Permalänk
Medlem

Logga GPU-load?

Kör med 2st Asus GTX980 Matrix Platinum i SLI och har inte möjlighet att uppgradera för tillfället.
Men jag är nyfiken på om kort nr.2 belastas alls i vissa spel så jag skulle vilja logga hur GPU-load ser ut medan jag spelar.

Nån som kan tipsa om lämplig utility för detta?

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Hedersmedlem

Afterburner. Du får grafer på bland annat GPU-användning.

Permalänk

HWInfo för att skapa loggar och GenericLogViewer för att läsa av loggarna kan göra det du vill.

Finns säkert andra alternativ också, vet att GPU-Z kan generera loggar du kan läsa av med GenericLogViewer också. Men det är det jag använder.

Permalänk
Medlem

kör Afterburner där kan du se över tid också.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Har du testat Windows inbyggda? Performance Monitor heter den på engelska, Prestandaövervakaren på svenska.
Klicka på Data Collector Sets och högerklicka på User Defined och New -> Data Collector Set. Välj "Create manually" -> Next -> Välj "Performance counter", Next och därefter Add...
Där hittar du olika GPU counters.

Permalänk
Medlem

Tackar för info!! Ska testa de olika förslagen!

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Medlem

Har använt MSI Afterburner likt andra föreslår. Funkar utmärkt och du kan själv bestämma vilka parametrat du vill logga, och har möjlighet att skriva detta till en fil också om du vill.