Permalänk
Inaktiv

Tog mig relativt nyligen egenom Evoland 2, tyckte det var helmysigt rakt igenom (och då hör det ändå till att jag inte är något RPG-fan från start). Känns verkligen som en hyllning till oss som spelat spel sedan länge. Hade det i backloggen från någon humble bundle men ångrar verkligen inte att jag spenderade tid med det. Kan inte annat än rekomendera det!

Permalänk
Skrivet av anon145934:

Tack! Kikat en del på Half-Life Alyx och det ser SJUKT bra ut. Dyrt med VR bara. Vilket headset kör du? Vill komma undan med ett billig(ARE) headset om möjligt än de i 6-7 tusenkronorsklassen.

Jag gick all-in och körde på valve's egna index som utvecklades med spelet, man kan dock få en bra upplevelse för några tusen. Behöver inte top-of-the-line.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AetasSerenus:

Jag gick all-in och körde på valve's egna index som utvecklades med spelet, man kan dock få en bra upplevelse för några tusen. Behöver inte top-of-the-line.

Är inte helt med på vad du menar med deras egna index?

Permalänk
Skrivet av anon145934:

Är inte helt med på vad du menar med deras egna index?

Skaparna av half-life alyx utvecklade ett eget VR-headset till alyx, som heter 'valve index' https://store.steampowered.com/valveindex

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AetasSerenus:

Skaparna av half-life alyx utvecklade ett eget VR-headset till alyx, som heter 'valve index' https://store.steampowered.com/valveindex

Wow. Det var dyrt haha.

Permalänk
Medlem

Testat Escape from tarkov? otroligt beroende frammkallande, tar dock tid att sätta sig in i kika lite på youtube!

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

Ori and the will of the wisps släpptes nyligen, börja med Ori and the blind forest först, riktigt fina spel.

Eller varför inte en klassiker, Baldur's Gate 1 och 2.

Permalänk
Medlem

Ori and the Blind forest, 10/10.

Permalänk
Medlem

@anon145934:

Om du gillar storydrivna spel (Firewatch?) så kan jag slå ett slag för The Walking Dead-serien av Telltale.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Samlooh:

@Nios:

Om du gillar storydrivna spel (Firewatch?) så kan jag slå ett slag för The Walking Dead-serien av Telltale.

Har spelat hela den serien, otroligt bra.

Gällande firewatch, jag fick tipset nyss, har redan klarat spelet. Fy f*n vad bra det var! Otroligt bra story! Finns det liknande spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon145934:

Har spelat hela den serien, otroligt bra.

Gällande firewatch, jag fick tipset nyss, har redan klarat spelet. Fy f*n vad bra det var! Otroligt bra story! Finns det liknande spel?

Vet inte så många som Firewatch, men finns ju massor av Telltale-spel som är bra.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon145934:

Skulle säga att survival/horror lockar mest, men även strategiska spel, pussel och lite mer action också funkar.

Subnautica

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Kanske Stalker spelen. Lite äldre, men fått bra med cred.

Visa signatur

Burk: Processor: i3 8100 stock cooler, Grafikkort: Sapphire RX 470 Nitro+ 8gb, Memory: HyperX Fury 16 GB Dual Channel, SSD: 128 GB + 240 GB, Display: AOC 24".

= > ÷

Permalänk
Medlem

Jag blev just færdig med Disco Elysium - riktigt bra, och mysigt. Rekommenderas.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Subnautica

Får hålla med där, troligtvis det bästa spelet på flera år för mig.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Jag köpte State of Decay 2 som är riktigt kul. Ta juggernaugt edition om du också köper. Spelet har några år på nacken och juggernaugt ed. har lite uppdaterad grafik, massa bugfixar m.m.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Ah subnautica... Kan inte vänta på att below zero blir klart... Hata early access!

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

Ah subnautica... Kan inte vänta på att below zero blir klart... Hata early access!

Testat detta nu, väldigt spännande och lugnt på samma gång. Sjukt bra!

Någon som har några andra tips?

Permalänk

Utan tvekan FC5 ND.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon145934:

Har spelat hela den serien, otroligt bra.

Gällande firewatch, jag fick tipset nyss, har redan klarat spelet. Fy f*n vad bra det var! Otroligt bra story! Finns det liknande spel?

Life is strange är väldigt bra, och en del dialoger vill du inte svara fel på,
men story's finns det ju lika många som böcker så man kan ju ha olika smak.

Alan Wake är mycket mer action, men har bra story genom hela spelet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pacc:

Life is strange är väldigt bra, och en del dialoger vill du inte svara fel på,
men story's finns det ju lika många som böcker så man kan ju ha olika smak.

Alan Wake är mycket mer action, men har bra story genom hela spelet.

Ah nice! Ska testa life is strange2, spelat ettan!

Permalänk
Medlem

Som jag säkert skrivit innan så är Dungeon Siege 2 bra sköj.
Billigt och hoppas det går på Windows 10, men e inte säker

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av brackemannen:

Som jag säkert skrivit innan så är Dungeon Siege 2 bra sköj.
Billigt och hoppas det går på Windows 10, men e inte säker

Kikar, tack!

Permalänk
Medlem

Läste att du gillar survivalspel TS. Här är några jag spelar

- ARK
- Atlas
- Don't Starve
- Conan Exiles
- Outlaws of the Old West

Permalänk
Medlem

Halo MCC

Permalänk
Medlem

Kanske Elex.

Svårt i början, lite klunky (ett team på typ 35 pers som gjort det). Men grymt skön känsla när man väl kommit in. Tänk Gothic fast sci-fi. Köp dock bara vid rea

Visa signatur

Burk: Processor: i3 8100 stock cooler, Grafikkort: Sapphire RX 470 Nitro+ 8gb, Memory: HyperX Fury 16 GB Dual Channel, SSD: 128 GB + 240 GB, Display: AOC 24".

= > ÷

Permalänk

The Forest all the way!!!