så är det ju en helt annan sak än kontrollerna. Gemene konsolspelare har ju områdesuppfattning som en gråsten. Vet inte om det är folk som inte vet hur minimap fungerar, eller enbart kör med tv-ljudet och på extremt låg volym.

Jag har också noterat detta. =P
Tempot på konsol blir mycket långsammare då man helt enkelt inte kan se sig omkring med samma hastighet med bibehållen precision.
Jag upplever att konsolspelare inte ser sig omkring överhuvudtaget utan det är blicken framåt som ett rådjur.
Det hänger antagligen ihop med att det normalt sätt tar för lång tid för dom att slänga en blick åt sidan eller bakåt så dom gör inte det när dom spelar på PC heller.
Själv flackar man runt så mycket att nacken gängar ur.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Haha, har nördat detta spelet sedan barnsben, kan inte tänka mig en värre tortyr än att spela det på en konsol xD

Permalänk
Inaktiv

Har dom portat Jedi Academy?! Världens bästa spel för fan. Hur kunde jag missat detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ja men man pajar ju upplevelsen för andra genom att ansluta så man spelar emot konsolspelare om man nu har ett sånt jävla övertag + mängder med år bakom sig i spelet. Vari ligger det roliga med att gå in och förstöra spelet för massa andra? Har man ett sådant övertag så går man ju knappast in för något annat än att just förstöra vilket känns fruktansvärt tråkigt och omoget.

Ja, man kan ju undra.

Jag vet inte vad just han har för avsikter. Kan vara allt från att "marknadsföra" sig själv och sin twitch-kanal , från att köra ett spel som han tycker om, till att vara glad över att flera kör det (vilket då är lite konstigt att gå in och äga sönder alla).

Då det inte har något rankingsystem så kan en som kört det i 10 år hamna med någon som nyss plockat upp kontrollen. Det är en hyfsat dålig kombination. För sannolikheten finns att denna person aldrig kommer att komma tillbaka.

Man kan ju åtminstone låta dem träna upp sig lite eller köra på samma villkor. Nu verkar det dock som att kanalen som de länkade till kör på switch med gamecube kontroller. Så det verkar bara ha varit ett experiment?

Min poäng var iallafall att det inte bara behöver bero på att han hade mus och tangentbord, utan det är endast ett stort hjälpmedel. Han verkar vinna ändå... iallafall de 7 matcherna som jag snabbspolade igenom.

Permalänk
Medlem

Det vette tusan om det bara är mus och tangentbord som spelar roll. Jag har sett grabben när han spelar Fortnite på PS4, och jisses. Ett, tu, tre så har han gjort en 360, hoppat, byggt en kub och headshotat någon! Jag har testat möta honom där jag spelar PC, och trots att jag inte är helt grön får jag nog erkänna nederlag.

Permalänk
Medlem

Tyvärr finns fuskare alltid, förstår inte hur rubriken kom till riktigt. Behaga PC Master Race kidsen?

Permalänk
Medlem

Går det inte att köra mus och tangentbord till sin konsoll så borde det bli mer lika? Eller vill man köra med gamepad eller det kanske är något jag inte förstår som bara ägt en enda konsoll i mitt liv som hette luxor fairchild.

Borde man inte växla styrdon beroende på spel?

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Skrivet av Mordekai:

Tyvärr finns fuskare alltid, förstår inte hur rubriken kom till riktigt. Behaga PC Master Race kidsen?

Kan ju knappast betraktas som fusk, är konsolspelarnas eget val att använda sämre utrustning, ingen som hindrar dem att istället gå över till pc. Använder man undermålig utrustning får man helt enkelt räkna med att hamna i underläge. Ungefär som om ett fotbollslag som själva valt att spela barfota skulle gnälla över att de får stryk av de andra lagen som använder fotbollsskor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Tyvärr finns fuskare alltid, förstår inte hur rubriken kom till riktigt. Behaga PC Master Race kidsen?

Okej, så hur fuskades det här? Vad är "fusket" enligt dig.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulf Svensson:

Kan ju knappast betraktas som fusk, är konsolspelarnas eget val att använda sämre utrustning, ingen som hindrar dem att istället gå över till pc. Använder man undermålig utrustning får man helt enkelt räkna med att hamna i underläge. Ungefär som om ett fotbollslag som själva valt att spela barfota skulle gnälla över att de får stryk av de andra lagen som använder fotbollsskor.

Håller med.
Har en vän som brukar ta sin motorcykel till cykeltävlingar och säger att han identifierar den som en cykel, är ju faktiskt orimligt att de ska klaga när de faktiskt valt att använda en icke motordriven cykel och förväntat sig att tävla mot andra cyklister med samma förutsättningar.

Ontopic:
Förväntas man tävla med vissa villkor/regler är det ju inte orimligt att förvänta sig att möta andra med samma villkor.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com